بانی‌مد

حتما برای شما هم پیش آمده که بعضی وقت‌ها وسایل زیادی برای حمل با خود ندارید و فقط نیاز به یک کیف کوچک دارید تا وسایلی مثل تلفن همراه، کابل‌های USB و هندزفری یا مدارک و پاسپورت خود را در آن جا بدهید؛ خب برای حل این مشکل شما نیاز به خرید کیف کمری دارید. کیف کمری یک مدل کیف به شمار می‌رود که در ابعاد نسبتا کوچکی برای حمل وسایل روزمره و ضروری تولید شده است. امروزه می‌توانید کیف کمری را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از بهترین برندهای دنیا مشاهده کنید.

کیف کمری در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خوبی جایگاه خود را در فرهنگ‌های گوناگون پیدا کرده و همین مسئله باعث رشد خرید کیف کمری در سال‌های اخیر شده است. از کیف کمری در کشورهای مختلف با اسم‌های متفاوتی یاد می‌شود مثلا در آمریکا با نام "Fanny Bag" شناخته می‌شود اما در انگلستان به آن "Bum Bag" می‌گویند. در فرانسه به کیف کمری "Banana Bag" (کیسه موز) گفته می‌شود و با این لقب اشاره یا شاید هم کنایه‌ای به ابعاد این کیف می‌زنند اما در اسپانیا این کنایه کمی جدی‌تر بوده و از کیف کمری با نام "Kidney Bag" (کیسه کلیه) یاد می‌کنند. اما شاید باورتان نشود که در کشور کاستاریکا یک برنامه تلویزیونی توانست در خرید کیف کمری تاثیرگذار باشد و چون آن برنامه "Skippy the Kangaroo" نام داشت، کیف کمری در کاستاریکا با نام "Skippy" یا "Canguru" شناخته می‌شود.
حالا که متوجه شدیم این مدل کیف تا چه حد در هر نقطه دنیا طرفدار دارد، در ادامه بیشتر در مورد تاریخچه، جنس‌های مختلف، کاربرد و انواع مختلف بسته شدن و حتی ست کردن این کیف صحبت می‌کنیم تا با اطلاعات بیشتری برای خرید کیف کمری اقدام کنید.

تاریخچه کیف کمری

اگر یک دنبال‌کننده جدی صنعت مد و پوشاک هستید شاید در جریان باشید که کیف کمری در سال 1980 با اوج گرفتن استفاده از لباس‌های ورزشی نایلونی تولید شد و تا سال 1988 خرید کیف کمری به بالاترین حد خود رسید. اما اگر فکر می‌کنید که قدمت کیف کمری تا این حد کم است و یک مدل کیف جدید به‌شمار می‌رود، سخت در اشتباه هستید.
در سال 1991 یک زوج گردشگر آلمانی در کوه‌های مرزی ایتالیا و اتریش با جسد یخ زده یک مرد برخورد کردند. امدادگران در ابتدا تصور می‌کردند که این جسد متعلق به یک کوهنورد بیچاره بوده که در تنهایی در این نقطه جهان از بین رفته است اما با تحقیقات انجام شده مشخص شد این مومیایی قدمتی 5000 ساله دارد و در 3000 سال قبل از میلاد مسیح زندگی می‌کرده است. اما نقطه تلاقی این مومیایی و کیف کمری آنجاست که آن‌ها همراه این مرد یک کیف کمری ساخته شده از چرم گوساله یافتند که داخل آن وسایلی مانند پوسته سنگ چخماق، قارچ تینر و ... وجود داشت. ناگفته نماند این مومیایی امروزه به یک شخصیت مشهور در جهان به نام "Otzi the Iceman" تبدیل شده است.
این کیف نشان می‌دهد که قدمت کیف کمری به 5000 سال پیش برمی‌گردد و در واقع انسان‌های مدرن امروزی در سال 1980 به این مدل کیف‌ها دوباره روی آورده‌اند. البته در قرن هفدهم ژاپنی‌ها هم از نوعی کیف کمری استفاده می‌کردند که شامل سبد یا جعبه‌ای به نام "Inro" و طنابی به نام "Netsuke" بود که به لباس مردانه متصل و وسایل خود را با آن حمل می‌‎کردند اما چون این کیف مخصوص فرهنگ ژاپن بود، در دنیا تبدیل به یک ترند نشد.

اما با شروع قرن بیست و یکم و در دهه 2000 کم کم خرید کیف کمری کاهش پیدا کرد و تصور می‌شد که دیگر استفاده از این مدل کیف در دنیای مد منقرض می‌شود اما برخلاف انتظار در سال 2012 چند برند مطرح جهانی مانند "Gucci" ، "Prada" و "Louis Vuitton" با ارائه چند مدل کیف کمری گران‌قیمت دوباره آن را احیا کردند. در سال 2018 وقتی افراد مشهوری مانند کیم کارداشیان، ریحانا، جادن اسمیت و راسل وستبروک از کیف کمری استفاده کردند، مجله معتبر "Vogue" اعلام کرد : به دلیل جذابیت عجیب و غریبی که پوشاک اصطلاحا "Ugly" به ما بخشیده‌اند، کیف کمری هم به دنیای مد برگشته است.
به هر حال از سال 2020 خرید کیف کمری دوباره اوج گرفته است و حتی استایل‌های مختلفی را همراه با آن در تبلیغات گوناگون نمایش می‌دهند تا نشان دهند کیف کمری را می‌توان در هر استایلی استفاده کرد.

جنس کیف کمری خوب چیست؟

 اما به طور کلی می‌توان گفت که کیف کمری چرم، کیف کمری برزنتی و کیف کمری پارچه‌ای بخش عمده‌ای از بازار خرید کیف کمری را شامل می‌شوند. به همین دلیل در ادامه به توضیح مختصری در مورد این سه جنس کیف کمری می‌پردازیم:

1. کیف کمری چرم : کمتر کسی است که از خصوصیات مثبت چرم طبیعی آگاهی نداشته باشد. شاخص‌ترین ویژگی چرم طبیعی، دوام و استحکام آن است. کیف کمری چرم هم از این امتیاز مثبت بی‌بهره نیست و در واقع افراد با خرید کیف کمری چرمی برای خود یک کیف همیشگی تهیه کرده‌اند. کیف کمری چرم ضد آب است و خیال شما را از در امان بودن مدارک و وسایل خود هنگام بارندگی راحت می‌کند. تمام این ویژگی‌های مثبت باعث شده تا کیف کمری چرمی بیشترین سهم را در بازار خرید کیف کمری داشته باشد.

2. کیف کمری برزنتی : یکی دیگر از کیف‌های محبوب که زیاد هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، کیف کمری برزنتی است. کیف کمری برزنتی مقاومت بالایی دارد و علاوه بر اینکه دیرتر فرسوده می‌شود، دیرتر هم شکل اولیه خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود. این کیف نسبت به کیف کمری پارچه‌ای قدرت جذب آب کمتری دارد و بهتر از آن‌ها در مواقع بارندگی عمل می‌کند. اگر دنبال کیفی هستید که تحمل وزن وسایل کوچک سنگین را داشته باشد، خرید کیف کمری برزنتی به شما پیشنهاد می‌شود.

3. کیف کمری پارچه‌ای : برای کسانی که دنبال تنوع رنگ و طرح هستند و از طرفی دغدغه حفظ محیط زیست را دارند، خرید کیف کمری پارچه‌ای گزینه مناسبی است. کیف‌های پارچه‌ای به دلیل رنگ و طرح‌پذیری راحت‌تر، تنوع بالا و قدرت ست شدن با استایل‌ها و رنگ‌های مختلف بیشتری را دارند.

نحوه استفاده از کیف کمری

به طور کلی بند کیف‌های کمری به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول بندهایی هستند که دارای پل نیستند و با یک سگک یا قفل فشاری به دور کمر بسته می‌شوند اما دسته دوم بندهایی هستند که دقیقا به جای کمربند استفاده می‌شوند و بین پل‌های شلوار قرار می‌گیرند.
اما این مدل کیف‌ها را به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یک حالت این است که آن را روی بالاپوش خود ببندید. به عنوان مثال هنگامی که بارانی، کت و ... به تن دارید این کیف را دور کمر ببندید. این کار موجب جمع شدن کمر لباس می‌شود و شما را خوش اندام‌تر نشان می‌دهد. اگر بالاپوش شما گشاد باشد بستن این کیف آن را پیلی‌دار نشان می‌دهد و استایل شما را چشم‌نوازتر می‌کند.
روش بعدی بستن این کیف کمری دور کمر به صورت عادی است. البته می‌توان آن را به طوری بست که کیف دقیقا زیر شکم باشد یا اینکه در دو طرف بدن روی ران‌ها قرار بگیرد. اما یکی دیگر از روش‌های استفاده از کیف کمری به گونه‌ای است که کیف را به صورت اریب مانند کوله‌ پشتی‌ مردانه تک‌بند که زمانی مد بودند می‌بندند و بسته به علاقه خود کیف را جلو یا پشت بدن می‌گذارند.
در آخر اگر به دنبال خرید کیف کمری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف از بهترین برندهای ایرانی و خارجی هستید، می‌توانید از مرکز خرید آنلاین بانی مد به آسانی آن را تهیه کنید.


جنس کیف کمری خوب چیست؟
قطعا مثل هر کالای دیگری هنگام خرید کیف کمری هم به اولین چیزی که فکر می‌کنید جنس آن است. امروزه می‌توانید کیف کمری برندهای مختلف را در قفسه فروشگاه‌ها و وبسایت‌های فروشگاهی مانند مرکز خرید آنلاین بانی مد در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون مشاهده کنید که هر کدام از جنس‌های مختلفی تولید شده‌اند.

در چه مواقعی از کیف کمری استفاده کنیم؟
استفاده از کیف کمری در دنیای امروز محدودیتی ندارد. برای این عدم محدودیت می‌توان دو دلیل آورد. دلیل اول این است که مدل‌های مختلفی از کیف کمری تولید شده که آن را برای هر کاربردی مناسب کرده است. مثلا نمونه‌هایی از کیف کمری ورزشی تولید شده که در دو طرف کیف جیب مخصوص بطری‌های نوشیدنی تعبیه شده یا کیف‌های کمری با زیپ و جیب‌های زیاد که مناسب امور روزمره هستند و به راحتی می‌توانید تلفن همراه، مدارک، پاسپورت یا هر وسیله کوچک ضروری خود را با آن حمل کنید بدون اینکه دست شما درگیر باشد. بهتر است بدانید که کیف کمری از کیف‌های محبوب دوچرخه‌سواران و موتورسواران نیز محسوب می‌شود.