15 مرداد 1403
/
109 بازدید
راهنمای خرید بهترین گوشی با باتری قوی تابستان ۱۴۰۳
راهنمای خرید گوشی با باتری قوی + معرفی بهترین گوشی‌های بازار [تابستان 1403]

فهرست مطالب

حقیقت این است که در زمانه‌ی مدرن، زندگی ما به‌شدت ماشینی شده و بسیاری از امور وابسته به گجت‌های دیجیتال همچون گوشی موبایل شده است؛ تا آنجا که برخی افراد حتی خریدهای سوپرمارکتی خود را نیز با آن انجام می‌دهند. این حجم از وابستگی به این وسیله و کاربردهای فراوان آن، نیاز به منبع انرژی قوی و قابل اتکایی داشته تا در طول روز دست ما را خالی نگذارد. بنابراین روشن است که در هنگام خرید موبایل باید توجه ویژه‌ای به باتری آن داشت.

در این مقاله از سری مقالات تخصصی بانی مگ می‌خواهیم شما را با تمامی عوامل تأثیرگذار روی مصرف باتری و بهینه‌سازی آن آشنا کنیم. همچنین در بازه‌های قیمتی مختلف نیز بهترین گوشی با باتری قوی به شما پیشنهاد داده شده است تا با دید دقیق‌تری دست به انتخاب بزنید.

بهترین گوشی با باتری قوی

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند برای فعالیت‌های مختلف مانند تماشای ویدئو، بازی و استفاده از اپلیکیشن‌های متعدد، داشتن یک گوشی با باتری قوی می‌تواند به تجربه‌ی کاربری بهتری منجر شود. عوامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی می‌تواند منجر به بهبود شارژ دهی یک گوشی شود که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نکاتی در هنگام خرید گوشی با باتری قوی

سخت‌افزارهای به‌کاررفته در گوشی، هر یک به‌خودی‌خود می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در مصرف باتری داشته باشند. دوربین، پردازنده یا نمایشگرهای مختلف می‌توانند باتری گوشی را به‌سرعت خالی کرده یا مصرف آن را کنترل کنند. در ادامه به شما می‌گوییم که هر قطعه و سخت‌افزار چگونه روی مصرف باتری اثرگذار است و با توجه به بالا بودن قیمت باتری گوشی، برای داشتن شارژ دهی بهتر و چرخه‌ی عمر بیشتر باتری، باید چه نکاتی را رعایت کنیم.

دوربین

این روزها دوربین یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سخت‌افزارهای گوشی‌های موبایل است و برای خرید بهترین گوشی با باتری قوی باید به این قطعه توجه ویژه‌ای داشت؛ زیرا می‌تواند باتری گوشی را با سرعت بیشتری خالی کند. اما دوربین چگونه روی عمر و میزان مصرف باتری اثر می‌گذارد؟

اولین و بدیهی‌ترین پاسخ به این پرسش این است که دوربین یک سخت‌افزار مجزاست و برای کار کردن نیاز به توان و انرژی جداگانه دارد؛ به‌خصوص اگر مانند برخی از مدل‌های هوآوی و وان پلاس دارای دوربین سلفی مکانیکی بوده که برای بیرون آمدن از بدنه‌ی گوشی، نیاز به انرژی بیشتری دارد. در کنار انرژی موردنیاز برای عملکرد خود دوربین، این قطعه نمایشگر و پردازنده را نیز درگیر می‌کند که خود باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود.

هنگام کار با دوربین گوشی، فعال بودن نمایشگر اجتناب‌ناپذیر است و برخی از سازندگان گوشی موبایل، در زمان استفاده از دوربین، روشنایی را به بالاترین میزان خود می‌رسانند. با پیشرفته‌تر شدن گوشی‌های هوشمند، امروزه تقریباً تمامی آن‌ها در زمان عکاسی و فیلم‌برداری، پردازش‌های لازم را روی تصاویر اعمال می‌کنند که این مورد نیز نیاز به توان پردازشی بالایی داشته و موجب خالی شدن بیشتر باتری می‌شود.

ناگفته مشخص است که فیلم‌برداری، بسیار بیشتر از عکاسی، باتری را رو به خالی شدن می‌برد؛ چراکه در زمان فیلم‌برداری، بسته به فریم‌ریت انتخابی، پردازنده وادار است تا ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و یا در فیلم‌برداری سوپراسلوموشن، تا ۱۰۰۰ عکس را در ثانیه ثبت کرده و آن‌ها را در کنار هم قرار دهد که این انرژی بسیار بالایی را مصرف می‌کند. البته که رزولوشن نیز در مصرف باتری تأثیرگذار است و هرچه رزولوشن بالاتر رود، مصرف باتری نیز بیشتر می‌شود. یادآوری این نکته نیز مهم است که برنامه‌هایی مانند اسنپ‌چت که دائماً از دوربین گوشی استفاده می‌کنند، می‌توانند توان باتری را به‌سرعت مصرف کنند.

پردازنده و رم

پردازنده و رم

به‌جرئت می‌توان گفت که پردازنده مهم‌ترین سخت‌افزار در گوشی است؛ چراکه این قطعه است که کنترل تمامی بخش‌ها را بر عهده دارد و  نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان مصرف باتری دارد. به‌طور ساده و خلاصه، هر چه یک پردازنده از نسل جدیدتری باشد و معماری یا لیتوگرافی با عدد پایین‌تری داشته باشید (برای مثال ۵ نانومتر)، میزان مصرف انرژی آن پایین‌تر آمده، میزان داغ شدن و حرارت آن کمتر شده و کارایی‌اش بهبود پیدا کرده است.

همچنین سرعت پردازنده نیز در مصرف انرژی تعیین‌کننده است و هر چه فرکانس پردازشی بالاتری داشته باشد، طبیعتاً باتری گوشی را بیشتر خالی می‌کند.

در بخش رم، ازآنجاکه اکثر گوشی‌های میان رده و پرچم‌دار، همگی از میزان رم مشابه و با فناوری یکسان استفاده می‌کنند، مصرف انرژی مشابهی داشته و تفاوت آن‌ها ناچیز است؛ بنابراین هنگام انتخاب گوشی می‌توان از بررسی این مورد چشم‌پوشی کرد.

حافظه داخلی

حافظه‌ی داخلی به‌طور مستقیم تأثیر خاصی بر روی مصرف باتری ندارد؛ اما به‌طور غیرمستقیم، پر یا خالی بودن آن می‌تواند مصرف انرژی را دستخوش تغییر کند. هر چه حافظه‌ی گوشی بهینه‌تر باشد و فایل‌های کش کمتری در پس‌زمینه وجود داشته باشند، توان پردازشی کمتری درگیر حافظه می‌شود و این باعث کاهش مصرف باتری می‌شود.

البته که تکنولوژی به‌کاررفته در حافظه نیز در مصرف باتری مؤثر است و برای مثال، به‌کارگیری یک حافظه‌ی داخلی با تکنولوژی UFS 4.0 باعث می‌شود که سرعت فراخوانی و پردازش فایل‌ها بیشتر و زمان پردازش و مصرف باتری کمتر شود.

زمانی که پای کارت حافظه‌ی خارجی به این داستان باز می‌شود، می‌تواند مانند یک شمشیر دولبه عمل کند. اگر یک کارت حافظه‌ی باکیفیت و با تکنولوژی به‌روز در گوشی استفاده شود، می‌توان با انتقال فایل‌های حجیم به روی آن، درگیری حافظه‌ی داخلی را کمتر کرد و به‌گونه‌ای تنش را از روی پردازنده و باتری نیز برداشت. اما اگر یک کارت حافظه‌ی بی‌کیفیت از یک سازنده‌ی نامعتبر در گوشی استفاده شود.

سرعت انتقال و خواندن اطلاعات با کندی مواجه شده و این خود اثری منفی روی مصرف باتری خواهد داشت. به‌طورکلی با بالا رفتن حافظه‌ی داخلی گوشی‌ها، نیاز کمتری به کارت حافظه‌ی خارجی احساس می‌شود و توصیه می‌شود که تا جای ممکن، از کارت حافظه‌ی خارجی استفاده نشود.

باتری و شارژ دهی

واحد اندازه‌گیری ظرفیت باتری‌ها میلی‌آمپرساعت (mAh) است و عدد بالاتر برای این فاکتور، مساوی با ظرفیت و شارژ دهی بیشتر است. البته که عوامل بسیار زیادی در این مورد دخیل هستند. بیشتر گوشی‌هایی که اکنون در بازار موجود هستند از باتری‌های بزرگ تا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کنند؛ اما آن چه آن‌ها را از هم متمایز می‌کند، سخت‌افزار به‌کاررفته در آن‌هاست و نمایشگر، پردازنده و دوربین‌های قوی‌تر، می‌توانند مصرف باتری را به‌شدت بالا ببرند. اما به‌طورکلی، اگر دوگوشی سخت‌افزار و مشخصات مشابهی داشته باشند، مدلی که باتری بزرگ‌تری دارد، شارژ دهی بیشتر و بهتری خواهد داشت.

باتری و شارژ دهی

بد نیست که به شارژر نیز اشاره کنیم. متأسفانه در بسیاری از مدل‌ها دیگر شاهد شارژر درون جعبه نیستیم و خرید یک شارژر اصلی چالش بزرگی است. استفاده از شارژرهای تقلبی و بی‌کیفیت می‌تواند به باتری آسیب زده و چرخه‌ی عمر آن را کاهش دهد و درنتیجه، بازدهی و شارژ دهی آن را پایین بیاورد.

میکروفون

به‌احتمال‌زیاد شما نیز نام تکنولوژی حذف نویز فعال (ANC) را شنیده‌اید؛ میکروفون از دیگر سخت‌افزارهایی است که برای کارکرد خود نیاز به توان باتری دارد؛ اگر تکنولوژی‌هایی ازاین‌دست نیز در آن به‌کاررفته باشد، پردازش بیشتر و مصرف انرژی بالاتری را طلب می‌کند. چراکه دائماً باید صداهای محیط را پردازش کرده و آن‌ها را از خط صدای اصلی جدا و حذف کند.

حال تصور کنید که شما ساعت‌های زیادی را در روز به تماس‌های تلفنی مشغول شوید؛ بنابراین می‌توانید ببینید که باتری شما با سرعت بیشتری خالی خواهد شد. پس لازم است تا گوشی با باتری بزرگ‌تری انتخاب کنید تا از پس تأمین انرژی موردنیاز میکروفون و سایر سخت‌افزارها برآید.

در کنار میکروفون، باید به اسپیکر هم اشاره کنیم. بسیاری از گوشی‌های میان رده و پرچم‌دار از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند؛ به این معنی که به‌جای یک اسپیکر، از اسپیکرهای دوگانه بهره می‌برند که درنتیجه مصرف باتری اسپیکرها دو برابر می‌شود. اگر هم‌زمان با داشتن صدای استریو و باکیفیت، نمی‌خواهید باتری زیادی مصرف کنید، با توجه به پایین بودن قیمت هدفون، بهتر است خرید این قطعه را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

صفحه‌نمایش

نمایشگر گوشی در کنار پردازنده، جزو بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان باتری گوشی هستند. یک نمایشگر به چند دلیل می‌تواند مصرف باتری را تحت تأثیر قرار دهد. اولین و ساده‌ترین علت، بزرگی صفحه‌نمایش است. هر چه نمایشگر بزرگ‌تر باشد، سطح بزرگ‌تری نیاز به روشن شدن دارد و انرژی بیشتری مصرف می‌شود. دومین عامل رزولوشن نمایشگر است.

نمایشگر با رزولوشن بالاتر، تراکم پیکسلی بیشتری داشته و انرژی بیشتری نیاز دارد تا بتواند پیکسل‌های بیشتر را پردازش کند. برای مثال یک صفحه‌نمایش QHD نزدیک به ۷۷ درصد پیکسل‌های بیشتری نسبت به یک صفحه‌نمایش Full HD دارد. سومین عاملی که در مصرف باتری مؤثر است، بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر است.

بسیاری از گوشی‌ها روشنایی ۱۰۰۰، ۱۵۰۰ و یا حتی ۲۰۰۰ نیتی دارند و در زمان استفاده در محیط‌های پرنور، روشنایی نمایشگر به بالاترین میزان خود می‌رسد و می‌تواند مصرف باتری را شدیداً افزایش دهد.

صفحه‌نمایش

چهارمین و آخرین عاملی که می‌توان نام برد، نرخ نوسازی است. گوشی‌های جدید از نرخ‌های نوسازی ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند که در مقایسه با نمایشگرهای عادی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. چراکه نیاز است تا در هر ثانیه، ۹۰ و یا ۱۲۰ تصویر را نوسازی کنند و می‌توانند با پردازش‌های سنگین، فشار زیادی را به باتری وارد کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید گوشی موبایل شما نمایشگر با نرخ نوسازی بالایی داشته باشد، بهتر است به سراغ انتخاب مدل‌هایی بروید که نرخ نوسازی پویا و تطبیق‌پذیر دارند تا نوسازی آن‌ها در زمان نمایش محتوای ثابت مانند متن یک کتاب، به یک هرتز نیز برسد و درنتیجه، مصرف باتری کنترل شود.

انتخاب بهترین گوشی با باتری قوی در انواع بازه‌های قیمتی

حال که با عوامل تأثیرگذار بر روی مصرف باتری گوشی به‌طور کامل آشنا شدیم، قصد داریم در هر بازه‌ی قیمتی بهترین گوشی با باتری قوی را به شما معرفی کنیم. گوشی‌هایی که در تست‌های مختلف توانسته‌اند بیشترین شارژ دهی را داشته و عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند.

بهترین گوشی با باتری قوی تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی تا 8 میلیون تومان

سامسونگ با معرفی Galaxy A15 ناممکن را ممکن کرده و توانسته با قیمتی اقتصادی، گوشی موبایلی را به بازار عرضه کند که هم صفحه‌نمایش و دوربین باکیفیت داشته باشد و هم با بهره‌گیری از سخت‌افزار مناسب، گیمینگ سبک را نیز پشتیبانی کند و در کنار همه‌ی این‌ها شارژ دهی فوق‌العاده‌ای نیز داشته باشد.

بهره‌گیری از تراشه‌ی مدیاتک Helio G99 با معماری ۶ نانومتری در کنار باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باعث شده تا این گوشی به‌طور متوسط تا ۲۶ ساعت و ۳۱ دقیقه دوام بیاورد و با خیال راحت بتوانید با یک‌بار شارژ، برای یک روز کامل از آن استفاده کنید. شارژ دهی باتری در حالت استندبای به ۱۳۷ ساعت و در حالت تماشای ویدیو به ۱۵ ساعت و ۴۲ دقیقه می‌رسد که رقمی فوق‌العاده است. قیمت گوشی سامسونگ برای مدل Galaxy A15 و نسخه‌ی ۱۲۸/۶ در حدود ۸ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Galaxy A15
تراشه MediaTek Helio G99
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۵ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / One UI 6.0

بهترین گوشی با باتری قوی تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی تا 8 میلیون تومان

بدون شک پوکوM6 Pro  یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر باتری است. این گوشی با داشتن تراشه‌ی ۶ نانومتری مدیاتک مدل Helio G99 Ultra، نمایشگر امولد و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند تا یک روز و بیشتر برای شما شارژ دهی به همراه داشته باشد.

باتری پوکو M6 Pro در حالت استفاده‌ی عادی و روزمره تا ۲۳ ساعت دوام می‌آورد و این عدد در حالت استندبای به ۱۳۶ ساعت، برای تماشای ویدئو به ۱۱ ساعت و ۴۱ دقیقه و در زمان وب‌گردی به ۷ ساعت و ۵۳ دقیقه می‌رسد. قیمت گوشی شیائومی برای این مدل کمتر از ۱۵ میلیون تومان است و اگر باتری برای شما اهمیت فراوانی دارد، پوکوM6 Pro همان مدلی است که به دنبالش می‌گردید.

مشخصات گوشی Poco M6 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی با باتری قوی تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی تا 20 میلیون تومان

در اکثر بازه‌های قیمتی، شیائومی مدل‌هایی با باتری قوی دارد و اگر از طرفداران این برند هستید، می‌توانید با هر بودجه‌ای مدلی را انتخاب کنید که خیالتان را از نظر شارژ دهی آسوده کند. یکی از دیگر مدل‌های این برند با باتری قوی Redmi Note 13 Pro Plus است. این گوشی از تراشه‌ی جدید و ۴ نانومتری مدیاتک، یعنی Dimensity 7200 Ultra برخوردار است و با نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی و یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند ساعت‌های زیادی برای شما کار کند.

به‌طور متوسط و در استفاده‌ی ترکیبی، باتری این گوشی بیش از ۱۲ ساعت برای شما کار می‌کند. در صورت نیاز به شارژ مجدد، زمان زیادی از شما گرفته نخواهد شد و با استفاده از تکنولوژی HyperCharge شیائومی می‌توانید باتری را از صفر به ۱۰۰ برسانید که عددی خیره‌کننده است.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی با باتری قوی تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی تا 25 میلیون تومان

سخت‌افزار قدرتمند ازجمله تراشه‌ی ۴ نانومتری اگزینوس ۱۴۸۰، نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، همه و همه باعث شده تا سامسونگ Galaxy A55 به بهترین گوشی میان رده‌ی بازار بدل شود. باتری این گوشی نسبت به نسل پیشین خود یعنی A54 پیشرفت چشم‌گیری داشته و در حالت استفاده‌ی ترکیبی می‌تواند تا ۱۳ ساعت و ۲۷ دقیقه دوام بیاورد.

زمان شارژ دهی این گوشی برای مکالمه بیش از ۳۷ ساعت، وب‌گردی ۱۱ ساعت و ۴۰ دقیقه، تماشای ویدئو ۱۸ ساعت و ۵۳ دقیقه و در حالت گیمینگ برابر ۷ ساعت و ۱۸ دقیقه است که همگی ارقامی فوق‌العاده است.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

بهترین گوشی با باتری قوی بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی بالاتر از 25 میلیون تومان

بر پایه‌ی بیشتر تست‌ها و بررسی‌های انجام‌شده، رتبه‌ی اول برترین گوشی از نظر باتری به گوشی گیمینگ ایسوس، یعنی ROG Phone 8 Pro می‌رسد. این گوشی با بهره‌گیری از تراشه‌ی ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۳، نمایشگر LTPO AMOLED و باتری بسیار بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، در زمان استفاده‌ی ترکیبی تا ۱۸ ساعت و ۴۸ دقیقه دوام می‌آورد و با اقتدار، عنوان بهترین گوشی با باتری قوی را به خود اختصاص داده است.

اگر ظاهر گیمینگ ROG Phone 8 Pro برای شما مهم نیست و می‌خواهید بهترین عملکرد باتری را داشته باشید، می‌توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید. اما اگر می‌خواهید یک گوشی با ظاهری معمولی داشته باشید، شاید بهتر باشد که به سراغ خرید گوشی آیفون و یا دیگر پرچم‌داران همچون S24 Ultra بروید.

مشخصات گوشی ROG Phone 8 Pro
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750
رم ۱۶ / ۲۴  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷۸ اینچ
نوع پنل نمایشگر LTPO AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۶۵ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۵۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۳۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۵ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ROG UI

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ عوامل مختلف و سخت‌افزارهایی مانند دوربین، نمایشگر، پردازنده و باتری را که می‌توانند روی میزان شارژ دهی اثر داشته باشند، به‌طور کامل بررسی کردیم و نحوه‌ی اثرگذاری آن‌ها رو توضیح دادیم. باید توجه داشت که به‌جز موارد بالا، بسیاری از عوامل ریزودرشت دیگر نیز می‌توانند روی مصرف باتری تأثیرگذار باشند. برای مثال اگر در طول روز صدها و یا هزاران اعلان و نوتیفیکیشن داشته باشید و ویبره‌ی گوشی شما نیز فعال باشد،

لرزش هر باره‌ی موتور ویبره خود نیاز به مصرف انرژی باتری دارد و در درازمدت می‌تواند موجب مصرف زیاد و فرسودگی باتری شود. البته که برای داشتن تجربه‌ی بهتر از کار با گوشی، نیاز است تا برخی ویژگی‌های ازاین‌دست فعال باشند و نمی‌توان برای بهینه کردن شارژ دهی تمامی قابلیت‌ها را غیرفعال کرد. همچنین برخلاف باور عمومی، استفاده از تم‌های رنگی تاریک برای گوشی، تأثیر چندانی در مصرف باتری ندارد.

خرید لوازم جانبی موبایل همچون ایرفون و ایرپاد نیز می‌تواند به‌کارگیری سخت‌افزارهایی همچون اسپیکر و میکروفون را کمتر کرده و میزان مصرف باتری شما را کاهش دهد.

در پایان، مدل‌های مختلفی را در بازه‌های قیمتی متفاوت به شما معرفی کردیم که با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانید مدل مناسب را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

درنگی برشعر نو، شعر امروز

ادبیات ایران زمین یکی از غنی‌ترین و گسترده‌ترین وجوه فرهنگی ایران است. در میان پیکره عظیم ادبیات ایران شعر نو عمری

راهنمای خرید گوشی با باتری قوی + معرفی بهترین گوشی‌های بازار [تابستان 1403]
15 مرداد 1403
/
109 بازدید

راهنمای خرید بهترین گوشی با باتری قوی تابستان ۱۴۰۳

فهرست مطالب

حقیقت این است که در زمانه‌ی مدرن، زندگی ما به‌شدت ماشینی شده و بسیاری از امور وابسته به گجت‌های دیجیتال همچون گوشی موبایل شده است؛ تا آنجا که برخی افراد حتی خریدهای سوپرمارکتی خود را نیز با آن انجام می‌دهند. این حجم از وابستگی به این وسیله و کاربردهای فراوان آن، نیاز به منبع انرژی قوی و قابل اتکایی داشته تا در طول روز دست ما را خالی نگذارد. بنابراین روشن است که در هنگام خرید موبایل باید توجه ویژه‌ای به باتری آن داشت.

در این مقاله از سری مقالات تخصصی بانی مگ می‌خواهیم شما را با تمامی عوامل تأثیرگذار روی مصرف باتری و بهینه‌سازی آن آشنا کنیم. همچنین در بازه‌های قیمتی مختلف نیز بهترین گوشی با باتری قوی به شما پیشنهاد داده شده است تا با دید دقیق‌تری دست به انتخاب بزنید.

بهترین گوشی با باتری قوی

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند برای فعالیت‌های مختلف مانند تماشای ویدئو، بازی و استفاده از اپلیکیشن‌های متعدد، داشتن یک گوشی با باتری قوی می‌تواند به تجربه‌ی کاربری بهتری منجر شود. عوامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی می‌تواند منجر به بهبود شارژ دهی یک گوشی شود که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نکاتی در هنگام خرید گوشی با باتری قوی

سخت‌افزارهای به‌کاررفته در گوشی، هر یک به‌خودی‌خود می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در مصرف باتری داشته باشند. دوربین، پردازنده یا نمایشگرهای مختلف می‌توانند باتری گوشی را به‌سرعت خالی کرده یا مصرف آن را کنترل کنند. در ادامه به شما می‌گوییم که هر قطعه و سخت‌افزار چگونه روی مصرف باتری اثرگذار است و با توجه به بالا بودن قیمت باتری گوشی، برای داشتن شارژ دهی بهتر و چرخه‌ی عمر بیشتر باتری، باید چه نکاتی را رعایت کنیم.

دوربین

این روزها دوربین یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سخت‌افزارهای گوشی‌های موبایل است و برای خرید بهترین گوشی با باتری قوی باید به این قطعه توجه ویژه‌ای داشت؛ زیرا می‌تواند باتری گوشی را با سرعت بیشتری خالی کند. اما دوربین چگونه روی عمر و میزان مصرف باتری اثر می‌گذارد؟

اولین و بدیهی‌ترین پاسخ به این پرسش این است که دوربین یک سخت‌افزار مجزاست و برای کار کردن نیاز به توان و انرژی جداگانه دارد؛ به‌خصوص اگر مانند برخی از مدل‌های هوآوی و وان پلاس دارای دوربین سلفی مکانیکی بوده که برای بیرون آمدن از بدنه‌ی گوشی، نیاز به انرژی بیشتری دارد. در کنار انرژی موردنیاز برای عملکرد خود دوربین، این قطعه نمایشگر و پردازنده را نیز درگیر می‌کند که خود باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود.

هنگام کار با دوربین گوشی، فعال بودن نمایشگر اجتناب‌ناپذیر است و برخی از سازندگان گوشی موبایل، در زمان استفاده از دوربین، روشنایی را به بالاترین میزان خود می‌رسانند. با پیشرفته‌تر شدن گوشی‌های هوشمند، امروزه تقریباً تمامی آن‌ها در زمان عکاسی و فیلم‌برداری، پردازش‌های لازم را روی تصاویر اعمال می‌کنند که این مورد نیز نیاز به توان پردازشی بالایی داشته و موجب خالی شدن بیشتر باتری می‌شود.

ناگفته مشخص است که فیلم‌برداری، بسیار بیشتر از عکاسی، باتری را رو به خالی شدن می‌برد؛ چراکه در زمان فیلم‌برداری، بسته به فریم‌ریت انتخابی، پردازنده وادار است تا ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و یا در فیلم‌برداری سوپراسلوموشن، تا ۱۰۰۰ عکس را در ثانیه ثبت کرده و آن‌ها را در کنار هم قرار دهد که این انرژی بسیار بالایی را مصرف می‌کند. البته که رزولوشن نیز در مصرف باتری تأثیرگذار است و هرچه رزولوشن بالاتر رود، مصرف باتری نیز بیشتر می‌شود. یادآوری این نکته نیز مهم است که برنامه‌هایی مانند اسنپ‌چت که دائماً از دوربین گوشی استفاده می‌کنند، می‌توانند توان باتری را به‌سرعت مصرف کنند.

پردازنده و رم

پردازنده و رم

به‌جرئت می‌توان گفت که پردازنده مهم‌ترین سخت‌افزار در گوشی است؛ چراکه این قطعه است که کنترل تمامی بخش‌ها را بر عهده دارد و  نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان مصرف باتری دارد. به‌طور ساده و خلاصه، هر چه یک پردازنده از نسل جدیدتری باشد و معماری یا لیتوگرافی با عدد پایین‌تری داشته باشید (برای مثال ۵ نانومتر)، میزان مصرف انرژی آن پایین‌تر آمده، میزان داغ شدن و حرارت آن کمتر شده و کارایی‌اش بهبود پیدا کرده است.

همچنین سرعت پردازنده نیز در مصرف انرژی تعیین‌کننده است و هر چه فرکانس پردازشی بالاتری داشته باشد، طبیعتاً باتری گوشی را بیشتر خالی می‌کند.

در بخش رم، ازآنجاکه اکثر گوشی‌های میان رده و پرچم‌دار، همگی از میزان رم مشابه و با فناوری یکسان استفاده می‌کنند، مصرف انرژی مشابهی داشته و تفاوت آن‌ها ناچیز است؛ بنابراین هنگام انتخاب گوشی می‌توان از بررسی این مورد چشم‌پوشی کرد.

حافظه داخلی

حافظه‌ی داخلی به‌طور مستقیم تأثیر خاصی بر روی مصرف باتری ندارد؛ اما به‌طور غیرمستقیم، پر یا خالی بودن آن می‌تواند مصرف انرژی را دستخوش تغییر کند. هر چه حافظه‌ی گوشی بهینه‌تر باشد و فایل‌های کش کمتری در پس‌زمینه وجود داشته باشند، توان پردازشی کمتری درگیر حافظه می‌شود و این باعث کاهش مصرف باتری می‌شود.

البته که تکنولوژی به‌کاررفته در حافظه نیز در مصرف باتری مؤثر است و برای مثال، به‌کارگیری یک حافظه‌ی داخلی با تکنولوژی UFS 4.0 باعث می‌شود که سرعت فراخوانی و پردازش فایل‌ها بیشتر و زمان پردازش و مصرف باتری کمتر شود.

زمانی که پای کارت حافظه‌ی خارجی به این داستان باز می‌شود، می‌تواند مانند یک شمشیر دولبه عمل کند. اگر یک کارت حافظه‌ی باکیفیت و با تکنولوژی به‌روز در گوشی استفاده شود، می‌توان با انتقال فایل‌های حجیم به روی آن، درگیری حافظه‌ی داخلی را کمتر کرد و به‌گونه‌ای تنش را از روی پردازنده و باتری نیز برداشت. اما اگر یک کارت حافظه‌ی بی‌کیفیت از یک سازنده‌ی نامعتبر در گوشی استفاده شود.

سرعت انتقال و خواندن اطلاعات با کندی مواجه شده و این خود اثری منفی روی مصرف باتری خواهد داشت. به‌طورکلی با بالا رفتن حافظه‌ی داخلی گوشی‌ها، نیاز کمتری به کارت حافظه‌ی خارجی احساس می‌شود و توصیه می‌شود که تا جای ممکن، از کارت حافظه‌ی خارجی استفاده نشود.

باتری و شارژ دهی

واحد اندازه‌گیری ظرفیت باتری‌ها میلی‌آمپرساعت (mAh) است و عدد بالاتر برای این فاکتور، مساوی با ظرفیت و شارژ دهی بیشتر است. البته که عوامل بسیار زیادی در این مورد دخیل هستند. بیشتر گوشی‌هایی که اکنون در بازار موجود هستند از باتری‌های بزرگ تا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کنند؛ اما آن چه آن‌ها را از هم متمایز می‌کند، سخت‌افزار به‌کاررفته در آن‌هاست و نمایشگر، پردازنده و دوربین‌های قوی‌تر، می‌توانند مصرف باتری را به‌شدت بالا ببرند. اما به‌طورکلی، اگر دوگوشی سخت‌افزار و مشخصات مشابهی داشته باشند، مدلی که باتری بزرگ‌تری دارد، شارژ دهی بیشتر و بهتری خواهد داشت.

باتری و شارژ دهی

بد نیست که به شارژر نیز اشاره کنیم. متأسفانه در بسیاری از مدل‌ها دیگر شاهد شارژر درون جعبه نیستیم و خرید یک شارژر اصلی چالش بزرگی است. استفاده از شارژرهای تقلبی و بی‌کیفیت می‌تواند به باتری آسیب زده و چرخه‌ی عمر آن را کاهش دهد و درنتیجه، بازدهی و شارژ دهی آن را پایین بیاورد.

میکروفون

به‌احتمال‌زیاد شما نیز نام تکنولوژی حذف نویز فعال (ANC) را شنیده‌اید؛ میکروفون از دیگر سخت‌افزارهایی است که برای کارکرد خود نیاز به توان باتری دارد؛ اگر تکنولوژی‌هایی ازاین‌دست نیز در آن به‌کاررفته باشد، پردازش بیشتر و مصرف انرژی بالاتری را طلب می‌کند. چراکه دائماً باید صداهای محیط را پردازش کرده و آن‌ها را از خط صدای اصلی جدا و حذف کند.

حال تصور کنید که شما ساعت‌های زیادی را در روز به تماس‌های تلفنی مشغول شوید؛ بنابراین می‌توانید ببینید که باتری شما با سرعت بیشتری خالی خواهد شد. پس لازم است تا گوشی با باتری بزرگ‌تری انتخاب کنید تا از پس تأمین انرژی موردنیاز میکروفون و سایر سخت‌افزارها برآید.

در کنار میکروفون، باید به اسپیکر هم اشاره کنیم. بسیاری از گوشی‌های میان رده و پرچم‌دار از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند؛ به این معنی که به‌جای یک اسپیکر، از اسپیکرهای دوگانه بهره می‌برند که درنتیجه مصرف باتری اسپیکرها دو برابر می‌شود. اگر هم‌زمان با داشتن صدای استریو و باکیفیت، نمی‌خواهید باتری زیادی مصرف کنید، با توجه به پایین بودن قیمت هدفون، بهتر است خرید این قطعه را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

صفحه‌نمایش

نمایشگر گوشی در کنار پردازنده، جزو بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان باتری گوشی هستند. یک نمایشگر به چند دلیل می‌تواند مصرف باتری را تحت تأثیر قرار دهد. اولین و ساده‌ترین علت، بزرگی صفحه‌نمایش است. هر چه نمایشگر بزرگ‌تر باشد، سطح بزرگ‌تری نیاز به روشن شدن دارد و انرژی بیشتری مصرف می‌شود. دومین عامل رزولوشن نمایشگر است.

نمایشگر با رزولوشن بالاتر، تراکم پیکسلی بیشتری داشته و انرژی بیشتری نیاز دارد تا بتواند پیکسل‌های بیشتر را پردازش کند. برای مثال یک صفحه‌نمایش QHD نزدیک به ۷۷ درصد پیکسل‌های بیشتری نسبت به یک صفحه‌نمایش Full HD دارد. سومین عاملی که در مصرف باتری مؤثر است، بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر است.

بسیاری از گوشی‌ها روشنایی ۱۰۰۰، ۱۵۰۰ و یا حتی ۲۰۰۰ نیتی دارند و در زمان استفاده در محیط‌های پرنور، روشنایی نمایشگر به بالاترین میزان خود می‌رسد و می‌تواند مصرف باتری را شدیداً افزایش دهد.

صفحه‌نمایش

چهارمین و آخرین عاملی که می‌توان نام برد، نرخ نوسازی است. گوشی‌های جدید از نرخ‌های نوسازی ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند که در مقایسه با نمایشگرهای عادی با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. چراکه نیاز است تا در هر ثانیه، ۹۰ و یا ۱۲۰ تصویر را نوسازی کنند و می‌توانند با پردازش‌های سنگین، فشار زیادی را به باتری وارد کنند.

بنابراین اگر می‌خواهید گوشی موبایل شما نمایشگر با نرخ نوسازی بالایی داشته باشد، بهتر است به سراغ انتخاب مدل‌هایی بروید که نرخ نوسازی پویا و تطبیق‌پذیر دارند تا نوسازی آن‌ها در زمان نمایش محتوای ثابت مانند متن یک کتاب، به یک هرتز نیز برسد و درنتیجه، مصرف باتری کنترل شود.

انتخاب بهترین گوشی با باتری قوی در انواع بازه‌های قیمتی

حال که با عوامل تأثیرگذار بر روی مصرف باتری گوشی به‌طور کامل آشنا شدیم، قصد داریم در هر بازه‌ی قیمتی بهترین گوشی با باتری قوی را به شما معرفی کنیم. گوشی‌هایی که در تست‌های مختلف توانسته‌اند بیشترین شارژ دهی را داشته و عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند.

بهترین گوشی با باتری قوی تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی تا 8 میلیون تومان

سامسونگ با معرفی Galaxy A15 ناممکن را ممکن کرده و توانسته با قیمتی اقتصادی، گوشی موبایلی را به بازار عرضه کند که هم صفحه‌نمایش و دوربین باکیفیت داشته باشد و هم با بهره‌گیری از سخت‌افزار مناسب، گیمینگ سبک را نیز پشتیبانی کند و در کنار همه‌ی این‌ها شارژ دهی فوق‌العاده‌ای نیز داشته باشد.

بهره‌گیری از تراشه‌ی مدیاتک Helio G99 با معماری ۶ نانومتری در کنار باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی باعث شده تا این گوشی به‌طور متوسط تا ۲۶ ساعت و ۳۱ دقیقه دوام بیاورد و با خیال راحت بتوانید با یک‌بار شارژ، برای یک روز کامل از آن استفاده کنید. شارژ دهی باتری در حالت استندبای به ۱۳۷ ساعت و در حالت تماشای ویدیو به ۱۵ ساعت و ۴۲ دقیقه می‌رسد که رقمی فوق‌العاده است. قیمت گوشی سامسونگ برای مدل Galaxy A15 و نسخه‌ی ۱۲۸/۶ در حدود ۸ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Galaxy A15
تراشه MediaTek Helio G99
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۵ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / One UI 6.0

بهترین گوشی با باتری قوی تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی تا 8 میلیون تومان

بدون شک پوکوM6 Pro  یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر باتری است. این گوشی با داشتن تراشه‌ی ۶ نانومتری مدیاتک مدل Helio G99 Ultra، نمایشگر امولد و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند تا یک روز و بیشتر برای شما شارژ دهی به همراه داشته باشد.

باتری پوکو M6 Pro در حالت استفاده‌ی عادی و روزمره تا ۲۳ ساعت دوام می‌آورد و این عدد در حالت استندبای به ۱۳۶ ساعت، برای تماشای ویدئو به ۱۱ ساعت و ۴۱ دقیقه و در زمان وب‌گردی به ۷ ساعت و ۵۳ دقیقه می‌رسد. قیمت گوشی شیائومی برای این مدل کمتر از ۱۵ میلیون تومان است و اگر باتری برای شما اهمیت فراوانی دارد، پوکوM6 Pro همان مدلی است که به دنبالش می‌گردید.

مشخصات گوشی Poco M6 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی با باتری قوی تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی تا 20 میلیون تومان

در اکثر بازه‌های قیمتی، شیائومی مدل‌هایی با باتری قوی دارد و اگر از طرفداران این برند هستید، می‌توانید با هر بودجه‌ای مدلی را انتخاب کنید که خیالتان را از نظر شارژ دهی آسوده کند. یکی از دیگر مدل‌های این برند با باتری قوی Redmi Note 13 Pro Plus است. این گوشی از تراشه‌ی جدید و ۴ نانومتری مدیاتک، یعنی Dimensity 7200 Ultra برخوردار است و با نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی و یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند ساعت‌های زیادی برای شما کار کند.

به‌طور متوسط و در استفاده‌ی ترکیبی، باتری این گوشی بیش از ۱۲ ساعت برای شما کار می‌کند. در صورت نیاز به شارژ مجدد، زمان زیادی از شما گرفته نخواهد شد و با استفاده از تکنولوژی HyperCharge شیائومی می‌توانید باتری را از صفر به ۱۰۰ برسانید که عددی خیره‌کننده است.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی با باتری قوی تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی تا 25 میلیون تومان

سخت‌افزار قدرتمند ازجمله تراشه‌ی ۴ نانومتری اگزینوس ۱۴۸۰، نمایشگر سوپر امولد ۱۲۰ هرتزی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، همه و همه باعث شده تا سامسونگ Galaxy A55 به بهترین گوشی میان رده‌ی بازار بدل شود. باتری این گوشی نسبت به نسل پیشین خود یعنی A54 پیشرفت چشم‌گیری داشته و در حالت استفاده‌ی ترکیبی می‌تواند تا ۱۳ ساعت و ۲۷ دقیقه دوام بیاورد.

زمان شارژ دهی این گوشی برای مکالمه بیش از ۳۷ ساعت، وب‌گردی ۱۱ ساعت و ۴۰ دقیقه، تماشای ویدئو ۱۸ ساعت و ۵۳ دقیقه و در حالت گیمینگ برابر ۷ ساعت و ۱۸ دقیقه است که همگی ارقامی فوق‌العاده است.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

بهترین گوشی با باتری قوی بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی با باتری قوی بالاتر از 25 میلیون تومان

بر پایه‌ی بیشتر تست‌ها و بررسی‌های انجام‌شده، رتبه‌ی اول برترین گوشی از نظر باتری به گوشی گیمینگ ایسوس، یعنی ROG Phone 8 Pro می‌رسد. این گوشی با بهره‌گیری از تراشه‌ی ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۳، نمایشگر LTPO AMOLED و باتری بسیار بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، در زمان استفاده‌ی ترکیبی تا ۱۸ ساعت و ۴۸ دقیقه دوام می‌آورد و با اقتدار، عنوان بهترین گوشی با باتری قوی را به خود اختصاص داده است.

اگر ظاهر گیمینگ ROG Phone 8 Pro برای شما مهم نیست و می‌خواهید بهترین عملکرد باتری را داشته باشید، می‌توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید. اما اگر می‌خواهید یک گوشی با ظاهری معمولی داشته باشید، شاید بهتر باشد که به سراغ خرید گوشی آیفون و یا دیگر پرچم‌داران همچون S24 Ultra بروید.

مشخصات گوشی ROG Phone 8 Pro
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750
رم ۱۶ / ۲۴  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷۸ اینچ
نوع پنل نمایشگر LTPO AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۶۵ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۵۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۳۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۵ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ROG UI

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ عوامل مختلف و سخت‌افزارهایی مانند دوربین، نمایشگر، پردازنده و باتری را که می‌توانند روی میزان شارژ دهی اثر داشته باشند، به‌طور کامل بررسی کردیم و نحوه‌ی اثرگذاری آن‌ها رو توضیح دادیم. باید توجه داشت که به‌جز موارد بالا، بسیاری از عوامل ریزودرشت دیگر نیز می‌توانند روی مصرف باتری تأثیرگذار باشند. برای مثال اگر در طول روز صدها و یا هزاران اعلان و نوتیفیکیشن داشته باشید و ویبره‌ی گوشی شما نیز فعال باشد،

لرزش هر باره‌ی موتور ویبره خود نیاز به مصرف انرژی باتری دارد و در درازمدت می‌تواند موجب مصرف زیاد و فرسودگی باتری شود. البته که برای داشتن تجربه‌ی بهتر از کار با گوشی، نیاز است تا برخی ویژگی‌های ازاین‌دست فعال باشند و نمی‌توان برای بهینه کردن شارژ دهی تمامی قابلیت‌ها را غیرفعال کرد. همچنین برخلاف باور عمومی، استفاده از تم‌های رنگی تاریک برای گوشی، تأثیر چندانی در مصرف باتری ندارد.

خرید لوازم جانبی موبایل همچون ایرفون و ایرپاد نیز می‌تواند به‌کارگیری سخت‌افزارهایی همچون اسپیکر و میکروفون را کمتر کرده و میزان مصرف باتری شما را کاهش دهد.

در پایان، مدل‌های مختلفی را در بازه‌های قیمتی متفاوت به شما معرفی کردیم که با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانید مدل مناسب را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد