برای تجربه بهتر VPN را خاموش کنید
فروشنده فروشنده دیگر
روش‌های ارسال فروشنده:

بازی فکری 13 در 1 کی تویز Kitoys کد 8203

دسته بندی: بازی رومیزی

بانی جمعه با اسنپ پی!
size giude + 5 تا %10 تخفیف در بانی‌کلاب

رنگ:

baniclub
با خرید این محصول 7 بانی‌کوین به شما تعلق می‌گیرد.

فروشندگان این کالا

  • مدل : 13 در 1
  • محتویات : شامل 13 بازی فکری، دارای 32 مهره شطرنج، دارای 40 مهره دایره ای، به همراه سه تاس، دارای 5 کارت بازی، دارای یک صفحه پلاستیکی با چهار پایه.
  • سبک بازی :  بازی تخته ای، تست هوش، بازی فکری، بازی آموزشی
  • رده سنی  : بالای 3 سال
  • مدت زمان بازی  : متوسط
  • خطر بلعیدن  : بله
  • سایر ویژگی ها : دارای 13 بازی فکری مناسب سنین کودک، نوجوان و بزرگسال.
  • کد محصول 140003-8203
  • ابعاد 24.5x26 سانتی‌متر
  • مناسب برای بالای سه سال
  • برند کی تویز
  • کشور سازنده محصول ایران
راهنمای بازی  :
  • 1-Checkers: این بازی روی صفحه شطرنج انجام می‌شود با این تفاوت که مهره‌های آن دایره‌ای هستند. هر بازیکن یک رنگ را انتخاب کرده و 12 مهره در اختیار دارد. در این بازی فقط از خانه‌های با رنگ تیره می‌توان استفاده کرد. برای شروع هر شخص در سه ردیف نزدیک به خود و در خانه‌های تیره، مهره‌های مربوط به خود را قرار می‌دهد. طبق توافق طرفین یکی از دو شخص بازی را آغاز می‌کند. حرکت مهره‌ها بصورت اریب است. زمانی که مهره به سطر هشتم برسد، تبدیل به شاه می‌شود که قابلیت حرکت مورب به جلو یا عقب به اندازه یک خانه را دارد. با پرش از روی بازیکنان حریف می‌توان آن‌ها را حذف کرد، البته پرش زمانی امکان پذیر است که در سمت دیگر مهره حریف، خانه خالی وجود داشته باشد. بازی تا حذف تمامی مهر‌ه‌های حریف ادامه می‌یابد. بعلاوه اگر بازیکن حریف امکان حرکت نداشته باشد، نیز فرد برنده اعلام می‌شود.
  • 2-Train Chess: تعداد بازیکنان این بازی بین 2 تا 4 نفر هستند. برای شروع بازی تمامی افراد تاس انداخته و فردی که عدد بیشتری کسب کرده باشد، بازی را آغاز می‌کند. با ورود به بازی اعداد ظاهر شده روی تاس، میزان حرکت شخص را تعیین می‌کنند. هر بازیکن که زودتر به خانه 78 برسد، برنده بازی اعلام می‌شود.
  • 3-Travel Bingo: تعداد بازیکنان این بازی بین 1 تا 2 نفر است. هر بازیکن یک مهره رنگی را انتخاب کرده و طبق تابلوهای زرد روی صفحه حرکت می‌کند. به هر خانه قرمز که رسید، یک مهره ثابت قرار داده و برای حرکت مجدد از یک مهره دیگر استفاده می‌کند. برنده کسی است که بتواند 5 مهره را در یک ردیف قرار دهد.
  • 4-Steeplechase : تعداد بازیکنان این بازی، بیش از سه نفر است. هر بازیکن یک رنگ را انتخاب کرده و مهره مربوط به آن را اختیار می‌کند. میزان حرکت هر شخص، عدد ظاهر شده روی تاس است. اگر شخصی روی یکی از خانه‌های موجود قبل از فنس یا در آب بیفتد، یک دور از بازی محروم می‌شود. برنده کسی است که به انتهای مسیر برسد.
  • 5-Tic-Tac-Toe: هر بازیکن 5 مهره انتخاب می‌کند. شروع بازی با شخصی است که رنگ مهر‌ه‌های آن، روشن‌تر باشد. بازی با قرار دادن مهره‌ها روی صفحه انجام می‌شود. اولین شخصی که بتواند 3 مهره را بصورت افقی، عمودی یا مورب کنار هم قرار دهد برنده است.
  • 6-Chess(شطرنج): تعداد بازیکنان این بازی دو نفر است. هر بازیکن یک رنگ را انتخاب کرده و شروع بازی با کسی است که رنگ سفید را انتخاب کرده و تعداد مهره‌های هر شخص، 16 عدد است. در دو سطر نزدیک به هر شخص روی صفحه شطرنج مهره‌ها باید چیده شود. ترتیب قرار دادن مهره‎‌ها بصورت چیده شده در بسته بندی است که به ترتیب عبارت است از رخ، اسب، فیل، شاه، وزیر، فیل، اسب و رخ. در سطر دوم سربازها قرار می‌گیرند. وزیر با رنگ روشن همیشه باید در خانه با رنگ تیره و وزیر با رنگ تیره در خانه با رنگ روشن قرار بگیرند. قوانین حرکت مهره‌ها بصورت زیر است: سرباز فقط می‌تواند یک خانه به جلو حرکت کرده و به صورت مورب به مهره حریف حمله می‌کند. البته در حرکت اول، هر سرباز می‌تواند یک یا دو خانه حرکت کند. رخ بصورت عمودی و افقی می‌تواند حرکت کند و محدودیتی برای میزان حرکت ندارد. در مسیر پیش رو می‌تواند به مهره‌های حریف حمله کرده و آن‌ها را حذف کند. حرکت اسب بصورت L مانند بوده و برای تشخیص آن دو واحد مستقیم(در جهت‌های مختلف) رفته سپس یک واحد به سمت چپ یا راست بپیچید. حرکت فیل بصورت مورب بوده و مانند رخ، میزان حرکت آن محدودیتی ندارد. حرکت وزیر بدون محدودیت، بصورت افقی، عمودی و مورب است. در مسیر پیش رو می‌تواند مهره‌های حریف را حذف کند. حرکت شاه نیز یک واحد به طرفین است. در صورت محصور شدن شاه، بازیکن حریف برنده می‌شود.
  • 7- 9Men's Morris: تعداد بازیکنان این بازی دو نفر است. هر بازیکن 9 مهره را انتخاب می‌کند. برای هر بازیکن مهره‌ها باید دارای رنگ یکسان باشند. بازی با قرار دادن مهره‌ها روی صفحه آغاز می‌شود. هر شخص در هر نوبت یک مهره را قرار می‌دهد. با قرار دادن هر سه مهره کنار هم (در جهت افقی، عمودی یا مورب)، می‌توان یک مهره از بازیکن حریف را حذف کرد البته این مهره نمی‌تواند از مهره‌هایی باشد که عضو گروه سه‌تایی هستند. با اتمام مهره‌های بازیکن حریف، شخص برنده اعلام می‌شود.
  • 8- Backgammon(تخته نرد): تعداد بازیکنان این بازی دو نفر است. هر بازیکن یک رنگ را انتخاب کرده و 15 مهره از آن رنگ را انتخاب می‌کند. شیوه قرار دادن مهره‌ها روی صفحه بصورت زیر است: شیوه شماره‌گذاری بدین صورت است که از ردیف نزدیک به بازیکن آغاز کرده، بسمت چپ پیش رفته، سپس به ردیف مقابل رفته و شماره‌گذاری را به سمت راست ادامه می‌دهیم. هر بازیکن دو مهره در خانه 24، 5 مهره در خانه 13، 3 مهره در خانه 8 و 5 مهره در خانه 6 قرار می‌دهد. جهت برای بازیکن حریف بالعکس بوده، لذا ترتیب قرار دادن مهره‌ها با یکدیگر تداخلی ندارد. برای میزان حرکت بازیکنان از دو تاس استفاده می‌شود. فردی که در پرتاب اول عدد بیشتری بیاورد، آغاز کننده بازی است. شماره‌های روی تاس‌ها امکان حرکت مجزا را فراهم می‌کنند. بعبارت دیگر عدد روی هر تاس، می‌تواند میزان حرکت یک مهره را(با اختیار بازیکن) تعیین کند. حرکت زمانی امکان پذیر است که خانه خالی بوده یا یک مهره از حریف و یا مهره‌های خود بازیکن در آن قرار داشته باشد.  امکان ورود مهره حذف شده، در صورتی است که حرکت خود را مجددا از ربع اول آغاز کند. پس از انتقال تمامی مهره‌ها به محدوده بازیکن و سپس انتقال تمامی آن‌ها به بیرون از صفحه، اتمام بازی فرا رسیده و اولین شخصی که تمامی مهره‌ها را از صفحه خارج کرده باشد، برنده اعلام می‌‍شود.
  • 9- Racing Game: تعداد بازیکنان این بازی 2 تا 4 نفر هستند. هر بازیکن دو مهره از یک رنگ را انتخاب کرده، یکی از آن‌ها را روی استارت و دیگری را روی صفحه شامل اعداد قرار می‌دهد. میزان حرکت هر مهره توسط اعداد بدست آمده از تاس تعیین می‌شود. پس از رسیدن مهره به ناحیه Winning Post یک دور کامل شده و مهره بازیکن روی صفحه اعداد، یک عدد به جلو انتقال داده می‌شود. اولین کسی که بتواند روی صفحه اعداد، به 5 برسد، برنده است.
  • 10-Space-Venture: تعداد بازیکنان این بازی 2 تا 4 نفر هستند. هر بازیکن یک مهره را انتخاب می‎‌کند. بازی را شخصی آغاز می‌کند که عدد بزرگتری روی تاس دریافت کرده باشد. حرکت روی خانه‌های بازی در جهت مشخص شده انجام می‌شود. در برخی خانه‌ها امکان صعود یا نزول وجود دارد. برنده، بازیکنی است که بتواند زودتر از سایر بازیکنان به خانه 100 برسد.
  • 11-Snake And Ladder(مار و پله): تعداد بازیکنان محدودیتی ندارد. بازی از خانه 1 آغاز می‌شود. عدد ظاهر شده روی تاس، تعیین‌کننده میزان حرکت هر شخص است. هنگام رسیدن به دهان مار، باید مهره را به خانه‌ای که انتهای دم مار قرار دارد، انتقال داد. همچنین در صورت رسیدن به ابتدای نردبان، مهره به خانه بالای نردبان انتقال می‌یابد. برنده بازی شخصی است که بتواند زودتر از دیگران به خانه 100 برسد.
  • 12-Ludo(منچ): تعداد بازیکنان بین 2-4 نفر می‌تواند انتخاب شود. هر بازیکن یک رنگ را انتخاب کرده و از آن رنگ 4 مهره را روی صفحه و در دوایر بزرگ آن رنگ قرار می‌دهد. شروع بازی با کسی است که بیشترین عدد روی تاس برای وی ظاهر شود. با آوردن اولین عدد 6 روی تاس، امکان ورود مهره به بازی وجود دارد. پس از پیمودن مسیر مشخص شده (به سمت چپ) و رسیدن به ستون افقی هم‌رنگ با مهره‌ها، امکان خارج کردن مهره از بازی وجود دارد. اولین بازیکنی که بتواند هر 4 مهره را از بازی خارج کند، برنده است.
  • 13-Football(فوتبال): تعداد بازیکنان این بازی دو نفر است. هر بازیکن یک رنگ را انتخاب کرده و از آن رنگ، 4 مهره برمی‌دارد. یک مهره از رنگ متفاوت نیز بعنوان توپ انتخاب می‌شود. هر بازیکن یکی از مهره‌ها را در یکی از ردیف‌های Score Board قرار می‌دهد. بازیکنی که مهره خود را در سطر بالای Score Board قرار داده، مهر‌ه‌ای دیگر را در قسمت Quarter قرار می‌دهد. همچنین بازیکنی که مهره خود را در سطر پایین Score Board  قرار داده، مهره دیگری را در قسمت Down  قرار می‌دهد. برای پرتاب توپ در زمین نیز دو مهره باقی می‌ماند. برای پرتاب توپ، یک مهره در دروازه قرار گرفته و توپ را در قسمت جلوی مهره قرار می‌دهیم. به پشت مهره ضربه خفیفی باید وارد شود تا توپ درون زمین پرتاب شود. زمین بازی دارای دو قسمت است. تا قبل از محفظه 5، برای هر بازیکن، خط حمله و پس از آن خط دفاع است. اگر توپ در قسمت خط حمله بیفتد، بازیکن یک شانس دیگر برای پرتاب دارد. هر محدوده یک امتیاز دارد که با هر بار پرتاب توپ، به میزان امتیاز دریافت شده، مهره روی Score Board به سمت جلو حرکت می‌کند. هر وقت این مهره به 9 رسید، مجددا آن را روی صفر قرار داده و روی Quarter یا Down، مهره‌ی مربوط به بازیکن، یک خانه به جلو حرکت می‌کند. برنده بازی کسی است که بتواند 40 امتیاز کسب کند. در صورت بیرون افتادن توپ، شخص هیچ امتیازی کسب نمی‌کند.

ثبت نظر

لطفا قبل از نوشتن نظر خود در مورد این محصول، قوانین و ضوابط را مطالعه کنید.

حداکثر 4 عکس (مجموع حجم 4 مگابایت)

محصولات مرتبط

محصولات مشابه

ست پیشنهادی بانی مد