7 شهریور 1403
/
807 بازدید
بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان (تابستان ۱۴۰۳)

فهرست مطالب

خرید موبایل برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ به شمار می‌رود؛ چراکه برندها و مدل‌های گوناگونی در بازار وجود دارند و هر یک برای کاربرانی با اهدافی خاص طراحی شده‌اند. در صورت عدم آشنایی با سخت‌افزارها و عملکرد گوشی، نمی‌توان انتخاب دقیق و درستی داشت. انتخاب یک گوشی متناسب با نیازهای شما، امری بسیار مهم است؛ چراکه این گوشی قرار است برای حداقل چند سال همراه همیشگی شما بوده و باید بتواند به‌خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشد.

در این مقاله از بانی مگ می‌خواهیم بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان را از برندهای مختلف به شما معرفی کنیم. این گوشی‌ها از برندهای سامسونگ، شیائومی، آنر، گوگل و … بوده که در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده و قاتل پرچمدار قرار می‌گیرند. بیشتر این گوشی‌ها از قدرت سخت‌افزاری مناسبی برخوردار بوده و نقاط مثبت و منفی متفاوتی دارند و می‌توانید از میان آن‌ها، مدلی را که تطابق بیشتری با خواسته‌های شما دارد، انتخاب کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون

در بازه‌ی قیمتی ۳۰ میلیون تومان گوشی‌های میان‌رده و قاتل پرچمدار قدرتمندی می‌توان انتخاب کرد. برخی از این گوشی‌ها دوربین باکیفیتی دارند و برخی دیگر، با توان پردازشی بالا، مناسب گیمینگ و سایر کاربری‌های سنگین هستند. خوشبختانه در میان برندهای مختلف، گوشی‌هایی با قیمت ۳۰ میلیون تومان یا کمتر پیدا می‌شود که دست ما را برای انتخاب باز می‌گذارد. در ادامه بهترین مدل‌های موجود در بازار را در این بازه‌ی قیمتی به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون سامسونگ

سامسونگ با معرفی نسل جدید گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌ی سری A در سال ۲۰۱۹، سروسامانی به گوشی‌های خود داد و در سال‌های پس‌ازآن، با کمتر کردن این مدل‌ها، تلاش کرد تا طرفدارانش را از سردرگمی درآورد و انتخاب را برای آن‌ها ساده‌تر کند؛ اما باوجود کمتر شدن مدل‌ها، همچنان می‌توان در هر بازه‌ی قیمتی، یکی دو گوشی مناسب پیدا کرد. این شرکت در سال ۲۰۲۴ یک میان‌رده‌ی پرمدعا و یک قاتل پرچمدار به بازار عرضه کرده که قیمت هردوی آن‌ها کمتر از ۳۰ میلیون تومان است. در ادامه به معرفی این دو مدل از سامسونگ می‌پردازیم.

سامسونگ Galaxy A55

سامسونگ Galaxy A55

گوشی سامسونگ Galaxy A55 اگر بهترین میان‌رده‌ی سال ۲۰۲۴ نباشد، قطعاً در میان سه گوشی برتر میان‌رده‌ی این سال قرار می‌گیرد. چیپست این گوشی جدیدترین میان‌رده‌ی ساخته‌ی سامسونگ یعنی اگزینوس ۱۴۸۰ است و پردازنده‌ی گرافیکی آن بر پایه‌ی معماری شرکت AMD ساخته شده است. برای این گوشی ۶، ۸ و یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده است. توان پردازشی Galaxy A55 بسیار بالا بوده و به‌خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین برمی‌آید.

در بخش نمایشگر، به‌مانند بیشتر گوشی‌های سامسونگ، از یک پنل سوپر امولد ۶٫۶ اینچی با رزولوشن Full HD+ استفاده شده که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۱۰۰۰ نیتی، تصاویر بسیار روان، روشن و با وضوح بالا را به نمایش می‌گذارد. باتری گوشی نیز ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با شارژر ۲۵ واتی (که باید به صورت جداگانه تهیه کنید)،

در مدت‌زمانی کمتر از ۹۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. رابط کاربری گوشی One UI 6.1 است و تا ۴ سال پشتیبانی نرم‌افزاری خواهد داشت. اگرچه این گوشی از بهترین و خوش قیمت‌ترین گوشی‌های میان‌رده است، اما نسخه‌ی ۱۲/۲۵۶ آن، به دلیل قیمت نامتعارف در بازار ایران، ارزش خرید بسیار کمی دارد.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

سامسونگ Galaxy S23 FE

سامسونگ Galaxy S23 FE

گوشی Galaxy S23 FE سومین نسل از سری گوشی‌های قاتل پرچمدار FE است که حدود یک سالی است که به بازار آمده است. سامسونگ این سری از گوشی‌ها را برای پر کردن شکاف میان گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار خود عرضه کرد تا کاربران بتوانند با قیمتی مناسب، یک گوشی با امکانات و حس و حال پرچمدار را داشته باشند.

چیپست S23 FE اگزینوس ۲۲۰۰ است و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. اگرچه این ترکیب سخت‌افزاری، توان پردازشی بالایی را ارائه می‌دهد، اما امکان استفاده از چیپست بهتر و میزان رم بیشتر وجود داشت. نمایشگر این گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X و ۶٫۴ اینچی است رزولوشن Full HD+ دارد.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۴۵۰ نیتی از دیگر ویژگی‌های آن است که تصاویری روشن و با وضوح بالا را تضمین می‌کند. سامسونگ برای دوربین این گوشی یک ترکیب پرچمدار در نظر گرفته و در کنار سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، از یک سنسور تله‌فوتو بهره گرفته که زوم اپتیکال ۳ برابری را به همراه دارد. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن با توان ۲۵ وات شارژ می‌شود و می‌تواند در کاربری‌های روزمره تا یک روز دوام بیاورد. قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE اندکی کمتر از ۳۰ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Galaxy S23 FE
تراشه Samsung Exynos 2200
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 920
رم ۸ گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۴ اینچ
نوع پنل نمایشگر Dynamic AMOLED 2X
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۴۵۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۱۰مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / ۵٫۱ One UI

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون شیائومی

تنوع گوشی‌های شیائومی تقریباً از برندهای دیگر بیشتر است و در این بازه‌ی قیمتی انتخاب‌های زیادی وجود دارد. در ادامه دو مدل از نامزدهای بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان شیائومی را به شما معرفی می‌کنیم.

شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

یکی از بهترین میان‌رده‌های فعلی شیائومی، مدل ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس است. با چیپست مدیاتک ۷۲۰۰ اولترا و میزان رم تا ۱۶ گیگابایت، این گوشی از توان پردازشی بسیار بالایی برخوردار است. برای حافظه‌ی داخلی نیز می‌توانید مدل‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی را انتخاب کنید. نمایشگر گوشی از نوع امولد و ۶٫۶۷ اینچی است و نرخ نوسازی‌اش به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. با روشنایی ۱۸۰۰ نیتی نیز می‌توانید به راحتی در زیر نور آفتاب با گوشی خود کار کنید.

گوشی‌های سردی ردمی بیشتر به دوربین‌های باکیفیت معروف هستند و این گوشی نیز راه آن‌ها را ادامه داده است. یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی، در کنار سنسورهای فوق عریض و ماکرو در ماژول دوربین پشتی گوشی قرارگرفته که می‌تواند با کیفیت ۴K فیلمبرداری کند. تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین اصلی نیز بسیار شارپ و پر از جزییات است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۱۲۰ واتی تکمیل‌کننده‌ی سخت‌افزار این گوشی است. از مزیت‌های این مدل، برخورداری از شارژر درون جعبه است. قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در زمان نگارش مقاله، در حدود ۲۲ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی ۱۳T Pro

شیائومی 13T Pro

از دیگر مدل‌های شیائومی در این بازه‌ی قیمتی، گوشی قاتل پرچمدار ۱۳T Pro است. این گوشی از خانواده‌ی گوشی‌های پرچمدار سری ۱۳ این شرکت است و سخت‌افزاری در حد و اندازه‌های یک پرچمدار را یدک می‌کشند. چیپست آن از قوی‌ترین ساخته‌های مدیاتک یعنی Dimensity 9200+ است و با ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم، در برابر هیچ بازی و اپلیکیشنی قد خم نمی‌کند.

حافظه‌ی داخلی گوشی نیز در بیشترین نسخه به یک ترابایت می‌رسد که هم می‌توانید فایل‌های خود را با آسودگی خاطر روی ذخیره کنید و هم می‌توانید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردعلاقه‌ی خود را به‌سادگی روی این گوشی نصب کنید.

سنسور اصلی دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسلی است و می‌تواند با کیفیت ۸K و ۲۴ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. در کنار دوربین اصلی، سنسورهای فوق عریض و تله‌فوتو حضور دارند. به لطف همکاری با لایکا برای ساخت دوربین‌های این گوشی، تصاویر با کیفیت، شارپ و با رنگ‌های جذاب خواهید داشت. نمایشگر ۱۳T Pro از نوع امولد است و با روشنایی ۲۶۰۰ نیتی، در شدیدترین شرایط نوری نیز فوق‌العاده عمل می‌کند و بسیار درخشان ظاهر می‌شود. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز بسیار رضایت‌بخش است و پرتره‌های جذابی را ثبت می‌کند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی با توان ۱۲۰ واتی شارژ می‌شود و خوشبختانه شاهد شارژر درون جعبه‌ی گوشی هستیم. شیائومی ۱۳T Pro یکی از بهترین گوشی‌های بازار است و برای کاربری گیمینگ نیز انتخاب بسیار مناسبی است. قیمت این گوشی در حدود ۳۰ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Xiaomi 13T Pro
تراشه MediaTek Dimensity 9200+
پردازنده‌ی گرافیکی Immortalis-G715 MC11
رم ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۴۴ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون سایر برندها

اگر میلی به خرید گوشی‌های سامسونگ و شیائومی ندارید و می‌خواهید برای انتخاب بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان به سراغ سایر برندها بروید، ما برای شما پیشنهادات دیگری داریم. در میان برندهایی همچون ناتینگ، آنر و گوگل گوشی‌های میان‌رده‌ی بسیار خوبی به چشم می‌خورد که در ادامه چند مدل از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ناتینگ Phone 2a

ناتینگ Phone 2a

ناتینگ با عرضه‌ی اولین گوشی از سری گوشی‌های خود، غوغایی در بازار به پا کرد و با طراحی چشم‌نوازش، بسیاری از کاربران را شیفته‌ی خود کرد. گوشی‌های ناتینگ به‌اندازه‌ای زیبا هستند که شاید قید خرید لوازم جانبی موبایل همچون گارد محافظ و کاور را بزنید تا از زیبایی‌های گوشی کاسته نشود. پس از معرفی دومین سری از این گوشی، برای این‌که طیف گسترده‌تری از کاربران به سراغ خرید گوشی‌های این شرکت بروند، ناتینگ اقدام به طراحی و معرفی میان‌رده‌ی Phone 2a کرد.

این گوشی در کنار بهره‌مندی از همان زبان طراحی با چراغ‌های LED در قاب پشتی، از سخت‌افزار قدرتمندی نیز برخوردار است و نه‌فقط به خاطر ظاهرش که به‌واسطه‌ی عملکردش نیز در زمره‌ی بهترین میان‌رده‌های بازار قرار گرفته است. همچنین به لطف رابط کاربری سبک این گوشی، عملکردی روان را شاهد خواهید بود.

چیپست این گوشی مدیاتک Dimensity 7200 Pro است و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم دارد. برای حافظه‌ی داخلی نیز می‌توانید مدل‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی را انتخاب کنید. نمایشگر گوشی از نوع امولد و ۶٫۶۷ اینچی است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۳۰۰ نیتی از دیگر مشخصه‌های آن است. در پشت گوشی دو سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض دیده می‌شود که عملکرد نسبتاً خوبی دارند. باتری ناتینگ Phone 2a 5000 میلی‌آمپرساعتی است و با توان ۴۵ وات شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی Nothing Phone 2a
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Pro
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۱۲×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۴۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / Nothing OS 2.5.3

آنر ۹۰

آنر 90

آنر ۹۰ نسخه‌ی جدید از خانواده‌ی گوشی‌های میان‌رده‌ی آنر است که نسبت به مدل پیشین این سری یعنی آنر ۷۰، پیشرفت‌ها و بهبودهای چشمگیری داشته است. آنر چیپست اسنپ‌دراگون ۷ نسل یک را به همراه ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم در این گوشی قرار داده و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را برای آن در نظر گرفته است. نمایشگر امولد ۶٫۷ اینچی دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۱۶۰۰ نیتی است. این نمایشگر طراحی منحصربه‌فردی دارد و از ۴ سمت دارای خمیدگی است.

ماژول دوربین پشتی نیز در نوع خود، طراحی جالبی دارد و میزبان سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق است. دوربین گوشی در شرایط نوری مناسب، تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند؛ اما زمانی که در شرایط نوری ضعیف‌تر اقدام به فیلمبرداری می‌کند، همه‌چیز عوض می‌شود و دوربین آنر ۹۰ دیگر نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. دوربین سلفی این گوشی نیز ۵۰ مگاپیکسلی است و در بالای نمایشگر قرار گرفته است.

باتری آنر ۹۰ هم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و به لطف بهینه‌سازی رابط کاربری، در استفاده‌ی متوسط و سنگین نیز می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد.

مشخصات گوشی Honor 90
تراشه Qualcomm Snapdragon 7 Gen 1 Accelerated Edition
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 644
رم ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۶۶۴×۱۲۰۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق
دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۶ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / Magic UI 7.1

گوگل Pixel 7

گوگل Pixel 7

آخرین مدلی که برای بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان به معرفی آن می‌پردازیم، گوشی پیکسل ۷ از گوگل است. این گوشی طراحی ساختارشکنی دارد و ماژول‌های دوربین پشتی را در یک نوار ضخیم برآمده جای داده است. چیپست این گوشی از مدل‌های اختصاصی گوگل، یعنی تنسور G2 است و ۸ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است. برای حافظه‌ی داخلی نیز می‌توانید از میان مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی موردنیاز خود را انتخاب کنید.

دوربین گوشی‌های پیکسل هرساله در شمار بهترین دوربین‌های گوشی‌های قرار می‌گیرند. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پیکسل ۷ نیز همین‌گونه است و در بسیاری از تست‌ها، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز دوربین اصلی را همراهی می‌کند. سنسور دوربین سلفی نیز ۱۰ مگاپیکسلی است و می‌تواند با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

نمایشگر پیکسل ۷ از نوع امولد و ۶٫۳ اینچی است و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و روشنایی ۱۴۰۰ نیتی دارد که در محیط‌های بیرونی درخشان ظاهر می‌شود. باتری ۴۳۵۵ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۳۰ وات و اندروید خالص نسخه‌ی ۱۳، پکیج این گوشی را کامل می‌کنند.

مشخصات گوشی Pixel 7
تراشه Google Tensor G2
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G710 MC10
رم ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۳ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۴۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
دوربین سلفی ۱۰٫۸ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۳۵۵ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-یونی
بیشینه‌ی توان شارژ ۳۰ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳

نتیجه‌گیری

این مقاله از بانی مگ به راهنمای انتخاب بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان اختصاص داشت و در آن بهترین گوشی‌های میان‌رده و قاتل پرچمدار را از برندهایی همچون سامسونگ، شیائومی، آنر و … به شما معرفی کردیم. لازم به گفتن است که اگر از طرفداران گوشی‌های اپل هستید، بهترین مدلی که ارزش خرید بالایی داشته و از قیمت مناسبی برخوردار باشد، سری ۱۱ است؛ اما به دلیل این‌که قیمت آیفون ۱۱ برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی، در حدود ۳۵ میلیون تومان است، جایی در لیست گوشی‌های بالا پیدا نکرد. به نظر شما با حداکثر ۳۰ میلیون تومان، چه گوشی‌های دیگری را می‌توان خریداری کرد؟

نظرات 4

  1. ناشناس says:

    ممنون از مقاله ی خوبتان گوشی های گوگل عالی هستند.

  2. افسانه پورعسگر says:

    عالی،عالی،عالی،خیلی،ممنونم،متشکرم

    • ادمین says:

      ممنون از شما افسانه عزیز که همراهمون هستی. 🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان (تابستان 1403)
7 شهریور 1403
/
807 بازدید

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان (تابستان ۱۴۰۳)

فهرست مطالب

خرید موبایل برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ به شمار می‌رود؛ چراکه برندها و مدل‌های گوناگونی در بازار وجود دارند و هر یک برای کاربرانی با اهدافی خاص طراحی شده‌اند. در صورت عدم آشنایی با سخت‌افزارها و عملکرد گوشی، نمی‌توان انتخاب دقیق و درستی داشت. انتخاب یک گوشی متناسب با نیازهای شما، امری بسیار مهم است؛ چراکه این گوشی قرار است برای حداقل چند سال همراه همیشگی شما بوده و باید بتواند به‌خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشد.

در این مقاله از بانی مگ می‌خواهیم بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان را از برندهای مختلف به شما معرفی کنیم. این گوشی‌ها از برندهای سامسونگ، شیائومی، آنر، گوگل و … بوده که در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده و قاتل پرچمدار قرار می‌گیرند. بیشتر این گوشی‌ها از قدرت سخت‌افزاری مناسبی برخوردار بوده و نقاط مثبت و منفی متفاوتی دارند و می‌توانید از میان آن‌ها، مدلی را که تطابق بیشتری با خواسته‌های شما دارد، انتخاب کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون

در بازه‌ی قیمتی ۳۰ میلیون تومان گوشی‌های میان‌رده و قاتل پرچمدار قدرتمندی می‌توان انتخاب کرد. برخی از این گوشی‌ها دوربین باکیفیتی دارند و برخی دیگر، با توان پردازشی بالا، مناسب گیمینگ و سایر کاربری‌های سنگین هستند. خوشبختانه در میان برندهای مختلف، گوشی‌هایی با قیمت ۳۰ میلیون تومان یا کمتر پیدا می‌شود که دست ما را برای انتخاب باز می‌گذارد. در ادامه بهترین مدل‌های موجود در بازار را در این بازه‌ی قیمتی به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون سامسونگ

سامسونگ با معرفی نسل جدید گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌ی سری A در سال ۲۰۱۹، سروسامانی به گوشی‌های خود داد و در سال‌های پس‌ازآن، با کمتر کردن این مدل‌ها، تلاش کرد تا طرفدارانش را از سردرگمی درآورد و انتخاب را برای آن‌ها ساده‌تر کند؛ اما باوجود کمتر شدن مدل‌ها، همچنان می‌توان در هر بازه‌ی قیمتی، یکی دو گوشی مناسب پیدا کرد. این شرکت در سال ۲۰۲۴ یک میان‌رده‌ی پرمدعا و یک قاتل پرچمدار به بازار عرضه کرده که قیمت هردوی آن‌ها کمتر از ۳۰ میلیون تومان است. در ادامه به معرفی این دو مدل از سامسونگ می‌پردازیم.

سامسونگ Galaxy A55

سامسونگ Galaxy A55

گوشی سامسونگ Galaxy A55 اگر بهترین میان‌رده‌ی سال ۲۰۲۴ نباشد، قطعاً در میان سه گوشی برتر میان‌رده‌ی این سال قرار می‌گیرد. چیپست این گوشی جدیدترین میان‌رده‌ی ساخته‌ی سامسونگ یعنی اگزینوس ۱۴۸۰ است و پردازنده‌ی گرافیکی آن بر پایه‌ی معماری شرکت AMD ساخته شده است. برای این گوشی ۶، ۸ و یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته شده است. توان پردازشی Galaxy A55 بسیار بالا بوده و به‌خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین برمی‌آید.

در بخش نمایشگر، به‌مانند بیشتر گوشی‌های سامسونگ، از یک پنل سوپر امولد ۶٫۶ اینچی با رزولوشن Full HD+ استفاده شده که با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۱۰۰۰ نیتی، تصاویر بسیار روان، روشن و با وضوح بالا را به نمایش می‌گذارد. باتری گوشی نیز ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با شارژر ۲۵ واتی (که باید به صورت جداگانه تهیه کنید)،

در مدت‌زمانی کمتر از ۹۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. رابط کاربری گوشی One UI 6.1 است و تا ۴ سال پشتیبانی نرم‌افزاری خواهد داشت. اگرچه این گوشی از بهترین و خوش قیمت‌ترین گوشی‌های میان‌رده است، اما نسخه‌ی ۱۲/۲۵۶ آن، به دلیل قیمت نامتعارف در بازار ایران، ارزش خرید بسیار کمی دارد.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

سامسونگ Galaxy S23 FE

سامسونگ Galaxy S23 FE

گوشی Galaxy S23 FE سومین نسل از سری گوشی‌های قاتل پرچمدار FE است که حدود یک سالی است که به بازار آمده است. سامسونگ این سری از گوشی‌ها را برای پر کردن شکاف میان گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار خود عرضه کرد تا کاربران بتوانند با قیمتی مناسب، یک گوشی با امکانات و حس و حال پرچمدار را داشته باشند.

چیپست S23 FE اگزینوس ۲۲۰۰ است و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. اگرچه این ترکیب سخت‌افزاری، توان پردازشی بالایی را ارائه می‌دهد، اما امکان استفاده از چیپست بهتر و میزان رم بیشتر وجود داشت. نمایشگر این گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X و ۶٫۴ اینچی است رزولوشن Full HD+ دارد.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۴۵۰ نیتی از دیگر ویژگی‌های آن است که تصاویری روشن و با وضوح بالا را تضمین می‌کند. سامسونگ برای دوربین این گوشی یک ترکیب پرچمدار در نظر گرفته و در کنار سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، از یک سنسور تله‌فوتو بهره گرفته که زوم اپتیکال ۳ برابری را به همراه دارد. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن با توان ۲۵ وات شارژ می‌شود و می‌تواند در کاربری‌های روزمره تا یک روز دوام بیاورد. قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE اندکی کمتر از ۳۰ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Galaxy S23 FE
تراشه Samsung Exynos 2200
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 920
رم ۸ گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۴ اینچ
نوع پنل نمایشگر Dynamic AMOLED 2X
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۴۵۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۱۰مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / ۵٫۱ One UI

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون شیائومی

تنوع گوشی‌های شیائومی تقریباً از برندهای دیگر بیشتر است و در این بازه‌ی قیمتی انتخاب‌های زیادی وجود دارد. در ادامه دو مدل از نامزدهای بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان شیائومی را به شما معرفی می‌کنیم.

شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

یکی از بهترین میان‌رده‌های فعلی شیائومی، مدل ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس است. با چیپست مدیاتک ۷۲۰۰ اولترا و میزان رم تا ۱۶ گیگابایت، این گوشی از توان پردازشی بسیار بالایی برخوردار است. برای حافظه‌ی داخلی نیز می‌توانید مدل‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی را انتخاب کنید. نمایشگر گوشی از نوع امولد و ۶٫۶۷ اینچی است و نرخ نوسازی‌اش به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. با روشنایی ۱۸۰۰ نیتی نیز می‌توانید به راحتی در زیر نور آفتاب با گوشی خود کار کنید.

گوشی‌های سردی ردمی بیشتر به دوربین‌های باکیفیت معروف هستند و این گوشی نیز راه آن‌ها را ادامه داده است. یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی، در کنار سنسورهای فوق عریض و ماکرو در ماژول دوربین پشتی گوشی قرارگرفته که می‌تواند با کیفیت ۴K فیلمبرداری کند. تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین اصلی نیز بسیار شارپ و پر از جزییات است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۱۲۰ واتی تکمیل‌کننده‌ی سخت‌افزار این گوشی است. از مزیت‌های این مدل، برخورداری از شارژر درون جعبه است. قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در زمان نگارش مقاله، در حدود ۲۲ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی ۱۳T Pro

شیائومی 13T Pro

از دیگر مدل‌های شیائومی در این بازه‌ی قیمتی، گوشی قاتل پرچمدار ۱۳T Pro است. این گوشی از خانواده‌ی گوشی‌های پرچمدار سری ۱۳ این شرکت است و سخت‌افزاری در حد و اندازه‌های یک پرچمدار را یدک می‌کشند. چیپست آن از قوی‌ترین ساخته‌های مدیاتک یعنی Dimensity 9200+ است و با ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم، در برابر هیچ بازی و اپلیکیشنی قد خم نمی‌کند.

حافظه‌ی داخلی گوشی نیز در بیشترین نسخه به یک ترابایت می‌رسد که هم می‌توانید فایل‌های خود را با آسودگی خاطر روی ذخیره کنید و هم می‌توانید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردعلاقه‌ی خود را به‌سادگی روی این گوشی نصب کنید.

سنسور اصلی دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسلی است و می‌تواند با کیفیت ۸K و ۲۴ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. در کنار دوربین اصلی، سنسورهای فوق عریض و تله‌فوتو حضور دارند. به لطف همکاری با لایکا برای ساخت دوربین‌های این گوشی، تصاویر با کیفیت، شارپ و با رنگ‌های جذاب خواهید داشت. نمایشگر ۱۳T Pro از نوع امولد است و با روشنایی ۲۶۰۰ نیتی، در شدیدترین شرایط نوری نیز فوق‌العاده عمل می‌کند و بسیار درخشان ظاهر می‌شود. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز بسیار رضایت‌بخش است و پرتره‌های جذابی را ثبت می‌کند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی با توان ۱۲۰ واتی شارژ می‌شود و خوشبختانه شاهد شارژر درون جعبه‌ی گوشی هستیم. شیائومی ۱۳T Pro یکی از بهترین گوشی‌های بازار است و برای کاربری گیمینگ نیز انتخاب بسیار مناسبی است. قیمت این گوشی در حدود ۳۰ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Xiaomi 13T Pro
تراشه MediaTek Dimensity 9200+
پردازنده‌ی گرافیکی Immortalis-G715 MC11
رم ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۴۴ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون سایر برندها

اگر میلی به خرید گوشی‌های سامسونگ و شیائومی ندارید و می‌خواهید برای انتخاب بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان به سراغ سایر برندها بروید، ما برای شما پیشنهادات دیگری داریم. در میان برندهایی همچون ناتینگ، آنر و گوگل گوشی‌های میان‌رده‌ی بسیار خوبی به چشم می‌خورد که در ادامه چند مدل از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ناتینگ Phone 2a

ناتینگ Phone 2a

ناتینگ با عرضه‌ی اولین گوشی از سری گوشی‌های خود، غوغایی در بازار به پا کرد و با طراحی چشم‌نوازش، بسیاری از کاربران را شیفته‌ی خود کرد. گوشی‌های ناتینگ به‌اندازه‌ای زیبا هستند که شاید قید خرید لوازم جانبی موبایل همچون گارد محافظ و کاور را بزنید تا از زیبایی‌های گوشی کاسته نشود. پس از معرفی دومین سری از این گوشی، برای این‌که طیف گسترده‌تری از کاربران به سراغ خرید گوشی‌های این شرکت بروند، ناتینگ اقدام به طراحی و معرفی میان‌رده‌ی Phone 2a کرد.

این گوشی در کنار بهره‌مندی از همان زبان طراحی با چراغ‌های LED در قاب پشتی، از سخت‌افزار قدرتمندی نیز برخوردار است و نه‌فقط به خاطر ظاهرش که به‌واسطه‌ی عملکردش نیز در زمره‌ی بهترین میان‌رده‌های بازار قرار گرفته است. همچنین به لطف رابط کاربری سبک این گوشی، عملکردی روان را شاهد خواهید بود.

چیپست این گوشی مدیاتک Dimensity 7200 Pro است و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم دارد. برای حافظه‌ی داخلی نیز می‌توانید مدل‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی را انتخاب کنید. نمایشگر گوشی از نوع امولد و ۶٫۶۷ اینچی است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۳۰۰ نیتی از دیگر مشخصه‌های آن است. در پشت گوشی دو سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض دیده می‌شود که عملکرد نسبتاً خوبی دارند. باتری ناتینگ Phone 2a 5000 میلی‌آمپرساعتی است و با توان ۴۵ وات شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی Nothing Phone 2a
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Pro
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۱۲×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۴۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / Nothing OS 2.5.3

آنر ۹۰

آنر 90

آنر ۹۰ نسخه‌ی جدید از خانواده‌ی گوشی‌های میان‌رده‌ی آنر است که نسبت به مدل پیشین این سری یعنی آنر ۷۰، پیشرفت‌ها و بهبودهای چشمگیری داشته است. آنر چیپست اسنپ‌دراگون ۷ نسل یک را به همراه ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم در این گوشی قرار داده و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را برای آن در نظر گرفته است. نمایشگر امولد ۶٫۷ اینچی دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۱۶۰۰ نیتی است. این نمایشگر طراحی منحصربه‌فردی دارد و از ۴ سمت دارای خمیدگی است.

ماژول دوربین پشتی نیز در نوع خود، طراحی جالبی دارد و میزبان سنسورهای ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق است. دوربین گوشی در شرایط نوری مناسب، تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند؛ اما زمانی که در شرایط نوری ضعیف‌تر اقدام به فیلمبرداری می‌کند، همه‌چیز عوض می‌شود و دوربین آنر ۹۰ دیگر نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. دوربین سلفی این گوشی نیز ۵۰ مگاپیکسلی است و در بالای نمایشگر قرار گرفته است.

باتری آنر ۹۰ هم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و به لطف بهینه‌سازی رابط کاربری، در استفاده‌ی متوسط و سنگین نیز می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد.

مشخصات گوشی Honor 90
تراشه Qualcomm Snapdragon 7 Gen 1 Accelerated Edition
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 644
رم ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۶۶۴×۱۲۰۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق
دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۶ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / Magic UI 7.1

گوگل Pixel 7

گوگل Pixel 7

آخرین مدلی که برای بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان به معرفی آن می‌پردازیم، گوشی پیکسل ۷ از گوگل است. این گوشی طراحی ساختارشکنی دارد و ماژول‌های دوربین پشتی را در یک نوار ضخیم برآمده جای داده است. چیپست این گوشی از مدل‌های اختصاصی گوگل، یعنی تنسور G2 است و ۸ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است. برای حافظه‌ی داخلی نیز می‌توانید از میان مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی موردنیاز خود را انتخاب کنید.

دوربین گوشی‌های پیکسل هرساله در شمار بهترین دوربین‌های گوشی‌های قرار می‌گیرند. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پیکسل ۷ نیز همین‌گونه است و در بسیاری از تست‌ها، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز دوربین اصلی را همراهی می‌کند. سنسور دوربین سلفی نیز ۱۰ مگاپیکسلی است و می‌تواند با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

نمایشگر پیکسل ۷ از نوع امولد و ۶٫۳ اینچی است و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و روشنایی ۱۴۰۰ نیتی دارد که در محیط‌های بیرونی درخشان ظاهر می‌شود. باتری ۴۳۵۵ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۳۰ وات و اندروید خالص نسخه‌ی ۱۳، پکیج این گوشی را کامل می‌کنند.

مشخصات گوشی Pixel 7
تراشه Google Tensor G2
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G710 MC10
رم ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۳ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۴۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
دوربین سلفی ۱۰٫۸ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۳۵۵ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-یونی
بیشینه‌ی توان شارژ ۳۰ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳

نتیجه‌گیری

این مقاله از بانی مگ به راهنمای انتخاب بهترین گوشی تا ۳۰ میلیون تومان اختصاص داشت و در آن بهترین گوشی‌های میان‌رده و قاتل پرچمدار را از برندهایی همچون سامسونگ، شیائومی، آنر و … به شما معرفی کردیم. لازم به گفتن است که اگر از طرفداران گوشی‌های اپل هستید، بهترین مدلی که ارزش خرید بالایی داشته و از قیمت مناسبی برخوردار باشد، سری ۱۱ است؛ اما به دلیل این‌که قیمت آیفون ۱۱ برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی، در حدود ۳۵ میلیون تومان است، جایی در لیست گوشی‌های بالا پیدا نکرد. به نظر شما با حداکثر ۳۰ میلیون تومان، چه گوشی‌های دیگری را می‌توان خریداری کرد؟

نظرات 4

  1. ناشناس says:

    ممنون از مقاله ی خوبتان گوشی های گوگل عالی هستند.

  2. افسانه پورعسگر says:

    عالی،عالی،عالی،خیلی،ممنونم،متشکرم

    • ادمین says:

      ممنون از شما افسانه عزیز که همراهمون هستی. 🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد