31 تیر 1403
/
131 بازدید
معرفی و تاریخچه برند امپریو آرمانی :از آغاز تا به امروز

فهرست مطالب

معرفی برند امپریو آرمانی و تاریخچه آن از آغاز تا به امروز داستان این بلاگ از بانی مگ است. این برند تا کنون موفق به تولید کالاهای باکیفیتی شده است. تاسیس این خانه مد لوکس در کشور ایتالیا رخ داد. بنیانگذار این خانه مد “جورجیو آرمانی” است که در شهر “میلان” این برند را متولد کرد. تست

آشنایی با برند آمپریو آرمانی

آرمانی یک برند ایتالیایی معروف است که سال‌های طولانی در حوزه تولید کالاهای لوکس فعالیت دارد.

هدف از تاسیس این برند تولید و توزیع، خرده فروشی کالاهای چرمی، کفش و لباس‌های به روز بوده است. لوازم جانبی و دکوراسیون داخلی منزل آرمانی بخشی از سابقه فعالیت این برند بوده است. سپس مجوز و نام کمپانی آرمانی به  “Luxottica”، برای عطر، عینک، لوازم آرایشی، فسیل برای ساعت و جواهرات تغییر داده شد.

این برند، دومین گروه بزرگ مد ایتالیا بعد از “پرادا” است. کیفیت در تولیدات این برند حرف اول را می‌زند. این کمپانی در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد.

طراحی و ساخت کالاهای لوکس و برند یکی از اهداف بزرگ برند امپریو آرمانی بوده است. بزرگترین دستاورد این کمپانی در سال ۲۰۰۵ با فروش کالاهایش به ارزش ۱.۶۹ میلیارد دلار بوده و معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کالاهای این برند “عطر جیو” است.

بنیانگذاران برند امپریو آرمانی

“جورجیو آرمانی” و “سرجیو گالئوتی” این کمپانی بزرگ را با سرمایه اولیه به ارزش ۱۰ هزار دلار در سال ۱۹۷۵ در میلان راه اندازی کردند. “جورجیو آرمانی” اهل کشور ایتالیا بود. این فرد در ۱۱ ژوئیه ۱۹۳۴ در شهر شمالی “پیاچنزا ایتالیا” پا به جهان گذاشت.

“جورجیو” به آناتومی بدن انسان بسیار علاقمند بود و به همین خاطر رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد. با شروع جنگ جهانی دوم “جورجیو” مجبور به ترک تحصیل شد و با وارد شدن به ارتش برای دفاع از کشورش دست به‌کار شد.

بعد از مدتی به یک مرخصی ۲۰ روزه در میلان آمد. همان مرخصی مسیر زندگی “جورجیو” را تغییر داد. در آن زمان مدتی مسئولیت چیدمان ویترین فروشگاه معروف “لارینانسته” “Larinoscente” را بر عهده گرفت.

بنیانگذاران برند امپریو آرمانی

این اولین قدم “جورجیو” در دنیای مد و استایل بود که باعث شد بتواند فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف شروع کند. سپس “جورجیو” در زمینه پارچه و طراحی و آموزش‌های کارآمد به موفقیت دست یافت.

در سال ۱۹۶۴ “نینوسروتی” “جورجیو” را به عنوان طراح مد لباس مردانه در شرکت “هیتمن” استخدام کرد در همان سال مشارکت “جورجیو” با “سرجیو گالئوتی” شکل گرفت. مسیر موفقیت این دو شریک بسیار جذاب و پراز فراز و نشیب بود.

تاریخچه برند آمپریو آرمانی

“جورجیو” بعد از چندین سال فعالیت در شرکت “گالئوتی” در زمینه صنعت مد، برند آرمانی”Armani s.p.A” را در ژوئیه ۱۹۷۵ راه اندازی کرد. در آن سال اولین تولیدات خود را در زمینه پوشاک مردانه راه اندازی کرد و در سال بعد در زمینه پوشاک زنانه فعالیت شرکت خود را توسعه داد.

بزرگترین رویداد “جورجیو” در دهه ۱۹۸۰ اتفاق افتاد؛ زمانی که طراحی کت و شلوار مختص زنان شاغل را به تولیدات خود افزود. این سبک طراحی بسیار جذاب و زیبا بود و مشتریان این کت شلوارها بازیگران نقش اول معروف آمریکایی بودند که با پوشیدن و تبلیغ کردن این برند باعث توسعه و معرفی برند آمپریو آرمانی شدند.

در سال ۱۹۸۵ اتفاق ناگهانی که در شرکت “جورجیو” و “سرجیو” افتاد، مرگ “سرجیو” بود. اما “جورجیو” با پشتکار و تلاش این برند را حفظ کرد و با کمک گرفتن از برندهای فرعی نیازهای مختلف شرکت را برطرف کرد. در این کمپانی “جورجیو” دست به تولیدات لباس‌های لوکس برند تا پوشاک‌های اقتصادی زد.

مجموعه تولیدات کالاهای این برند لباس‌های شنا، لباس‌های زیر، اکسسوری، جواهرات، عطر، لوازم آرایش، کیف و کفش مردانه و  زنانه و کفش‌های بچگانه است. “جورجیو” در کنار صنعت مد، سرمایه‌گذاری در زمینه لوازم خانگی، قنادی، گل‌آرایی، هتل، رستوران و املاک را نیز انجام می‌داد.

طولی نکشید برند بزرگ آرمانی جهانی شد و به تمام نقاط کره زمین به شهرت رسید. در کشور چین برند امپریو آرمانی فروشگاهی را تاسیس کرد؛ این کار حرکتی بزرگ برای سرمایه‌گذاری این کمپانی بود. تمام افراد مشهور جهان خواستار معرفی برند آمپریو آرمانی برای کالاهای مصرفی خود بودند و این نشانه کیفیت و کارایی محصولات لوکس آرمانی در جهان مد بود.

فلسفه لوگوی برند آمپریو آرمانی

فلسفه لوگوی برند آمپریو آرمانی

در سال ۱۹۷۸ کمپانی امپریو آرمانی مجوزی با GFT  امضا کرد. این برند در سال ۱۹۸۰ با “Loreal”  قراردادی را برای ساخت و توزیع عطر و لوازم آرایش و محصولات زیبایی تنظیم و امضا کرد. در سال با “Luxottica” در تولید عینک در سال ۱۹۸۸ به همکاری پرداخت. در سال ۱۹۹۱ نیز شرکت “A’xArmani Exchange” به دست آرمانی تاسیس شد و موفق به اخذ مجوز تولید و توزیع سیمنت شد.

تا سال ۱۹۹۳ نام آرمانی توسط ۲۳ دارنده مجوز و دو سرمایه‌گذار مشترک بزرگ در ژاپن ارائه شد. در سال ۱۹۹۰ خواسته این برند، لغو مجوزها و تولید داخل برای اعمال کنترل بیشتر بر کیفیت و توزیع بود. دسته‌بندی تولید ساخت کالاها که به چرخه این برند اضافه شد شامل:  simint(۱۹۹۶)، Antiea (۱۹۹۰)، lntai (۱۹۹۸) بوده است.

در سال ۲۰۰۰ کمپانی آرمانی بعد از خرید کارخانه‌ها از GFt سرمایه‌گذاری مشترکی را با “zegna”  برای تولید و توزیع مجموعه مردانه “collezionl” انجام داد. امپریو آرمانی ۸۵ درصد سهم خود را در سرمایه‌گذاری مشترک در ژاپن با “ایتوچو” افزایش داد و افتتاح پنج فروشگاه بزرگ و مشهور در ابتدا مه ۲۰۰۰ توسط آرمانی راه‌اندازي شد.

شعار برند امپریو آرمانی

امپریو آرمانی، یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در صنعت مد، بیش از چهار دهه است که با ارائه لباس‌ها و اکسسوری‌های لوکس و باکیفیت، دنیای مد را متحول کرده است. اما فراتر از ظاهر شیک و فریبنده، امپریو آرمانی بیانگر سبک زندگی خاص و منحصر به فردی است که در شعار این برند خلاصه می‌شود.

شعار رسمی که معرفی برند امپریو آرمانی نیز شد به سادگی “Emporio Armani” است. این شعار در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما عمق و ظرافتی در آن نهفته است که هویت برند را به طور کامل بیان می‌کند.

کلمه “Emporio” به زبان ایتالیایی به معنای “بازار” یا “مکان تجاری” است. این کلمه نشان‌دهنده تعهد برند به ارائه محصولاتی باکیفیت و قابل دسترس برای طیف وسیعی از مشتریان است.

نام “Armani” به عنوان نام بنیانگذار برند، جورجیو آرمانی، به این شعار اعتبار و اصالت می‌بخشد. نام آرمانی با مفاهیمی مانند: ظرافت، خلاقیت و کیفیت ایتالیایی در سراسر جهان شناخته شده است.

معرفی برند امپریو آرمانی

بحران ها و  چالش‌های امپریو آرمانی

در سال ۱۹۹۹ نیویورک تایمز و افراد مختلف به خاطر کمک مالی “جورجیو آرمانی” به موزه بزرگ “سولومون آر گوگنهایم” در “نیویورک” اعتراض کردند. قبل از اینکه مسئولان موزه اعلام کنند با اهدا کردن یکی از آثار گرانبهای خود به آرمانی ادای احترام کردند. درک این موضوع برای برخی افراد غیر قابل باور و نگران کننده بود.

در یکی از گزارشاتی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد “سازمان صلح سبز” از برند آرمانی و سایر برندهای لوکس و معروف پس از یافتن آثاری از مواد شیمیایی که می‌توانست به محیط زیست آسیب بزند انتقاد کرد. پاسخی که این برند داد این بود که: تا سال ۲۰۲۰ تمامی مواد شیمیایی که به سایت‌های تولید ضربه می‌زنند کنسل می‌شود.

در سال ۲۰۱۴ کمپانی مادر مبلغ ۲۷۰ میلیون یورو به مقامات مالیاتی ایتالیا برای رفع مشکل و اختلاف برای شرکت‌های تابع گروه در خارج از کشور پرداخت کرد.

اما بحران بزرگ در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد. در سال ۲۰۱۵ “فابیو سیلوا” مشاور عمومی سابق “جورجیو آرمانی” شکایتی به ارزش ۷۵ میلیون دلار در دادگاه عالی نیویورک علیه این شرکت تنظیم کرد. او با این کار این کمپانی را متهم کرد که علیه او به دلیل اصلیت مکزیکی‌اش تبعیض قائل شده و او را به دلیل ابتلا به سرطان از شرکت اخراج کرده است و این موضوع باعث شد این برند زیر ذره‌بین برود.

امروزه استفاده از اکسسوری‌ها جایگاه خاصی در بین مردم پیدا کرده‌اند از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ساعت مچی مردانه، کیف زنانه، خرید عطر مردانه، عطر زنانه، قیمت عینک آفتابی برندهای مطرح جهانی مانند برند امپریو آرمانی سری به سایت محبوب بانی مد بزنید. همچنین برای آگاهی از قیمت و کیفیت شلوار جین زنانه و پولوشرت مردانه می‌توانید اطلاعات کافی را از توضیحات محصول این سایت دریافت کنید.

توسعه شرکت امپریو آرمانی

توسعه شرکت امپریو آرمانی در اوایل سال ۲۰۰۰ شروع شد. در آن دهه پنج فروشگاه بزرگ و معروف تاسیس شد. این فروشگاه‌ها توسط “ماسیمیلیانو” و “دوریانافوکساس” طراحی و اجرا شدند. با راه‌اندازی فروشگاه “armani-manzoni” در شهر میلان در سال ۲۰۰۰، شروع به کار کردند که فروش تمامی محصولات برندهای این کمپانی را بر عهده داشت.

توسعه شرکت امپریو آرمانی

فروشگاه‌های دیگری هم در هنگ کنگ تاسیس شد این تاسیس در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد. فروشگاه‌های این برند در “مونیخ” نیز در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. در نیویورک هم در سال ۲۰۰۹ فروشگاه دیگری از این برند افتتاح شد.

سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ گروه “ساقیلو” مجوز انحصاری عینک‌های آرمانی را قبل از دست دادن دوباره آن به “لوکسوتیلا” دریافت کرد. در این زمان همکاری برند امپیرو آرمانی در سال ۲۰۰۷ با شرکت بزرگ سامسونگ نیز شکل گرفت و خط تولید محصولات الکترونیکی پیشرفته خود را با کمک این برند گسترش داد.

“جورجیو آرمانی” سال ۲۰۰۷ در مصاحبه‌ای با “رویترز” تایید کرد که با “بایرز دورف” در سال ۲۰۰۵ در مورد ادغام احتمالی تماس گرفته است. اما با وجود این اتفاقات و علیرغم پیگیری “جورجیو”،این کار باعث از دست دادن پروژه‌های بزرگ کمپانی وی شد.

در سال ۲۰۱۶ تایید شد که بنیاد “جورجیو آرمانی” راه اندازی شده است و هدف بزرگ این برند، تامین مالی پروژه‌های اجتماعی است و توانست در طول زمان این اعتبار را حفظ کند و روز به روز موفق‌تر شود و باعث گسترش در زمینه مد و برند آرمانی باشد.

معرفی انواع محصولات امپریو آرمانی

معرفی انواع محصولات امپریو آرمانی

کمپانی آرمانی تا به حال به تولید محصولاتی چون: پوشاک زنانه و مردانه، لباس‌های زیر، لباس‌های ورزشی، اکسسوری‌های مختلف، کیف و کفش، عینک آفتابی، ساعت، جواهرات، عطر، لوازم جانبی مانند: کلاه، دستکش، شال، کمربند و غیره پرداخته است.

نتیجه‌گیری

معرفی برند امپریو آرمانی با داستان پرفراز و نشیبش برای رسیدن به نام معروف آرمانی به اتمام رسید. تمامی برندهای معروف جهان برای رسیدن به موفقیت و معروفیت از پله‌های پر فراز و نشیبی عبور کردند. برند آرمانی هم جز پرچالش‌ترین برند‌ها بوده است.

این برند با تولید و توزیع کالاهای مصرفی مردم توانست تولیدات خود را به معروفیت برساند و طرفداران فراوانی را به سوی محصولاتش جلب کند. در سال ۲۰۱۷ برند آرمانی به عنوان یک کاندیدای اصلی برای فهرست شدن در بازار سهام در نظر گرفته شد.

در سال ۲۰۲۱ “جورجیو آرمانی” ادغام به “kering,LVMH” را پس زد. این برند در کل جهان توانسته با تولیدات کالاهای خاص و منحصر به فرد خود در زمینه‌ پوشاک و مد، با انگیزه و قدرت مضاعف به راه پیشرفت خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

معرفی موزه فرش ایران

یکی از بارزترین و مهمترین موارد در فرهنگ و هنر ایرانی در بین جهانیان فرش‌های ایرانی است. فرش ایرانی از دیرباز

تاریخچه برند Emporio Armani

امپوریو آرمانی Emporio Armani در سال ۱۹۷۵ توسط جورجیو آرمانی Giorgio Armani ، یکی از تاثرگذارترین و با نفوذترین طراحان مد

معرفی و تاریخچه برند امپریو آرمانی :از آغاز تا به امروز
31 تیر 1403
/
131 بازدید

معرفی و تاریخچه برند امپریو آرمانی :از آغاز تا به امروز

فهرست مطالب

معرفی برند امپریو آرمانی و تاریخچه آن از آغاز تا به امروز داستان این بلاگ از بانی مگ است. این برند تا کنون موفق به تولید کالاهای باکیفیتی شده است. تاسیس این خانه مد لوکس در کشور ایتالیا رخ داد. بنیانگذار این خانه مد “جورجیو آرمانی” است که در شهر “میلان” این برند را متولد کرد. تست

آشنایی با برند آمپریو آرمانی

آرمانی یک برند ایتالیایی معروف است که سال‌های طولانی در حوزه تولید کالاهای لوکس فعالیت دارد.

هدف از تاسیس این برند تولید و توزیع، خرده فروشی کالاهای چرمی، کفش و لباس‌های به روز بوده است. لوازم جانبی و دکوراسیون داخلی منزل آرمانی بخشی از سابقه فعالیت این برند بوده است. سپس مجوز و نام کمپانی آرمانی به  “Luxottica”، برای عطر، عینک، لوازم آرایشی، فسیل برای ساعت و جواهرات تغییر داده شد.

این برند، دومین گروه بزرگ مد ایتالیا بعد از “پرادا” است. کیفیت در تولیدات این برند حرف اول را می‌زند. این کمپانی در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد.

طراحی و ساخت کالاهای لوکس و برند یکی از اهداف بزرگ برند امپریو آرمانی بوده است. بزرگترین دستاورد این کمپانی در سال ۲۰۰۵ با فروش کالاهایش به ارزش ۱.۶۹ میلیارد دلار بوده و معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کالاهای این برند “عطر جیو” است.

بنیانگذاران برند امپریو آرمانی

“جورجیو آرمانی” و “سرجیو گالئوتی” این کمپانی بزرگ را با سرمایه اولیه به ارزش ۱۰ هزار دلار در سال ۱۹۷۵ در میلان راه اندازی کردند. “جورجیو آرمانی” اهل کشور ایتالیا بود. این فرد در ۱۱ ژوئیه ۱۹۳۴ در شهر شمالی “پیاچنزا ایتالیا” پا به جهان گذاشت.

“جورجیو” به آناتومی بدن انسان بسیار علاقمند بود و به همین خاطر رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد. با شروع جنگ جهانی دوم “جورجیو” مجبور به ترک تحصیل شد و با وارد شدن به ارتش برای دفاع از کشورش دست به‌کار شد.

بعد از مدتی به یک مرخصی ۲۰ روزه در میلان آمد. همان مرخصی مسیر زندگی “جورجیو” را تغییر داد. در آن زمان مدتی مسئولیت چیدمان ویترین فروشگاه معروف “لارینانسته” “Larinoscente” را بر عهده گرفت.

بنیانگذاران برند امپریو آرمانی

این اولین قدم “جورجیو” در دنیای مد و استایل بود که باعث شد بتواند فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف شروع کند. سپس “جورجیو” در زمینه پارچه و طراحی و آموزش‌های کارآمد به موفقیت دست یافت.

در سال ۱۹۶۴ “نینوسروتی” “جورجیو” را به عنوان طراح مد لباس مردانه در شرکت “هیتمن” استخدام کرد در همان سال مشارکت “جورجیو” با “سرجیو گالئوتی” شکل گرفت. مسیر موفقیت این دو شریک بسیار جذاب و پراز فراز و نشیب بود.

تاریخچه برند آمپریو آرمانی

“جورجیو” بعد از چندین سال فعالیت در شرکت “گالئوتی” در زمینه صنعت مد، برند آرمانی”Armani s.p.A” را در ژوئیه ۱۹۷۵ راه اندازی کرد. در آن سال اولین تولیدات خود را در زمینه پوشاک مردانه راه اندازی کرد و در سال بعد در زمینه پوشاک زنانه فعالیت شرکت خود را توسعه داد.

بزرگترین رویداد “جورجیو” در دهه ۱۹۸۰ اتفاق افتاد؛ زمانی که طراحی کت و شلوار مختص زنان شاغل را به تولیدات خود افزود. این سبک طراحی بسیار جذاب و زیبا بود و مشتریان این کت شلوارها بازیگران نقش اول معروف آمریکایی بودند که با پوشیدن و تبلیغ کردن این برند باعث توسعه و معرفی برند آمپریو آرمانی شدند.

در سال ۱۹۸۵ اتفاق ناگهانی که در شرکت “جورجیو” و “سرجیو” افتاد، مرگ “سرجیو” بود. اما “جورجیو” با پشتکار و تلاش این برند را حفظ کرد و با کمک گرفتن از برندهای فرعی نیازهای مختلف شرکت را برطرف کرد. در این کمپانی “جورجیو” دست به تولیدات لباس‌های لوکس برند تا پوشاک‌های اقتصادی زد.

مجموعه تولیدات کالاهای این برند لباس‌های شنا، لباس‌های زیر، اکسسوری، جواهرات، عطر، لوازم آرایش، کیف و کفش مردانه و  زنانه و کفش‌های بچگانه است. “جورجیو” در کنار صنعت مد، سرمایه‌گذاری در زمینه لوازم خانگی، قنادی، گل‌آرایی، هتل، رستوران و املاک را نیز انجام می‌داد.

طولی نکشید برند بزرگ آرمانی جهانی شد و به تمام نقاط کره زمین به شهرت رسید. در کشور چین برند امپریو آرمانی فروشگاهی را تاسیس کرد؛ این کار حرکتی بزرگ برای سرمایه‌گذاری این کمپانی بود. تمام افراد مشهور جهان خواستار معرفی برند آمپریو آرمانی برای کالاهای مصرفی خود بودند و این نشانه کیفیت و کارایی محصولات لوکس آرمانی در جهان مد بود.

فلسفه لوگوی برند آمپریو آرمانی

فلسفه لوگوی برند آمپریو آرمانی

در سال ۱۹۷۸ کمپانی امپریو آرمانی مجوزی با GFT  امضا کرد. این برند در سال ۱۹۸۰ با “Loreal”  قراردادی را برای ساخت و توزیع عطر و لوازم آرایش و محصولات زیبایی تنظیم و امضا کرد. در سال با “Luxottica” در تولید عینک در سال ۱۹۸۸ به همکاری پرداخت. در سال ۱۹۹۱ نیز شرکت “A’xArmani Exchange” به دست آرمانی تاسیس شد و موفق به اخذ مجوز تولید و توزیع سیمنت شد.

تا سال ۱۹۹۳ نام آرمانی توسط ۲۳ دارنده مجوز و دو سرمایه‌گذار مشترک بزرگ در ژاپن ارائه شد. در سال ۱۹۹۰ خواسته این برند، لغو مجوزها و تولید داخل برای اعمال کنترل بیشتر بر کیفیت و توزیع بود. دسته‌بندی تولید ساخت کالاها که به چرخه این برند اضافه شد شامل:  simint(۱۹۹۶)، Antiea (۱۹۹۰)، lntai (۱۹۹۸) بوده است.

در سال ۲۰۰۰ کمپانی آرمانی بعد از خرید کارخانه‌ها از GFt سرمایه‌گذاری مشترکی را با “zegna”  برای تولید و توزیع مجموعه مردانه “collezionl” انجام داد. امپریو آرمانی ۸۵ درصد سهم خود را در سرمایه‌گذاری مشترک در ژاپن با “ایتوچو” افزایش داد و افتتاح پنج فروشگاه بزرگ و مشهور در ابتدا مه ۲۰۰۰ توسط آرمانی راه‌اندازي شد.

شعار برند امپریو آرمانی

امپریو آرمانی، یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در صنعت مد، بیش از چهار دهه است که با ارائه لباس‌ها و اکسسوری‌های لوکس و باکیفیت، دنیای مد را متحول کرده است. اما فراتر از ظاهر شیک و فریبنده، امپریو آرمانی بیانگر سبک زندگی خاص و منحصر به فردی است که در شعار این برند خلاصه می‌شود.

شعار رسمی که معرفی برند امپریو آرمانی نیز شد به سادگی “Emporio Armani” است. این شعار در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما عمق و ظرافتی در آن نهفته است که هویت برند را به طور کامل بیان می‌کند.

کلمه “Emporio” به زبان ایتالیایی به معنای “بازار” یا “مکان تجاری” است. این کلمه نشان‌دهنده تعهد برند به ارائه محصولاتی باکیفیت و قابل دسترس برای طیف وسیعی از مشتریان است.

نام “Armani” به عنوان نام بنیانگذار برند، جورجیو آرمانی، به این شعار اعتبار و اصالت می‌بخشد. نام آرمانی با مفاهیمی مانند: ظرافت، خلاقیت و کیفیت ایتالیایی در سراسر جهان شناخته شده است.

معرفی برند امپریو آرمانی

بحران ها و  چالش‌های امپریو آرمانی

در سال ۱۹۹۹ نیویورک تایمز و افراد مختلف به خاطر کمک مالی “جورجیو آرمانی” به موزه بزرگ “سولومون آر گوگنهایم” در “نیویورک” اعتراض کردند. قبل از اینکه مسئولان موزه اعلام کنند با اهدا کردن یکی از آثار گرانبهای خود به آرمانی ادای احترام کردند. درک این موضوع برای برخی افراد غیر قابل باور و نگران کننده بود.

در یکی از گزارشاتی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد “سازمان صلح سبز” از برند آرمانی و سایر برندهای لوکس و معروف پس از یافتن آثاری از مواد شیمیایی که می‌توانست به محیط زیست آسیب بزند انتقاد کرد. پاسخی که این برند داد این بود که: تا سال ۲۰۲۰ تمامی مواد شیمیایی که به سایت‌های تولید ضربه می‌زنند کنسل می‌شود.

در سال ۲۰۱۴ کمپانی مادر مبلغ ۲۷۰ میلیون یورو به مقامات مالیاتی ایتالیا برای رفع مشکل و اختلاف برای شرکت‌های تابع گروه در خارج از کشور پرداخت کرد.

اما بحران بزرگ در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد. در سال ۲۰۱۵ “فابیو سیلوا” مشاور عمومی سابق “جورجیو آرمانی” شکایتی به ارزش ۷۵ میلیون دلار در دادگاه عالی نیویورک علیه این شرکت تنظیم کرد. او با این کار این کمپانی را متهم کرد که علیه او به دلیل اصلیت مکزیکی‌اش تبعیض قائل شده و او را به دلیل ابتلا به سرطان از شرکت اخراج کرده است و این موضوع باعث شد این برند زیر ذره‌بین برود.

امروزه استفاده از اکسسوری‌ها جایگاه خاصی در بین مردم پیدا کرده‌اند از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ساعت مچی مردانه، کیف زنانه، خرید عطر مردانه، عطر زنانه، قیمت عینک آفتابی برندهای مطرح جهانی مانند برند امپریو آرمانی سری به سایت محبوب بانی مد بزنید. همچنین برای آگاهی از قیمت و کیفیت شلوار جین زنانه و پولوشرت مردانه می‌توانید اطلاعات کافی را از توضیحات محصول این سایت دریافت کنید.

توسعه شرکت امپریو آرمانی

توسعه شرکت امپریو آرمانی در اوایل سال ۲۰۰۰ شروع شد. در آن دهه پنج فروشگاه بزرگ و معروف تاسیس شد. این فروشگاه‌ها توسط “ماسیمیلیانو” و “دوریانافوکساس” طراحی و اجرا شدند. با راه‌اندازی فروشگاه “armani-manzoni” در شهر میلان در سال ۲۰۰۰، شروع به کار کردند که فروش تمامی محصولات برندهای این کمپانی را بر عهده داشت.

توسعه شرکت امپریو آرمانی

فروشگاه‌های دیگری هم در هنگ کنگ تاسیس شد این تاسیس در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد. فروشگاه‌های این برند در “مونیخ” نیز در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. در نیویورک هم در سال ۲۰۰۹ فروشگاه دیگری از این برند افتتاح شد.

سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ گروه “ساقیلو” مجوز انحصاری عینک‌های آرمانی را قبل از دست دادن دوباره آن به “لوکسوتیلا” دریافت کرد. در این زمان همکاری برند امپیرو آرمانی در سال ۲۰۰۷ با شرکت بزرگ سامسونگ نیز شکل گرفت و خط تولید محصولات الکترونیکی پیشرفته خود را با کمک این برند گسترش داد.

“جورجیو آرمانی” سال ۲۰۰۷ در مصاحبه‌ای با “رویترز” تایید کرد که با “بایرز دورف” در سال ۲۰۰۵ در مورد ادغام احتمالی تماس گرفته است. اما با وجود این اتفاقات و علیرغم پیگیری “جورجیو”،این کار باعث از دست دادن پروژه‌های بزرگ کمپانی وی شد.

در سال ۲۰۱۶ تایید شد که بنیاد “جورجیو آرمانی” راه اندازی شده است و هدف بزرگ این برند، تامین مالی پروژه‌های اجتماعی است و توانست در طول زمان این اعتبار را حفظ کند و روز به روز موفق‌تر شود و باعث گسترش در زمینه مد و برند آرمانی باشد.

معرفی انواع محصولات امپریو آرمانی

معرفی انواع محصولات امپریو آرمانی

کمپانی آرمانی تا به حال به تولید محصولاتی چون: پوشاک زنانه و مردانه، لباس‌های زیر، لباس‌های ورزشی، اکسسوری‌های مختلف، کیف و کفش، عینک آفتابی، ساعت، جواهرات، عطر، لوازم جانبی مانند: کلاه، دستکش، شال، کمربند و غیره پرداخته است.

نتیجه‌گیری

معرفی برند امپریو آرمانی با داستان پرفراز و نشیبش برای رسیدن به نام معروف آرمانی به اتمام رسید. تمامی برندهای معروف جهان برای رسیدن به موفقیت و معروفیت از پله‌های پر فراز و نشیبی عبور کردند. برند آرمانی هم جز پرچالش‌ترین برند‌ها بوده است.

این برند با تولید و توزیع کالاهای مصرفی مردم توانست تولیدات خود را به معروفیت برساند و طرفداران فراوانی را به سوی محصولاتش جلب کند. در سال ۲۰۱۷ برند آرمانی به عنوان یک کاندیدای اصلی برای فهرست شدن در بازار سهام در نظر گرفته شد.

در سال ۲۰۲۱ “جورجیو آرمانی” ادغام به “kering,LVMH” را پس زد. این برند در کل جهان توانسته با تولیدات کالاهای خاص و منحصر به فرد خود در زمینه‌ پوشاک و مد، با انگیزه و قدرت مضاعف به راه پیشرفت خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد