10 شهریور 1403
/
260 بازدید
افترشیو چیست و انواع آن کدام‌اند؟

فهرست مطالب

افترشیو یک محصول مراقبت از پوست است که منحصراً بعد از اصلاح صورت استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که اصلاح صورت می‌تواند برای افرادی که به‌طور مرتب صورت خود را اصلاح می‌کنند، باعث تحریک و خشکی پوست شود، استفاده از افترشیو می‌تواند این خشکی را اصلاح کند.

افترشیو با داشتن ترکیبات مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده، به پوست کمک می‌کند تا احساس نرمی و لطافت خود را بازیابد و از بروز مشکلاتی مانند قرمزی و التهاب جلوگیری کند. در این مقاله از بانی مگ ما تلاش کرده‌ایم تا هرچه بیشتر با این محصول مهم مراقبتی آشنا شوید. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

افترشیو چیست؟

ما در این مطلب می‌خواهیم بفهمیم که افترشیو چیست و چه کاربردی دارد. افترشیو یک محصول مراقبتی است که آقایان بعد از اصلاح صورت یا بدن از آن استفاده می‌کنند. کارکرد اصلی این محصول، آرامش بخشیدن به پوست بعد از اصلاح است و از عوارضی چون: التهاب، قرمزی و خشکی پوست که معمولاً بعد از اصلاح رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.

فقط باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید لوازم بهداشتی، برای خرید افترشیو دقت لازم را داشته باشید و از بین فرم‌های مختلف موجود در بازار بهترین انتخاب را داشته باشید. پس از آن‌که دانستیم افترشیو چیست با هم ببینیم حاوی چه ترکیبات جادویی است؟

ترکیبات اصلی افترشیو

ترکیبات اصلی افترشیو

  1. الکل:وجود الکل در افترشیوها به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده، باعث ایجاد احساس تازگی می‌شود. هرچند الکل ممکن است برای پوست‌های حساس تحریک‌کننده باشد.
  2. آب:در اکثر فرمول‌ها آب به‌عنوان یک پایه اصلی وجود دارد و در افترشیو نیز آب نقش اصلی را دارد.
  3. مرطوب کننده‌ها: گلیسیرین، آلوئه‌ورا و روغن‌های طبیعی (مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل) برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی درترکیبات افترشیو وجود دارند.
  4. عصاره‌های گیاهی: به دلیل خاصیت تسکین‌دهنده و ضدالتهابی افترشیوها، در ترکیبات آن‌ها از عصاره‌های گیاهی مانند بابونه، چای سبز و … استفاده می‌شود.
  5. عطر: از این ماده برای ایجاد بوی خوش و حس تازگی در اکثر افترشیوها استفاده می‌شود.
  6. مواد ضدالتهابی: برای این منظور از ترکیباتی مانند پانتنول یا ویتامین E که باعث تسکین و آرامش پوست می‌شوند در ترکیبات افترشیو استفاده می‌کنند.
  7. مواد محافظ:چون احتمال به وجود آمدن خراش و زخم‌های کوچک در اصلاح صورت وجود دارد، در اکثر افترشیوها ترکیباتی که به محافظت از پوست در برابر عفونت‌ها و تحریکات کمک می‌کنند، وجود دارد.

فواید استفاده از افترشیو

فواید استفاده از افترشیو

وقتی پوست نرم و نازکمان را به دست تیغ می‌سپاریم، باید پس از اصلاح، این خشونت اندکمان با پوست را جبران کنیم؛ تنها راه آن خرید افترشیو و شاید پس‌ازآن خرید حوله نرم و نازکی باشد که پوستمان را دوباره سرحال بیاوریم. اگر فکر می‌کنید که خرید افترشیو یک خرید غیرضروری است، سخت در اشتباهید! اگر با فواید این محلول جادویی آشنا شوید قطعاً خرید آن را چون سایر خرید لوازم بهداشتی در اولویت خواهید گذاشت. فواید استفاده از افترشیو چیست؟

تسکین و آرامش پوست

 افترشیو التهابات پس از اصلاح را کاهش می‌دهد و به پوست احساس آرامش می‌بخشد که این خاصیت، به خاطر ترکیبات منحصربه‌فرد این محصول است. چراکه بسیاری از افترشیوها حاوی ترکیباتی مانند آلوئه ورا، کامومیل یا عصاره‌های گیاهی دیگر هستند که خاصیت ضدالتهابی دارند و از قرمز شدن پوست جلوگیری می‌کنند. علاوه بر آن برخی از افتر شیوها حاوی موادی هستند که اثر سردکنندگی دارند (مانند منتول) که به احساس تازگی و آرامش روی پوست کمک می‌کند و خاصیت تسکین‌دهنده دارند.

ضدعفونی کردن پوست

ضدعفونی کردن پوست

به خاطر داشتن خاصیت ضدعفونی‌کنندگی الکل در ترکیبات افترشیو، احتمال عفونت‌های پوستی ناشی از زخم‌های کوچکی که در حین اصلاح ایجاد شده‌اند، کاهش می‌یابد علاوه بر آن وجود برخی دیگر از ترکیبات ضدعفونی‌کننده در افترشیو باعث می‌شود که باکتری‌ها و میکروب‌های روی پوست از بین بروند و پوست نهایت تمیزی و شادابی را تجربه کند.

بستن منافذ پوست

آیا می‌دانستید علت به وجود آمدن منافذ باز پوست، به هم خوردن تعادل پوست است؟ ا فترشیو با تنظیم pH پوست، از ایجاد التهابات یا عدم تعادل‌های پوستی جلوگیری می‌کند؛ که این امر به عملکرد طبیعی غدد چربی کمک کرده و از بروز منافذ بزرگ‌تر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این بسیاری از افترشیوها در ترکیبات خود قابض طبیعی (مانند عصاره‌های گیاهی) دارند که با خاصیت انقباضی خود می‌توانند منافذ پوست را موقتی ببندند. هرچند این یک خاصیت آنی و موقت است اما امکان دارد با تکرار این فرآیند، در طول زمان منافذ پوست شما به‌کلی بسته شوند.

آبرسانی و نرم‌کنندگی پوست

بسیاری از افترشیوهایی که حاوی مرطوب‌کننده‌ هستند، باعث حفظ رطوبت پوست می‌شوند و خشکی پس از اصلاح را بهبود می‌بخشند. این ترکیبات مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید یا روغن‌های طبیعی هستند و باعث آبرسانی پوست می‌شوند. همچنین برخی از افترشیوها، یک لایه نازک را پس از استفاده بر روی پوست ایجاد می‌کنند که این لایه از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند.

عطر و بوی خوش

عطر و بوی خوش

بسیاری از افترشیوها حاوی عطرها و اسانس‌های معطر هستند که باعث خوشبو شدن این محصول می‌شوند. این عطرها از گیاهان، گل‌ها یا ترکیبات شیمیایی ساخته می‌شوند و می‌توانند بوی دلپذیری به افترشیو بدهند. ازآنجایی‌که پوست معمولاً بعد از اصلاح ممکن بوی خوشایندی نداشته باشد، استفاده از یک افترشیو معطر می‌تواند این بو را پوشش دهد و به شما حس خوشایندی ببخشد. علاوه بر آن، بوی خوب باعث افزایش جذابیت شما در دید دیگران می‌شود و به شما احساس اعتمادبه‌نفس می‌دهد.

انواع افترشیو

همان‌طور که می‌دانید امروزه تمام محصولات بهداشتی از تنوع بسیاری برخوردار هستند و شناخت از انواع آن‌ها برای ما بسیار کمک‌کننده خواهد بود. معمولاً این تنوع باعث سردرگمی خواهد شد. تصور کنید برای خرید محصولاتی که بسیار مهم هستند و روزانه از آن‌ها استفاده می‌شود مثلاً خرید مسواک یا خرید خمیردندان، اگر شناخت درستی از نوع دندان‌هایمان و نیازهایمان نداشته باشیم، با چه چالشی مواجه خواهیم شد. در خرید افترشیو هم وضعیت به همین صورت است. ابتدا باید با انواع افترشیو آشنا شویم سپس با توجه به سلیقه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشیم. بیاید با هم سری به دنیای افترشیوها بزنیم و بیشتر با آن‌ها آشنا شویم:

افترشیو الکلی

افترشیو الکلی

 

  • ضدعفونی‌کنندگی: این افترشیو به خاطر داشتن الکل در محتویات خود، سطح پوست را از باکتری و میکروب‌ها پاک‌کرده و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.
  • خشک‌کنندگی سریع: این افترشیو به خاطر وجود الکل، سریع تبخیر شده و روی پوست نمی‌ماند، درنتیجه احساس خوش و سبکی را ایجاد می‌کند. همچنین در خشک شدن سریع پوست بعد از اصلاح بسیار مؤثر است.
  • بستن منافذ پوست: الکل با بستن منافذ باز پوست، از ورود آلودگی‌ها به داخل پوست جلوگیری می‌کند.
  • بوی مطبوع: افترشیوهای الکلی دارای تنوع بی‌نظیری از رایحه‌های مختلف هستند.
  • تحریک‌پذیری پوست: الکل می‌تواند باعث تحریک پوست‌های حساس شود و درنتیجه پوست قرمز و ملتهب شود و احساس خارش کند.
  • خشکی پوست: استفاده از افترشیوهای الکلی در درازمدت باعث خشک شدن پوست می‌شوند، زیرا الکل چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد.

چه کسانی نباید از افترشیو الکلی استفاده کنند؟

  • افرادی با پوست حساس و مستعد آلرژی.
  • افرادی که بریدگی یا زخم روی پوست خود دارند.
  • افرادی که پوستشان خشک و پوسته‌پوسته است.

افترشیو بدون الکل

افترشیو بدون الکل

کسانی که مشکلات پوستی دارند، پوستشان حساس است و یا خشکی پوست دارند می‌توانند از افترشیوهای بدون الکل یا لوسیون‌های پس از اصلاح استفاده کنند. این محصولات معمولاً حاوی ترکیبات طبیعی مانند آلوئه ورا، ویتامین E و روغن‌های گیاهی هستند که باعث نرمی و رطوبت و لطافت پوست می‌شوند. در ادامه با خصوصیات این افترشیوها بیشتر آشنا می‌شویم

  • ملایمت: این محصولات به دلیل داشتن فرمولاسیون ملایم، باعث ایجاد سوزش، قرمزی و خارش نمی‌شوند، درنتیجه برای پوست‌های حساس مناسب‌اند.
  • آبرسانی: این افترشیوها به خاطر داشتن ترکیبات مرطوب‌کننده مانند آلوئه ورا، گلیسیرین و روغن‌های طبیعی پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارند و آبرسانی می‌کنند.
  • ضدالتهاب: این محصولات با داشتن ترکیبات ضدالتهابی از ملتهب و قرمز شدن پوست جلوگیری می‌کنند.
  • تسکین‌دهندگی: این محصولات پس از مصرف، حس آرامش و خنکی لذت‌بخشی به پوست می‌دهند.
  • حفاظت از پوست: برخی از افترشیوهای بدون الکل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها از پوست در مقابل آلودگی‌ها و آسیب‌های پوستی حفاظت می‌کنند.

چه کسانی باید از افترشیو بدون الکل استفاده کنند؟

  • افرادی با پوست حساس
  • افرادی با پوست مستعد آلرژی
  • افرادی با پوست خشک
  • افرادی که بعد از اصلاح پوستشان ملتهب می‌شود و احساس سوزش می‌کنند.

افترشیو بالمی

افترشیو بالمی

افترشیو بالمی نوعی دیگر از محصولات مراقبت از پوست است که پس از اصلاح استفاده می‌شود. این افترشیو در دسته افترشیوهای بدون الکل می‌گنجد و برخلاف سایر افترشیوها بافتی کرم مانند و غلیظ دارد. عدم وجود الکل و بافت غلیظ باعث شده است که این محصول برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب باشد. در ادامه با این افترشیو بیشتر آشنا می‌شویم.

  • آبرسانی عمیق: افترشیوهای بالمی که حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده‌ای چون: آلوئه ورا، گلیسیرین و روغن‌های طبیعی هستند، به‌طور عمیق پوست را آبرسانی می‌کنند و برای مدت‌زمان طولانی‌تری به پوست احساس رطوبت می‌دهند.
  • کاهش التهاب: این محصولات با داشتن ترکیبات ضدالتهابی از التهاب و قرمزی پوست بعد از اصلاح صورت جلوگیری می‌کنند.
  • تسکین‌دهندگی: این افترشیو با داشتن بافتی غلیظ و کرم مانند، پوست را آرام و نرم و لطیف می‌کند.
  • جذب سریع و پوشانندگی بالا: علیرغم داشتن بافت غلیظی که دارد سریع جذب پوست می‌شود و به‌راحتی کل سطح پوست را پوشش می‌دهد.
  • حفاظت از پوست: افترشیوهای بالمی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ هستند، درنتیجه حافظ پوست در برابر عوامل خطرناک‌اند.
  • فاقد الکل: نبود الکل در این محصول آن را به یک محصول لطیف و دوستدار سلامت پوست بدل کرده است.
  • مناسب برای انواع پوست: از طیف پوست‌های چرب گرفته تا پوست‌های خشک و حساس، همه می‌توانند از این افترشیو بالمی استفاده کنند.

مزایای استفاده از افترشیو بالمی:

  • مناسب برای انواع پوست
  • کاهش خشکی پوست
  • کاهش تحریک پوست
  • افزایش آرامش پوست

نحوه استفاده از افترشیو

نحوه استفاده از افترشیو

۱٫ تمیز کردن پوست:

قبل از استفاده از افترشیو، لازم است که پوست صورت خود را به‌خوبی با آب ولرم و یک شوینده ملایم بشویید تا باقی‌مانده‌های کرم اصلاح و آلودگی‌های دیگر از روی پوست برطرف شوند. سپس بعد از شستشو، پوست خود را خشک کنید.

۲٫ استفاده از مقدار مناسب از افترشیو:

مقدار کمی از افترشیو مناسب پوستتان را روی نوک انگشتان خود بگذارید؛ سپس با حرکات ملایم و دورانی، افترشیو را به‌صورت یکنواخت روی تمام نواحی اصلاح‌شده پخش کنید و ماساژ دهید تا زمانی که به‌طور کامل افترشیو جذب شود و چیزی روی صورت نماند.

۳٫ اجازه دهید افترشیو جذب شود:

پس از استفاده از افترشیو، لازم است چند دقیقه صبر کنید تا افترشیو به‌طور کامل جذب پوست شود. از مالیدن افترشیو به نواحی نزدیک چشم خودداری کنید.

افترشیو چیست

سخن آخر

حالا که می‌دانیم افترشیو چیست و چه جایگاهی در روتین روزانه دارد و با انواع آن آشنا شدیم، طبیعتاً این بار در خرید لوازم بهداشتی با اشتیاق بیشتری خرید افترشیو را انجام می‌دهیم. توجه به سلامت پوست یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید بی‌نهایت برای آن‌وقت بگذاریم و هزینه کنیم. یک پوست سالم و بی‌نقص علاوه بر اینکه ما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد بلکه بر اعتمادبه‌نفس ما نیز تأثیر مستقیم دارد. اصلاح صورت یکی از کارهای روتین زندگی هر مرد است که بی‌شک مانند هر کار دیگری مضرات خودش را دارد. خرید افترشیو این مضرات را به حداقل خود می‌رساند. پس برای خرید افترشیو تعلل نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

کفش مناسب برای شلوار کتان

شلوار کتان در دسته‌بندی آیتم‌های نیمه رسمی قرار دارد و برای استایل اسمارت کژوال بسیار مناسب است. اما بسیاری از افراد

افترشیو چیست و انواع آن کدام‌اند؟
10 شهریور 1403
/
260 بازدید

افترشیو چیست و انواع آن کدام‌اند؟

فهرست مطالب

افترشیو یک محصول مراقبت از پوست است که منحصراً بعد از اصلاح صورت استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که اصلاح صورت می‌تواند برای افرادی که به‌طور مرتب صورت خود را اصلاح می‌کنند، باعث تحریک و خشکی پوست شود، استفاده از افترشیو می‌تواند این خشکی را اصلاح کند.

افترشیو با داشتن ترکیبات مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده، به پوست کمک می‌کند تا احساس نرمی و لطافت خود را بازیابد و از بروز مشکلاتی مانند قرمزی و التهاب جلوگیری کند. در این مقاله از بانی مگ ما تلاش کرده‌ایم تا هرچه بیشتر با این محصول مهم مراقبتی آشنا شوید. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

افترشیو چیست؟

ما در این مطلب می‌خواهیم بفهمیم که افترشیو چیست و چه کاربردی دارد. افترشیو یک محصول مراقبتی است که آقایان بعد از اصلاح صورت یا بدن از آن استفاده می‌کنند. کارکرد اصلی این محصول، آرامش بخشیدن به پوست بعد از اصلاح است و از عوارضی چون: التهاب، قرمزی و خشکی پوست که معمولاً بعد از اصلاح رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.

فقط باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید لوازم بهداشتی، برای خرید افترشیو دقت لازم را داشته باشید و از بین فرم‌های مختلف موجود در بازار بهترین انتخاب را داشته باشید. پس از آن‌که دانستیم افترشیو چیست با هم ببینیم حاوی چه ترکیبات جادویی است؟

ترکیبات اصلی افترشیو

ترکیبات اصلی افترشیو

  1. الکل:وجود الکل در افترشیوها به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده، باعث ایجاد احساس تازگی می‌شود. هرچند الکل ممکن است برای پوست‌های حساس تحریک‌کننده باشد.
  2. آب:در اکثر فرمول‌ها آب به‌عنوان یک پایه اصلی وجود دارد و در افترشیو نیز آب نقش اصلی را دارد.
  3. مرطوب کننده‌ها: گلیسیرین، آلوئه‌ورا و روغن‌های طبیعی (مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل) برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی درترکیبات افترشیو وجود دارند.
  4. عصاره‌های گیاهی: به دلیل خاصیت تسکین‌دهنده و ضدالتهابی افترشیوها، در ترکیبات آن‌ها از عصاره‌های گیاهی مانند بابونه، چای سبز و … استفاده می‌شود.
  5. عطر: از این ماده برای ایجاد بوی خوش و حس تازگی در اکثر افترشیوها استفاده می‌شود.
  6. مواد ضدالتهابی: برای این منظور از ترکیباتی مانند پانتنول یا ویتامین E که باعث تسکین و آرامش پوست می‌شوند در ترکیبات افترشیو استفاده می‌کنند.
  7. مواد محافظ:چون احتمال به وجود آمدن خراش و زخم‌های کوچک در اصلاح صورت وجود دارد، در اکثر افترشیوها ترکیباتی که به محافظت از پوست در برابر عفونت‌ها و تحریکات کمک می‌کنند، وجود دارد.

فواید استفاده از افترشیو

فواید استفاده از افترشیو

وقتی پوست نرم و نازکمان را به دست تیغ می‌سپاریم، باید پس از اصلاح، این خشونت اندکمان با پوست را جبران کنیم؛ تنها راه آن خرید افترشیو و شاید پس‌ازآن خرید حوله نرم و نازکی باشد که پوستمان را دوباره سرحال بیاوریم. اگر فکر می‌کنید که خرید افترشیو یک خرید غیرضروری است، سخت در اشتباهید! اگر با فواید این محلول جادویی آشنا شوید قطعاً خرید آن را چون سایر خرید لوازم بهداشتی در اولویت خواهید گذاشت. فواید استفاده از افترشیو چیست؟

تسکین و آرامش پوست

 افترشیو التهابات پس از اصلاح را کاهش می‌دهد و به پوست احساس آرامش می‌بخشد که این خاصیت، به خاطر ترکیبات منحصربه‌فرد این محصول است. چراکه بسیاری از افترشیوها حاوی ترکیباتی مانند آلوئه ورا، کامومیل یا عصاره‌های گیاهی دیگر هستند که خاصیت ضدالتهابی دارند و از قرمز شدن پوست جلوگیری می‌کنند. علاوه بر آن برخی از افتر شیوها حاوی موادی هستند که اثر سردکنندگی دارند (مانند منتول) که به احساس تازگی و آرامش روی پوست کمک می‌کند و خاصیت تسکین‌دهنده دارند.

ضدعفونی کردن پوست

ضدعفونی کردن پوست

به خاطر داشتن خاصیت ضدعفونی‌کنندگی الکل در ترکیبات افترشیو، احتمال عفونت‌های پوستی ناشی از زخم‌های کوچکی که در حین اصلاح ایجاد شده‌اند، کاهش می‌یابد علاوه بر آن وجود برخی دیگر از ترکیبات ضدعفونی‌کننده در افترشیو باعث می‌شود که باکتری‌ها و میکروب‌های روی پوست از بین بروند و پوست نهایت تمیزی و شادابی را تجربه کند.

بستن منافذ پوست

آیا می‌دانستید علت به وجود آمدن منافذ باز پوست، به هم خوردن تعادل پوست است؟ ا فترشیو با تنظیم pH پوست، از ایجاد التهابات یا عدم تعادل‌های پوستی جلوگیری می‌کند؛ که این امر به عملکرد طبیعی غدد چربی کمک کرده و از بروز منافذ بزرگ‌تر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این بسیاری از افترشیوها در ترکیبات خود قابض طبیعی (مانند عصاره‌های گیاهی) دارند که با خاصیت انقباضی خود می‌توانند منافذ پوست را موقتی ببندند. هرچند این یک خاصیت آنی و موقت است اما امکان دارد با تکرار این فرآیند، در طول زمان منافذ پوست شما به‌کلی بسته شوند.

آبرسانی و نرم‌کنندگی پوست

بسیاری از افترشیوهایی که حاوی مرطوب‌کننده‌ هستند، باعث حفظ رطوبت پوست می‌شوند و خشکی پس از اصلاح را بهبود می‌بخشند. این ترکیبات مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید یا روغن‌های طبیعی هستند و باعث آبرسانی پوست می‌شوند. همچنین برخی از افترشیوها، یک لایه نازک را پس از استفاده بر روی پوست ایجاد می‌کنند که این لایه از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند.

عطر و بوی خوش

عطر و بوی خوش

بسیاری از افترشیوها حاوی عطرها و اسانس‌های معطر هستند که باعث خوشبو شدن این محصول می‌شوند. این عطرها از گیاهان، گل‌ها یا ترکیبات شیمیایی ساخته می‌شوند و می‌توانند بوی دلپذیری به افترشیو بدهند. ازآنجایی‌که پوست معمولاً بعد از اصلاح ممکن بوی خوشایندی نداشته باشد، استفاده از یک افترشیو معطر می‌تواند این بو را پوشش دهد و به شما حس خوشایندی ببخشد. علاوه بر آن، بوی خوب باعث افزایش جذابیت شما در دید دیگران می‌شود و به شما احساس اعتمادبه‌نفس می‌دهد.

انواع افترشیو

همان‌طور که می‌دانید امروزه تمام محصولات بهداشتی از تنوع بسیاری برخوردار هستند و شناخت از انواع آن‌ها برای ما بسیار کمک‌کننده خواهد بود. معمولاً این تنوع باعث سردرگمی خواهد شد. تصور کنید برای خرید محصولاتی که بسیار مهم هستند و روزانه از آن‌ها استفاده می‌شود مثلاً خرید مسواک یا خرید خمیردندان، اگر شناخت درستی از نوع دندان‌هایمان و نیازهایمان نداشته باشیم، با چه چالشی مواجه خواهیم شد. در خرید افترشیو هم وضعیت به همین صورت است. ابتدا باید با انواع افترشیو آشنا شویم سپس با توجه به سلیقه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشیم. بیاید با هم سری به دنیای افترشیوها بزنیم و بیشتر با آن‌ها آشنا شویم:

افترشیو الکلی

افترشیو الکلی

 

  • ضدعفونی‌کنندگی: این افترشیو به خاطر داشتن الکل در محتویات خود، سطح پوست را از باکتری و میکروب‌ها پاک‌کرده و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.
  • خشک‌کنندگی سریع: این افترشیو به خاطر وجود الکل، سریع تبخیر شده و روی پوست نمی‌ماند، درنتیجه احساس خوش و سبکی را ایجاد می‌کند. همچنین در خشک شدن سریع پوست بعد از اصلاح بسیار مؤثر است.
  • بستن منافذ پوست: الکل با بستن منافذ باز پوست، از ورود آلودگی‌ها به داخل پوست جلوگیری می‌کند.
  • بوی مطبوع: افترشیوهای الکلی دارای تنوع بی‌نظیری از رایحه‌های مختلف هستند.
  • تحریک‌پذیری پوست: الکل می‌تواند باعث تحریک پوست‌های حساس شود و درنتیجه پوست قرمز و ملتهب شود و احساس خارش کند.
  • خشکی پوست: استفاده از افترشیوهای الکلی در درازمدت باعث خشک شدن پوست می‌شوند، زیرا الکل چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد.

چه کسانی نباید از افترشیو الکلی استفاده کنند؟

  • افرادی با پوست حساس و مستعد آلرژی.
  • افرادی که بریدگی یا زخم روی پوست خود دارند.
  • افرادی که پوستشان خشک و پوسته‌پوسته است.

افترشیو بدون الکل

افترشیو بدون الکل

کسانی که مشکلات پوستی دارند، پوستشان حساس است و یا خشکی پوست دارند می‌توانند از افترشیوهای بدون الکل یا لوسیون‌های پس از اصلاح استفاده کنند. این محصولات معمولاً حاوی ترکیبات طبیعی مانند آلوئه ورا، ویتامین E و روغن‌های گیاهی هستند که باعث نرمی و رطوبت و لطافت پوست می‌شوند. در ادامه با خصوصیات این افترشیوها بیشتر آشنا می‌شویم

  • ملایمت: این محصولات به دلیل داشتن فرمولاسیون ملایم، باعث ایجاد سوزش، قرمزی و خارش نمی‌شوند، درنتیجه برای پوست‌های حساس مناسب‌اند.
  • آبرسانی: این افترشیوها به خاطر داشتن ترکیبات مرطوب‌کننده مانند آلوئه ورا، گلیسیرین و روغن‌های طبیعی پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارند و آبرسانی می‌کنند.
  • ضدالتهاب: این محصولات با داشتن ترکیبات ضدالتهابی از ملتهب و قرمز شدن پوست جلوگیری می‌کنند.
  • تسکین‌دهندگی: این محصولات پس از مصرف، حس آرامش و خنکی لذت‌بخشی به پوست می‌دهند.
  • حفاظت از پوست: برخی از افترشیوهای بدون الکل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها از پوست در مقابل آلودگی‌ها و آسیب‌های پوستی حفاظت می‌کنند.

چه کسانی باید از افترشیو بدون الکل استفاده کنند؟

  • افرادی با پوست حساس
  • افرادی با پوست مستعد آلرژی
  • افرادی با پوست خشک
  • افرادی که بعد از اصلاح پوستشان ملتهب می‌شود و احساس سوزش می‌کنند.

افترشیو بالمی

افترشیو بالمی

افترشیو بالمی نوعی دیگر از محصولات مراقبت از پوست است که پس از اصلاح استفاده می‌شود. این افترشیو در دسته افترشیوهای بدون الکل می‌گنجد و برخلاف سایر افترشیوها بافتی کرم مانند و غلیظ دارد. عدم وجود الکل و بافت غلیظ باعث شده است که این محصول برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب باشد. در ادامه با این افترشیو بیشتر آشنا می‌شویم.

  • آبرسانی عمیق: افترشیوهای بالمی که حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده‌ای چون: آلوئه ورا، گلیسیرین و روغن‌های طبیعی هستند، به‌طور عمیق پوست را آبرسانی می‌کنند و برای مدت‌زمان طولانی‌تری به پوست احساس رطوبت می‌دهند.
  • کاهش التهاب: این محصولات با داشتن ترکیبات ضدالتهابی از التهاب و قرمزی پوست بعد از اصلاح صورت جلوگیری می‌کنند.
  • تسکین‌دهندگی: این افترشیو با داشتن بافتی غلیظ و کرم مانند، پوست را آرام و نرم و لطیف می‌کند.
  • جذب سریع و پوشانندگی بالا: علیرغم داشتن بافت غلیظی که دارد سریع جذب پوست می‌شود و به‌راحتی کل سطح پوست را پوشش می‌دهد.
  • حفاظت از پوست: افترشیوهای بالمی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ هستند، درنتیجه حافظ پوست در برابر عوامل خطرناک‌اند.
  • فاقد الکل: نبود الکل در این محصول آن را به یک محصول لطیف و دوستدار سلامت پوست بدل کرده است.
  • مناسب برای انواع پوست: از طیف پوست‌های چرب گرفته تا پوست‌های خشک و حساس، همه می‌توانند از این افترشیو بالمی استفاده کنند.

مزایای استفاده از افترشیو بالمی:

  • مناسب برای انواع پوست
  • کاهش خشکی پوست
  • کاهش تحریک پوست
  • افزایش آرامش پوست

نحوه استفاده از افترشیو

نحوه استفاده از افترشیو

۱٫ تمیز کردن پوست:

قبل از استفاده از افترشیو، لازم است که پوست صورت خود را به‌خوبی با آب ولرم و یک شوینده ملایم بشویید تا باقی‌مانده‌های کرم اصلاح و آلودگی‌های دیگر از روی پوست برطرف شوند. سپس بعد از شستشو، پوست خود را خشک کنید.

۲٫ استفاده از مقدار مناسب از افترشیو:

مقدار کمی از افترشیو مناسب پوستتان را روی نوک انگشتان خود بگذارید؛ سپس با حرکات ملایم و دورانی، افترشیو را به‌صورت یکنواخت روی تمام نواحی اصلاح‌شده پخش کنید و ماساژ دهید تا زمانی که به‌طور کامل افترشیو جذب شود و چیزی روی صورت نماند.

۳٫ اجازه دهید افترشیو جذب شود:

پس از استفاده از افترشیو، لازم است چند دقیقه صبر کنید تا افترشیو به‌طور کامل جذب پوست شود. از مالیدن افترشیو به نواحی نزدیک چشم خودداری کنید.

افترشیو چیست

سخن آخر

حالا که می‌دانیم افترشیو چیست و چه جایگاهی در روتین روزانه دارد و با انواع آن آشنا شدیم، طبیعتاً این بار در خرید لوازم بهداشتی با اشتیاق بیشتری خرید افترشیو را انجام می‌دهیم. توجه به سلامت پوست یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید بی‌نهایت برای آن‌وقت بگذاریم و هزینه کنیم. یک پوست سالم و بی‌نقص علاوه بر اینکه ما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد بلکه بر اعتمادبه‌نفس ما نیز تأثیر مستقیم دارد. اصلاح صورت یکی از کارهای روتین زندگی هر مرد است که بی‌شک مانند هر کار دیگری مضرات خودش را دارد. خرید افترشیو این مضرات را به حداقل خود می‌رساند. پس برای خرید افترشیو تعلل نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد