3 شهریور 1403
/
4,664 بازدید
رژ گونه چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
رژ گونه چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ از انواع تا نحوه استفاده

فهرست مطالب

رژ گونه چیست ؟ رژ گونه که مانند رنگین‌کمانی درخشان بر روی گونه‌ها می‌نشیند، نه‌تنها یک عنصر آرایشی است، بلکه وسیله‌ای قدرتمند برای گونه‌ها و برجسته‌سازی زیبایی طبیعی چهره است. از گذشته تابه‌حال، زنان از کارکرد این عنصر جادویی مطلع بوده‌اند تا به حدی که همیشه در خرید لوازم‌آرایشی و لوازم بهداشتی خرید آن را لحاظ می‌کنند.

در سالیان پیشین مادران ما از رنگ‌دانه‌های طبیعی چون سرخاب و حنا برای ایجاد رنگ و لعاب بر روی گونه‌های خود استفاده می‌کردند و این سنت محبوب تا به امروز همچنان ادامه پیدا کرده است. در این مقاله، از سری مقالات بانی مگ قصد داریم به بررسی ابعاد مختلف رژ گونه بپردازیم. قبل از هر چیز می‌خواهیم بدانیم که رژ گونه چیست و بعدازآن به معرفی انواع رژ گونه بپردازیم و به شما کمک کنیم که بهترین رژ گونه مناسب با رنگ پوست خود را بیابید. پس از خواندن این مقاله به اهمیت این وسیله آرایشی بیشتر از گذشته پی خواهید برد. پس تا انتهای این مقاله با ما بمانید.

رژ گونه چیست؟

رژ گونه چیست؟

در پاسخ به اینکه رژ گونه چیست باید گفت رژ گونه هم مانند رژ لب یک محصول از خانواده لوازم بهداشتی و آرایشی است که از آن برای افزودن رنگ و شادابی به گونه‌ها استفاده می‌شود. این محصول آرایشی با داشتن رنگ‌دانه‌های ملایم و زیبا، روی گونه‌ها هاله‌ای رنگ ایجاد می‌کند که این رنگ باعث زیباتر شدن چهره می‌شود. شاید بد نباشد که خرید کانسیلر را هم همزمان با رژ گونه انجام دهید تا تاثیر رژ گونه را بدون نقص بر روی صورت خود ببینید.

آشنایی با انواع رژ گونه

کرمی:

آشنایی با انواع رژ گونه

رژ گونه کرمی یکی از محبوب‌ترین انواع گونه‌هاست. این رژ گونه به دلیل بافت نرم و کرمی که دارد، به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود، درنتیجه با ایجاد ظاهری یکدست و یکپارچه روی پوست بسیار زیبا به نظر می‌رسد؛ اما این مورد تنها وجه تمایز رژ گونه کرمی با سایر انواع رژ گونه نیست؛ در ادامه با بررسی ویژگی‌های این رژ گونه، بیشتر به دلیل محبوبیت این محصول پی می‌بریم و بیشتر با ماهیت رژ گونه چیست آشنا خواهید شد.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد رژ گونه کرمی

  • بافت نرم و کرمی: این بافت پخش یکدست رژ گونه می‌شود که نتیجه آن بسیار طبیعی است و ظاهری زیبا دارد.
  • پوشش دهی بالا: با استفاده از رژ گونه کرمی می‌توانید رنگ دلخواه رژ گونه را در هر درجه‌ای که مدنظرتان است به دست بیاورید.
  • ماندگاری بالا: رژ گونه‌های کرمی به خاطر ماندگاری بالا در طول روز نیازی به ترمیم ندارند.
  • مناسب برای انواع پوست: این نوع رژ گونه به خاطر بافتی که دارد با انواع پوست، حتی پوست‌های خشک، سازگار است.
  • مناسب برای آرایش‌های طبیعی و غلیظ: این محصول هم مناسب آرایش‌های روزانه است و هم مناسب برای آرایش‌های خاص و غلیظ.

پودری

رژ گونه پودری

رژ گونه پودری یکی از پرطرفدارترین انواع رژ گونه است؛ درواقع معمول‌ترین رژ گونه برای استفاده، همین رژ گونه پودری است؛ این محصول به خاطر استفاده آسان و راحت و ماندگاری بالا، جایگاه بخصوصی در کیف آرایش خانم‌ها دارد؛ اما چرا این رژ گونه این‌قدر محبوب است؟ در ادامه بیشتر با دلایل این محبوبیت آشنا می‌شویم:

ویژگی‌های منحصربه‌فرد رژ گونه پودری

  • ماندگاری بالا: این رژ گونه‌ها به دلیل داشتن بافتی خشک و سبک، ماندگاری بالایی دارند، به همین دلیل در طول روز به ترمیم کمتری نیاز دارند.
  • پوشش طبیعی: این نوع رژ گونه‌ها به خاطر بافتی که دارند به‌راحتی روی پوست پخش می‌شوند، درنتیجه ظاهری طبیعی و یکدست ایجاد می‌کنند.
  • تنوع رنگ: چون این رژ گونه‌ها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها تولید می‌شوند، دست شما را باز می‌گذارند تا با هر سلیقه‌ای که دارید رنگ دلخواهتان را بیابید.
  • مناسب برای انواع پوست: این رژ گونه‌ها چون چربی اضافی پوست را جذب کرده و باعث مات شدن آن می‌شوند، برای انواع پوست‌ها، حتی پوست‌های چرب مناسب‌اند.
  • حمل آسان: رژ گونه‌های پودری به خاطر بسته‌بندی فشرده و سبکی که دارند، به‌راحتی قابل‌حمل هستند و این نکته یکی از مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن‌هاست.

مایع:

رژ گونه مایع نیز یکی دیگر از انواع رژ گونه است که به دلیل ماندگاری بالا، بافت سبک، امکان ایجاد ظاهری طبیعی و درخشان به‌عنوان یکی از محصولات آرایشی محبوب، موردتوجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است. در ادامه، با این محصول جذاب بیشتر آشنا خواهیم شد:

ویژگی‌های منحصربه‌فرد رژ گونه مایع:

  • بافت سبک و طبیعی: رژ گونه مایع به دلیل بافت مایعی که دارد، به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود و به همین دلیل ظاهری طبیعی و یکدست به وجود می‌آورد.
  • ماندگاری بالا: این نوع رژ گونه‌ها نیز معمولاً ماندگاری بالایی دارند و در طول روز نیاز به ترمیم کمتری دارند.
  • آبرسانی پوست: بسیاری از رژ گونه‌های مایع، در ترکیبات خود آبرسان دارند که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.
  • ایجاد درخشندگی: بعضی از رژ گونه‌های مایع در ترکیبات خود حاوی ذرات درخشان هستند که پوست شما را درخشان و شاداب می‌کنند.
  • مناسب برای انواع پوست: رژ گونه‌های مایع مناسب انواع پوست، حتی پوست‌های خشک، هستند.

استیکی:

رژ گونه استیکی

رژ گونه استیکی نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین محصولات آرایشی است، مخصوصاً برای افرادی که به دنبال آرایشی سریع و طبیعی هستند یک انتخاب درست است. این محصول با بافت نرم و کرمی خود، به‌راحتی روی گونه‌ها پخش می‌شود و به ظاهر شما شادابی و درخشش هدیه می‌دهد. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شوید.

خصوصیات منحصربه‌فرد رژ گونه استیکی

  • کاربرد آسان: استفاده از این رژ گونه بسیار ساده است. استیک را مستقیماً روی گونه‌ها بزنید و بعد با انگشت یا براش پخش کنید همین!
  • بافت نرم و کرمی: این محصول نیز با بافت نرم خود ظاهری یکنواخت و طبیعی به وجود می‌آورد.
  • ماندگاری بالا: بسیاری از رژ گونه‌های استیکی، ماندگاری بالایی دارند و در طول روز نیاز به ترمیم مجدد ندارند.
  • حمل آسان: مهم‌ترین دلیل محبوبیت این محصول حمل آسان آن است.
  • تنوع رنگی: تنوع در رنگ‌بندی این محصول توانایی راضی کردن تمام سلیقه‌ها را دارد.

انتخاب رژ گونه مناسب پوست

انتخاب رژ گونه مناسب پوست

مانند سایر لوازم‌آرایشی دیگر انتخاب رژ گونه نیز باید کاملاً بر اساس نیازهای پوستی هر شخص انتخاب شود؛ چراکه یک انتخاب درست باعث می‌شود شما هر چه بیشتر به یک آرایش طبیعی و زیبا و یک دست نزدیک شوید. در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا رژ گونه‌ای متناسب با پوست خودتان بیابید:

انواع پوست و رژ گونه مناسب برای آن:

  • پوست خشک:
  • رژ گونه کرمی: این نوع رژ گونه به خاطر بافت مرطوب‌ و ترکیبات حاوی مرطوب‌کننده برای پوست‌های خشک بهترین گزینه است. این رژ گونه، رطوبت موردنیاز پوست را تأمین کرده و ظاهری درخشان به گونه‌های شما می‌دهد.
  • رژ گونه مایع: رژ گونه‌های مایع نیز می‌توانند انتخاب خوبی برای پوست‌های خشک باشند. هرچند بهتر است قبل از استفاده رژ گونه از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست به اندازه کافی آبرسانی شود و ظاهری طبیعی ایجاد شود.
  • پوست چرب:
  • رژ گونه پودری: رژ گونه‌های پودری به دلیل بافت سبک و ماتی که دارند، برای پوست‌های چرب گزینه‌ای فوق‌العاده هستند؛ چراکه این رژ گونه‌ها با جذب چربی اضافی پوست، از براق شدن بیش‌ازحد گونه‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • پوست نرمال:
  • همه نوع رژ گونه: خوشبختانه افراد با پوست نرمال می‌توانند از هر نوع رژ گونه‌ای استفاده کنند. از رژ گونه پودری گرفته کرمی یا مایع، همه برای این نوع پوست مناسب هستند.

نحوه صحیح استفاده از رژ گونه

نحوه صحیح استفاده از رژ گونه

انتخاب رنگ رژ گونه مناسب به عواملی ازجمله: رنگ پوست و رنگ موی شما بستگی دارد و باید با توجه به این موارد، رژ گونه را انتخاب کنید.

مراحل استفاده از رژ گونه

بعدازاینکه نوع رژ گونه مناسب با پوست خود را و همچنین رنگ متناسب با چهره خود را پیدا کردید، حال نوبت به استفاده از آن می‌رسد:

  1. آماده‌سازی پوست: ابتدا پوست خود را تمیز کنید و سپس یک کرم آرایشی مانند کرم پودر یا بی‌بی کرم بزنید.
  2. انتخاب براش مناسب: از یک براش گرد و نرم برای زدن رژ گونه استفاده کنید.
  3. پیدا کردن نقطه مناسب: برای پیدا کردن نقطه مناسبی که باید رژ گونه بزنید، لبخند بزنید تا برجستگی گونه‌هایتان مشخص شود. سعی کنید رژ گونه را روی سیب گونه‌ها (برجستگی گونه‌ها) بزنید و به سمت شقیقه‌ها پخش کنید.
  4. میزان استفاده: ابتدا باید مقدار کمی رژ گونه را به وسیله براش بردارید و به‌آرامی روی گونه بزنید. بعداً در صورت نیاز، می‌توانید مقدار آن را بیشتر کنید.
  5. توجه به فرم صورت: اگر صورتتان گرد است، رژ گونه را به‌صورت خطی زیر استخوان گونه بزنید. اگر صورت کشیده‌ای دارید، رژ گونه را روی استخوان گونه و زیر گوشه بیرونی چشم‌ها بزنید. اگر صورتتان قلبی شکل است، رژ گونه را روی قسمت پایین گونه و به سمت شقیقه‌ها بزنید. صورت مربعی دارید؟ رژ گونه را روی سیب گونه‌ها و به سمت شقیقه‌ها بزنید تا گوشه‌های صورت تیز نباشد. اگر صورت بیضی: شکل دارید با خیال راحت می‌توانید از هر مدل رژ گونه زدنی استفاده کنید.

بهترین براش برای رژ گونه

بهترین براش برای رژ گونه

براش مناسب رژ گونه چیست ؟ اگر بگوییم انتخاب براش مناسب به‌اندازه‌ی انتخاب رژگونه اهمیت دارد اغراق نکرده‌ایم. انتخاب براش مناسب باعث پخش یکدست رژگونه بر سطح پوست می‌شود و به همین دلیل ظاهری طبیعی و زیبا ایجاد می‌کند. انتخاب بهترین براش برای زدن رژ گونه به چند عامل مهم بستگی دارد، ازجمله:

  • نوع رژ گونه: برای هرکدام از رژ گونه‌های پودری، کرمی یا مایع، باید از براش‌های متفاوتی استفاده کرد.
  • نوع آرایشی که می‌خواهید: اگر می‌خواهید یک آرایشی طبیعی و سبک داشته باشید، از یک براش با موهای نرم و پراکنده استفاده کنید؛ اما اگر می‌خواهید آرایشی پررنگ‌تر و مشخص‌تری داشته باشید، براشی با موهای متراکم‌تر و محکم‌تر مناسب‌ شماست.
  • شکل صورت شما: شکل صورت شما نیز در انتخاب براش نقش دارد. برای مثال، اگر صورت گردی دارید، بهتر است از براشی استفاده کنید که به‌صورت مورب برش خورده باشد.

انواع براش رژ گونه و کاربرد آن‌ها:

  • براش گرد و پف‌دار: برای ایجاد یک پوشش یکنواخت و طبیعی روی گونه‌ها
  • براش زاویه‌دار: برای ایجاد خطوط دقیق و کانتورینگ گونه‌ها
  • براش تخت: برای ایجاد یک پوشش پررنگ‌تر و مشخص‌تر
  • براش فن: برای محو کردن خطوط و ایجاد یک ظاهر طبیعی و آبرسانی شده

نکات مهم در انتخاب براش رژ گونه:

  • موهای براش: بهتر است از براش‌هایی با موهای طبیعی یا مصنوعی با کیفیت بالا استفاده کنید تا یک براش با موهای مصنوعی؛ چون براش با موهای طبیعی نرم‌تر هستند و رنگ‌دانه‌ها را بهتر جذب می‌کنند.
  • تراکم موها: برای پوشش سبک‌تر، براشی با تراکم کمتر و برای پوشش پررنگ‌تر، براشی با تراکم بیشتر انتخاب کنید.
  • شکل دسته: کار با براش‌های دسته‌بلند معمولا راحت‌تر است.

سخن آخر

انتخاب صحیح رنگ و مدل یک رژ گونه تأثیر بسیار زیادی در هر چه بیشتر نشان دادن گونه‌های شما دارد؛ و ازآنجایی‌که گونه‌ها نقش محوری در صورت دارند با انتخاب درست رژگونه متناسب با پوستتان می‌توانید صورتتان را بیش‌ازپیش زیباتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

رژ گونه چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ از انواع تا نحوه استفاده
3 شهریور 1403
/
4,664 بازدید

رژ گونه چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

رژ گونه چیست ؟ رژ گونه که مانند رنگین‌کمانی درخشان بر روی گونه‌ها می‌نشیند، نه‌تنها یک عنصر آرایشی است، بلکه وسیله‌ای قدرتمند برای گونه‌ها و برجسته‌سازی زیبایی طبیعی چهره است. از گذشته تابه‌حال، زنان از کارکرد این عنصر جادویی مطلع بوده‌اند تا به حدی که همیشه در خرید لوازم‌آرایشی و لوازم بهداشتی خرید آن را لحاظ می‌کنند.

در سالیان پیشین مادران ما از رنگ‌دانه‌های طبیعی چون سرخاب و حنا برای ایجاد رنگ و لعاب بر روی گونه‌های خود استفاده می‌کردند و این سنت محبوب تا به امروز همچنان ادامه پیدا کرده است. در این مقاله، از سری مقالات بانی مگ قصد داریم به بررسی ابعاد مختلف رژ گونه بپردازیم. قبل از هر چیز می‌خواهیم بدانیم که رژ گونه چیست و بعدازآن به معرفی انواع رژ گونه بپردازیم و به شما کمک کنیم که بهترین رژ گونه مناسب با رنگ پوست خود را بیابید. پس از خواندن این مقاله به اهمیت این وسیله آرایشی بیشتر از گذشته پی خواهید برد. پس تا انتهای این مقاله با ما بمانید.

رژ گونه چیست؟

رژ گونه چیست؟

در پاسخ به اینکه رژ گونه چیست باید گفت رژ گونه هم مانند رژ لب یک محصول از خانواده لوازم بهداشتی و آرایشی است که از آن برای افزودن رنگ و شادابی به گونه‌ها استفاده می‌شود. این محصول آرایشی با داشتن رنگ‌دانه‌های ملایم و زیبا، روی گونه‌ها هاله‌ای رنگ ایجاد می‌کند که این رنگ باعث زیباتر شدن چهره می‌شود. شاید بد نباشد که خرید کانسیلر را هم همزمان با رژ گونه انجام دهید تا تاثیر رژ گونه را بدون نقص بر روی صورت خود ببینید.

آشنایی با انواع رژ گونه

کرمی:

آشنایی با انواع رژ گونه

رژ گونه کرمی یکی از محبوب‌ترین انواع گونه‌هاست. این رژ گونه به دلیل بافت نرم و کرمی که دارد، به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود، درنتیجه با ایجاد ظاهری یکدست و یکپارچه روی پوست بسیار زیبا به نظر می‌رسد؛ اما این مورد تنها وجه تمایز رژ گونه کرمی با سایر انواع رژ گونه نیست؛ در ادامه با بررسی ویژگی‌های این رژ گونه، بیشتر به دلیل محبوبیت این محصول پی می‌بریم و بیشتر با ماهیت رژ گونه چیست آشنا خواهید شد.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد رژ گونه کرمی

  • بافت نرم و کرمی: این بافت پخش یکدست رژ گونه می‌شود که نتیجه آن بسیار طبیعی است و ظاهری زیبا دارد.
  • پوشش دهی بالا: با استفاده از رژ گونه کرمی می‌توانید رنگ دلخواه رژ گونه را در هر درجه‌ای که مدنظرتان است به دست بیاورید.
  • ماندگاری بالا: رژ گونه‌های کرمی به خاطر ماندگاری بالا در طول روز نیازی به ترمیم ندارند.
  • مناسب برای انواع پوست: این نوع رژ گونه به خاطر بافتی که دارد با انواع پوست، حتی پوست‌های خشک، سازگار است.
  • مناسب برای آرایش‌های طبیعی و غلیظ: این محصول هم مناسب آرایش‌های روزانه است و هم مناسب برای آرایش‌های خاص و غلیظ.

پودری

رژ گونه پودری

رژ گونه پودری یکی از پرطرفدارترین انواع رژ گونه است؛ درواقع معمول‌ترین رژ گونه برای استفاده، همین رژ گونه پودری است؛ این محصول به خاطر استفاده آسان و راحت و ماندگاری بالا، جایگاه بخصوصی در کیف آرایش خانم‌ها دارد؛ اما چرا این رژ گونه این‌قدر محبوب است؟ در ادامه بیشتر با دلایل این محبوبیت آشنا می‌شویم:

ویژگی‌های منحصربه‌فرد رژ گونه پودری

  • ماندگاری بالا: این رژ گونه‌ها به دلیل داشتن بافتی خشک و سبک، ماندگاری بالایی دارند، به همین دلیل در طول روز به ترمیم کمتری نیاز دارند.
  • پوشش طبیعی: این نوع رژ گونه‌ها به خاطر بافتی که دارند به‌راحتی روی پوست پخش می‌شوند، درنتیجه ظاهری طبیعی و یکدست ایجاد می‌کنند.
  • تنوع رنگ: چون این رژ گونه‌ها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها تولید می‌شوند، دست شما را باز می‌گذارند تا با هر سلیقه‌ای که دارید رنگ دلخواهتان را بیابید.
  • مناسب برای انواع پوست: این رژ گونه‌ها چون چربی اضافی پوست را جذب کرده و باعث مات شدن آن می‌شوند، برای انواع پوست‌ها، حتی پوست‌های چرب مناسب‌اند.
  • حمل آسان: رژ گونه‌های پودری به خاطر بسته‌بندی فشرده و سبکی که دارند، به‌راحتی قابل‌حمل هستند و این نکته یکی از مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن‌هاست.

مایع:

رژ گونه مایع نیز یکی دیگر از انواع رژ گونه است که به دلیل ماندگاری بالا، بافت سبک، امکان ایجاد ظاهری طبیعی و درخشان به‌عنوان یکی از محصولات آرایشی محبوب، موردتوجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است. در ادامه، با این محصول جذاب بیشتر آشنا خواهیم شد:

ویژگی‌های منحصربه‌فرد رژ گونه مایع:

  • بافت سبک و طبیعی: رژ گونه مایع به دلیل بافت مایعی که دارد، به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود و به همین دلیل ظاهری طبیعی و یکدست به وجود می‌آورد.
  • ماندگاری بالا: این نوع رژ گونه‌ها نیز معمولاً ماندگاری بالایی دارند و در طول روز نیاز به ترمیم کمتری دارند.
  • آبرسانی پوست: بسیاری از رژ گونه‌های مایع، در ترکیبات خود آبرسان دارند که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.
  • ایجاد درخشندگی: بعضی از رژ گونه‌های مایع در ترکیبات خود حاوی ذرات درخشان هستند که پوست شما را درخشان و شاداب می‌کنند.
  • مناسب برای انواع پوست: رژ گونه‌های مایع مناسب انواع پوست، حتی پوست‌های خشک، هستند.

استیکی:

رژ گونه استیکی

رژ گونه استیکی نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین محصولات آرایشی است، مخصوصاً برای افرادی که به دنبال آرایشی سریع و طبیعی هستند یک انتخاب درست است. این محصول با بافت نرم و کرمی خود، به‌راحتی روی گونه‌ها پخش می‌شود و به ظاهر شما شادابی و درخشش هدیه می‌دهد. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شوید.

خصوصیات منحصربه‌فرد رژ گونه استیکی

  • کاربرد آسان: استفاده از این رژ گونه بسیار ساده است. استیک را مستقیماً روی گونه‌ها بزنید و بعد با انگشت یا براش پخش کنید همین!
  • بافت نرم و کرمی: این محصول نیز با بافت نرم خود ظاهری یکنواخت و طبیعی به وجود می‌آورد.
  • ماندگاری بالا: بسیاری از رژ گونه‌های استیکی، ماندگاری بالایی دارند و در طول روز نیاز به ترمیم مجدد ندارند.
  • حمل آسان: مهم‌ترین دلیل محبوبیت این محصول حمل آسان آن است.
  • تنوع رنگی: تنوع در رنگ‌بندی این محصول توانایی راضی کردن تمام سلیقه‌ها را دارد.

انتخاب رژ گونه مناسب پوست

انتخاب رژ گونه مناسب پوست

مانند سایر لوازم‌آرایشی دیگر انتخاب رژ گونه نیز باید کاملاً بر اساس نیازهای پوستی هر شخص انتخاب شود؛ چراکه یک انتخاب درست باعث می‌شود شما هر چه بیشتر به یک آرایش طبیعی و زیبا و یک دست نزدیک شوید. در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا رژ گونه‌ای متناسب با پوست خودتان بیابید:

انواع پوست و رژ گونه مناسب برای آن:

  • پوست خشک:
  • رژ گونه کرمی: این نوع رژ گونه به خاطر بافت مرطوب‌ و ترکیبات حاوی مرطوب‌کننده برای پوست‌های خشک بهترین گزینه است. این رژ گونه، رطوبت موردنیاز پوست را تأمین کرده و ظاهری درخشان به گونه‌های شما می‌دهد.
  • رژ گونه مایع: رژ گونه‌های مایع نیز می‌توانند انتخاب خوبی برای پوست‌های خشک باشند. هرچند بهتر است قبل از استفاده رژ گونه از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست به اندازه کافی آبرسانی شود و ظاهری طبیعی ایجاد شود.
  • پوست چرب:
  • رژ گونه پودری: رژ گونه‌های پودری به دلیل بافت سبک و ماتی که دارند، برای پوست‌های چرب گزینه‌ای فوق‌العاده هستند؛ چراکه این رژ گونه‌ها با جذب چربی اضافی پوست، از براق شدن بیش‌ازحد گونه‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • پوست نرمال:
  • همه نوع رژ گونه: خوشبختانه افراد با پوست نرمال می‌توانند از هر نوع رژ گونه‌ای استفاده کنند. از رژ گونه پودری گرفته کرمی یا مایع، همه برای این نوع پوست مناسب هستند.

نحوه صحیح استفاده از رژ گونه

نحوه صحیح استفاده از رژ گونه

انتخاب رنگ رژ گونه مناسب به عواملی ازجمله: رنگ پوست و رنگ موی شما بستگی دارد و باید با توجه به این موارد، رژ گونه را انتخاب کنید.

مراحل استفاده از رژ گونه

بعدازاینکه نوع رژ گونه مناسب با پوست خود را و همچنین رنگ متناسب با چهره خود را پیدا کردید، حال نوبت به استفاده از آن می‌رسد:

  1. آماده‌سازی پوست: ابتدا پوست خود را تمیز کنید و سپس یک کرم آرایشی مانند کرم پودر یا بی‌بی کرم بزنید.
  2. انتخاب براش مناسب: از یک براش گرد و نرم برای زدن رژ گونه استفاده کنید.
  3. پیدا کردن نقطه مناسب: برای پیدا کردن نقطه مناسبی که باید رژ گونه بزنید، لبخند بزنید تا برجستگی گونه‌هایتان مشخص شود. سعی کنید رژ گونه را روی سیب گونه‌ها (برجستگی گونه‌ها) بزنید و به سمت شقیقه‌ها پخش کنید.
  4. میزان استفاده: ابتدا باید مقدار کمی رژ گونه را به وسیله براش بردارید و به‌آرامی روی گونه بزنید. بعداً در صورت نیاز، می‌توانید مقدار آن را بیشتر کنید.
  5. توجه به فرم صورت: اگر صورتتان گرد است، رژ گونه را به‌صورت خطی زیر استخوان گونه بزنید. اگر صورت کشیده‌ای دارید، رژ گونه را روی استخوان گونه و زیر گوشه بیرونی چشم‌ها بزنید. اگر صورتتان قلبی شکل است، رژ گونه را روی قسمت پایین گونه و به سمت شقیقه‌ها بزنید. صورت مربعی دارید؟ رژ گونه را روی سیب گونه‌ها و به سمت شقیقه‌ها بزنید تا گوشه‌های صورت تیز نباشد. اگر صورت بیضی: شکل دارید با خیال راحت می‌توانید از هر مدل رژ گونه زدنی استفاده کنید.

بهترین براش برای رژ گونه

بهترین براش برای رژ گونه

براش مناسب رژ گونه چیست ؟ اگر بگوییم انتخاب براش مناسب به‌اندازه‌ی انتخاب رژگونه اهمیت دارد اغراق نکرده‌ایم. انتخاب براش مناسب باعث پخش یکدست رژگونه بر سطح پوست می‌شود و به همین دلیل ظاهری طبیعی و زیبا ایجاد می‌کند. انتخاب بهترین براش برای زدن رژ گونه به چند عامل مهم بستگی دارد، ازجمله:

  • نوع رژ گونه: برای هرکدام از رژ گونه‌های پودری، کرمی یا مایع، باید از براش‌های متفاوتی استفاده کرد.
  • نوع آرایشی که می‌خواهید: اگر می‌خواهید یک آرایشی طبیعی و سبک داشته باشید، از یک براش با موهای نرم و پراکنده استفاده کنید؛ اما اگر می‌خواهید آرایشی پررنگ‌تر و مشخص‌تری داشته باشید، براشی با موهای متراکم‌تر و محکم‌تر مناسب‌ شماست.
  • شکل صورت شما: شکل صورت شما نیز در انتخاب براش نقش دارد. برای مثال، اگر صورت گردی دارید، بهتر است از براشی استفاده کنید که به‌صورت مورب برش خورده باشد.

انواع براش رژ گونه و کاربرد آن‌ها:

  • براش گرد و پف‌دار: برای ایجاد یک پوشش یکنواخت و طبیعی روی گونه‌ها
  • براش زاویه‌دار: برای ایجاد خطوط دقیق و کانتورینگ گونه‌ها
  • براش تخت: برای ایجاد یک پوشش پررنگ‌تر و مشخص‌تر
  • براش فن: برای محو کردن خطوط و ایجاد یک ظاهر طبیعی و آبرسانی شده

نکات مهم در انتخاب براش رژ گونه:

  • موهای براش: بهتر است از براش‌هایی با موهای طبیعی یا مصنوعی با کیفیت بالا استفاده کنید تا یک براش با موهای مصنوعی؛ چون براش با موهای طبیعی نرم‌تر هستند و رنگ‌دانه‌ها را بهتر جذب می‌کنند.
  • تراکم موها: برای پوشش سبک‌تر، براشی با تراکم کمتر و برای پوشش پررنگ‌تر، براشی با تراکم بیشتر انتخاب کنید.
  • شکل دسته: کار با براش‌های دسته‌بلند معمولا راحت‌تر است.

سخن آخر

انتخاب صحیح رنگ و مدل یک رژ گونه تأثیر بسیار زیادی در هر چه بیشتر نشان دادن گونه‌های شما دارد؛ و ازآنجایی‌که گونه‌ها نقش محوری در صورت دارند با انتخاب درست رژگونه متناسب با پوستتان می‌توانید صورتتان را بیش‌ازپیش زیباتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد