27 مرداد 1403
/
113 بازدید
پارچه کتان چیست؟ تاریخچه، ویژگی‌ها و کاربردهای آن
پارچه کتان چیست؟ تاریخچه، ویژگی‌ها و کاربردهای آن

فهرست مطالب

پارچه کتان چیست؟ به پارچه‌ای که بسیار مستحکم و جاذب آب است پارچه کتان می‌گویند. پارچه کتان دارای مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی نسبت به پارچه‌های دیگر است، مثلاً خشک شدن پارچه کتان نسبت به پارچه پنبه‌ای سریع‌تر است.

این پارچه را می‌توانید در تمام فصول سال استفاده کنید، اما بیشترین کاربرد آن در فصل‌های گرم سال است که به دلیل خنکی، میزان استفاده از آن بیشتر می‌شود و طرفداران زیادی در این فصل از سال دارد.

برای دوخت انواع مختلف لباس‌ها، از پارچه کتان بهره می‌گیرند و این پارچه جز کاربردی‌ترین پارچه‌ها در صنعت پارچه بافی به شمار می‌رود. این پارچه کاربردهای گوناگونی دارد و برای دوخت لباس، پرده، مبلمان، رومیزی، روتختی و محصولات دیگر بیشتر استفاده می‌شود.

پارچه کتان در رنگ‌ها، طرح‌ها، مدل‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شود. مشتریان جنس پارچه کتان، می‌توانند بسیار راحت طرح مورد نظر خود را تهیه و خریداری کنند.

ما در ادامه این بلاگ سعی داریم در مورد خصوصیات و ویژگی‌های پارچه کتان، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر علاقمند به پارچه کتان هستید تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

پارچه کتان چیست؟

پارچه کتان یکی از قدیمی‌ترین نوع پارچه‌ها در بازارهای جهانی است، از این رو این پارچه با مزایای مفیدی که دارد جایگاه ویژه‌ای را در صنعت پارچه بافی به خود اختصاص داده است. از این پارچه برای دوخت انواع لباس‌ها و محصولات تزیینی منزل استفاده می‌کنند.

ویژگی مهم پارچه کتان جذب آب و محکم بودن این پارچه نسبت به سایر پارچه‌های مشابه نازک و ظریف است؛ البته یکی از معایب پارچه کتان چروک پذیری بالای آن است، از این رو بعد از شستشو و قبل از پوشیدن لباس‌هایی که جنس کتان دارند باید حتماً اتوکشی انجام شود تا مناسب استفاده باشند.

پارچه کتان چیست؟

در پاسخ به سوال پارچه کتان چیست؟ بهتر است بدانید که پارچه کتان برگرفته از الیاف گیاه کتان است. استفاده از پارچه کتان در فصل بهار و تابستان بسیار متداول است و در زبان لاتین، کتان به معنی (linen) است، از این رو با نام لینن نیز شناخته شده است.

به کار بردن پارچه کتان برای دوخت انواع لباس‌ها اهمیت و ارزش بالایی دارد و از این پارچه برای تولید سطح رویه انواع کفش و کتانی‌ها هم استفاده می‌شود. همچنین این پارچه در صنعت پارچه بافی کشور، اهمیت به سزایی دارد و سهم بالایی از تولید این صنایع را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه پارچه کتان

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تاریخچه پارچه کتان چیست ؟ تاریخچه اختراع پارچه کتان به هزاران سال قبل برمی‌گردد. زمانی که یک تکه پارچه، در غاری در جنوب شرقی اروپا (گرجستان امروزه) کشف ‌شد. این پارچه با ظاهری که داشت عمر و تمدن آن را به زمانی بالغ بر ۳۰ هزار سال پیش نشان می‌داد.

در تاریخ به جا مانده از فرهنگ و تمدن کشورهای مصر باستان و بین النهرین استفاده از این پارچه بسیار کاربرد داشته است و در مورد آن در کتاب مسیحیان نیز مطالبی نوشته شده است.

صنعت کتان در قرن هجدهم و بعد از آن در اقتصاد چندین کشور در اروپا و مستعمرات آمریکا بسیار حائز اهمیت بوده است و یکی از اصلی‌ترین تولیدات کشور‌های صنعتی دنیا در آن زمان محسوب می‌شد.

ویژگی‌های پارچه کتان

پارچه کتان به دلیل داشتن الیاف طبیعی دارای ویژگی‌های منحصر بفرد و خاصی است. ویژگی‌هایی چون: کشسانی، طول عمر و دوام بالا، خنثی سازی انواع اسیدها، مقاومت در برابر شستشو، تاثیرگذاری رطوبت، مقاومت در برابر حلال‌های آلی قوی، مقاومت در برابر حرارت‌های بالای مثلاً ۱۲۰ درجه سانتیگراد، مناسب بودن برای فصل‌های بهار و تابستان، مناسب برای دوخت انواع لباس‌ها و استفاده از آن برای محصولات صنعتی و تزئینات، از جمله این ویژگی‌ها هستند.

ویژگی‌های پارچه کتان

خصوصيات عالی پارچه کتان باعث شده تا این پارچه کاربردی‌ترین پارچه برای دوخت انواع لباس‌های آقایان و خانم‌ها باشد. در دنیای تولید پوشاک، پارچه کتان جزء پرمصرف‌ترین پارچه‌ها است و یکی از خصوصیات مثبت این پارچه تخریب پذیری آن در طبیعت است که آن هم به دلیل وجود الیاف طبیعی در متریال تولید این پارچه است.

انواع لباس زنانه، شلوار زنانه با جنس‌های کتان را می‌توانید به صورت آنلاین در سایت بانی مد سفارش دهید.

خرید شلوار کتان زنانه، شلوار جین زنانه و مانتو یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌هاست، از این رو بانی مد به این دغدغه همیشگی پایان داده است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید خرید و نیازهای مورد نظر خود را از بانی مد با تخفیف‌های شگفت انگیز انجام دهید.

انواع پارچه کتان و کاربردهای آن‌ها

پارچه کتان در انواع مختلفی تولید می‌شود و هر کدام ویژگی‌های خاص و مفید خود را دارند مثل پارچه کتان کش یا همان کتان پنبه‌ای که شستشوی آسان، طول عمر بالا، مقاومت بالا و همچنین کشسانی خوبی دارد. از ویژگی دیگر این پارچه می‌توان به آبرفت بودن و چروک پذیری آن اشاره داشت.در زیر به معرفی چند نوع از انواع مختلف پارچه کتان می‌پردازیم.

کتان نخی: نخ جزء زیادی از پارچه کتان نخی را تشکیل داده است. آبرفت این نوع پارچه بسیار کم است و قابلیت تنفس پذیری و جریان هوا در این پارچه تحسین برانگیز است، از این رو با هر نوع پوست بدنی سازگاری دارد. افراد دارای پوست‌های حساس می‌توانند به راحتی از این نوع پارچه استفاده کنند.

پارچه کتان کاغذی: متریال این پارچه از پنبه، پلی‌استر و ویسکوز تشکیل شده است. کتان کاغذی شبیه به پارچه لنین است و وزن سبکی دارد. عمر طولانی و ظاهر زیبا، از خصوصیات بارز پارچه کتان کاغذی است. کتان کاغذی نیز بسیار چروک پذیر است اما به راحتی قابل اتوکشی است.

انواع پارچه کتان و کاربردهای آن‌ها

پارچه کتان صابونی: این پارچه از با کیفیت‌ترین پارچه‌های کتان است. پارچه کتان صابونی برای مناطق گرمسیر و تابستان بسیار کاربردی و مناسب است. این پارچه به‌خاطر وزن سبکش بسیار زود خشک می‌شود و همچنین طرح پذیری و رنگ پذیری بالایی دارد. طول عمر و مقاومت بالا در این پارچه از ویژگی بارز آن محسوب می‌شود.

پارچه کتان کریستال: ایستادگی این پارچه بسیار بالاست زیرا ضخامت آن زیاد است و به همین دلیل بسیار پرطرفدار است.

چگونه پاچه کتان تولید می‌شود؟

پارچه کتان در چهار مرحله که شامل: ریسندگی، بافندگی، پایان دهی و برش و دوخت است تولید می‌شود. الیافت کتان با کمک ماشین‌های ریسندگی تابیده می‌شوند و سپس پیچاندن الیاف با یکدیگر برای ایجاد رشته‌های پیوسته نخ، صورت می‌گیرد.

در بخش بافندگی از نخ‌ها در دستگاه‌های نساجی و بافندگی برای ساخت و تولید پارچه استفاده می‌شود، بنابراین نساجی با در هم آمیختن نخ‌ها در یک الگوی متقاطع برای تشکیل یک ساختار پایدار صورت می‌گیرد. بافندگی از الگوی حلقه‌ای نخ برای ایجاد یک پارچه انعطاف پذیر با کشسانی بالاتر استفاده می‌کند.

چگونه پاچه کتان تولید می‌شود؟

در قسمت پایانی نیز بعد از اینکه پارچه کتان بافته شد، شستشو، سفید کردن، رنگ ورزی و چاپ برای اتمام ظاهر پارچه انجام می‌شود؛ همچنین بافت و رنگ جزء فرایندهای پایان دهی هستند.

در پایان کار یعنی مرحله برش و دوخت، پارچه‌ها با الگوهای مختلف بریده و برای استفاده از پوشاک یا محصولات مختلف نساجی به هم دوخته و به بازارهای فروش پارچه عرضه می‌شوند.

نحوه نگهداری و شستشوی لباس‌های کتان

توصیه می‌کنیم لباس‌هایی که از جنس کتان هستند با لباسشویی شستشو شوند اما در هنگام شستشو باید به رنگ آن‌ها نیز توجه داشته باشید مثلاً؛ لباس‌های رنگ‌های روشن پارچه کتان با آب گرم و رنگ‌های تیره با آب سرد شستشو شوند تا شاهد رنگ پس دادن در لباس‌های‌تان نباشید.

پودر ماشین لباسشویی برای پارچه‌های کتان نازک مناسب نیست. تاکید می‌کنیم برای شستن آن‌ها از مایع لباسشویی یا پودر دستی استفاده کنید تا به تاروپود پارچه آسیبی وارد نشود.

برای شستشوی لباس‌های از جنس پارچه کتان که مدام شستشو می‌شوند تایمر ماشین لباسشویی خود را در زمان کوتاه قرار دهید؛ با این کار رنگدانه‌های پارچه، شانس کمتری برای خروج از پارچه دارند و رنگ پارچه شما ثابت می‌ماند.

نحوه نگهداری و شستشوی لباس‌های کتان

برای خشک کردن لباس‌های کتان، از دور کند ماشین لباسشویی استفاده کنید تا رنگ پارچه بور و کدر نشود. از قرار دادن لباس‌ها کتان در زیر نور خورشید خودداری کنید چرا که بهتر است لباس‌ها را روی سطح پهن و سایه قرار دهید تا به صورت طبیعی در هوای آزاد خشک شوند.

نکاتی برای خرید لباس‌های کتان با کیفیت

برای خرید لباس‌های کتان، لباس‌هایی که دارای پارچه‌های باکیفیت‌تر و مقاوم‌تر هستند را انتخاب کنید. مثلاً: شلوارهای کتانی که می‌خرید بهتر است از پارچه کتان‌های ضخیم‌تر دوخت یا تولید شده باشد، زیرا ایستادگی خوبی دارند و فرم اندام را بهتر نشان می‌دهند.

به طور کلی در هنگام خرید لباس‌، لباس را از پارچه‌هایی که دارای کتان‌های الیاف طبیعی هستند انتخاب کنید زیرا از مقاومت و دوام بهتری برخوردار هستند.

در دوخت و جزئیات لباس‌ها نیز دقت داشته باشید تا عیب‌های ریز و خط و خش‌های پنهان در آن‌ها وجود نداشته باشد؛ همچنین به چاپ و رنگ ثابت در خرید لباس‌ها توجه کنید که بعد شستشو رنگ دهی و تغییر رنگ نداشته باشند.

نخ رفتگی، فرو رفتگی، یک رنگ بودن پارچه و غیره نکات مهمی هستند که در خرید لباس‌های کتان با کیفیت باید به آنها توجه داشته باشید تا در زمان طولانی بتوانید با استفاده درست، لباسی نو داشته باشید. در ضمن فراموش نکنید که استایل زدن با لباس‌های با کیفیت خودش یک امتیاز مثبت است.

انتخاب لباس مردانه با پارچه کتان استایل شیک و خاصی را برای آقایان به همراه دارد، از این رو لباس‌های مردانه که شامل: شلوار مردانه، خرید شلوار کتان مردانه، شلوار جین مردانه، کت و شلوار و … می‌شوند را می‌توانید در سایت بانی مد با بهترین پارچه‌های کتان موجود در بازار خریداری کنید تا استفاده از محصولات با کیفیت و فوق‌العاده زیبا را در استایل روزمره خود تجربه کنید.

استایل‌های مختلف با پارچه کتان

استایل‌های مختلف با پارچه کتان

با توجه به متنوع بودن پارچه‌های کتان می‌توان از آن‌ها جهت دوخت لباس برای استایل‌های روزمره استفاده کرد؛ حتی می‌توانید با ترکیب پارچه‌های متفاوت با پارچه کتان سبک‌های جدید و مدرنی را با خلاقیت و تبحر در دوخت لباس‌ها به کار بگیرید.

انواع مانتو، شلوار، پیراهن، شومیز، ست‌های داخل خانه، شلوارک و غیره با پارچه‌های کتان قابل اجرا هستند و در همه موقعیت‌ها می‌توانید از این پارچه برای دوخت انواع لباس‌ها استفاده کنید.

ست‌های مانتو شلوار از جنس کتان برای محیط‌های رسمی و نیمه رسمی بسیار زیبا است. همچنین دوخت پیراهن‌های ترند زیبا برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی یک پیشنهاد عالی برای استفاده از پارچه کتان است.

ست‌های بلوز و شلوار راحتی با پارچه کتان برای محیط داخل خانه بسیار کاربرد دارند و صدها مدل دیگر از لباس‌ها را می‌توانید با ایده گرفتن از لباس‌های بازیگران، هنرمندان و سلبریتی‌ها با پارچه کتان در سبک‌های مدرن و جدید برای خود تهیه کنید و استایل‌های جذابی را به نمایش بگذارید.

نتیجه‌گیری

امروزه با وجود تنوع پارچه‌ها در بازار نساجی تمام نیازهای مشتریان حل شده است. پارچه‌ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما انسان‌ها دارند. از لباس گرفته تا محصولات صنعتی و خانگی با کاربردهای مفید و متنوع، همگی از نیازمندی‌های هر روزه ما هستند که پارچه‌هایی مانند پارچه کتان، زیبایی و شکوه را به سبک زندگی ما هدیه می‌دهند.

پارچه کتان جزء باکیفیت‌ترین و پر مصرف‌ترین پارچه‌ها در دنیا محسوب می‌شود. مقاومت و دوام بالای این پارچه باعث شده تا کاربرد بیشتری در زندگی روزمره ما داشته باشد و انتخابی همیشگی برایمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

پارچه کتان چیست؟ تاریخچه، ویژگی‌ها و کاربردهای آن
27 مرداد 1403
/
113 بازدید

پارچه کتان چیست؟ تاریخچه، ویژگی‌ها و کاربردهای آن

فهرست مطالب

پارچه کتان چیست؟ به پارچه‌ای که بسیار مستحکم و جاذب آب است پارچه کتان می‌گویند. پارچه کتان دارای مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی نسبت به پارچه‌های دیگر است، مثلاً خشک شدن پارچه کتان نسبت به پارچه پنبه‌ای سریع‌تر است.

این پارچه را می‌توانید در تمام فصول سال استفاده کنید، اما بیشترین کاربرد آن در فصل‌های گرم سال است که به دلیل خنکی، میزان استفاده از آن بیشتر می‌شود و طرفداران زیادی در این فصل از سال دارد.

برای دوخت انواع مختلف لباس‌ها، از پارچه کتان بهره می‌گیرند و این پارچه جز کاربردی‌ترین پارچه‌ها در صنعت پارچه بافی به شمار می‌رود. این پارچه کاربردهای گوناگونی دارد و برای دوخت لباس، پرده، مبلمان، رومیزی، روتختی و محصولات دیگر بیشتر استفاده می‌شود.

پارچه کتان در رنگ‌ها، طرح‌ها، مدل‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شود. مشتریان جنس پارچه کتان، می‌توانند بسیار راحت طرح مورد نظر خود را تهیه و خریداری کنند.

ما در ادامه این بلاگ سعی داریم در مورد خصوصیات و ویژگی‌های پارچه کتان، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر علاقمند به پارچه کتان هستید تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

پارچه کتان چیست؟

پارچه کتان یکی از قدیمی‌ترین نوع پارچه‌ها در بازارهای جهانی است، از این رو این پارچه با مزایای مفیدی که دارد جایگاه ویژه‌ای را در صنعت پارچه بافی به خود اختصاص داده است. از این پارچه برای دوخت انواع لباس‌ها و محصولات تزیینی منزل استفاده می‌کنند.

ویژگی مهم پارچه کتان جذب آب و محکم بودن این پارچه نسبت به سایر پارچه‌های مشابه نازک و ظریف است؛ البته یکی از معایب پارچه کتان چروک پذیری بالای آن است، از این رو بعد از شستشو و قبل از پوشیدن لباس‌هایی که جنس کتان دارند باید حتماً اتوکشی انجام شود تا مناسب استفاده باشند.

پارچه کتان چیست؟

در پاسخ به سوال پارچه کتان چیست؟ بهتر است بدانید که پارچه کتان برگرفته از الیاف گیاه کتان است. استفاده از پارچه کتان در فصل بهار و تابستان بسیار متداول است و در زبان لاتین، کتان به معنی (linen) است، از این رو با نام لینن نیز شناخته شده است.

به کار بردن پارچه کتان برای دوخت انواع لباس‌ها اهمیت و ارزش بالایی دارد و از این پارچه برای تولید سطح رویه انواع کفش و کتانی‌ها هم استفاده می‌شود. همچنین این پارچه در صنعت پارچه بافی کشور، اهمیت به سزایی دارد و سهم بالایی از تولید این صنایع را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه پارچه کتان

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تاریخچه پارچه کتان چیست ؟ تاریخچه اختراع پارچه کتان به هزاران سال قبل برمی‌گردد. زمانی که یک تکه پارچه، در غاری در جنوب شرقی اروپا (گرجستان امروزه) کشف ‌شد. این پارچه با ظاهری که داشت عمر و تمدن آن را به زمانی بالغ بر ۳۰ هزار سال پیش نشان می‌داد.

در تاریخ به جا مانده از فرهنگ و تمدن کشورهای مصر باستان و بین النهرین استفاده از این پارچه بسیار کاربرد داشته است و در مورد آن در کتاب مسیحیان نیز مطالبی نوشته شده است.

صنعت کتان در قرن هجدهم و بعد از آن در اقتصاد چندین کشور در اروپا و مستعمرات آمریکا بسیار حائز اهمیت بوده است و یکی از اصلی‌ترین تولیدات کشور‌های صنعتی دنیا در آن زمان محسوب می‌شد.

ویژگی‌های پارچه کتان

پارچه کتان به دلیل داشتن الیاف طبیعی دارای ویژگی‌های منحصر بفرد و خاصی است. ویژگی‌هایی چون: کشسانی، طول عمر و دوام بالا، خنثی سازی انواع اسیدها، مقاومت در برابر شستشو، تاثیرگذاری رطوبت، مقاومت در برابر حلال‌های آلی قوی، مقاومت در برابر حرارت‌های بالای مثلاً ۱۲۰ درجه سانتیگراد، مناسب بودن برای فصل‌های بهار و تابستان، مناسب برای دوخت انواع لباس‌ها و استفاده از آن برای محصولات صنعتی و تزئینات، از جمله این ویژگی‌ها هستند.

ویژگی‌های پارچه کتان

خصوصيات عالی پارچه کتان باعث شده تا این پارچه کاربردی‌ترین پارچه برای دوخت انواع لباس‌های آقایان و خانم‌ها باشد. در دنیای تولید پوشاک، پارچه کتان جزء پرمصرف‌ترین پارچه‌ها است و یکی از خصوصیات مثبت این پارچه تخریب پذیری آن در طبیعت است که آن هم به دلیل وجود الیاف طبیعی در متریال تولید این پارچه است.

انواع لباس زنانه، شلوار زنانه با جنس‌های کتان را می‌توانید به صورت آنلاین در سایت بانی مد سفارش دهید.

خرید شلوار کتان زنانه، شلوار جین زنانه و مانتو یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌هاست، از این رو بانی مد به این دغدغه همیشگی پایان داده است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید خرید و نیازهای مورد نظر خود را از بانی مد با تخفیف‌های شگفت انگیز انجام دهید.

انواع پارچه کتان و کاربردهای آن‌ها

پارچه کتان در انواع مختلفی تولید می‌شود و هر کدام ویژگی‌های خاص و مفید خود را دارند مثل پارچه کتان کش یا همان کتان پنبه‌ای که شستشوی آسان، طول عمر بالا، مقاومت بالا و همچنین کشسانی خوبی دارد. از ویژگی دیگر این پارچه می‌توان به آبرفت بودن و چروک پذیری آن اشاره داشت.در زیر به معرفی چند نوع از انواع مختلف پارچه کتان می‌پردازیم.

کتان نخی: نخ جزء زیادی از پارچه کتان نخی را تشکیل داده است. آبرفت این نوع پارچه بسیار کم است و قابلیت تنفس پذیری و جریان هوا در این پارچه تحسین برانگیز است، از این رو با هر نوع پوست بدنی سازگاری دارد. افراد دارای پوست‌های حساس می‌توانند به راحتی از این نوع پارچه استفاده کنند.

پارچه کتان کاغذی: متریال این پارچه از پنبه، پلی‌استر و ویسکوز تشکیل شده است. کتان کاغذی شبیه به پارچه لنین است و وزن سبکی دارد. عمر طولانی و ظاهر زیبا، از خصوصیات بارز پارچه کتان کاغذی است. کتان کاغذی نیز بسیار چروک پذیر است اما به راحتی قابل اتوکشی است.

انواع پارچه کتان و کاربردهای آن‌ها

پارچه کتان صابونی: این پارچه از با کیفیت‌ترین پارچه‌های کتان است. پارچه کتان صابونی برای مناطق گرمسیر و تابستان بسیار کاربردی و مناسب است. این پارچه به‌خاطر وزن سبکش بسیار زود خشک می‌شود و همچنین طرح پذیری و رنگ پذیری بالایی دارد. طول عمر و مقاومت بالا در این پارچه از ویژگی بارز آن محسوب می‌شود.

پارچه کتان کریستال: ایستادگی این پارچه بسیار بالاست زیرا ضخامت آن زیاد است و به همین دلیل بسیار پرطرفدار است.

چگونه پاچه کتان تولید می‌شود؟

پارچه کتان در چهار مرحله که شامل: ریسندگی، بافندگی، پایان دهی و برش و دوخت است تولید می‌شود. الیافت کتان با کمک ماشین‌های ریسندگی تابیده می‌شوند و سپس پیچاندن الیاف با یکدیگر برای ایجاد رشته‌های پیوسته نخ، صورت می‌گیرد.

در بخش بافندگی از نخ‌ها در دستگاه‌های نساجی و بافندگی برای ساخت و تولید پارچه استفاده می‌شود، بنابراین نساجی با در هم آمیختن نخ‌ها در یک الگوی متقاطع برای تشکیل یک ساختار پایدار صورت می‌گیرد. بافندگی از الگوی حلقه‌ای نخ برای ایجاد یک پارچه انعطاف پذیر با کشسانی بالاتر استفاده می‌کند.

چگونه پاچه کتان تولید می‌شود؟

در قسمت پایانی نیز بعد از اینکه پارچه کتان بافته شد، شستشو، سفید کردن، رنگ ورزی و چاپ برای اتمام ظاهر پارچه انجام می‌شود؛ همچنین بافت و رنگ جزء فرایندهای پایان دهی هستند.

در پایان کار یعنی مرحله برش و دوخت، پارچه‌ها با الگوهای مختلف بریده و برای استفاده از پوشاک یا محصولات مختلف نساجی به هم دوخته و به بازارهای فروش پارچه عرضه می‌شوند.

نحوه نگهداری و شستشوی لباس‌های کتان

توصیه می‌کنیم لباس‌هایی که از جنس کتان هستند با لباسشویی شستشو شوند اما در هنگام شستشو باید به رنگ آن‌ها نیز توجه داشته باشید مثلاً؛ لباس‌های رنگ‌های روشن پارچه کتان با آب گرم و رنگ‌های تیره با آب سرد شستشو شوند تا شاهد رنگ پس دادن در لباس‌های‌تان نباشید.

پودر ماشین لباسشویی برای پارچه‌های کتان نازک مناسب نیست. تاکید می‌کنیم برای شستن آن‌ها از مایع لباسشویی یا پودر دستی استفاده کنید تا به تاروپود پارچه آسیبی وارد نشود.

برای شستشوی لباس‌های از جنس پارچه کتان که مدام شستشو می‌شوند تایمر ماشین لباسشویی خود را در زمان کوتاه قرار دهید؛ با این کار رنگدانه‌های پارچه، شانس کمتری برای خروج از پارچه دارند و رنگ پارچه شما ثابت می‌ماند.

نحوه نگهداری و شستشوی لباس‌های کتان

برای خشک کردن لباس‌های کتان، از دور کند ماشین لباسشویی استفاده کنید تا رنگ پارچه بور و کدر نشود. از قرار دادن لباس‌ها کتان در زیر نور خورشید خودداری کنید چرا که بهتر است لباس‌ها را روی سطح پهن و سایه قرار دهید تا به صورت طبیعی در هوای آزاد خشک شوند.

نکاتی برای خرید لباس‌های کتان با کیفیت

برای خرید لباس‌های کتان، لباس‌هایی که دارای پارچه‌های باکیفیت‌تر و مقاوم‌تر هستند را انتخاب کنید. مثلاً: شلوارهای کتانی که می‌خرید بهتر است از پارچه کتان‌های ضخیم‌تر دوخت یا تولید شده باشد، زیرا ایستادگی خوبی دارند و فرم اندام را بهتر نشان می‌دهند.

به طور کلی در هنگام خرید لباس‌، لباس را از پارچه‌هایی که دارای کتان‌های الیاف طبیعی هستند انتخاب کنید زیرا از مقاومت و دوام بهتری برخوردار هستند.

در دوخت و جزئیات لباس‌ها نیز دقت داشته باشید تا عیب‌های ریز و خط و خش‌های پنهان در آن‌ها وجود نداشته باشد؛ همچنین به چاپ و رنگ ثابت در خرید لباس‌ها توجه کنید که بعد شستشو رنگ دهی و تغییر رنگ نداشته باشند.

نخ رفتگی، فرو رفتگی، یک رنگ بودن پارچه و غیره نکات مهمی هستند که در خرید لباس‌های کتان با کیفیت باید به آنها توجه داشته باشید تا در زمان طولانی بتوانید با استفاده درست، لباسی نو داشته باشید. در ضمن فراموش نکنید که استایل زدن با لباس‌های با کیفیت خودش یک امتیاز مثبت است.

انتخاب لباس مردانه با پارچه کتان استایل شیک و خاصی را برای آقایان به همراه دارد، از این رو لباس‌های مردانه که شامل: شلوار مردانه، خرید شلوار کتان مردانه، شلوار جین مردانه، کت و شلوار و … می‌شوند را می‌توانید در سایت بانی مد با بهترین پارچه‌های کتان موجود در بازار خریداری کنید تا استفاده از محصولات با کیفیت و فوق‌العاده زیبا را در استایل روزمره خود تجربه کنید.

استایل‌های مختلف با پارچه کتان

استایل‌های مختلف با پارچه کتان

با توجه به متنوع بودن پارچه‌های کتان می‌توان از آن‌ها جهت دوخت لباس برای استایل‌های روزمره استفاده کرد؛ حتی می‌توانید با ترکیب پارچه‌های متفاوت با پارچه کتان سبک‌های جدید و مدرنی را با خلاقیت و تبحر در دوخت لباس‌ها به کار بگیرید.

انواع مانتو، شلوار، پیراهن، شومیز، ست‌های داخل خانه، شلوارک و غیره با پارچه‌های کتان قابل اجرا هستند و در همه موقعیت‌ها می‌توانید از این پارچه برای دوخت انواع لباس‌ها استفاده کنید.

ست‌های مانتو شلوار از جنس کتان برای محیط‌های رسمی و نیمه رسمی بسیار زیبا است. همچنین دوخت پیراهن‌های ترند زیبا برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی یک پیشنهاد عالی برای استفاده از پارچه کتان است.

ست‌های بلوز و شلوار راحتی با پارچه کتان برای محیط داخل خانه بسیار کاربرد دارند و صدها مدل دیگر از لباس‌ها را می‌توانید با ایده گرفتن از لباس‌های بازیگران، هنرمندان و سلبریتی‌ها با پارچه کتان در سبک‌های مدرن و جدید برای خود تهیه کنید و استایل‌های جذابی را به نمایش بگذارید.

نتیجه‌گیری

امروزه با وجود تنوع پارچه‌ها در بازار نساجی تمام نیازهای مشتریان حل شده است. پارچه‌ها نقش مهمی در زندگی روزمره ما انسان‌ها دارند. از لباس گرفته تا محصولات صنعتی و خانگی با کاربردهای مفید و متنوع، همگی از نیازمندی‌های هر روزه ما هستند که پارچه‌هایی مانند پارچه کتان، زیبایی و شکوه را به سبک زندگی ما هدیه می‌دهند.

پارچه کتان جزء باکیفیت‌ترین و پر مصرف‌ترین پارچه‌ها در دنیا محسوب می‌شود. مقاومت و دوام بالای این پارچه باعث شده تا کاربرد بیشتری در زندگی روزمره ما داشته باشد و انتخابی همیشگی برایمان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد