17 مرداد 1403
/
258 بازدید
راهنمای خرید گوشی برای فیلمبرداری [تابستان ۱۴۰۳]
راهنمای خرید گوشی برای فیلمبرداری + معرفی بهترین گوشی‌های بازار [تابستان 1403]

فهرست مطالب

شاید اگر چند سال پیش می‌خواستید به‌صورت حرفه‌ای فیلمبرداری کنید، باید به سراغ خرید یک دوربین فیلمبرداری می‌رفتید؛ اما این روزها دوربین گوشی‌های موبایل به حدی پیشرفت کرده‌اند که می‌توان حتی از آن‌ها برای ساخت فیلم‌های سینمایی نیز استفاده کرد! همچنین عکاسی و فیلمبرداری با موبایل و یا اصطلاحاً موبایل‌گرافی به یک حوزه‌ی رایج و پرطرفدار تبدیل‌شده و بسیاری از هنرمندان در این شاخه مشغول به فعالیت هستند. راهنمای خرید گوشی مناسب فیلمبرداری به شما کمک می‌کند بهترین گوشی مناسب این کار را خریداری کنید.

در بازاری که پر از برندها و مدل‌های مختلف است، انتخاب و خرید یک گوشی مناسب به‌خودی‌خود سخت است؛ حال اگر بخواهید دست به انتخاب گوشی مناسب برای فیلمبرداری بزنید، این سردرگمی دوچندان می‌شود. اگر شما نیز از آن دسته از هنرمندان هستید که در شاخه‌ی موبایل‌گرافی فعالیت می‌کنید و یا علاقه دارید که به‌صورت جدی با گوشی موبایل خود به فیلمبرداری بپردازید، نیاز است تا بهترین گوشی برای فیلمبرداری را در بازه‌های قیمتی مختلف بشناسید.

ما در این مقاله از سری مقالات تخصصی بانی مگ، راهنمای خرید گوشی مناسب فیلمبرداری را به شما ارائه می‌دهیم و با بررسی ویژگی‌های مختلف و سخت‌افزار موردنیاز، برای داشتن تجربه‌ای بهتر از فیلمبرداری با گوشی موبایل، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

پیش از انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید بدانیم که چه عوامل و سخت‌افزارهایی در کیفیت خروجی فیلمبرداری ما مؤثرند؛ بنابراین لازم است تا برای راهنمای خرید گوشی مناسب فیلمبرداری ابتدا به این موارد بپردازیم.

نکاتی در هنگام خرید گوشی برای فیلمبرداری

یک فیلم باکیفیت، به عوامل مختلفی همچون دوربین، پردازنده، میکروفون و همچنین نرم‌افزارهای پردازشی دوربین بستگی دارد که در ادامه به بررسی یک‌به‌یک این موارد و نحوه‌ی تأثیرگذاری آن‌ها بر خروجی کار می‌پردازیم.

دوربین

اولین و اصلی‌ترین سخت‌افزاری که در انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید به آن توجه داشت، دوربین گوشی است. دوربین اصلی گوشی هرچه از رزولوشن بالاتری برخوردار باشد جزئیات بیشتری را در فیلم‌ها ثبت می‌کند. برای فیلمبرداری حرفه‌ای بهتر است از گوشی‌هایی استفاده کنید که از فیلمبرداری با رزولوشن ۴K و ۸K پشتیبانی کنند.

همچنین هر میزان اندازه‌ی سنسور بزرگ‌تر باشد، نور بیشتری را جذب می‌کند و این امر کمک می‌کند که به‌خصوص در شرایط نوری کم، کیفیت تصویر بهتری داشته باشید. گشودگی دریچه‌ی دیافراگم (عدد f کوچک‌تر) نیز به دوربین اجازه می‌دهد نور بیشتری را وارد سنسور کند که این مورد نیز برای فیلمبرداری در شرایط نوری کم و شب‌ها بسیار مفید است.

بهره‌گیری از لرزشگیرهای اپتیکال و الکترونیکی نیز کمک می‌کند تا از لرزش تصویر به هنگام تکان خوردن دست‌ها جلوگیری شود و فیلم‌هایی صاف‌تر و بدون لرزش داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های مهمی که در هنگام خرید بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید به آن توجه داشت، قابلیت فیلمبرداری در شب و قابلیت‌هایی همچون فیلمبرداری HDR، فیلمبرداری با فریم ریت‌های ۶۰، ۱۲۰، ۲۴۰ و یا حتی ۹۶۰ فریم بر ثانیه برای حالت‌های سوپر اسلوموشن است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به فیلمبرداری ورزشی نیز بپردازید.

پردازنده و رم

ازجمله سخت‌افزارهای دیگر مهمی که در هنگام خرید بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید به آن توجه کنید، پردازنده‌ی آن است. یک پردازنده‌ی قوی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل روی تصاویر خام شما پردازش‌های لازم را انجام داده و خروجی تصویر باکیفیتی را به شما ارائه دهد. همچنین در کنار داشتن یک پردازنده‌ی قوی نیاز به میزان رم کافی دارید تا گوشی شما از پس پردازش تصاویر سنگین بربیاید.

راهنمای خرید گوشی برای فیلمبرداری

حافظه داخلی

با بالاتر رفتن رزولوشن فیلمبرداری دوربین گوشی‌ها و پشتیبانی از رزولوشن‌هایی همچون ۴K و ۸K حجم فیلم‌های خروجی نیز به‌شدت بالا رفته است و طبیعی است که برای ذخیره‌سازی این فیلم‌ها نیاز به حافظه‌ی بیشتری داشته باشید. بهره‌گیری از فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا با تکنولوژی‌های پرسرعت مانند UFS 4.0 ازجمله ویژگی‌هایی است که یک فضای ذخیره‌سازی مناسب باید داشته باشد تا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بالا برود.

باتری و شارژ دهی

برای انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید به باتری و میزان شارژ دهی آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. دوربین گوشی موبایل ازجمله اپلیکیشن‌هایی است که بیشترین میزان مصرف انرژی را دارند.

ظرفیت باتری بالا و همچنین شارژ دهی بهینه کمک می‌کند تا در میانه‌ی فیلمبرداری با گوشی موبایل به مشکل بر نخورید. همچنین بهره‌گیری از شارژ سریع و فوق‌سریع کمک می‌کند تا در صورت تمام شدن باتری گوشی، در مدت‌زمان کوتاهی بتوانید آن را شارژ کنید و به ادامه‌ی فیلمبرداری مشغول شوید.

میکروفون

یک تصویر خوب با یک صدای خوب کامل می‌شود. اگر بخواهید به فیلمبرداری در محیط‌های وسیع همچون خیابان و یا طبیعت بپردازید و یا به هر دلیلی امکان استفاده از میکروفون‌های جانبی را نداشته باشید، در انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری حتماً باید به میکروفون به‌کاررفته در گوشی نیز توجه خاصی داشته باشید.

برای این امر بهتر است موبایلی را انتخاب کنید که در آن از یک میکروفون باکیفیت و با تکنولوژی حذف نویز فعال استفاده شده باشد. این میکروفون‌ها کمک می‌کنند تا صدای شما وضوح بیشتر و نویز کمتری داشته باشد و خروجی صدای باکیفیتی را روی فیلم خود داشته باشید.

صفحه نمایش

یکی دیگر از سخت‌افزارهای مهم در انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری صفحه‌نمایش آن است. نمایشگر گوشی باید از اندازه، رزولوشن، نرخ نوسازی و روشنایی بالایی برخوردار باشد تا هم بتوانید در میانه‌ی فیلمبرداری تصاویر و جزئیات را هرچه بهتر ببینید و پس‌ازآن نیز اگر فیلم‌های خود را با گوشی موبایل ویرایش می‌کنید، آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

گوشی‌های موبایلی که از پنل‌هایی همچون سوپر امولد و داینامیک امولد استفاده می‌کنند، کیفیت رنگ بهتری دارند و بهتر است که در انتخاب گوشی مناسب برای فیلمبرداریبه سراغ این دسته از محصولات بروید.

انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری در انواع بازه‌های قیمتی

پس‌ازآن که با عوامل مختلف تأثیرگذار بر روی کیفیت فیلمبرداری آشنا شدیم، به سراغ انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری در بازه‌های قیمتی مختلف می‌رویم.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا ۸ میلیون تومان

اگر بودجه‌ی شما محدود است و یا نمی‌خواهید برای داشتن بهترین گوشی برای فیلمبرداری هزینه‌ی زیادی انجام دهید، پیشنهاد ما به شما گوشی شیائومی Poco M5s است. این گوشی از دوربین چهارگانه استفاده می‌کند که شامل دوربین اصلی با سنسور عریض ۶۴ مگا پیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگا پیکسلی، دوربین ۲ مگا پیکسلی ماکرو و یک سنسور ۲ مگا پیکسلی تشخیص عمق است.

از ویژگی‌های جالب‌توجه این گوشی این است که می‌تواند با کیفیت ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. همچنین از فیلمبرداری سوپر اسلوموشن با فریم ریت ۹۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت HD پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی به‌کاررفته در این گوشی مدیاتک مدل Helio G95 است و دارای ۶ و یا ۸ گیگابایت رم است. با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و یا ۲۵۶ گیگابایتی نیز مشکلی برای ذخیره‌سازی فیلم‌های پرحجم خود نخواهید داشت.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا 8 میلیون تومان

باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که با شارژر ۳۳ واتی در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه ۶۴ درصد شارژ می‌شود. با توجه به پایین بودن قیمت گوشی شیائومی برای این مدل اگر می‌خواهید صدای باکیفیتی را روی فیلم‌های خود داشته باشید بهتر است که به سراغ خرید لوازم جانبی موبایل بروید و از یک میکروفون جانبی استفاده کنید. صفحه‌نمایش گوشی نیز از نوع امولد با اندازه ۶٫۴۳ اینچی بوده و رزولوشن آن ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیتی را به ارمغان می‌آورد. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این گوشی را به‌صورت کامل ببینید.

مشخصات گوشی Poco M5s
تراشه MediaTek Helio G95
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MC4
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۶۴ / ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه اختصاصی
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۶۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۱۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۳۳ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 13

بهترین گوشی فیلمبرداری تا ۱۵ میلیون تومان

در بازه‌ی قیمتی ۱۵ میلیون تومانی، یکی از بهترین انتخاب‌ها گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro نسخه ۴G است که نسخه‌ای از آن را که دارای ۲۵۶ گیگ حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت رم است، می‌توانید با قیمت کمتر از ۱۵ میلیون تومان تهیه کنید.

این گوشی از پردازنده‌ی Helio G99 Ultra در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali G57 MC2 استفاده می‌کند. پنل نمایشگر این گوشی از نوع امولد بوده که اندازه‌ی ۶.۶۷ اینچی دارد و رزولوشن آن ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. نرخ نوسازی این صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی آن ۱۳۰۰ نیت است که برای این بازه‌ی بسیار مناسب است.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا 15 میلیون تومان

سنسور اصلی دوربین این گوشی ۲۰۰ مگا پیکسلی است و در کنار خود یک سنسور فوق عریض ۸ مگا پیکسلی و یک سنسور ماکرو ۲ مگا پیکسلی را نیز می‌بیند که با استفاده از این ترکیب دوربین می‌توانید به فیلمبرداری Full HD با ۶۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری HDR بپردازید. باتری لیتیوم-پلیمری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که با توان ۶۷ واتی در زمان ۴۶ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

از دیگر گوشی‌هایی که در این بازه قیمتی می‌توانید آن را انتخاب کنید سامسونگ Galaxy A25 است

بهترین گوشی فیلمبرداری تا ۲۰ میلیون تومان

هرچه ازنظر قیمتی بالاتر می‌رویم، دست ما برای انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری بازتر می‌شود. در بازه‌ی قیمتی تا ۲۰ میلیون تومان یکی از بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری Redmi Note 13 Pro 5G است.

این گوشی دارای سنسور اصلی دوربین ۲۰۰ مگا پیکسلی از نوع عریض است که قابلیت فیلمبرداری ۴K با ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند. همچنین از انواع قابلیت‌های فیلمبرداری همچون HDR و اسلوموشن نیز پشتیبانی می‌کند. دیگر سنسورهای قرارگرفته در پشت این گوشی نیز یک سنسور ۸ مگا پیکسلی فوق عریض و یک سنسور ۲ مگا پیکسلی ماکرو است.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا 20 میلیون تومان

تراشه‌ی به‌کاررفته در این گوشی ساخته‌ی شرکت خوش‌نام کوالکام مدل اسنپ‌دراگون ۷s نسل ۲ است و با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ترکیبی قدرتمند را تشکیل داده است.

باتری لیتیوم-پلیمری این گوشی ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و با توان ۶۷ وات در مدت‌زمان ۴۴ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود که می‌توانید به مدت طولانی با آن به فیلمبرداری مشغول شوید. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی این گوشی از نوع امولد است و رزولوشن آن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل می‌باشد. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز است و روشنایی فوق‌العاده‌ی ۱۸۰۰ نیتی را به همراه دارد.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro 5G
تراشه Qualcomm Snapdragon 7s Gen 2
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 710
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

از دیگر انتخاب‌ها برای بهترین گوشی برای فیلمبرداری می‌توان به گوشی سامسونگ گلکسی A35 اشاره کرد؛ اما با توجه به نوسانات شدید قیمت گوشی سامسونگ در چند هفته‌ی اخیر، از ارزش خرید آن کاسته شده است.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا ۲۵ میلیون تومان

در بازه‌ی قیمتی تا ۲۵ میلیون تومان سامسونگ Galaxy A55 نه‌تنها راهنمای خرید گوشی مناسب فیلمبرداری برای بهترین گوشی برای فیلمبرداری که بهترین میان رده‌ی بازار به شمار می‌آید. این گوشی از یک سنسور اصلی ۵۰ مگا پیکسلی عریض، ۱۲ مگا پیکسلی فوق عریض و ۵ مگا پیکسلی ماکرو استفاده می‌کند که ترکیبی قدرتمند را تشکیل داده است و می‌تواند با رزولوشن ۴K تا ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. سامسونگ از قوی‌ترین پردازنده‌ی میان رده‌ی خود یعنی اگزینوس ۱۴۸۰ برای این گوشی استفاده کرده و ۸ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را در آن قرار داده است.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا 25 میلیون تومان

صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی این گوشی از نوع سوپر امولد است و رزولوشن آن ۱۸۰۰ در ۲۳۴۰ پیکسل می‌باشد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده، از فناوری‌های همچون HDR10+ و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی آن را به یکی از بهترین نمایشگرهای بازار در این بازه قیمتی بدل کرده است که می‌تواند برای فیلمبرداری با گوشی موبایل بسیار سودمند باشد.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

اگر نمی‌خواهید گوشی خود را از میان برندهای سامسونگ و شیائومی انتخاب کنید، گوگل پیکسل ۷A نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فیلمبرداری است که می‌توانید آن را با قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان تهیه کنید.

 بهترین گوشی فیلمبرداری بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

اگر می‌خواهید بهترین تجربه‌ی فیلمبرداری با گوشی موبایل را داشته باشید، بهتر است به سراغ خرید گوشی آیفون ۱۵ پرومکس بروید. اپل با بهره‌گیری از انواع حالت‌های سینمایی و سخت‌افزاری قدرتمند بدل به بهترین گوشی برای فیلمبرداری در میان تمامی رقبا شده است. در پنل پشتی این گوشی لنز اصلی ۴۸ مگا پیکسلی قرارگرفته و در کنار آن یک لنز ۱۲ مگا پیکسلی از نوع فوق عریض و یک لنز ۱۲ مگا پیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی وجود دارد که بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر را ممکن می‌سازد.

 بهترین گوشی فیلمبرداری بالاتر از 25 میلیون تومان

تراشه‌ی قدرتمند ۶ هسته‌ای A17 Pro، ۸ گیگابایت رم و تا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی، دیگر اجزای این گوشی را تشکیل می‌دهند. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی نیز از نوع اولد و با فناوری LTPO Super Retina XDR می‌باشد که رزولوشنی برابر ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل دارد. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی آن ۲۰۰۰ نیت است که رقمی شگفت‌انگیز است. باتری آیفون ۱۵ پرو مکس ۴۴۲۲ میلی‌آمپر ساعت و از نوع لیتیوم یونی است و می‌تواند در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود و با توجه به مصرف بهینه‌ی این گوشی می‌‌توانید ساعت‌ها با آن به فیلمبرداری بپردازید.

مشخصات گوشی iPhone 15 Pro Max
تراشه Apple A17 Pro
پردازنده‌ی گرافیکی Apple GPU
رم ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر LTPO Super Retina XDR OLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۹۶×۱۲۹۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو
سنسور تشخیص عمق از نوع TOF 3D LiDAR
دوربین سلفی سنسور ۱۲ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۴۲۲ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-یونی
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۰ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری iOS 17

از دیگر گوشی‌ها پرچم‌داری که می‌توانید برای فیلمبرداری انتخاب کنید می‌توان به سامسونگ Galaxy S24 Ultra و شیائومی ۱۳ Ultra اشاره کرد که هر دو از بهترین‌های بازار به شمار می‌آیند.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به تنوع بی‌شمار گوشی‌های موبایل، انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری در بازه‌های قیمتی مختلف کار دشواری است. ما تلاش کردیم تا در این مقاله برای انتخاب گوشی مناسب برای فیلمبرداری به شما کمک کنیم.

اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای کم و تا ۸ میلیون تومان، تجربه‌ی مناسبی از فیلمبرداری با گوشی موبایل داشته باشید، بهترین انتخاب گوشی شیائومی Poco M5s است؛ اما اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ی بیشتر، کیفیت بهتری از فیلمبرداری داشته باشید، شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G بهترین گزینه تا ۱۵ میلیون تومان است و البته سامسونگ Galaxy A25 نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

ممکن است که بخواهید به‌صورت جدی‌تری در حوزه‌ی موبایل‌گرافی مشغول به کار شوید، در این صورت بهتر است تا سقف ۲۰ میلیون تومان از میان مدل‌های Redmi Note 13 Pro 5G و سامسونگ Galaxy A35 و تا سقف ۲۵ میلیون تومان از میان سامسونگ Galaxy A55 و گوگل Pixel 7A به خرید گوشی بپردازید. در صورت نیاز به داشتن تجربه‌ی حداکثری از فیلمبرداری با موبایل و بالاترین کیفیت، بی‌شک به سراغ پرچم‌دار اپل، یعنی آیفون ۱۵ پرومکس بروید. هرچند که نمی‌توان از پرچم‌داران سامسونگ و شیائومی یعنی Galaxy S24 Ultra و ۱۳ Ultra نیز غافل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

راهنمای خرید گوشی برای فیلمبرداری + معرفی بهترین گوشی‌های بازار [تابستان 1403]
17 مرداد 1403
/
258 بازدید

راهنمای خرید گوشی برای فیلمبرداری [تابستان ۱۴۰۳]

فهرست مطالب

شاید اگر چند سال پیش می‌خواستید به‌صورت حرفه‌ای فیلمبرداری کنید، باید به سراغ خرید یک دوربین فیلمبرداری می‌رفتید؛ اما این روزها دوربین گوشی‌های موبایل به حدی پیشرفت کرده‌اند که می‌توان حتی از آن‌ها برای ساخت فیلم‌های سینمایی نیز استفاده کرد! همچنین عکاسی و فیلمبرداری با موبایل و یا اصطلاحاً موبایل‌گرافی به یک حوزه‌ی رایج و پرطرفدار تبدیل‌شده و بسیاری از هنرمندان در این شاخه مشغول به فعالیت هستند. راهنمای خرید گوشی مناسب فیلمبرداری به شما کمک می‌کند بهترین گوشی مناسب این کار را خریداری کنید.

در بازاری که پر از برندها و مدل‌های مختلف است، انتخاب و خرید یک گوشی مناسب به‌خودی‌خود سخت است؛ حال اگر بخواهید دست به انتخاب گوشی مناسب برای فیلمبرداری بزنید، این سردرگمی دوچندان می‌شود. اگر شما نیز از آن دسته از هنرمندان هستید که در شاخه‌ی موبایل‌گرافی فعالیت می‌کنید و یا علاقه دارید که به‌صورت جدی با گوشی موبایل خود به فیلمبرداری بپردازید، نیاز است تا بهترین گوشی برای فیلمبرداری را در بازه‌های قیمتی مختلف بشناسید.

ما در این مقاله از سری مقالات تخصصی بانی مگ، راهنمای خرید گوشی مناسب فیلمبرداری را به شما ارائه می‌دهیم و با بررسی ویژگی‌های مختلف و سخت‌افزار موردنیاز، برای داشتن تجربه‌ای بهتر از فیلمبرداری با گوشی موبایل، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

پیش از انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید بدانیم که چه عوامل و سخت‌افزارهایی در کیفیت خروجی فیلمبرداری ما مؤثرند؛ بنابراین لازم است تا برای راهنمای خرید گوشی مناسب فیلمبرداری ابتدا به این موارد بپردازیم.

نکاتی در هنگام خرید گوشی برای فیلمبرداری

یک فیلم باکیفیت، به عوامل مختلفی همچون دوربین، پردازنده، میکروفون و همچنین نرم‌افزارهای پردازشی دوربین بستگی دارد که در ادامه به بررسی یک‌به‌یک این موارد و نحوه‌ی تأثیرگذاری آن‌ها بر خروجی کار می‌پردازیم.

دوربین

اولین و اصلی‌ترین سخت‌افزاری که در انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید به آن توجه داشت، دوربین گوشی است. دوربین اصلی گوشی هرچه از رزولوشن بالاتری برخوردار باشد جزئیات بیشتری را در فیلم‌ها ثبت می‌کند. برای فیلمبرداری حرفه‌ای بهتر است از گوشی‌هایی استفاده کنید که از فیلمبرداری با رزولوشن ۴K و ۸K پشتیبانی کنند.

همچنین هر میزان اندازه‌ی سنسور بزرگ‌تر باشد، نور بیشتری را جذب می‌کند و این امر کمک می‌کند که به‌خصوص در شرایط نوری کم، کیفیت تصویر بهتری داشته باشید. گشودگی دریچه‌ی دیافراگم (عدد f کوچک‌تر) نیز به دوربین اجازه می‌دهد نور بیشتری را وارد سنسور کند که این مورد نیز برای فیلمبرداری در شرایط نوری کم و شب‌ها بسیار مفید است.

بهره‌گیری از لرزشگیرهای اپتیکال و الکترونیکی نیز کمک می‌کند تا از لرزش تصویر به هنگام تکان خوردن دست‌ها جلوگیری شود و فیلم‌هایی صاف‌تر و بدون لرزش داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های مهمی که در هنگام خرید بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید به آن توجه داشت، قابلیت فیلمبرداری در شب و قابلیت‌هایی همچون فیلمبرداری HDR، فیلمبرداری با فریم ریت‌های ۶۰، ۱۲۰، ۲۴۰ و یا حتی ۹۶۰ فریم بر ثانیه برای حالت‌های سوپر اسلوموشن است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به فیلمبرداری ورزشی نیز بپردازید.

پردازنده و رم

ازجمله سخت‌افزارهای دیگر مهمی که در هنگام خرید بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید به آن توجه کنید، پردازنده‌ی آن است. یک پردازنده‌ی قوی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل روی تصاویر خام شما پردازش‌های لازم را انجام داده و خروجی تصویر باکیفیتی را به شما ارائه دهد. همچنین در کنار داشتن یک پردازنده‌ی قوی نیاز به میزان رم کافی دارید تا گوشی شما از پس پردازش تصاویر سنگین بربیاید.

راهنمای خرید گوشی برای فیلمبرداری

حافظه داخلی

با بالاتر رفتن رزولوشن فیلمبرداری دوربین گوشی‌ها و پشتیبانی از رزولوشن‌هایی همچون ۴K و ۸K حجم فیلم‌های خروجی نیز به‌شدت بالا رفته است و طبیعی است که برای ذخیره‌سازی این فیلم‌ها نیاز به حافظه‌ی بیشتری داشته باشید. بهره‌گیری از فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا با تکنولوژی‌های پرسرعت مانند UFS 4.0 ازجمله ویژگی‌هایی است که یک فضای ذخیره‌سازی مناسب باید داشته باشد تا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بالا برود.

باتری و شارژ دهی

برای انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید به باتری و میزان شارژ دهی آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. دوربین گوشی موبایل ازجمله اپلیکیشن‌هایی است که بیشترین میزان مصرف انرژی را دارند.

ظرفیت باتری بالا و همچنین شارژ دهی بهینه کمک می‌کند تا در میانه‌ی فیلمبرداری با گوشی موبایل به مشکل بر نخورید. همچنین بهره‌گیری از شارژ سریع و فوق‌سریع کمک می‌کند تا در صورت تمام شدن باتری گوشی، در مدت‌زمان کوتاهی بتوانید آن را شارژ کنید و به ادامه‌ی فیلمبرداری مشغول شوید.

میکروفون

یک تصویر خوب با یک صدای خوب کامل می‌شود. اگر بخواهید به فیلمبرداری در محیط‌های وسیع همچون خیابان و یا طبیعت بپردازید و یا به هر دلیلی امکان استفاده از میکروفون‌های جانبی را نداشته باشید، در انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری حتماً باید به میکروفون به‌کاررفته در گوشی نیز توجه خاصی داشته باشید.

برای این امر بهتر است موبایلی را انتخاب کنید که در آن از یک میکروفون باکیفیت و با تکنولوژی حذف نویز فعال استفاده شده باشد. این میکروفون‌ها کمک می‌کنند تا صدای شما وضوح بیشتر و نویز کمتری داشته باشد و خروجی صدای باکیفیتی را روی فیلم خود داشته باشید.

صفحه نمایش

یکی دیگر از سخت‌افزارهای مهم در انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری صفحه‌نمایش آن است. نمایشگر گوشی باید از اندازه، رزولوشن، نرخ نوسازی و روشنایی بالایی برخوردار باشد تا هم بتوانید در میانه‌ی فیلمبرداری تصاویر و جزئیات را هرچه بهتر ببینید و پس‌ازآن نیز اگر فیلم‌های خود را با گوشی موبایل ویرایش می‌کنید، آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

گوشی‌های موبایلی که از پنل‌هایی همچون سوپر امولد و داینامیک امولد استفاده می‌کنند، کیفیت رنگ بهتری دارند و بهتر است که در انتخاب گوشی مناسب برای فیلمبرداریبه سراغ این دسته از محصولات بروید.

انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری در انواع بازه‌های قیمتی

پس‌ازآن که با عوامل مختلف تأثیرگذار بر روی کیفیت فیلمبرداری آشنا شدیم، به سراغ انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری در بازه‌های قیمتی مختلف می‌رویم.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا ۸ میلیون تومان

اگر بودجه‌ی شما محدود است و یا نمی‌خواهید برای داشتن بهترین گوشی برای فیلمبرداری هزینه‌ی زیادی انجام دهید، پیشنهاد ما به شما گوشی شیائومی Poco M5s است. این گوشی از دوربین چهارگانه استفاده می‌کند که شامل دوربین اصلی با سنسور عریض ۶۴ مگا پیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگا پیکسلی، دوربین ۲ مگا پیکسلی ماکرو و یک سنسور ۲ مگا پیکسلی تشخیص عمق است.

از ویژگی‌های جالب‌توجه این گوشی این است که می‌تواند با کیفیت ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. همچنین از فیلمبرداری سوپر اسلوموشن با فریم ریت ۹۶۰ فریم بر ثانیه و کیفیت HD پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی به‌کاررفته در این گوشی مدیاتک مدل Helio G95 است و دارای ۶ و یا ۸ گیگابایت رم است. با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و یا ۲۵۶ گیگابایتی نیز مشکلی برای ذخیره‌سازی فیلم‌های پرحجم خود نخواهید داشت.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا 8 میلیون تومان

باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که با شارژر ۳۳ واتی در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه ۶۴ درصد شارژ می‌شود. با توجه به پایین بودن قیمت گوشی شیائومی برای این مدل اگر می‌خواهید صدای باکیفیتی را روی فیلم‌های خود داشته باشید بهتر است که به سراغ خرید لوازم جانبی موبایل بروید و از یک میکروفون جانبی استفاده کنید. صفحه‌نمایش گوشی نیز از نوع امولد با اندازه ۶٫۴۳ اینچی بوده و رزولوشن آن ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیتی را به ارمغان می‌آورد. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این گوشی را به‌صورت کامل ببینید.

مشخصات گوشی Poco M5s
تراشه MediaTek Helio G95
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MC4
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۶۴ / ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه اختصاصی
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۶۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۱۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۳۳ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 13

بهترین گوشی فیلمبرداری تا ۱۵ میلیون تومان

در بازه‌ی قیمتی ۱۵ میلیون تومانی، یکی از بهترین انتخاب‌ها گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro نسخه ۴G است که نسخه‌ای از آن را که دارای ۲۵۶ گیگ حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت رم است، می‌توانید با قیمت کمتر از ۱۵ میلیون تومان تهیه کنید.

این گوشی از پردازنده‌ی Helio G99 Ultra در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali G57 MC2 استفاده می‌کند. پنل نمایشگر این گوشی از نوع امولد بوده که اندازه‌ی ۶.۶۷ اینچی دارد و رزولوشن آن ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. نرخ نوسازی این صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی آن ۱۳۰۰ نیت است که برای این بازه‌ی بسیار مناسب است.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا 15 میلیون تومان

سنسور اصلی دوربین این گوشی ۲۰۰ مگا پیکسلی است و در کنار خود یک سنسور فوق عریض ۸ مگا پیکسلی و یک سنسور ماکرو ۲ مگا پیکسلی را نیز می‌بیند که با استفاده از این ترکیب دوربین می‌توانید به فیلمبرداری Full HD با ۶۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری HDR بپردازید. باتری لیتیوم-پلیمری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که با توان ۶۷ واتی در زمان ۴۶ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

از دیگر گوشی‌هایی که در این بازه قیمتی می‌توانید آن را انتخاب کنید سامسونگ Galaxy A25 است

بهترین گوشی فیلمبرداری تا ۲۰ میلیون تومان

هرچه ازنظر قیمتی بالاتر می‌رویم، دست ما برای انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری بازتر می‌شود. در بازه‌ی قیمتی تا ۲۰ میلیون تومان یکی از بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری Redmi Note 13 Pro 5G است.

این گوشی دارای سنسور اصلی دوربین ۲۰۰ مگا پیکسلی از نوع عریض است که قابلیت فیلمبرداری ۴K با ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند. همچنین از انواع قابلیت‌های فیلمبرداری همچون HDR و اسلوموشن نیز پشتیبانی می‌کند. دیگر سنسورهای قرارگرفته در پشت این گوشی نیز یک سنسور ۸ مگا پیکسلی فوق عریض و یک سنسور ۲ مگا پیکسلی ماکرو است.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا 20 میلیون تومان

تراشه‌ی به‌کاررفته در این گوشی ساخته‌ی شرکت خوش‌نام کوالکام مدل اسنپ‌دراگون ۷s نسل ۲ است و با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ترکیبی قدرتمند را تشکیل داده است.

باتری لیتیوم-پلیمری این گوشی ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و با توان ۶۷ وات در مدت‌زمان ۴۴ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود که می‌توانید به مدت طولانی با آن به فیلمبرداری مشغول شوید. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی این گوشی از نوع امولد است و رزولوشن آن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل می‌باشد. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز است و روشنایی فوق‌العاده‌ی ۱۸۰۰ نیتی را به همراه دارد.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro 5G
تراشه Qualcomm Snapdragon 7s Gen 2
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 710
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

از دیگر انتخاب‌ها برای بهترین گوشی برای فیلمبرداری می‌توان به گوشی سامسونگ گلکسی A35 اشاره کرد؛ اما با توجه به نوسانات شدید قیمت گوشی سامسونگ در چند هفته‌ی اخیر، از ارزش خرید آن کاسته شده است.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا ۲۵ میلیون تومان

در بازه‌ی قیمتی تا ۲۵ میلیون تومان سامسونگ Galaxy A55 نه‌تنها راهنمای خرید گوشی مناسب فیلمبرداری برای بهترین گوشی برای فیلمبرداری که بهترین میان رده‌ی بازار به شمار می‌آید. این گوشی از یک سنسور اصلی ۵۰ مگا پیکسلی عریض، ۱۲ مگا پیکسلی فوق عریض و ۵ مگا پیکسلی ماکرو استفاده می‌کند که ترکیبی قدرتمند را تشکیل داده است و می‌تواند با رزولوشن ۴K تا ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. سامسونگ از قوی‌ترین پردازنده‌ی میان رده‌ی خود یعنی اگزینوس ۱۴۸۰ برای این گوشی استفاده کرده و ۸ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را در آن قرار داده است.

بهترین گوشی فیلمبرداری تا 25 میلیون تومان

صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی این گوشی از نوع سوپر امولد است و رزولوشن آن ۱۸۰۰ در ۲۳۴۰ پیکسل می‌باشد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده، از فناوری‌های همچون HDR10+ و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی آن را به یکی از بهترین نمایشگرهای بازار در این بازه قیمتی بدل کرده است که می‌تواند برای فیلمبرداری با گوشی موبایل بسیار سودمند باشد.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

اگر نمی‌خواهید گوشی خود را از میان برندهای سامسونگ و شیائومی انتخاب کنید، گوگل پیکسل ۷A نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فیلمبرداری است که می‌توانید آن را با قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان تهیه کنید.

 بهترین گوشی فیلمبرداری بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

اگر می‌خواهید بهترین تجربه‌ی فیلمبرداری با گوشی موبایل را داشته باشید، بهتر است به سراغ خرید گوشی آیفون ۱۵ پرومکس بروید. اپل با بهره‌گیری از انواع حالت‌های سینمایی و سخت‌افزاری قدرتمند بدل به بهترین گوشی برای فیلمبرداری در میان تمامی رقبا شده است. در پنل پشتی این گوشی لنز اصلی ۴۸ مگا پیکسلی قرارگرفته و در کنار آن یک لنز ۱۲ مگا پیکسلی از نوع فوق عریض و یک لنز ۱۲ مگا پیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی وجود دارد که بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر را ممکن می‌سازد.

 بهترین گوشی فیلمبرداری بالاتر از 25 میلیون تومان

تراشه‌ی قدرتمند ۶ هسته‌ای A17 Pro، ۸ گیگابایت رم و تا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی، دیگر اجزای این گوشی را تشکیل می‌دهند. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی نیز از نوع اولد و با فناوری LTPO Super Retina XDR می‌باشد که رزولوشنی برابر ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل دارد. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی آن ۲۰۰۰ نیت است که رقمی شگفت‌انگیز است. باتری آیفون ۱۵ پرو مکس ۴۴۲۲ میلی‌آمپر ساعت و از نوع لیتیوم یونی است و می‌تواند در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود و با توجه به مصرف بهینه‌ی این گوشی می‌‌توانید ساعت‌ها با آن به فیلمبرداری بپردازید.

مشخصات گوشی iPhone 15 Pro Max
تراشه Apple A17 Pro
پردازنده‌ی گرافیکی Apple GPU
رم ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر LTPO Super Retina XDR OLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۹۶×۱۲۹۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو
سنسور تشخیص عمق از نوع TOF 3D LiDAR
دوربین سلفی سنسور ۱۲ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۴۲۲ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-یونی
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۰ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری iOS 17

از دیگر گوشی‌ها پرچم‌داری که می‌توانید برای فیلمبرداری انتخاب کنید می‌توان به سامسونگ Galaxy S24 Ultra و شیائومی ۱۳ Ultra اشاره کرد که هر دو از بهترین‌های بازار به شمار می‌آیند.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به تنوع بی‌شمار گوشی‌های موبایل، انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری در بازه‌های قیمتی مختلف کار دشواری است. ما تلاش کردیم تا در این مقاله برای انتخاب گوشی مناسب برای فیلمبرداری به شما کمک کنیم.

اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای کم و تا ۸ میلیون تومان، تجربه‌ی مناسبی از فیلمبرداری با گوشی موبایل داشته باشید، بهترین انتخاب گوشی شیائومی Poco M5s است؛ اما اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ی بیشتر، کیفیت بهتری از فیلمبرداری داشته باشید، شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G بهترین گزینه تا ۱۵ میلیون تومان است و البته سامسونگ Galaxy A25 نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

ممکن است که بخواهید به‌صورت جدی‌تری در حوزه‌ی موبایل‌گرافی مشغول به کار شوید، در این صورت بهتر است تا سقف ۲۰ میلیون تومان از میان مدل‌های Redmi Note 13 Pro 5G و سامسونگ Galaxy A35 و تا سقف ۲۵ میلیون تومان از میان سامسونگ Galaxy A55 و گوگل Pixel 7A به خرید گوشی بپردازید. در صورت نیاز به داشتن تجربه‌ی حداکثری از فیلمبرداری با موبایل و بالاترین کیفیت، بی‌شک به سراغ پرچم‌دار اپل، یعنی آیفون ۱۵ پرومکس بروید. هرچند که نمی‌توان از پرچم‌داران سامسونگ و شیائومی یعنی Galaxy S24 Ultra و ۱۳ Ultra نیز غافل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد