بانی‌مد

آیتم مورد نظر شما موجود نیست.

                                                                          نکاتی در مورد خرید مایع دستشویی و انواع آن

دست‌ها یکی از راه‌های اصلی منتقل شدن ویروس و میکروب به داخل بدن بوده و به همین دلیل شستن آن‌ها یک امر ضروری و مهم است. برای شستن دست‌ها محصولات بهداشتی مختلفی وجود دارد که امروزه پرکاربردترین آن‌ها را می‌توان مایع دستشویی یا همان مایع صابون دانست. خیلی طبیعی است که اگر قرار باشد از ماده‌ای در طول روز چند بار استفاده کنیم، باید آن را خیلی خوب بشناسیم و بدانیم چه محصولی با پوست و شرایط ما سازگار است برای همین در ادامه به برخی از نکاتی که قبل از خرید مایع صابون باید به آن دقت شود می‌پردازیم.

مایع دستشویی سازگار با پوست

مهم‌ترین عامل در زمینه خرید محصولات شوینده مربوط به بدن، سازگاری آن با پوست است. اگر پس از استفاده مایع دستشویی یا صابون مایع خود با خشکی پوست مواجه شدید باید به سرعت استفاده از آن را قطع و محصولی دیگر را جایگزین کنید. اما حتما برای شما هم سوال پیش می‌آید که چگونه قبل از خرید مایع دستشویی و استفاده، متوجه سازگاری آن با پوست خود شوم؟ برای پاسخ به این سوال نیاز به دانستن یک سری المان برای تشخیص مایع دستشویی باکیفیت از نوع بی‌کیفیت آن داریم.
یکی از راه‌های تشخیص، میزان بو و رنگ مایع است. وقتی یک مایع دستشویی عطری تند و رنگی به شدت غلیظ دارد احتمال اینکه به پوست آسیب برساند بسیار زیاد خواهد بود؛ علت این مسئله هم اضافه کردن مواد مصنوعی بیش از حد برای به‌وجود آمدن عطر و رنگی اغراق‌آمیز است. مواد مصنوعی و پارابن برای پوست دست مضر بوده و موجب خشکی و زبری آن می‌شود. حتما به ساختار مایع دستشویی هنگام خرید دقت کنید مایع دستشویی آلوئه‌ورا یا مایعی که در ساختار آن از آلوئه‌ورا یا روغن زیتون استفاده شده باشد برای ایجاد نرمی و لطافت پوست یک انتخاب بسیار مناسب است.

انواع مایع دستشویی و ساختار آن‌ها

صابون‌های مایع علاوه بر مایع‌های معمولی و مرسوم، در چند سال اخیر به شکل‌های متفاوت دیگری هم، مانند ژل و فوم ارائه می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب مختلفی دارند. یکی از جدیدترین مدل‌های تمیزکننده دست، ژل‌های تمیز و ضدعفونی کننده هستند. ژل‌ شستشو دست دارای مقادیر مختلفی الکل بوده و میزان پاک‌کنندگی آن به میزان و درصد الکل به‌کار رفته در محصول بستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان از آن به عنوان جایگزین همیشگی صابون و مایع دستشویی نام برد. البته از نظر روانی هم خیلی از افراد به دلیل اینکه استفاده از ژل شستشو نیازی به آب ندارد، احساس کامل پاک شدن دست خود را ندارند.
یکی دیگر از مدل‌های شوینده دست، فوم‌ها هستند. فوم یک مرحله کار شما را برای شستن دست با مایع دستشویی آسان‌تر کرده و شما مستقیما کف را به دست خود میمالید و نیازی به ترکیب کردن آب و ایجاد کف نیست که همین مسئله باعث می‌شود مقدار استفاده از فوم کم‌تر از مایع دستشویی باشد و به همین دلیل محصول به صرفه‌تری خواهد بود. یکی دیگر از مزیت‌های فوم دستشویی نسبت به مایع صابون، کثیف نکردن محیط دستشویی است. حتما شما هم دیده‌اید که مایع دستشویی از محفظه خود چکه کند یا حتی هنگام شستشو دست مقداری از آن روی سنگ روشویی بریزد و موجب کثیف شدن محیط شود اما فوم دست به دلیل ساختار متفاوت خود این مشکل را ندارد و جایگزین مناسبی برای مایع دستشویی می‌تواند باشد.
اما مزیت مایع دستشویی نسبت به فوم شستشو و ژل ضدعفونی‌کننده، سرعت خشک شدن و جذب آن است. مایع صابون پس از شستشو به سرعت خشک و جذب پوست می‌شود و احساس باقی ماندن صابون روی دست پس از استفاده از آن به‌وجود نمی‌آید.

مایع دستشویی مناسب پوست خشک

استفاده از مواد شوینده و خرید صابون مایع برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند یک دغدغه به‌شمار می‌رود. مایع دستشویی مناسب برای پوست‌های خشک، محصولاتی هستند که در ترکیب شیمیایی آن‌ها از سدیم سولفات (SLS) استفاده نشده باشد. این ماده در ترکیب اکثر صابون‌ها و مواد شوینده وجود دارد زیرا باعث بیشتر کف کردن محصول می‌شود ولی پوست را خشک و چربی طبیعی آن را از بین می‌برد. اما به جز سدیم سولفات در برخی از محصولات بهداشتی دست و صورت از الکل استفاده می‌شود که این ماده هم تاثیر فراوانی در خشک شدن پوست و عوارض مرتبط به آن دارد. کسانی که به خشکی پوست و اگزما دچار هستند بهتر است که از مایع دستشویی کرمی استفاده کنند تا آبرسانی به پوست به‌خوبی انجام شود و لطافت و شادابی پوست آن‌ها حفظ شود.

در آخر می‌توان از محصولات بهداشتی دست و صورت باکیفیت به مایع دستشویی بس، داو، شون، اسمارت کالکشن، هندلوژی و لوکس اشاره کرد که در مرکز خرید آنلاین بانی مد موجود هستند و می‌توانید محصول مورد نظر خود را به آسانی از بانی مد تهیه کنید.