2 مهر 1403
/
131 بازدید
معرفی ۵ مدل از بهترین غذاسازها
راهنمای خرید غذا ساز

فهرست مطالب

خرید غذاساز می‌تواند آشپزی را به یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها تبدیل کند و سادگی و صرفه‌جویی در زمان را به ارمغان بیاورد. اگر به دنبال یک مدل مناسب می‌گردید، این مقاله از بانی مگ به راهنمای خرید غذا ساز اختصاص دارد و در آن به بررسی ویژگی‌های مهمی که یک غذاساز باید داشته باشد می‌پردازیم. همچنین در ادامه برندهای معتبر و ۵ مدل از بهترین غذاسازهای بازار را با هم بررسی خواهیم کرد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید غذا ساز

غذاساز ازجمله وسیله‌هایی است که در بیشتر آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود و با امکاناتی که دارد، می‌تواند آشپزی را ساده‌تر کند و زمان آماده کردن مواد را به میزان زیادی کاهش دهد. با استفاده از غذاساز می‌توانید کارهایی مانند خرد کردن، رنده کردن، پوره کردن، هم زدن و آسیاب کردن را انجام دهید و به تهیه‌ی سالاد، ترشی، مخلوط مواد غذاهایی مانند کوکو و کتلت، تهیه‌ی آب‌میوه، تهیه‌ی خامه و خمیر برای پختن نان و شیرینی، آسیاب کردن انواع دانه‌ها، تهیه‌ی شیک و اسموتی و بسیاری موارد دیگر بپردازید. در ادامه به معرفی انواع غذاساز و ویژگی‌های مهمی که باید داشته باشد می‌پردازیم.

ویژگی‌های مهم یک غذا ساز

ویژگی‌های مهم یک غذا ساز

یک غذاساز مناسب باید علاوه بر داشتن قیمت مناسب، قدرت موتور بالایی داشته باشد تا برای خرد و مخلوط کردن مواد مختلف دچار مشکل نشود. داشتن کاسه و ظرف‌های مختلف با اندازه‌ی مناسب نیز ویژگی دیگری است که باید به آن توجه کرد. تیغه‌های مختلف نیز کمک می‌کند تا بتوانید مواد را به اشکال دلخواه در بیاورید. قابلیت‌های ایمنی، کم‌صدا بودن، سرعت‌های مختلف، بدنه‌ی با استحکام و راحتی در تمیز کردن نیز از دیگر ویژگی‌های یه غذاساز باکیفیت است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

قدرت موتور

اولین نکته‌ای که در راهنمای خرید غذا ساز باید به آن اشاره کنیم، قدرت موتور است. هر چه توان و قدرت موتور یک غذاساز بیشتر باشد، دور موتور و قدرت خرد‌کنندگی و هم زنندگی بیشتری خواهد داشت. اما نکته‌ی منفی آن این است که مصرف برق بیشتری را هم به همراه دارد. برای داشتن نتیجه‌ی مطلوب، معمولاً توصیه می‌شود به سراغ غذاسازهای با توان ۷۵۰ وات یا بیشتر بروید.

ظرفیت کاسه

ظرفیت کاسه یا مخزن یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید در هنگام انتخاب و خرید غذاساز توجه ویژه‌ای به آن داشت. برای خانوارهای پرجمعیت و کسانی که استفاده‌ی زیادی از غذاساز دارند، بهتر است که کاسه اندازه‌ی بزرگی داشته باشد تا برای تهیه‌ی مواد نیاز به پر و خالی کردن چندین‌باره‌ی کاسه نباشد.

تیغه‌های مختلف

اصولاً غذاسازها کارهای مختلفی را مانند خرد کردن، رنده کردن، هم زدن، خلالی کردن و … را انجام می‌دهند و به این منظور تیغه‌های مختلفی دارند. داشتن تیغه‌های بیشتر، شما را از خرید مخلوط‌کن و سایر دستگاه‌ها بی‌نیاز می‌کند و می‌توانید تمامی کارها را تنها با یک دستگاه انجام دهید. به هنگام انتخاب غذاساز باید توجه کنید که دارای تیغه‌های خلالی، رنده‌های کوچک، متوسط و بزرگ، تیغه‌های چیپس ساز برای خیار و هویج و سیب‌زمینی، تیغه‌های خردکن و … باشد. همچنین جنس تیغه‌ها باید از فولاد ضدزنگ بوده تا دوام بالایی داشته باشند.

قابلیت‌های اضافی

قابلیت‌های اضافی

به‌جز نکات گفته‌شده، ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارد که در راهنمای خرید غذا ساز باید به آن‌ها اشاره کنیم. نخستین مورد جنس بدنه‌ی غذاساز است. داشتن یک بدنه‌ی فولادی ضدزنگ می‌تواند از آن در برابر ضربه و خط و خش و رطوبت محافظت کند. البته بدنه‌های پلاستیکی نیز می‌توانند باعث کاهش هزینه‌ی نهایی محصول شوند. جنس کاسه نیز در برخی برندها فلزی و در برخی برندها پلاستیکی و شیشه‌ای است. کاسه‌های فلزی طبیعتاً استحکام بیشتری دارند، اما کاسه‌های پلاستیکی شفاف و یا شیشه‌ای جلوه‌ی بهتری دارند و می‌توانید مخلوط شدن مواد را در آن‌ها ببینید. البته نکته‌ی منفی ظروف پلاستیکی، تغییر رنگ‌ها آن به‌مرورزمان و در برخورد با مواد غذایی مختلف است.

دهانه‌ی غذاساز یکی دیگر از نکات مهم است. اگر غذاساز دهانه‌ی کوچکی داشته باشد، برای واردکردن مواد به آن دچار مشکل خواهید شد و ناچارا باید پیش از واردکردن مواد به غذاساز، آن‌ها را به‌صورت دستی خرد کنید. اگر هم دهانه‌ی ورودی بیش‌ازحد بزرگ باشد، ممکن است مواد هنگام برخورد با تیغه‌های مختلف به بیرون پرتاب شوند. این مورد درباره‌ی ارتفاع و دهانه‌ی کاسه نیز صادق است.

بهره‌مندی از دکمه یا دستگیره‌ی تنظیم سرعت باعث می‌شود که سرعت‌های مختلفی را برای مخلوط کردن مواد مختلف به‌کارگیرید. همچنین داشتن قابلیت پالس یا عملکرد لحظه‌ای باعث می‌شود تا مواد با سرعت‌بالا و به‌صورت یکدست آسیاب یا مخلوط شوند. داشتن میکرو سوییچ هم کمک می‌کند تا هم ایمنی دستگاه بالا رود و هم از آسیب به قطعات جلوگیری شود. داشتن ویژگی کنترل گرما می‌تواند از داغ شدن بیش‌ازحد موتور دستگاه جلوگیری کند.

راحتی در تمیز کردن هم ازجمله فاکتورهایی است که یک غذاساز باید داشته باشد و باید بتوانید به‌سادگی، قطعات مختلف آن را از هم جدا کرده و بشویید. میزان صدای تولیدی غذاساز نیز فاکتور دیگری است که می‌توانید هنگام خرید غذاساز در نظر بگیرید. البته برای خرید خردکن، غذاساز، مخلوط‌کن و وسایلی ازاین‌دست، انتظار دستگاهی کاملاً بی‌صدا را نداشته باشید!

معرفی انواع غذاساز

معرفی انواع غذاساز

غذاسازها را از جنبه‌های مختلف می‌توان دسته‌بندی کرد. نخستین دسته‌بندی بر اساس نوع کارکرد آن‌هاست که به دودسته‌ی غذاسازهای دستی و برقی تقسیم می‌شوند. غذاسازهای دستی معمولاً با یک اهرم، تیغه‌ها را به چرخش درمی‌آورند و برای کارهای سبک و تهیه‌ی سالاد مفید هستند؛ اما اگر یک دستگاه پرقدرت و حرفه‌ای می‌خواهید، غذاسازهای برقی می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

ازنظر تعداد عملکرد نیز غذاسازها به دودسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند که شامل غذاسازهای تک‌کاره و چندکاره است. غذاسازهای تک‌کاره معمولاً یک کار را انجام می‌دهند و این مورد می‌تواند خرد کردن با تیغه‌های مختلف باشد. اما غذاسازهای چندکاره می‌توانند خرد کردن، رنده کردن، چیپس کردن، آسیاب، پوره کردن، مخلوط کردن و موارد مختلف دیگری با استفاده از تیغه‌های گوناگون و یا حتی کاسه و ظروف مختلف انجام دهند.

ازنظر اندازه نیز غذاسازها به غذاسازهای سایز کوچک (Mini)، سایز متوسط (Compact) و سایز بزرگ (Full) تقسیم‌بندی می‌شوند که انتخاب از میان آن‌ها به جمعیت خانواده، میزان استفاده از غذاساز و کاربردهای موردنیاز، بستگی دارد.

نکات مهم قبل از خرید بهترین غذا ساز

پس‌ازاین که با انواع غذاساز و ویژگی‌های آن آشنا شدیم، برای خرید غذاساز باید نکات دیگری را مانند بودجه، نیازها و برندهای مختلف را بررسی کنیم. همچنین خواندن نظرات و تجربیات سایر کاربران نیز کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشیم.

تعیین نیازها و بودجه

برای خرید لوازم آشپزخانه، ازجمله غذاساز، ابتدا باید میزان بودجه‌ی خود را تعیین کنید و همچنین نیازهای خود را در نظر بگیرید. معمولاً غذاسازهای چندکاره و غذاسازهایی با ظروف استیل، قیمت بالاتری دارند و اگر بودجه‌ی محدودی دارید، می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که دارای کاسه و ظروف پلاستیکی هستند. همچنین اگر خانواده‌ی کم‌جمعیتی دارید یا میزان استفاده‌ی شما از غذاساز کم است و یا به عملکردهایی مانند خمیرزنی احتیاج ندارید، خرید مدل‌های سایز بزرگ تنها هزینه‌ی بیشتری را به شما تحمیل می‌کند و بهتر است به سراغ مدل‌های سایز کوچک یا متوسط بروید.

بررسی برندها و مدل‌ها

بررسی برندها و مدل‌های مختلف در وب‌سایت‌ها می‌تواند کمک شایانی به شما در انتخاب غذاساز بکند. همچنین می‌توانید از راهنماهای خریدی که در مجلات مختلف، ازجمله بانی مگ وجود دارند استفاده کنید تا درنهایت به برند و مدل موردنظر خود برسید.

خواندن نظرات مشتریان

خواندن نظرات مشتریان در وب‌سایت‌های فروش آنلاین و سایر بسترها، یکی از موارد مهمی است که پیش از خرید غذاساز باید به آن توجه کنید. ممکن است یک غذاساز، ویژگی خاصی روی کاغذ داشته باشد که در عمل چندان کارآمد نباشد و یا تیغه‌های یک مدل آن‌چنان‌که باید تیز و برنده نباشد و این تنها از طریق تجربیات سایر کاربران قابل فهمیدن است.

برندهای معتبر غذا ساز

برندهای مختلفی از غذاسازها در بازار پیدا می‌شوند که از میان آن‌ها، بوش، فیلیپس، کیچن اید، پاناسونیک و کنوود ازجمله بهترین‌ها به شمار می‌روند. مولینکس، تفال، هاردستون و گوسونیک نیز غذاسازهای خوبی را تولید می‌کنند. در میان برندهای ایرانی هم ناسا الکتریک و پارس خزر غذاسازهای خوبی تولید می‌کنند.

بررسی بهترین غذاسازهای موجود در بازار

حال که با ویژگی‌های مختلف غذاسازها و نکات مهم پیش از خرید آن‌ها آشنا شدیم، در ادامه می‌خواهیم ۵ مدل از بهترین مدل‌های غذاساز را به شما معرفی کنیم.

غذاساز گوسونیک مدل GFP-890

غذاساز گوسونیک مدل GFP-890

غذاساز گوسونیک مدل GFP-890 یکی از اقتصادی‌ترین مدل‌های موجود در بازار است. مخزن خردکن ۱.۲ لیتری و مخلوط‌کن ۱.۸ لیتری ازجمله اقلام این غذاساز است. تیغه‌های رنده در سایزهای مختلف، پره‌ی همزن و آب مرکبات گیری پکیج این محصول را کامل می‌کند. تمام قطعات این غذاساز نیز قابل شستن با ماشین ظرف‌شویی است.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
تیغه‌های مختلف

محفظه‌های جداگانه‌ی آسیاب و خردکن

آب مرکبات گیری

عملکرد لحظه‌ای

توان ۷۵۰ وات

قیمت مناسب

دو سرعت مختلف

محفظه‌های پلاستیکی ضعیف

صدای بسیار زیاد

 

 

غذاساز فیلیپس مدل HR7778

غذاساز فیلیپس مدل HR7778

این مدل از فیلیپس دارای یک ظرف خردکن، یک پارچ مخلوط‌کن، آب‌میوه‌گیری، آب مرکبات گیری، ۵ دیسک مختلف رنده، همزن دوگانه و ابزار خمیرزنی است. یک محفظه‌ی پلاستیکی هم برای نگه‌داری قطعات همراه این دستگاه وجود دارد.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
فن‌آوری PowerChop

ظروف بسیار بزرگ

همزن دوگانه‌ی خمیر و کرم

صدای کم ۸۶ دسی‌بل

برس تمیزکننده

پایه ضد لغزش

توان ۱۳۰۰ واتی

ظروف پلاستیکی و طلقی

کوپلینگ‌های نسبتاً ضعیف

 

غذاساز بوش مدل MUM54251

غذاساز بوش مدل MUM54251

این غذاساز از بوش دارای مخلوط‌کن، همزن، خردکن، رنده‌های مختلف، آب مرکبات گیری و حتی یک چرخ‌گوشت است و می‌تواند به‌تنهایی جای چندین دستگاه را برای شما بگیرد. ظرفیت همزن این دستگاه ۳٫۹ لیتر است و قابلیت همزنی ۳ بعدی دارد. تیغه‌های مختلفی برای خرد و رنده کردن ریزودرشت همراه غذاساز وجود دارد و یک کیف نیز برای نگه‌داری وسایل آن در نظر گرفته شده است. تمامی قطعات جداشدنی دستگاه را نیز می‌توانید درون ماشین ظرف‌شویی قرار دهید.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
تیغه‌های Super Cut بسیار تیز

محفظه‌های مختلف با ظرفیت بالا

دارا بودن چرخ‌گوشت

سیستم ایمنی چندگانه

۷ سرعت مختلف

توان کم نسبت به قیمت

 

غذاساز کنوود مدل FPM800

غذاساز کنوود مدل FPM800

کنوود یکی از برندهای خوش‌نام درزمینه‌ی تولید لوازم‌خانگی است و غذاساز مدل FPM800 هم از تولیدات بسیار باکیفیت آن است. این غذاساز دارای ۸ سرعت مختلف است و با توجه به دستگاه به کار گرفته شده می‌تواند به صورت خودکار بهترین سرعت را تنظیم کند. خردکن ۳ لیتری، مخلوط‌کن ۱٫۵ لیتری، ۴ دیسک رنده، توان ۱۰۰۰ واتی و محفظه‌ی نگه‌داری تیغه‌ها، ارزش خرید بسیار بالایی به این غذاساز می‌بخشد.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
تیغه‌هایی از جنس استیل ضدزنگ

قابلیت خرد کردن یخ

۴ دیسک رنده

دارای ۸ سرعت

توان ۱۰۰۰ وات

قابلیت تنظیم خودکار سرعت

 

غذاساز کیچن اید مدل ۱۶۴۴ECA

غذاساز کیچن اید مدل 1644ECA

کیچن اید یکی معروف‌ترین برندها درزمینه‌ی تولید لوازم آشپزخانه است و همچنین محصولات باکیفیتی در ابعاد صنعتی نیز دارد. غذاساز مدل ۱۶۴۴ECA طراحی منحصربه‌فردی دارد و دارای سه کاسه در اندازه‌های مختلف است. تیغه‌های بسیار تیز همراه این غذاساز وجود دارد و با استفاده از تیغه‌ی حلقه‌کن می‌تواند ضخامت را تنظیم کرد. تیغه‌ی نگینی، سه رنده‌ی پودری، پنیری و خلالی، سری مرکبات گیری و همزن این دستگاه را از همه جهت کامل کرده است. یک لیسک سیلیکونی برای تمیز کردن دستگاه و محفظه‌ی مخصوص جهت نگه‌داری لوازم و متعلقات، از دیگر محتویات این محصول است.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
۳ کاسه‌ی پلاستیکی از کوچک تا بزرگ

تیغه‌های کامل و بسیار تیز

دهانه‌ی بزرگ ۳ در ۱

سری آب مرکبات گیری

همزن سفیده تخم‌مرغ

بدنه‌ی تمام فلزی

موتور بسیار قوی و کم‌صدا

داشتن تنها دو سرعت مختلف

قیمت بسیار بالا

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ راهنمای خرید غذا ساز را به شما ارائه دادیم و تمامی اطلاعات و نکاتی را که پیش از خرید یک غذاساز مناسب باید در نظر بگیرید، بررسی کردیم. آیا داشتن غذاساز در هر آشپزخانه‌ای ضروری است؟ استفاده از غذاساز تا چه اندازه در صرفه‌جویی زمان به شما کمک می‌کند؟ اگر از مدل‌های دیگری از غذاسازها استفاده می‌کنید، نام و ویژگی‌ها آن را در نظرات بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

راهنمای خرید غذا ساز
2 مهر 1403
/
131 بازدید

معرفی ۵ مدل از بهترین غذاسازها

فهرست مطالب

خرید غذاساز می‌تواند آشپزی را به یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها تبدیل کند و سادگی و صرفه‌جویی در زمان را به ارمغان بیاورد. اگر به دنبال یک مدل مناسب می‌گردید، این مقاله از بانی مگ به راهنمای خرید غذا ساز اختصاص دارد و در آن به بررسی ویژگی‌های مهمی که یک غذاساز باید داشته باشد می‌پردازیم. همچنین در ادامه برندهای معتبر و ۵ مدل از بهترین غذاسازهای بازار را با هم بررسی خواهیم کرد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید غذا ساز

غذاساز ازجمله وسیله‌هایی است که در بیشتر آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود و با امکاناتی که دارد، می‌تواند آشپزی را ساده‌تر کند و زمان آماده کردن مواد را به میزان زیادی کاهش دهد. با استفاده از غذاساز می‌توانید کارهایی مانند خرد کردن، رنده کردن، پوره کردن، هم زدن و آسیاب کردن را انجام دهید و به تهیه‌ی سالاد، ترشی، مخلوط مواد غذاهایی مانند کوکو و کتلت، تهیه‌ی آب‌میوه، تهیه‌ی خامه و خمیر برای پختن نان و شیرینی، آسیاب کردن انواع دانه‌ها، تهیه‌ی شیک و اسموتی و بسیاری موارد دیگر بپردازید. در ادامه به معرفی انواع غذاساز و ویژگی‌های مهمی که باید داشته باشد می‌پردازیم.

ویژگی‌های مهم یک غذا ساز

ویژگی‌های مهم یک غذا ساز

یک غذاساز مناسب باید علاوه بر داشتن قیمت مناسب، قدرت موتور بالایی داشته باشد تا برای خرد و مخلوط کردن مواد مختلف دچار مشکل نشود. داشتن کاسه و ظرف‌های مختلف با اندازه‌ی مناسب نیز ویژگی دیگری است که باید به آن توجه کرد. تیغه‌های مختلف نیز کمک می‌کند تا بتوانید مواد را به اشکال دلخواه در بیاورید. قابلیت‌های ایمنی، کم‌صدا بودن، سرعت‌های مختلف، بدنه‌ی با استحکام و راحتی در تمیز کردن نیز از دیگر ویژگی‌های یه غذاساز باکیفیت است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

قدرت موتور

اولین نکته‌ای که در راهنمای خرید غذا ساز باید به آن اشاره کنیم، قدرت موتور است. هر چه توان و قدرت موتور یک غذاساز بیشتر باشد، دور موتور و قدرت خرد‌کنندگی و هم زنندگی بیشتری خواهد داشت. اما نکته‌ی منفی آن این است که مصرف برق بیشتری را هم به همراه دارد. برای داشتن نتیجه‌ی مطلوب، معمولاً توصیه می‌شود به سراغ غذاسازهای با توان ۷۵۰ وات یا بیشتر بروید.

ظرفیت کاسه

ظرفیت کاسه یا مخزن یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید در هنگام انتخاب و خرید غذاساز توجه ویژه‌ای به آن داشت. برای خانوارهای پرجمعیت و کسانی که استفاده‌ی زیادی از غذاساز دارند، بهتر است که کاسه اندازه‌ی بزرگی داشته باشد تا برای تهیه‌ی مواد نیاز به پر و خالی کردن چندین‌باره‌ی کاسه نباشد.

تیغه‌های مختلف

اصولاً غذاسازها کارهای مختلفی را مانند خرد کردن، رنده کردن، هم زدن، خلالی کردن و … را انجام می‌دهند و به این منظور تیغه‌های مختلفی دارند. داشتن تیغه‌های بیشتر، شما را از خرید مخلوط‌کن و سایر دستگاه‌ها بی‌نیاز می‌کند و می‌توانید تمامی کارها را تنها با یک دستگاه انجام دهید. به هنگام انتخاب غذاساز باید توجه کنید که دارای تیغه‌های خلالی، رنده‌های کوچک، متوسط و بزرگ، تیغه‌های چیپس ساز برای خیار و هویج و سیب‌زمینی، تیغه‌های خردکن و … باشد. همچنین جنس تیغه‌ها باید از فولاد ضدزنگ بوده تا دوام بالایی داشته باشند.

قابلیت‌های اضافی

قابلیت‌های اضافی

به‌جز نکات گفته‌شده، ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارد که در راهنمای خرید غذا ساز باید به آن‌ها اشاره کنیم. نخستین مورد جنس بدنه‌ی غذاساز است. داشتن یک بدنه‌ی فولادی ضدزنگ می‌تواند از آن در برابر ضربه و خط و خش و رطوبت محافظت کند. البته بدنه‌های پلاستیکی نیز می‌توانند باعث کاهش هزینه‌ی نهایی محصول شوند. جنس کاسه نیز در برخی برندها فلزی و در برخی برندها پلاستیکی و شیشه‌ای است. کاسه‌های فلزی طبیعتاً استحکام بیشتری دارند، اما کاسه‌های پلاستیکی شفاف و یا شیشه‌ای جلوه‌ی بهتری دارند و می‌توانید مخلوط شدن مواد را در آن‌ها ببینید. البته نکته‌ی منفی ظروف پلاستیکی، تغییر رنگ‌ها آن به‌مرورزمان و در برخورد با مواد غذایی مختلف است.

دهانه‌ی غذاساز یکی دیگر از نکات مهم است. اگر غذاساز دهانه‌ی کوچکی داشته باشد، برای واردکردن مواد به آن دچار مشکل خواهید شد و ناچارا باید پیش از واردکردن مواد به غذاساز، آن‌ها را به‌صورت دستی خرد کنید. اگر هم دهانه‌ی ورودی بیش‌ازحد بزرگ باشد، ممکن است مواد هنگام برخورد با تیغه‌های مختلف به بیرون پرتاب شوند. این مورد درباره‌ی ارتفاع و دهانه‌ی کاسه نیز صادق است.

بهره‌مندی از دکمه یا دستگیره‌ی تنظیم سرعت باعث می‌شود که سرعت‌های مختلفی را برای مخلوط کردن مواد مختلف به‌کارگیرید. همچنین داشتن قابلیت پالس یا عملکرد لحظه‌ای باعث می‌شود تا مواد با سرعت‌بالا و به‌صورت یکدست آسیاب یا مخلوط شوند. داشتن میکرو سوییچ هم کمک می‌کند تا هم ایمنی دستگاه بالا رود و هم از آسیب به قطعات جلوگیری شود. داشتن ویژگی کنترل گرما می‌تواند از داغ شدن بیش‌ازحد موتور دستگاه جلوگیری کند.

راحتی در تمیز کردن هم ازجمله فاکتورهایی است که یک غذاساز باید داشته باشد و باید بتوانید به‌سادگی، قطعات مختلف آن را از هم جدا کرده و بشویید. میزان صدای تولیدی غذاساز نیز فاکتور دیگری است که می‌توانید هنگام خرید غذاساز در نظر بگیرید. البته برای خرید خردکن، غذاساز، مخلوط‌کن و وسایلی ازاین‌دست، انتظار دستگاهی کاملاً بی‌صدا را نداشته باشید!

معرفی انواع غذاساز

معرفی انواع غذاساز

غذاسازها را از جنبه‌های مختلف می‌توان دسته‌بندی کرد. نخستین دسته‌بندی بر اساس نوع کارکرد آن‌هاست که به دودسته‌ی غذاسازهای دستی و برقی تقسیم می‌شوند. غذاسازهای دستی معمولاً با یک اهرم، تیغه‌ها را به چرخش درمی‌آورند و برای کارهای سبک و تهیه‌ی سالاد مفید هستند؛ اما اگر یک دستگاه پرقدرت و حرفه‌ای می‌خواهید، غذاسازهای برقی می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

ازنظر تعداد عملکرد نیز غذاسازها به دودسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند که شامل غذاسازهای تک‌کاره و چندکاره است. غذاسازهای تک‌کاره معمولاً یک کار را انجام می‌دهند و این مورد می‌تواند خرد کردن با تیغه‌های مختلف باشد. اما غذاسازهای چندکاره می‌توانند خرد کردن، رنده کردن، چیپس کردن، آسیاب، پوره کردن، مخلوط کردن و موارد مختلف دیگری با استفاده از تیغه‌های گوناگون و یا حتی کاسه و ظروف مختلف انجام دهند.

ازنظر اندازه نیز غذاسازها به غذاسازهای سایز کوچک (Mini)، سایز متوسط (Compact) و سایز بزرگ (Full) تقسیم‌بندی می‌شوند که انتخاب از میان آن‌ها به جمعیت خانواده، میزان استفاده از غذاساز و کاربردهای موردنیاز، بستگی دارد.

نکات مهم قبل از خرید بهترین غذا ساز

پس‌ازاین که با انواع غذاساز و ویژگی‌های آن آشنا شدیم، برای خرید غذاساز باید نکات دیگری را مانند بودجه، نیازها و برندهای مختلف را بررسی کنیم. همچنین خواندن نظرات و تجربیات سایر کاربران نیز کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشیم.

تعیین نیازها و بودجه

برای خرید لوازم آشپزخانه، ازجمله غذاساز، ابتدا باید میزان بودجه‌ی خود را تعیین کنید و همچنین نیازهای خود را در نظر بگیرید. معمولاً غذاسازهای چندکاره و غذاسازهایی با ظروف استیل، قیمت بالاتری دارند و اگر بودجه‌ی محدودی دارید، می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که دارای کاسه و ظروف پلاستیکی هستند. همچنین اگر خانواده‌ی کم‌جمعیتی دارید یا میزان استفاده‌ی شما از غذاساز کم است و یا به عملکردهایی مانند خمیرزنی احتیاج ندارید، خرید مدل‌های سایز بزرگ تنها هزینه‌ی بیشتری را به شما تحمیل می‌کند و بهتر است به سراغ مدل‌های سایز کوچک یا متوسط بروید.

بررسی برندها و مدل‌ها

بررسی برندها و مدل‌های مختلف در وب‌سایت‌ها می‌تواند کمک شایانی به شما در انتخاب غذاساز بکند. همچنین می‌توانید از راهنماهای خریدی که در مجلات مختلف، ازجمله بانی مگ وجود دارند استفاده کنید تا درنهایت به برند و مدل موردنظر خود برسید.

خواندن نظرات مشتریان

خواندن نظرات مشتریان در وب‌سایت‌های فروش آنلاین و سایر بسترها، یکی از موارد مهمی است که پیش از خرید غذاساز باید به آن توجه کنید. ممکن است یک غذاساز، ویژگی خاصی روی کاغذ داشته باشد که در عمل چندان کارآمد نباشد و یا تیغه‌های یک مدل آن‌چنان‌که باید تیز و برنده نباشد و این تنها از طریق تجربیات سایر کاربران قابل فهمیدن است.

برندهای معتبر غذا ساز

برندهای مختلفی از غذاسازها در بازار پیدا می‌شوند که از میان آن‌ها، بوش، فیلیپس، کیچن اید، پاناسونیک و کنوود ازجمله بهترین‌ها به شمار می‌روند. مولینکس، تفال، هاردستون و گوسونیک نیز غذاسازهای خوبی را تولید می‌کنند. در میان برندهای ایرانی هم ناسا الکتریک و پارس خزر غذاسازهای خوبی تولید می‌کنند.

بررسی بهترین غذاسازهای موجود در بازار

حال که با ویژگی‌های مختلف غذاسازها و نکات مهم پیش از خرید آن‌ها آشنا شدیم، در ادامه می‌خواهیم ۵ مدل از بهترین مدل‌های غذاساز را به شما معرفی کنیم.

غذاساز گوسونیک مدل GFP-890

غذاساز گوسونیک مدل GFP-890

غذاساز گوسونیک مدل GFP-890 یکی از اقتصادی‌ترین مدل‌های موجود در بازار است. مخزن خردکن ۱.۲ لیتری و مخلوط‌کن ۱.۸ لیتری ازجمله اقلام این غذاساز است. تیغه‌های رنده در سایزهای مختلف، پره‌ی همزن و آب مرکبات گیری پکیج این محصول را کامل می‌کند. تمام قطعات این غذاساز نیز قابل شستن با ماشین ظرف‌شویی است.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
تیغه‌های مختلف

محفظه‌های جداگانه‌ی آسیاب و خردکن

آب مرکبات گیری

عملکرد لحظه‌ای

توان ۷۵۰ وات

قیمت مناسب

دو سرعت مختلف

محفظه‌های پلاستیکی ضعیف

صدای بسیار زیاد

 

 

غذاساز فیلیپس مدل HR7778

غذاساز فیلیپس مدل HR7778

این مدل از فیلیپس دارای یک ظرف خردکن، یک پارچ مخلوط‌کن، آب‌میوه‌گیری، آب مرکبات گیری، ۵ دیسک مختلف رنده، همزن دوگانه و ابزار خمیرزنی است. یک محفظه‌ی پلاستیکی هم برای نگه‌داری قطعات همراه این دستگاه وجود دارد.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
فن‌آوری PowerChop

ظروف بسیار بزرگ

همزن دوگانه‌ی خمیر و کرم

صدای کم ۸۶ دسی‌بل

برس تمیزکننده

پایه ضد لغزش

توان ۱۳۰۰ واتی

ظروف پلاستیکی و طلقی

کوپلینگ‌های نسبتاً ضعیف

 

غذاساز بوش مدل MUM54251

غذاساز بوش مدل MUM54251

این غذاساز از بوش دارای مخلوط‌کن، همزن، خردکن، رنده‌های مختلف، آب مرکبات گیری و حتی یک چرخ‌گوشت است و می‌تواند به‌تنهایی جای چندین دستگاه را برای شما بگیرد. ظرفیت همزن این دستگاه ۳٫۹ لیتر است و قابلیت همزنی ۳ بعدی دارد. تیغه‌های مختلفی برای خرد و رنده کردن ریزودرشت همراه غذاساز وجود دارد و یک کیف نیز برای نگه‌داری وسایل آن در نظر گرفته شده است. تمامی قطعات جداشدنی دستگاه را نیز می‌توانید درون ماشین ظرف‌شویی قرار دهید.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
تیغه‌های Super Cut بسیار تیز

محفظه‌های مختلف با ظرفیت بالا

دارا بودن چرخ‌گوشت

سیستم ایمنی چندگانه

۷ سرعت مختلف

توان کم نسبت به قیمت

 

غذاساز کنوود مدل FPM800

غذاساز کنوود مدل FPM800

کنوود یکی از برندهای خوش‌نام درزمینه‌ی تولید لوازم‌خانگی است و غذاساز مدل FPM800 هم از تولیدات بسیار باکیفیت آن است. این غذاساز دارای ۸ سرعت مختلف است و با توجه به دستگاه به کار گرفته شده می‌تواند به صورت خودکار بهترین سرعت را تنظیم کند. خردکن ۳ لیتری، مخلوط‌کن ۱٫۵ لیتری، ۴ دیسک رنده، توان ۱۰۰۰ واتی و محفظه‌ی نگه‌داری تیغه‌ها، ارزش خرید بسیار بالایی به این غذاساز می‌بخشد.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
تیغه‌هایی از جنس استیل ضدزنگ

قابلیت خرد کردن یخ

۴ دیسک رنده

دارای ۸ سرعت

توان ۱۰۰۰ وات

قابلیت تنظیم خودکار سرعت

 

غذاساز کیچن اید مدل ۱۶۴۴ECA

غذاساز کیچن اید مدل 1644ECA

کیچن اید یکی معروف‌ترین برندها درزمینه‌ی تولید لوازم آشپزخانه است و همچنین محصولات باکیفیتی در ابعاد صنعتی نیز دارد. غذاساز مدل ۱۶۴۴ECA طراحی منحصربه‌فردی دارد و دارای سه کاسه در اندازه‌های مختلف است. تیغه‌های بسیار تیز همراه این غذاساز وجود دارد و با استفاده از تیغه‌ی حلقه‌کن می‌تواند ضخامت را تنظیم کرد. تیغه‌ی نگینی، سه رنده‌ی پودری، پنیری و خلالی، سری مرکبات گیری و همزن این دستگاه را از همه جهت کامل کرده است. یک لیسک سیلیکونی برای تمیز کردن دستگاه و محفظه‌ی مخصوص جهت نگه‌داری لوازم و متعلقات، از دیگر محتویات این محصول است.

چرا بخریم؟ چرا نخریم؟
۳ کاسه‌ی پلاستیکی از کوچک تا بزرگ

تیغه‌های کامل و بسیار تیز

دهانه‌ی بزرگ ۳ در ۱

سری آب مرکبات گیری

همزن سفیده تخم‌مرغ

بدنه‌ی تمام فلزی

موتور بسیار قوی و کم‌صدا

داشتن تنها دو سرعت مختلف

قیمت بسیار بالا

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ راهنمای خرید غذا ساز را به شما ارائه دادیم و تمامی اطلاعات و نکاتی را که پیش از خرید یک غذاساز مناسب باید در نظر بگیرید، بررسی کردیم. آیا داشتن غذاساز در هر آشپزخانه‌ای ضروری است؟ استفاده از غذاساز تا چه اندازه در صرفه‌جویی زمان به شما کمک می‌کند؟ اگر از مدل‌های دیگری از غذاسازها استفاده می‌کنید، نام و ویژگی‌ها آن را در نظرات بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد