17 مرداد 1403
/
189 بازدید
بهترین گوشی برای ترید | این گوشی مخصوص تریدرهاست
راهنمای خرید گوشی برای ترید (معرفی بهترین گوشی‌های بازار تابستان 1403)

فهرست مطالب

می‌گویند شغل دوم است و درآمد اول! از ترید یا معامله کردن صحبت می‌کنیم؛ امری که این روزها بسیاری از افراد به آن تمایل دارند. اگر شما هم به ترید کردن علاقه دارید یا می‌خواهید از این راه درآمدی برای خود کسب کنید لازم است تا یک گوشی قوی و مناسب برای این کار داشته باشید و شاید خرید لوازم جانبی موبایل مانند هدفون و قلم لمسی نیز به کارتان بیاید.

در این مقاله از سری مقالات تخصصی بانی مگ می‌خواهیم سخت‌افزارهای کافی برای ترید را به شما معرفی کنیم تا یک راهنمای خرید موبایل مناسب ترید داشته باشید. سپس در بازه‌های قیمتی مختلف نیز پیشنهاد‌هایی را به شما ارائه خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین گوشی برای ترید

پرواضح است که استفاده از سیستم‌های کامپیوتری و بهره‌مندی از نمایشگرهای ۲۰/۳۰ اینچی و یا بزرگ‌تر، ترید کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند؛ اما طبیعی است که همیشه نمی‌توان به سیستم‌های کامپیوتری دسترسی داشت و گاهی در مسیر، سفر یا جاهای دیگر، باید از گوشی برای ترید استفاده کرد.

انتخاب یک گوشی مناسب برای ترید ممکن است امری دشوار باشد؛ اما با دانستن اینکه هر سخت‌افزار چه تأثیری در بهبود تجربه‌ی ترید دارد، می‌‌توان انتخاب مناسب‌تری داشت. در ادامه به بررسی سخت‌افزارهای موردنیاز برای ترید می‌پردازیم.

نکاتی در هنگام خرید گوشی برای ترید

ازجمله سخت‌افزارهایی که در هنگام خرید گوشی مناسب ترید باید به آن‌ها توجه کرد می‌توان به پردازنده، صفحه‌نمایش، باتری و حافظه‌ی داخلی اشاره کرد که هر یک می‌توانند تجربه تریدینگ با گوشی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند؛پس نقش هر یک از این سخت‌افزارها را به‌صورت جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

دوربین

دوربین ازجمله سخت‌افزارهای مهم گوشی است و شاید به‌طور مستقیم در ترید کردن به کار نیاید؛ اما بهره‌مندی از یک دوربین باکیفیت می‌تواند شما را در رسیدن به مسیر ترید کمک کند. برای مثال بسیاری از کارگزاری‌ها و صرافی‌ها سیستم احراز هویت بر خط دارند و با استفاده از چهره‌ی شما، هویت شما را شناسایی می‌کنند.

همچنین اگر بخواهید اسناد و مدارک شخصی را در فرآیند تکمیل مدارک هویتی به صرافی و یا کارگزاری خود ارائه دهید، بهتر است که گوشی شما دوربین باکیفیتی داشته باشد تا بتوانید مدارک خود را بدون نیاز به اسکنر، به‌راحتی اسکن کنید.

پردازنده و رم

راهنمای خرید گوشی مناسب ترید

یکی از اصلی‌ترین سخت‌افزارهایی که در راهنمای خرید گوشی مناسب ترید باید به آن اشاره کرد، پردازنده گوشی است. تریدینگ به پردازش سریع داده‌ها و اجرای هم‌زمان چندین برنامه نیاز دارد؛ بنابراین استفاده از یک پردازنده‌ی قوی و به‌روز در گوشی کمک می‌کند تا هم قدرت پردازشی مناسبی داشته باشید، هم به لطف استفاده از پردازنده‌های نسل جدید، از فناوری‌های ارتباطی همچون ۵G و وایفای با استانداردهای جدیدتر برخوردار شوید تا برای ترید،

مشکلی از نظر ارتباط اینترنتی نداشته باشید. همچنین بهره‌مندی از حافظه‌ی رم کافی باعث می‌شود تا عملکرد پردازشی گوشی در هنگام ترید تضمین شود. حداقل میزان رم پیشنهادی برای گوشی مناسب ترید ۶ یا ۸ گیگابایت است.

حافظه داخلی

داشتن حافظه‌ی داخلی مناسب و پرسرعت نیز می‌تواند به فرآیند ترید کمک کند. برنامه‌های تریدینگ و معاملاتی و همچنین برنامه‌های تحلیل تکنیکال ممکن است از حجم بالایی برخوردار باشند؛ همچنین برای ذخیره‌ی اسناد و فایل‌های مهم مرتبط با ترید، نیاز به فضای ذخیره‌سازی کافی دارید. داشتن ۱۲۸ گیگابایت و یا بیشتر حافظه‌ی داخلی برای ترید توصیه می‌شود.

باتری و شارژدهی

ترید یکی از کارهایی است که می‌تواند ساعت‌ها زمان ببرد و نیازمند این است که گوشی شما بتواند با یک‌بار شارژ مدت‌زمان طولانی دوام بیاورد. برای ترید گوشی‌هایی با باتری‌های حداقل ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع توصیه می‌شوند تا بتوانید در مواقع ضروری به‌سرعت گوشی خود را شارژ کنید. خوشبختانه قیمت باتری گوشی زیاد بالا نیست و شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های تولیدشان خیلی روی آن مانور نمی‌دهند و اکثر گوشی‌ها از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و بزرگ‌تر استفاده می‌کنند.

میکروفون

اگر شما از آن جمله تریدرهایی هستید که به‌طور گروهی به معامله می‌پردازید و یا از تحلیل‌های سایر کاربران نیز استفاده می‌کنید و یا حتی می‌خواهید به افراد دیگری سیگنال‌های خود را ارائه دهید، لازم است تا گوشی شما از یک میکروفون باکیفیت برخوردار باشد تا بتواند ارتباط شفاف و باکیفیتی را برای شما فراهم کند.

در کنار میکروفون، برخورداری گوشی از یک اسپیکر مناسب، می‌تواند اعلان‌ها و هشدارهای لازم برای ترید را به گوش شما برساند. البته اگر می‌خواهید صدای شفاف‌تری داشته باشید، بد نیست نگاهی به قیمت هدفون های مختلف بیندازید.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش

درنهایت در راهنمای خرید گوشی مناسب ترید به مهم‌ترین سخت‌افزار یعنی صفحه‌نمایش می‌رسیم. یک گوشی مناسب برای ترید باید نمایشگری بزرگ و حداقل ۶٫۵ اینچی با رزولوشن و روشنایی بالا و همچنین نرخ نوسازی مناسب داشته باشد تا بتواند نمودارها و چارت‌های معاملاتی را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد. بهره‌مندی از فناوری‌های محافظت از چشم نیز کمک می‌کند تا چشم شما در ساعت‌های طولانی کار، کمتر خسته شود و آسیب خاصی نبیند.

انتخاب بهترین گوشی برای ترید در انواع بازه‌های قیمتی

هر فردی برای خرید موبایل مناسب ترید، بودجه‌ی خاص خود را دارد. ما نیز در هر بازه‌ی قیمتی بهترین گزینه را برای خرید گوشی مناسب ترید به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را در انتخاب خود مدنظر قرار دهید.

بهترین گوشی ترید تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید تا 8 میلیون تومان

سامسونگ امسال گوشی اقتصادی Galaxy A15 را روانه‌ی بازار کرده که یک گوشی همه‌فن‌حریف است! این گوشی از معدود انتخاب‌ها در این بازه‌ی قیمتی است که از یک نمایشگر سوپر امولد ۹۰ هرتزی با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند که آن را برای ترید ایده‌آل می‌کند. پردازنده‌ی این گوشی Helio G99 است و با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، شما را راضی نگه خواهد داشت.

سامسونگ امسال هم درباره‌ی توان شارژ میان رده‌هایش ریسک نکرده و بیشینه‌ی توان شارژ آن‌ها را روی ۲۵ وات نگه داشته است؛ اما از آن سو با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژدهی بهینه، کاری کرده که در طول روز، نیازی به شارژ دوباره‌ی گوشی خود نداشته باشید. قیمت گوشی سامسونگ برای نسخه‌ی ۱۲۸/۶ در حدود ۸ میلیون تومان است. مشخصات کامل این گوشی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مشخصات گوشی Galaxy A15
تراشه MediaTek Helio G99
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۵ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / One UI 6.0

بهترین گوشی ترید تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید تا 15 میلیون تومان

اگر شما تریدری هستید که دائماً در حال چک کردن نمودارهای معاملاتی هستید و نیاز به صفحه‌نمایش بزرگی دارید، آنر X9a همان مدلی است که به دنبالش می‌گردید.

نمایشگر این گوشی ۶٫۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل است و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۸۰۰ نیتی تصویری روان و باکیفیت را به شما می‌دهد. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این گوشی نیز ۸۹٫۹ درصد است که نشان از حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر دارد و می‌توانید با آن به‌طور کامل روی ترید تمرکز کنید.

مزایای این گوشی فقط به نمایشگر آن خلاصه نمی‌شود و پردازنده‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون ۶۹۵، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را با خود یدک می‌کشد. باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز با شارژر ۴۰ واتی درون جعبه شارژ می‌شود و شارژدهی بسیار بالایی دارد. سایر مشخصات گوشی در جدول زیر آمده است.

مشخصات گوشی X9a
تراشه Qualcomm Snapdragon 695 5G
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 619
رم ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۴۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / Magic UI 6.1

بهترین گوشی ترید تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید تا 20 میلیون تومان

در میان گوشی‌های شیائومی نیز می‌توان به دنبال بهترین گوشی برای ترید گشت و بهترین انتخاب Poco X6 Pro است. اگر با سری پوکو آشنا باشید، می‌دانید که این گوشی‌ها به قدرت پردازشی بسیار بالا معروف‌اند و حتی در رده‌ی گوشی‌های گیمینگ طبقه‌بندی می‌شوند. بهره‌گیری از تراشه‌ی قدرتمند دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، گواه همین مسئله است.

۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دست شما برای ذخیره‌سازی هر آنچه نیاز دارید باز می‌گذارد. نمایشگر این گوشی نیز امولد ۶٫۶۷ اینچی است و با رزولوشنی بین Full HD و QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۸۰۰ نیتی، جزییات موردنظر شما را به بهترین شکل ممکن نمایش خواهد داد. قیمت گوشی شیائومی Poco X6 Pro در حدود ۱۸ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Poco X6 Pro
تراشه MediaTek Dimensity 8300 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G615 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

بهترین گوشی ترید تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید تا 25 میلیون تومان

هر جا سخن از بهترین گوشی میان‌رده باشد، می‌توانید نام سامسونگ Galaxy A55 را ببینید. سخت‌افزارهای این گوشی حدی از تعادل را رعایت کرده‌اند؛ برای مثال شاید در بخش دوربین بهترین بازار نباشد و شاید قدرت پردازشی‌اش به پای سایر گوشی‌های قاتل پرچمدار نرسد، اما مجموع اجزای آن در کنار هم به حدی خوب است که می‌تواند پاسخگوی هر نوع کاربری، ازجمله ترید باشد.

پنل سوپر امولد ۶٫۶ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۰۰۰ نیتی Galaxy A55 را صاحب بهترین نمایشگر میان گوشی‌های میان‌رده کرده است. پردازنده‌ی اختصاصی سامسونگ Exynos 1480، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات به همراه اندروید ۱۴ با رابط کاربری سبک و روان One UI 6.1، این گوشی را به بهترین انتخاب برای ترید تا ۲۵ میلیون تومان تبدیل کرده است.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

بهترین گوشی ترید بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید بالاتر از 25 میلیون تومان

سامسونگ Galaxy Z Fold6 که به‌تازگی معرفی‌شده، پرچمدار جدید سامسونگ است که تا بن دندان مسلح است و اگر می‌خواهید یک گوشی با امکاناتی بی‌نظیر برای ترید داشته باشید، این گوشی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. درون بدنه‌ی تاشوی گوشی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ جای داده شده و ۱۲ گیگابایت رم دارد. حافظه‌ی داخلی نیز برای مدل‌های مختلف از ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت متغیر است.

نمایشگر داخلی ۷٫۶ اینچی گوشی از نوع Foldable Dynamic LTPO AMOLED 2X است و به‌اندازه‌ای بزرگ است که بتوانید به‌راحتی چارت‌ها و نمودارهای معاملاتی را در آن تحلیل و بررسی کنید. همچنین اگر قلم S Pen را نیز تهیه کنید، سادگی کار برای شما دوچندان می‌شود.

در بخش باتری سامسونگ به دلیل طراحی تاشوی گوشی، از یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که شاید در نگاه اول کوچک به نظر برسید، اما بر اساس تست‌های انجام شده می‌تواند در کاربری‌های مختلف روزمره بیش از ۱۲ ساعت دوام بیاورد. نقطه‌ضعف این گوشی را می‌توان سرعت شارژ آن دانست که در حدود ۱۰۰ دقیقه زمان ‌می‌برد تا از صفر به شارژ کامل برسد. مشخصات این گوشی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مشخصات گوشی Galaxy Z Fold6
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750Adreno 750
رم ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۷٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Foldable Dynamic LTPO AMOLED 2X
رزولوشون نمایشگر ۲۱۶۰×۱۸۵۶ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ مهم‌ترین نکات برای راهنمای خرید گوشی مناسب ترید را توضیح دادیم و در ادامه چند مدل از بهترین گوشی‌های بازار برای ترید را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کردیم. شما درباره‌ی مدل‌ها معرفی‌شده چه فکر می‌کنید؟ آیا خرید گوشی آیفون برای ترید مناسب است؟ یا بهتر است در میان گوشی‌های اندرویدی به دنبال گوشی مناسب ترید باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

راهنمای خرید گوشی برای ترید (معرفی بهترین گوشی‌های بازار تابستان 1403)
17 مرداد 1403
/
189 بازدید

بهترین گوشی برای ترید | این گوشی مخصوص تریدرهاست

فهرست مطالب

می‌گویند شغل دوم است و درآمد اول! از ترید یا معامله کردن صحبت می‌کنیم؛ امری که این روزها بسیاری از افراد به آن تمایل دارند. اگر شما هم به ترید کردن علاقه دارید یا می‌خواهید از این راه درآمدی برای خود کسب کنید لازم است تا یک گوشی قوی و مناسب برای این کار داشته باشید و شاید خرید لوازم جانبی موبایل مانند هدفون و قلم لمسی نیز به کارتان بیاید.

در این مقاله از سری مقالات تخصصی بانی مگ می‌خواهیم سخت‌افزارهای کافی برای ترید را به شما معرفی کنیم تا یک راهنمای خرید موبایل مناسب ترید داشته باشید. سپس در بازه‌های قیمتی مختلف نیز پیشنهاد‌هایی را به شما ارائه خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین گوشی برای ترید

پرواضح است که استفاده از سیستم‌های کامپیوتری و بهره‌مندی از نمایشگرهای ۲۰/۳۰ اینچی و یا بزرگ‌تر، ترید کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند؛ اما طبیعی است که همیشه نمی‌توان به سیستم‌های کامپیوتری دسترسی داشت و گاهی در مسیر، سفر یا جاهای دیگر، باید از گوشی برای ترید استفاده کرد.

انتخاب یک گوشی مناسب برای ترید ممکن است امری دشوار باشد؛ اما با دانستن اینکه هر سخت‌افزار چه تأثیری در بهبود تجربه‌ی ترید دارد، می‌‌توان انتخاب مناسب‌تری داشت. در ادامه به بررسی سخت‌افزارهای موردنیاز برای ترید می‌پردازیم.

نکاتی در هنگام خرید گوشی برای ترید

ازجمله سخت‌افزارهایی که در هنگام خرید گوشی مناسب ترید باید به آن‌ها توجه کرد می‌توان به پردازنده، صفحه‌نمایش، باتری و حافظه‌ی داخلی اشاره کرد که هر یک می‌توانند تجربه تریدینگ با گوشی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند؛پس نقش هر یک از این سخت‌افزارها را به‌صورت جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

دوربین

دوربین ازجمله سخت‌افزارهای مهم گوشی است و شاید به‌طور مستقیم در ترید کردن به کار نیاید؛ اما بهره‌مندی از یک دوربین باکیفیت می‌تواند شما را در رسیدن به مسیر ترید کمک کند. برای مثال بسیاری از کارگزاری‌ها و صرافی‌ها سیستم احراز هویت بر خط دارند و با استفاده از چهره‌ی شما، هویت شما را شناسایی می‌کنند.

همچنین اگر بخواهید اسناد و مدارک شخصی را در فرآیند تکمیل مدارک هویتی به صرافی و یا کارگزاری خود ارائه دهید، بهتر است که گوشی شما دوربین باکیفیتی داشته باشد تا بتوانید مدارک خود را بدون نیاز به اسکنر، به‌راحتی اسکن کنید.

پردازنده و رم

راهنمای خرید گوشی مناسب ترید

یکی از اصلی‌ترین سخت‌افزارهایی که در راهنمای خرید گوشی مناسب ترید باید به آن اشاره کرد، پردازنده گوشی است. تریدینگ به پردازش سریع داده‌ها و اجرای هم‌زمان چندین برنامه نیاز دارد؛ بنابراین استفاده از یک پردازنده‌ی قوی و به‌روز در گوشی کمک می‌کند تا هم قدرت پردازشی مناسبی داشته باشید، هم به لطف استفاده از پردازنده‌های نسل جدید، از فناوری‌های ارتباطی همچون ۵G و وایفای با استانداردهای جدیدتر برخوردار شوید تا برای ترید،

مشکلی از نظر ارتباط اینترنتی نداشته باشید. همچنین بهره‌مندی از حافظه‌ی رم کافی باعث می‌شود تا عملکرد پردازشی گوشی در هنگام ترید تضمین شود. حداقل میزان رم پیشنهادی برای گوشی مناسب ترید ۶ یا ۸ گیگابایت است.

حافظه داخلی

داشتن حافظه‌ی داخلی مناسب و پرسرعت نیز می‌تواند به فرآیند ترید کمک کند. برنامه‌های تریدینگ و معاملاتی و همچنین برنامه‌های تحلیل تکنیکال ممکن است از حجم بالایی برخوردار باشند؛ همچنین برای ذخیره‌ی اسناد و فایل‌های مهم مرتبط با ترید، نیاز به فضای ذخیره‌سازی کافی دارید. داشتن ۱۲۸ گیگابایت و یا بیشتر حافظه‌ی داخلی برای ترید توصیه می‌شود.

باتری و شارژدهی

ترید یکی از کارهایی است که می‌تواند ساعت‌ها زمان ببرد و نیازمند این است که گوشی شما بتواند با یک‌بار شارژ مدت‌زمان طولانی دوام بیاورد. برای ترید گوشی‌هایی با باتری‌های حداقل ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع توصیه می‌شوند تا بتوانید در مواقع ضروری به‌سرعت گوشی خود را شارژ کنید. خوشبختانه قیمت باتری گوشی زیاد بالا نیست و شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های تولیدشان خیلی روی آن مانور نمی‌دهند و اکثر گوشی‌ها از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و بزرگ‌تر استفاده می‌کنند.

میکروفون

اگر شما از آن جمله تریدرهایی هستید که به‌طور گروهی به معامله می‌پردازید و یا از تحلیل‌های سایر کاربران نیز استفاده می‌کنید و یا حتی می‌خواهید به افراد دیگری سیگنال‌های خود را ارائه دهید، لازم است تا گوشی شما از یک میکروفون باکیفیت برخوردار باشد تا بتواند ارتباط شفاف و باکیفیتی را برای شما فراهم کند.

در کنار میکروفون، برخورداری گوشی از یک اسپیکر مناسب، می‌تواند اعلان‌ها و هشدارهای لازم برای ترید را به گوش شما برساند. البته اگر می‌خواهید صدای شفاف‌تری داشته باشید، بد نیست نگاهی به قیمت هدفون های مختلف بیندازید.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش

درنهایت در راهنمای خرید گوشی مناسب ترید به مهم‌ترین سخت‌افزار یعنی صفحه‌نمایش می‌رسیم. یک گوشی مناسب برای ترید باید نمایشگری بزرگ و حداقل ۶٫۵ اینچی با رزولوشن و روشنایی بالا و همچنین نرخ نوسازی مناسب داشته باشد تا بتواند نمودارها و چارت‌های معاملاتی را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد. بهره‌مندی از فناوری‌های محافظت از چشم نیز کمک می‌کند تا چشم شما در ساعت‌های طولانی کار، کمتر خسته شود و آسیب خاصی نبیند.

انتخاب بهترین گوشی برای ترید در انواع بازه‌های قیمتی

هر فردی برای خرید موبایل مناسب ترید، بودجه‌ی خاص خود را دارد. ما نیز در هر بازه‌ی قیمتی بهترین گزینه را برای خرید گوشی مناسب ترید به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را در انتخاب خود مدنظر قرار دهید.

بهترین گوشی ترید تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید تا 8 میلیون تومان

سامسونگ امسال گوشی اقتصادی Galaxy A15 را روانه‌ی بازار کرده که یک گوشی همه‌فن‌حریف است! این گوشی از معدود انتخاب‌ها در این بازه‌ی قیمتی است که از یک نمایشگر سوپر امولد ۹۰ هرتزی با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند که آن را برای ترید ایده‌آل می‌کند. پردازنده‌ی این گوشی Helio G99 است و با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، شما را راضی نگه خواهد داشت.

سامسونگ امسال هم درباره‌ی توان شارژ میان رده‌هایش ریسک نکرده و بیشینه‌ی توان شارژ آن‌ها را روی ۲۵ وات نگه داشته است؛ اما از آن سو با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژدهی بهینه، کاری کرده که در طول روز، نیازی به شارژ دوباره‌ی گوشی خود نداشته باشید. قیمت گوشی سامسونگ برای نسخه‌ی ۱۲۸/۶ در حدود ۸ میلیون تومان است. مشخصات کامل این گوشی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مشخصات گوشی Galaxy A15
تراشه MediaTek Helio G99
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۵ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / One UI 6.0

بهترین گوشی ترید تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید تا 15 میلیون تومان

اگر شما تریدری هستید که دائماً در حال چک کردن نمودارهای معاملاتی هستید و نیاز به صفحه‌نمایش بزرگی دارید، آنر X9a همان مدلی است که به دنبالش می‌گردید.

نمایشگر این گوشی ۶٫۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل است و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۸۰۰ نیتی تصویری روان و باکیفیت را به شما می‌دهد. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این گوشی نیز ۸۹٫۹ درصد است که نشان از حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر دارد و می‌توانید با آن به‌طور کامل روی ترید تمرکز کنید.

مزایای این گوشی فقط به نمایشگر آن خلاصه نمی‌شود و پردازنده‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون ۶۹۵، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را با خود یدک می‌کشد. باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز با شارژر ۴۰ واتی درون جعبه شارژ می‌شود و شارژدهی بسیار بالایی دارد. سایر مشخصات گوشی در جدول زیر آمده است.

مشخصات گوشی X9a
تراشه Qualcomm Snapdragon 695 5G
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 619
رم ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۴۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / Magic UI 6.1

بهترین گوشی ترید تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید تا 20 میلیون تومان

در میان گوشی‌های شیائومی نیز می‌توان به دنبال بهترین گوشی برای ترید گشت و بهترین انتخاب Poco X6 Pro است. اگر با سری پوکو آشنا باشید، می‌دانید که این گوشی‌ها به قدرت پردازشی بسیار بالا معروف‌اند و حتی در رده‌ی گوشی‌های گیمینگ طبقه‌بندی می‌شوند. بهره‌گیری از تراشه‌ی قدرتمند دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، گواه همین مسئله است.

۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دست شما برای ذخیره‌سازی هر آنچه نیاز دارید باز می‌گذارد. نمایشگر این گوشی نیز امولد ۶٫۶۷ اینچی است و با رزولوشنی بین Full HD و QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۸۰۰ نیتی، جزییات موردنظر شما را به بهترین شکل ممکن نمایش خواهد داد. قیمت گوشی شیائومی Poco X6 Pro در حدود ۱۸ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Poco X6 Pro
تراشه MediaTek Dimensity 8300 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G615 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

بهترین گوشی ترید تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید تا 25 میلیون تومان

هر جا سخن از بهترین گوشی میان‌رده باشد، می‌توانید نام سامسونگ Galaxy A55 را ببینید. سخت‌افزارهای این گوشی حدی از تعادل را رعایت کرده‌اند؛ برای مثال شاید در بخش دوربین بهترین بازار نباشد و شاید قدرت پردازشی‌اش به پای سایر گوشی‌های قاتل پرچمدار نرسد، اما مجموع اجزای آن در کنار هم به حدی خوب است که می‌تواند پاسخگوی هر نوع کاربری، ازجمله ترید باشد.

پنل سوپر امولد ۶٫۶ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۰۰۰ نیتی Galaxy A55 را صاحب بهترین نمایشگر میان گوشی‌های میان‌رده کرده است. پردازنده‌ی اختصاصی سامسونگ Exynos 1480، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ وات به همراه اندروید ۱۴ با رابط کاربری سبک و روان One UI 6.1، این گوشی را به بهترین انتخاب برای ترید تا ۲۵ میلیون تومان تبدیل کرده است.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

بهترین گوشی ترید بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی ترید بالاتر از 25 میلیون تومان

سامسونگ Galaxy Z Fold6 که به‌تازگی معرفی‌شده، پرچمدار جدید سامسونگ است که تا بن دندان مسلح است و اگر می‌خواهید یک گوشی با امکاناتی بی‌نظیر برای ترید داشته باشید، این گوشی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. درون بدنه‌ی تاشوی گوشی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ جای داده شده و ۱۲ گیگابایت رم دارد. حافظه‌ی داخلی نیز برای مدل‌های مختلف از ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت متغیر است.

نمایشگر داخلی ۷٫۶ اینچی گوشی از نوع Foldable Dynamic LTPO AMOLED 2X است و به‌اندازه‌ای بزرگ است که بتوانید به‌راحتی چارت‌ها و نمودارهای معاملاتی را در آن تحلیل و بررسی کنید. همچنین اگر قلم S Pen را نیز تهیه کنید، سادگی کار برای شما دوچندان می‌شود.

در بخش باتری سامسونگ به دلیل طراحی تاشوی گوشی، از یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که شاید در نگاه اول کوچک به نظر برسید، اما بر اساس تست‌های انجام شده می‌تواند در کاربری‌های مختلف روزمره بیش از ۱۲ ساعت دوام بیاورد. نقطه‌ضعف این گوشی را می‌توان سرعت شارژ آن دانست که در حدود ۱۰۰ دقیقه زمان ‌می‌برد تا از صفر به شارژ کامل برسد. مشخصات این گوشی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مشخصات گوشی Galaxy Z Fold6
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750Adreno 750
رم ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴ گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۷٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Foldable Dynamic LTPO AMOLED 2X
رزولوشون نمایشگر ۲۱۶۰×۱۸۵۶ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ مهم‌ترین نکات برای راهنمای خرید گوشی مناسب ترید را توضیح دادیم و در ادامه چند مدل از بهترین گوشی‌های بازار برای ترید را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کردیم. شما درباره‌ی مدل‌ها معرفی‌شده چه فکر می‌کنید؟ آیا خرید گوشی آیفون برای ترید مناسب است؟ یا بهتر است در میان گوشی‌های اندرویدی به دنبال گوشی مناسب ترید باشیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد