25 شهریور 1403
/
308 بازدید
این برنامه ها را بعد از خرید گوشی حتما نصب کنید.
برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد

فهرست مطالب

پس از خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل، نوبت به راه‌اندازی گوشی و نصب برنامه‌های موردنیاز می‌رسد. اگر به‌تازگی گوشی جدیدی خریداری کرده‌اید و برای نصب برنامه‌های موردنیاز روی آن، ایده‌ای ندارید و یا به دنبال بهترین برنامه‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف می‌گردید، با ما همراه باشید؛ چراکه در این مقاله از بانی مگ می‌خواهیم به معرفی برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، بپردازیم. تلاش شده است تا برای هر دسته و کاربرد، یک اپلیکیشن باکیفیت و یک گزینه‌ی جایگزین معرفی شود.

برنامه ضروری و پرکاربرد گوشی اندروید

برنامه‌های زیادی وجود دارند که پس از خرید گوشی باید آن‌ها را نصب کرد. این اپلیکیشن‌ها در دسته‌های مختلفی مانند برنامه‌های ارتباطی، آموزشی، ورزشی، مدیریت زمان، خدمات بانکی و پرداخت و … قرار می‌گیرند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. اگرچه اپلیکیشن‌های معرفی شده برای سیستم‌عامل اندروید هستند، اما تقریباً تمامی آن‌ها دارای نسخه‌ی iOS بوده و کاربران آیفون نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

بهترین برنامه‌های ارتباطی

بهترین برنامه‌های ارتباطی

شاید بتوان گفت که نخستین برنامه از برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، یک پیام‌رسان باکیفیت است. اگرچه اپلیکیشن تلگرام در کشور ما مسدود شده است، اما بسیاری از مردم با ابزارهای پالایش‌شکن به آن دسترسی پیدا می‌کنند. اگر تلگرام بهترین برنامه‌ی ارتباطی نباشد، قطعاً در میان سه برنامه‌ی برتر قرار می‌گیرد. تلگرام علاوه بر سرعت و امنیت بالا، امکانات گسترده و فراوانی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ارسال و ذخیره‌ی انواع فایل‌های رسانه‌ای، اسناد و برنامه‌ها تا حداکثر ۲ گیگابایت
  • امکان استفاده از انواع ایموجی، استیکرهای ثابت و متحرک و فایل‌های gif
  • پشتیبانی از اشتراک‌گذاری لوکیشن به‌صورت زنده
  • امکان ساخت و استفاده از ربات‌های متنوع با امکانات فراوان
  • امکان ویرایش یا پاک کردن دوطرفه‌ی پیام‌ها
  • تماس صوتی و تصویری باکیفیت
  • امکان برگزاری کنفرانس صوتی یا ویدئو کنفرانس
  • امکان پیش‌نویس کردن و ارسال پیام‌های زمان‌بندی‌شده
  • امکان ایجاد سوپر گروه تا ۲۰۰ هزار نفر
  • امکان ایجاد کانال‌های اطلاع‌رسانی و بیزینسی با امکانات مدیریتی بی‌نظیر
  • امکان به اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها، بدون نیاز به دانلود آن‌ها
  • امکان اعمال تم‌ها و پس‌زمینه‌های مختلف و یا شخصی‌سازی آن‌ها

جز موارد بالا، تلگرام ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی دیگری دارد که با خرید اشتراک دسترسی به آن‌ها امکان‌پذیر است. ازجمله فعال شدت قابلیت استوری، امکان تبدیل فایل‌های صوتی به متن و همچنین افزایش محدودیت فایل‌های ارسال تا ۴ گیگابایت. همچنین فضای ابری اختصاص داده‌شده به هر کاربر نامحدود است و فایل‌ها و پیام به‌صورت همیشگی از هر دستگاهی در دسترس هستند.

اگر هم بخواهید پیام‌های شما به‌صورت سرتاسری رمزنگاری شوند، می‌توانید از قابلیت Secret Chat برای پیام‌های خصوصی استفاده کنید. تبلیغات نیز فقط در کانال‌ها مشاهده می‌شود و به‌هیچ‌عنوان برای کاربر آزاردهنده نیست.

بهترین برنامه‌های ارتباطی

دیگر اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب، واتس‌اپ است که البته امکانات کمتری در قیاس با تلگرام دارد. محدودیت حجم فایل‌های ارسالی بسیار کمتر از تلگرام است و ذخیره‌ی ابری فایل‌ها و پیام‌ها به‌صورت دائمی نیست و نسخه‌ی پشتیبان پیام‌ها و اطلاعات را باید روی حافظه‌ی داخلی گوشی یا سایر فضاهای ابری ذخیره کرد. ازجمله ویژگی‌های واتس‌اپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رمزنگاری سرتاسری پیام‌ها به‌صورت پیش‌فرض
  • تماس‌های صوتی و تصویری باکیفیت
  • امکان ایجاد و استفاده از کانال‌های اطلاع‌رسانی
  • امکان به اشتراک‌گذاری استوری برای تمام کاربران

البته اپلیکیشن‌های ارتباطی دیگری مانند مایکروسافت Teams و گوگل Meet وجود دارند که بیشتر برای برگزاری جلسات آنلاین و مکالمه‌های گروهی به کار می‌روند و کمتر برای ارتباطات شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بهترین برنامه‌های مدیریت زمان

بهترین برنامه‌های مدیریت زمان

تودویست (Todoist) یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت زمان و وظایف است. این اپلیکیشن رایگان بوده و برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است. ازجمله ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده از تم‌های مختلف
  • ویجت اختصاصی برای صفحه‌ی اصلی گوشی
  • امکان اضافه کردن بی‌نهایت وظیفه و کار
  • امکان اطلاع‌رسانی از طریق زنگ هشدار، ایمیل و پیامک
  • امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در پروژه‌های گروهی

از دیگر برنامه‌های مدیریت زمان می‌توان به Trello، Clockify، Focus Booster، Toggl Track، Remember the Milk، TimeCamp و بسیاری اپلیکیشن‌های دیگر اشاره کرد.

بهترین برنامه‌های بانکی و پرداخت

بهترین برنامه‌های بانکی و پرداخت

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های بانکی، بام بانک ملی است که به‌تازگی زبان طراحی و امکانات وب‌سایت آن نیز با اپلیکیشنش همسان شده است. سرعت این اپلیکیشن بسیار بالاست و به‌صورت غیرحضوری نیز می‌توانید حساب خود را برای استفاده از آن بسازید. به‌جز خدمات معمول بانکی، خدمات جالب‌توجه دیگری نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به امکان پرداخت مالیات خروج از کشور اشاره کرد. اگر در این بانک حساب دارید، می‌توانید از اپلیکیشن آن نیز نهایت استفاده را ببرید.

اما اگر می‌خواهید یک اپلیکیشن فرا بانکی داشته باشید، می‌توانید از دیجی‌پی استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید قبوض خدماتی را پرداخت کنید، شارژ بخرید، کارت به کارت کنید و یا عوارض جاده‌ای را پرداخت کنید. همچنین قابلیت ویژه‌ی این اپلیکیشن، امکان دریافت اعتبار خرید است که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید به‌راحتی و به‌صورت اقساطی، از وبسایت مرکز خرید آنلاین بانی مد نیز، خرید کنید. ویژگی‌های این اپلیکیشن در زیر آمده است:

  • امکان خرید شارژ و بسته‌های اینترنتی
  • امکان پرداخت انواع قبوض خدماتی
  • قابلیت کارت به کارت
  • قابلیت پرداخت عوارض جاده‌ای
  • امکان شارژ کیف پول و انجام خدمات بانکی بدون نیاز به کارت و رمز
  • امکان دریافت اعتبار خرید برای خرید اقساطی از وب‌سایت‌هایی مانند بانی مد

بهترین برنامه‌های آموزشی

بهترین برنامه‌های آموزشی

ازجمله برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، برنامه‌های آموزشی است که یکی از بهترین‌ها، Coursera است. کورسرا را می‌توان یک دانشگاه بزرگ و چندزبانه در نظر گرفت که هرکسی می‌توان از هر جای دنیا، به دوره‌های آن دسترسی داشته باشد. ازجمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • رایگان بودن تمامی دوره‌ها
  • همکاری با بیش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر دنیا
  • ارائه بیش از ۶۰۰ دوره در ۲۰ حوزه با ۱۴ زبان مختلف
  • امکان دانلود تمام محتوای آموزشی دوره‌ها

از دیگر اپلیکیشن‌های آموزشی می‌توان به Khan Academy اشاره کرد.

برای آموزش زبان‌های خارجی نیز اپلیکیشن‌های بسیاری وجود دارد. اولین و محبوب‌ترین برنامه، اپلیکیشن Duolingo است که مدرکی که توسط برنامه ارائه می‌شود، در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک جهان معتبر است. از اپلیکیشن Busuu نیز می‌توانید برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده کنید. در این برنامه دوره‌های مبتدی تا حرفه‌ای گنجانده شده است. اگر هم به دنبال یک اپلیکیشن با سیستم فلش‌کارتی، برای یادگیری واژگان خارجی هستید، می‌توانید از Memrise استفاده کنید که در نوع خود بهترین است.

یکی از برنامه‌هایی که ذهن و حافظه‌ی شما را به چالش می‌کشد و می‌تواند توان محاسبات ذهنی را افزایش دهد، Lumosity – Brain Training است. این برنامه با ارائه‌ی بازی‌های مختلف با درجه‌های سختی متفاوت، حافظه، توان محاسبات ذهنی و قدرت تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۴ توانست عنوان برترین اپلیکیشن تقویت حافظه را از گوگل پلی کسب کند. از دیگر اپلیکیشن‌های تقویت حافظه می‌توان Memorado را نام برد.

بهترین برنامه‌های آموزشی

جز موارد گفته‌شده، اپلیکیشن‌های آموزشی بسیاری در زمینه‌های مختلف وجود دارد. برای نمونه می‌توان به اپلیکیشن SkyView اشاره کرد که یکی از بهترین موارد برای نجوم و ستاره‌شناسی است. همچنین از نظر بسیاری از کاربران و فعالان اینترنت، اپلیکیشن و وب‌سایت یوتوب، به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه رایگان جهان شناخته می‌شود که می‌توانید برای یادگیری مباحث مختلف، نیم‌نگاهی به آن نیز داشته باشید.

بهترین برنامه‌های امنیتی

بهترین برنامه‌های امنیتی

اگرچه سیستم‌عامل اندروید خود دارای لایه‌های امنیتی است و اپلیکیشن‌ها را بررسی کرده و بدافزارها را شناسایی می‌کند، اما ممکن است گاهی در شناسایی بدافزارها ناتوان باشد. سیستم پالایش اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی نیز همواره با تأخیر مواجه است. در چنین شرایطی می‌توان از اپلیکیشن‌های امنیتی و آنتی‌ویروس‌ها استفاده کرد.

ازجمله برترین آنتی‌ویروس‌های موبایل می‌توان به Kaspersky اشاره کرد. این اپلیکیشن روسی، همواره در میان برترین آنتی‌ویروس‌های ویندوزی قرار داشته و نسخه‌ی موبایلی آن نیز همین رویه را در پیش گرفته است. در تست‌های صورت گرفته، اپلیکیشن کسپیرسکی توانسته با دقتی صددرصدی، اپلیکیشن‌های مخرب و بدافزارهای اندرویدی را شناسایی کند. جز این، کسپیرسکی می‌تواند در برابر وب‌سایت‌های مخرب و سرقت نیز از گوشی شما محافظت کند. ویژگی‌های این آنتی‌ویروس به شرح زیر است:

  • اسکن خودکار برنامه‌های تازه نصب‌شده
  • شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب و بدافزارها
  • اسکن و محافظت تمام‌وقت از گوشی (Real Time Protection)
  • دارای ویژگی ضد سرقت با عملکردهایی مانند قفل گوشی، ردیابی و پاک کردن اطلاعات
  • مراقبت در برابر تهدیدات اینترنتی و وب‌سایت‌های مخرب و مشکوک

از دیگر آنتی‌ویروس‌های خوبی که برای اندروید وجود دارد، می‌توان Bitdefender Mobile Security، Norton Mobile Security، AVG Antivirus Free و TotalAV Antivirus را نام برد.

بهترین برنامه‌های کاربردی

بهترین برنامه‌های کاربردی

دسته‌ی بعدی از برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، اپلیکیشن‌های کاربردی است. ازآنجاکه اپلیکیشن‌های کاربردی، یک تعریف جامع است و می‌تواند عناوین و موضوعات مختلفی را در برگیرد، جهت طولانی نشدن مقاله، تنها به معرفی اپلیکیشن‌ها در هر حوزه می‌پردازیم و از گفتن جزییات و ویژگی‌ها خودداری می‌کنیم.

درزمینه‌ی ویرایش عکس، اپلیکیشن‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان به Adobe Lightroom و PicsArt اشاره کرد. اپلیکیشن SnapSeed نیز برای کاربران حرفه‌ای‌تر است و به آن لقب فتوشاپ موبایل را داده‌اند. برای ادیت و ویرایش ویدئوهای خود نیز می‌توانید به سراغ اپلیکیشن inShot بروید که قابلیت ویرایش عکس نیز در آن وجود دارد. اپلیکیشن CapCut نیز امکانات بیشتر و بهتری را برای ویرایش ویدئوها در اختیار شما می‌گذارد و به‌راحتی می‌توانید با آن به تولید محتواهای خلاقانه بپردازید.

اگر اسناد و مدارک زیادی را در گوشی خود بررسی می‌کنید، می‌توانید برترین PDF خوان از شرکت ادوبی، یعنی Adobe PDF Reader را روی گوشی خود نصب کنید. با استفاده از اپلیکیشن CamScanner می‌توانید به‌راحتی آب خوردن و با بالاترین کیفیت، هر سند یا عکسی را اسکن کنید و خروجی موردنظرتان را از آن بگیرید.

برای خواندن یا ویرایش فایل‌های آفیس نیز می‌توانید اپلیکیشن Office از مایکروسافت را نصب کنید که البته روی گوشی‌های سامسونگ، به‌صورت پیش‌فرض نصب است (به دلیل رایگان نبودن برنامه، باید دیتای آن را به‌صورت جداگانه دانلود و نصب کنید). اگر هم به دنبال جایگزینی سبک‌تر برای آفیس می‌گردید، می‌توانید OfficeSuite Pro را امتحان کنید.

بهترین برنامه‌های کاربردی

برای پخش موزیک‌ها با بهترین کیفیت و جلوه‌های تصویری جذاب، انتخابی بهتر از Poweramp نخواهید داشت. پس‌ازآن نیز می‌توانید JetAudio را انتخاب کنید که از انواع و اقسام تنظیمات و تم‌ها برای لذت‌بخش‌تر کردن تجربه‌ی کاربری پشتیبانی می‌کند. برای پخش ویدئوها نیز MXPlayer و VLC جای هیچ حرف‌وحدیثی را باقی نگذاشته‌اند.

اپلیکیشن Google Keep برای آن دسته از کاربرانی است که در طول روز، مشغول نت‌برداری می‌شوند و موارد زیادی را یادداشت می‌کنند. با استفاده از این اپلیکیشن، کار یادداشت‌برداری و حتی رسم شکل‌های مختلف، بسیار ساده‌تر می‌شود و البته با اکانت گوگل خود، می‌توانید از هرجایی به یادداشت‌هایتان دسترسی داشته باشید.

سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌فرض، فایل‌های زیپ را باز می‌کند؛ ولی از فایل‌های RAR پشتیبانی نمی‌کند؛ اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست! چراکه می‌توانید این مشکل را با نصب اپلیکیشن Rar for Android حل کنید. از دیگر اپلیکیشن‌های مشابه می‌توان ZArchiver را نام برد.

اگر با گوشی خود، دانلودهای زیادی را انجام می‌دهید و برای مدیریت آن‌ها به دردسر می‌افتید، با اپلیکیشن ADM می‌توانید سروسامانی به دانلودهای خود بدهید و حتی آن‌ها را دسته‌بندی و زمان‌بندی کنید و محدودیت سرعت و زمان دانلود را روی آن‌ها اعمال کنید.

با عرضه اندروید ورژن ۹، گوشی‌های اندرویدی صاحب قابلیتی به نام Nearby Share شده‌اند که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توان هر فایلی را به‌سادگی با دیگران به اشتراک گذاشت. گوشی‌های سامسونگ افزون بر این، قابلیت ویژه‌ای به نام Quick Share داشتند که در نسخه‌های جدید اندروید، با Nearby Share ادغام شد؛ اما اگر در کنار این ویژگی اندروید، نیاز به اپلیکیشن جداگانه‌ای برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها داشتید، می‌توانید Xender و یا اپلیکیشن محبوب Zapya را روی گوشی خود نصب کنید.

همچنین برای این مورد، به‌هیچ‌عنوان به سراغ اپلیکیشن Share it نروید! چراکه این اپلیکیشن دسترسی‌های غیرضروری و بیش‌ازحدی را از شما می‌خواهد و با نمایش تبلیغات فراوان و اعلان‌های گاه و بی‌گاه، می‌توان آن را یک بدافزار لقب داد.

بهترین برنامه‌های سلامت و تناسب‌اندام

بهترین برنامه‌های سلامت و تناسب‌اندام

در میان اپلیکیشن‌های تناسب‌اندام، Google Fit یکی از بهترین‌هاست. این اپلیکیشن وضعیت سلامت و فعالیت‌های شما را پایش می‌کند و به آن امتیازدهی می‌کند؛ قابلیت همگام شدن با گجت‌های دیجیتال مانند ساعت‌ها و بندهای هوشمند را دارد و می‌توانید داده‌های آن را با سایر اپلیکیشن‌های ورزشی به اشتراک بگذارید.

اگر یک دونده‌ی حرفه‌ای هستید، اپلیکیشن Runtastic از آدیداس می‌تواند به کار شما بیاید. البته که مواردی همچون برنامه‌های درازنشست، شنا و دوچرخه‌سواری، یادآور نوشیدن آب، پایش وضعیت خواب و … نیز در آن به چشم می‌خورد. از دیگر اپلیکیشن‌های متمرکز بر دوندگی نیز می‌توان به Runkeeper اشاره کرد. این اپلیکیشن مسافت و سرعت دویدن را محاسبه می‌کند و با بهره‌گیری از نقشه‌ی درون برنامه‌ای می‌توانید مسیر دویدن را از پیش تعیین کنید.

بهترین برنامه‌های سلامت و تناسب‌اندام

تفاوتی ندارد که در باشگاه تمرین کنید یا در خانه؛ با استفاده از FitOlympia Pro می‌توانید به ده‌ها برنامه‌ی تمرینی مختلف، متناسب با هر سطحی دسترسی داشته باشید. از ویژگی‌های جالب‌توجه این اپلیکیشن، ارائه‌ی برنامه‌های غذایی و کالری‌سنجی است. همچنین برنامه‌های تمرینی برخی از سلبریتی‌ها نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است.

اپلیکیشن دیگری که به معرفی آن می‌پردازیم، Splits. Flexibility Training. Stretching Exercises است. این اپلیکیشن، همان‌گونه که از نامش مشخص است، به حرکت اسپلیت یا همان ۱۸۰ درجه اختصاص دارد. این برنامه با ارائه‌ی تمرینات مختلف کمک می‌کند تا به‌صورت کامل بتوانید این حرکت را اجرا کنید؛ اما این تمرینات به‌گونه‌ای است که کشش را در تمام عضلات و بدن شما ایجاد می‌کند و با برخی حرکت‌های پویا، حسابی عرق شما را درمی‌آورد! برنامه‌های تمرینی ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه در اپلیکیشن وجود دارد که بسته به میزان آمادگی خود، می‌توانید شدت تمرینات را کم یا زیاد کنید تا زمان دلخواه، بتوانید حرکت اسپلیت را کامل کنید.

باوجود اپلیکیشن ۵ Minute Home Workouts دیگر کمبود زمان نمی‌تواند بهانه‌ی خوبی برای ورزش نکردن باشد. این اپلیکیشن با ارائه‌ی تمرینات خانگی مختلف، می‌تواند عضلات دلخواه شما را هدف قرار دهد. همچنین برنامه‌های چربی‌سوزی و تمرینات یوگا و پیلاتس نیز در این اپلیکیشن وجود دارند. البته که می‌توانید تمرینات ترکیبی از همه‌ی برنامه‌ها را با هم داشته باشید. برای انجام تمرینات این برنامه نیز تنها به یک زیرانداز و یک جفت دمبل احتیاج دارید.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ، به معرفی برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، پرداختیم و در هر دسته‌بندی، بهترین اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی کردیم. البته تنوع اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی زیاد است و امکان معرفی بسیاری از آن‌ها در این مقاله وجود نداشت. لازم به گفتن است که برخی از اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله، رایگان نبوده و یا تمامی قابلیت‌های آن‌ها به‌صورت رایگان در دسترس نیست؛ اما با چرخی در وب‌سایت‌های داخلی، می‌توانید نسخه‌ی ماد (Mod) آن‌ها را دانلود کنید و به‌تمامی ویژگی‌های آن‌ها دسترسی داشته باشید.

آیا تجربه‌ی کار با اپلیکیشن‌های معرفی شده را دارید؟ به نظر شما چه اپلیکیشن‌های پرکاربرد دیگری را می‌توان برای استفاده‌ی روزمره روی گوشی‌های خود نصب کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات 2

  1. ناشناس says:

    برنامه وُرد اندروید هم میتونه فایل هایPDFرو بخونه.

    • ادمین says:

      ممنون که این برنامه رو هم بهمون معرفی کردین. 👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

جدیدترین مدل پالتو مردانه

مقدمه داشتن یک استایل شیک زمستانی، یکی از دغدغه‌های مهم آقایان به هنگام انتخاب مدل پالتو مردانه به شمار می‌آید. انتخاب

برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد
25 شهریور 1403
/
308 بازدید

این برنامه ها را بعد از خرید گوشی حتما نصب کنید.

فهرست مطالب

پس از خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل، نوبت به راه‌اندازی گوشی و نصب برنامه‌های موردنیاز می‌رسد. اگر به‌تازگی گوشی جدیدی خریداری کرده‌اید و برای نصب برنامه‌های موردنیاز روی آن، ایده‌ای ندارید و یا به دنبال بهترین برنامه‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف می‌گردید، با ما همراه باشید؛ چراکه در این مقاله از بانی مگ می‌خواهیم به معرفی برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، بپردازیم. تلاش شده است تا برای هر دسته و کاربرد، یک اپلیکیشن باکیفیت و یک گزینه‌ی جایگزین معرفی شود.

برنامه ضروری و پرکاربرد گوشی اندروید

برنامه‌های زیادی وجود دارند که پس از خرید گوشی باید آن‌ها را نصب کرد. این اپلیکیشن‌ها در دسته‌های مختلفی مانند برنامه‌های ارتباطی، آموزشی، ورزشی، مدیریت زمان، خدمات بانکی و پرداخت و … قرار می‌گیرند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. اگرچه اپلیکیشن‌های معرفی شده برای سیستم‌عامل اندروید هستند، اما تقریباً تمامی آن‌ها دارای نسخه‌ی iOS بوده و کاربران آیفون نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

بهترین برنامه‌های ارتباطی

بهترین برنامه‌های ارتباطی

شاید بتوان گفت که نخستین برنامه از برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، یک پیام‌رسان باکیفیت است. اگرچه اپلیکیشن تلگرام در کشور ما مسدود شده است، اما بسیاری از مردم با ابزارهای پالایش‌شکن به آن دسترسی پیدا می‌کنند. اگر تلگرام بهترین برنامه‌ی ارتباطی نباشد، قطعاً در میان سه برنامه‌ی برتر قرار می‌گیرد. تلگرام علاوه بر سرعت و امنیت بالا، امکانات گسترده و فراوانی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ارسال و ذخیره‌ی انواع فایل‌های رسانه‌ای، اسناد و برنامه‌ها تا حداکثر ۲ گیگابایت
  • امکان استفاده از انواع ایموجی، استیکرهای ثابت و متحرک و فایل‌های gif
  • پشتیبانی از اشتراک‌گذاری لوکیشن به‌صورت زنده
  • امکان ساخت و استفاده از ربات‌های متنوع با امکانات فراوان
  • امکان ویرایش یا پاک کردن دوطرفه‌ی پیام‌ها
  • تماس صوتی و تصویری باکیفیت
  • امکان برگزاری کنفرانس صوتی یا ویدئو کنفرانس
  • امکان پیش‌نویس کردن و ارسال پیام‌های زمان‌بندی‌شده
  • امکان ایجاد سوپر گروه تا ۲۰۰ هزار نفر
  • امکان ایجاد کانال‌های اطلاع‌رسانی و بیزینسی با امکانات مدیریتی بی‌نظیر
  • امکان به اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها، بدون نیاز به دانلود آن‌ها
  • امکان اعمال تم‌ها و پس‌زمینه‌های مختلف و یا شخصی‌سازی آن‌ها

جز موارد بالا، تلگرام ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی دیگری دارد که با خرید اشتراک دسترسی به آن‌ها امکان‌پذیر است. ازجمله فعال شدت قابلیت استوری، امکان تبدیل فایل‌های صوتی به متن و همچنین افزایش محدودیت فایل‌های ارسال تا ۴ گیگابایت. همچنین فضای ابری اختصاص داده‌شده به هر کاربر نامحدود است و فایل‌ها و پیام به‌صورت همیشگی از هر دستگاهی در دسترس هستند.

اگر هم بخواهید پیام‌های شما به‌صورت سرتاسری رمزنگاری شوند، می‌توانید از قابلیت Secret Chat برای پیام‌های خصوصی استفاده کنید. تبلیغات نیز فقط در کانال‌ها مشاهده می‌شود و به‌هیچ‌عنوان برای کاربر آزاردهنده نیست.

بهترین برنامه‌های ارتباطی

دیگر اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب، واتس‌اپ است که البته امکانات کمتری در قیاس با تلگرام دارد. محدودیت حجم فایل‌های ارسالی بسیار کمتر از تلگرام است و ذخیره‌ی ابری فایل‌ها و پیام‌ها به‌صورت دائمی نیست و نسخه‌ی پشتیبان پیام‌ها و اطلاعات را باید روی حافظه‌ی داخلی گوشی یا سایر فضاهای ابری ذخیره کرد. ازجمله ویژگی‌های واتس‌اپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رمزنگاری سرتاسری پیام‌ها به‌صورت پیش‌فرض
  • تماس‌های صوتی و تصویری باکیفیت
  • امکان ایجاد و استفاده از کانال‌های اطلاع‌رسانی
  • امکان به اشتراک‌گذاری استوری برای تمام کاربران

البته اپلیکیشن‌های ارتباطی دیگری مانند مایکروسافت Teams و گوگل Meet وجود دارند که بیشتر برای برگزاری جلسات آنلاین و مکالمه‌های گروهی به کار می‌روند و کمتر برای ارتباطات شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بهترین برنامه‌های مدیریت زمان

بهترین برنامه‌های مدیریت زمان

تودویست (Todoist) یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت زمان و وظایف است. این اپلیکیشن رایگان بوده و برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است. ازجمله ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده از تم‌های مختلف
  • ویجت اختصاصی برای صفحه‌ی اصلی گوشی
  • امکان اضافه کردن بی‌نهایت وظیفه و کار
  • امکان اطلاع‌رسانی از طریق زنگ هشدار، ایمیل و پیامک
  • امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در پروژه‌های گروهی

از دیگر برنامه‌های مدیریت زمان می‌توان به Trello، Clockify، Focus Booster، Toggl Track، Remember the Milk، TimeCamp و بسیاری اپلیکیشن‌های دیگر اشاره کرد.

بهترین برنامه‌های بانکی و پرداخت

بهترین برنامه‌های بانکی و پرداخت

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های بانکی، بام بانک ملی است که به‌تازگی زبان طراحی و امکانات وب‌سایت آن نیز با اپلیکیشنش همسان شده است. سرعت این اپلیکیشن بسیار بالاست و به‌صورت غیرحضوری نیز می‌توانید حساب خود را برای استفاده از آن بسازید. به‌جز خدمات معمول بانکی، خدمات جالب‌توجه دیگری نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به امکان پرداخت مالیات خروج از کشور اشاره کرد. اگر در این بانک حساب دارید، می‌توانید از اپلیکیشن آن نیز نهایت استفاده را ببرید.

اما اگر می‌خواهید یک اپلیکیشن فرا بانکی داشته باشید، می‌توانید از دیجی‌پی استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید قبوض خدماتی را پرداخت کنید، شارژ بخرید، کارت به کارت کنید و یا عوارض جاده‌ای را پرداخت کنید. همچنین قابلیت ویژه‌ی این اپلیکیشن، امکان دریافت اعتبار خرید است که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید به‌راحتی و به‌صورت اقساطی، از وبسایت مرکز خرید آنلاین بانی مد نیز، خرید کنید. ویژگی‌های این اپلیکیشن در زیر آمده است:

  • امکان خرید شارژ و بسته‌های اینترنتی
  • امکان پرداخت انواع قبوض خدماتی
  • قابلیت کارت به کارت
  • قابلیت پرداخت عوارض جاده‌ای
  • امکان شارژ کیف پول و انجام خدمات بانکی بدون نیاز به کارت و رمز
  • امکان دریافت اعتبار خرید برای خرید اقساطی از وب‌سایت‌هایی مانند بانی مد

بهترین برنامه‌های آموزشی

بهترین برنامه‌های آموزشی

ازجمله برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، برنامه‌های آموزشی است که یکی از بهترین‌ها، Coursera است. کورسرا را می‌توان یک دانشگاه بزرگ و چندزبانه در نظر گرفت که هرکسی می‌توان از هر جای دنیا، به دوره‌های آن دسترسی داشته باشد. ازجمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • رایگان بودن تمامی دوره‌ها
  • همکاری با بیش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر دنیا
  • ارائه بیش از ۶۰۰ دوره در ۲۰ حوزه با ۱۴ زبان مختلف
  • امکان دانلود تمام محتوای آموزشی دوره‌ها

از دیگر اپلیکیشن‌های آموزشی می‌توان به Khan Academy اشاره کرد.

برای آموزش زبان‌های خارجی نیز اپلیکیشن‌های بسیاری وجود دارد. اولین و محبوب‌ترین برنامه، اپلیکیشن Duolingo است که مدرکی که توسط برنامه ارائه می‌شود، در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک جهان معتبر است. از اپلیکیشن Busuu نیز می‌توانید برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده کنید. در این برنامه دوره‌های مبتدی تا حرفه‌ای گنجانده شده است. اگر هم به دنبال یک اپلیکیشن با سیستم فلش‌کارتی، برای یادگیری واژگان خارجی هستید، می‌توانید از Memrise استفاده کنید که در نوع خود بهترین است.

یکی از برنامه‌هایی که ذهن و حافظه‌ی شما را به چالش می‌کشد و می‌تواند توان محاسبات ذهنی را افزایش دهد، Lumosity – Brain Training است. این برنامه با ارائه‌ی بازی‌های مختلف با درجه‌های سختی متفاوت، حافظه، توان محاسبات ذهنی و قدرت تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۴ توانست عنوان برترین اپلیکیشن تقویت حافظه را از گوگل پلی کسب کند. از دیگر اپلیکیشن‌های تقویت حافظه می‌توان Memorado را نام برد.

بهترین برنامه‌های آموزشی

جز موارد گفته‌شده، اپلیکیشن‌های آموزشی بسیاری در زمینه‌های مختلف وجود دارد. برای نمونه می‌توان به اپلیکیشن SkyView اشاره کرد که یکی از بهترین موارد برای نجوم و ستاره‌شناسی است. همچنین از نظر بسیاری از کاربران و فعالان اینترنت، اپلیکیشن و وب‌سایت یوتوب، به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه رایگان جهان شناخته می‌شود که می‌توانید برای یادگیری مباحث مختلف، نیم‌نگاهی به آن نیز داشته باشید.

بهترین برنامه‌های امنیتی

بهترین برنامه‌های امنیتی

اگرچه سیستم‌عامل اندروید خود دارای لایه‌های امنیتی است و اپلیکیشن‌ها را بررسی کرده و بدافزارها را شناسایی می‌کند، اما ممکن است گاهی در شناسایی بدافزارها ناتوان باشد. سیستم پالایش اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی نیز همواره با تأخیر مواجه است. در چنین شرایطی می‌توان از اپلیکیشن‌های امنیتی و آنتی‌ویروس‌ها استفاده کرد.

ازجمله برترین آنتی‌ویروس‌های موبایل می‌توان به Kaspersky اشاره کرد. این اپلیکیشن روسی، همواره در میان برترین آنتی‌ویروس‌های ویندوزی قرار داشته و نسخه‌ی موبایلی آن نیز همین رویه را در پیش گرفته است. در تست‌های صورت گرفته، اپلیکیشن کسپیرسکی توانسته با دقتی صددرصدی، اپلیکیشن‌های مخرب و بدافزارهای اندرویدی را شناسایی کند. جز این، کسپیرسکی می‌تواند در برابر وب‌سایت‌های مخرب و سرقت نیز از گوشی شما محافظت کند. ویژگی‌های این آنتی‌ویروس به شرح زیر است:

  • اسکن خودکار برنامه‌های تازه نصب‌شده
  • شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب و بدافزارها
  • اسکن و محافظت تمام‌وقت از گوشی (Real Time Protection)
  • دارای ویژگی ضد سرقت با عملکردهایی مانند قفل گوشی، ردیابی و پاک کردن اطلاعات
  • مراقبت در برابر تهدیدات اینترنتی و وب‌سایت‌های مخرب و مشکوک

از دیگر آنتی‌ویروس‌های خوبی که برای اندروید وجود دارد، می‌توان Bitdefender Mobile Security، Norton Mobile Security، AVG Antivirus Free و TotalAV Antivirus را نام برد.

بهترین برنامه‌های کاربردی

بهترین برنامه‌های کاربردی

دسته‌ی بعدی از برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، اپلیکیشن‌های کاربردی است. ازآنجاکه اپلیکیشن‌های کاربردی، یک تعریف جامع است و می‌تواند عناوین و موضوعات مختلفی را در برگیرد، جهت طولانی نشدن مقاله، تنها به معرفی اپلیکیشن‌ها در هر حوزه می‌پردازیم و از گفتن جزییات و ویژگی‌ها خودداری می‌کنیم.

درزمینه‌ی ویرایش عکس، اپلیکیشن‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان به Adobe Lightroom و PicsArt اشاره کرد. اپلیکیشن SnapSeed نیز برای کاربران حرفه‌ای‌تر است و به آن لقب فتوشاپ موبایل را داده‌اند. برای ادیت و ویرایش ویدئوهای خود نیز می‌توانید به سراغ اپلیکیشن inShot بروید که قابلیت ویرایش عکس نیز در آن وجود دارد. اپلیکیشن CapCut نیز امکانات بیشتر و بهتری را برای ویرایش ویدئوها در اختیار شما می‌گذارد و به‌راحتی می‌توانید با آن به تولید محتواهای خلاقانه بپردازید.

اگر اسناد و مدارک زیادی را در گوشی خود بررسی می‌کنید، می‌توانید برترین PDF خوان از شرکت ادوبی، یعنی Adobe PDF Reader را روی گوشی خود نصب کنید. با استفاده از اپلیکیشن CamScanner می‌توانید به‌راحتی آب خوردن و با بالاترین کیفیت، هر سند یا عکسی را اسکن کنید و خروجی موردنظرتان را از آن بگیرید.

برای خواندن یا ویرایش فایل‌های آفیس نیز می‌توانید اپلیکیشن Office از مایکروسافت را نصب کنید که البته روی گوشی‌های سامسونگ، به‌صورت پیش‌فرض نصب است (به دلیل رایگان نبودن برنامه، باید دیتای آن را به‌صورت جداگانه دانلود و نصب کنید). اگر هم به دنبال جایگزینی سبک‌تر برای آفیس می‌گردید، می‌توانید OfficeSuite Pro را امتحان کنید.

بهترین برنامه‌های کاربردی

برای پخش موزیک‌ها با بهترین کیفیت و جلوه‌های تصویری جذاب، انتخابی بهتر از Poweramp نخواهید داشت. پس‌ازآن نیز می‌توانید JetAudio را انتخاب کنید که از انواع و اقسام تنظیمات و تم‌ها برای لذت‌بخش‌تر کردن تجربه‌ی کاربری پشتیبانی می‌کند. برای پخش ویدئوها نیز MXPlayer و VLC جای هیچ حرف‌وحدیثی را باقی نگذاشته‌اند.

اپلیکیشن Google Keep برای آن دسته از کاربرانی است که در طول روز، مشغول نت‌برداری می‌شوند و موارد زیادی را یادداشت می‌کنند. با استفاده از این اپلیکیشن، کار یادداشت‌برداری و حتی رسم شکل‌های مختلف، بسیار ساده‌تر می‌شود و البته با اکانت گوگل خود، می‌توانید از هرجایی به یادداشت‌هایتان دسترسی داشته باشید.

سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌فرض، فایل‌های زیپ را باز می‌کند؛ ولی از فایل‌های RAR پشتیبانی نمی‌کند؛ اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست! چراکه می‌توانید این مشکل را با نصب اپلیکیشن Rar for Android حل کنید. از دیگر اپلیکیشن‌های مشابه می‌توان ZArchiver را نام برد.

اگر با گوشی خود، دانلودهای زیادی را انجام می‌دهید و برای مدیریت آن‌ها به دردسر می‌افتید، با اپلیکیشن ADM می‌توانید سروسامانی به دانلودهای خود بدهید و حتی آن‌ها را دسته‌بندی و زمان‌بندی کنید و محدودیت سرعت و زمان دانلود را روی آن‌ها اعمال کنید.

با عرضه اندروید ورژن ۹، گوشی‌های اندرویدی صاحب قابلیتی به نام Nearby Share شده‌اند که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توان هر فایلی را به‌سادگی با دیگران به اشتراک گذاشت. گوشی‌های سامسونگ افزون بر این، قابلیت ویژه‌ای به نام Quick Share داشتند که در نسخه‌های جدید اندروید، با Nearby Share ادغام شد؛ اما اگر در کنار این ویژگی اندروید، نیاز به اپلیکیشن جداگانه‌ای برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها داشتید، می‌توانید Xender و یا اپلیکیشن محبوب Zapya را روی گوشی خود نصب کنید.

همچنین برای این مورد، به‌هیچ‌عنوان به سراغ اپلیکیشن Share it نروید! چراکه این اپلیکیشن دسترسی‌های غیرضروری و بیش‌ازحدی را از شما می‌خواهد و با نمایش تبلیغات فراوان و اعلان‌های گاه و بی‌گاه، می‌توان آن را یک بدافزار لقب داد.

بهترین برنامه‌های سلامت و تناسب‌اندام

بهترین برنامه‌های سلامت و تناسب‌اندام

در میان اپلیکیشن‌های تناسب‌اندام، Google Fit یکی از بهترین‌هاست. این اپلیکیشن وضعیت سلامت و فعالیت‌های شما را پایش می‌کند و به آن امتیازدهی می‌کند؛ قابلیت همگام شدن با گجت‌های دیجیتال مانند ساعت‌ها و بندهای هوشمند را دارد و می‌توانید داده‌های آن را با سایر اپلیکیشن‌های ورزشی به اشتراک بگذارید.

اگر یک دونده‌ی حرفه‌ای هستید، اپلیکیشن Runtastic از آدیداس می‌تواند به کار شما بیاید. البته که مواردی همچون برنامه‌های درازنشست، شنا و دوچرخه‌سواری، یادآور نوشیدن آب، پایش وضعیت خواب و … نیز در آن به چشم می‌خورد. از دیگر اپلیکیشن‌های متمرکز بر دوندگی نیز می‌توان به Runkeeper اشاره کرد. این اپلیکیشن مسافت و سرعت دویدن را محاسبه می‌کند و با بهره‌گیری از نقشه‌ی درون برنامه‌ای می‌توانید مسیر دویدن را از پیش تعیین کنید.

بهترین برنامه‌های سلامت و تناسب‌اندام

تفاوتی ندارد که در باشگاه تمرین کنید یا در خانه؛ با استفاده از FitOlympia Pro می‌توانید به ده‌ها برنامه‌ی تمرینی مختلف، متناسب با هر سطحی دسترسی داشته باشید. از ویژگی‌های جالب‌توجه این اپلیکیشن، ارائه‌ی برنامه‌های غذایی و کالری‌سنجی است. همچنین برنامه‌های تمرینی برخی از سلبریتی‌ها نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است.

اپلیکیشن دیگری که به معرفی آن می‌پردازیم، Splits. Flexibility Training. Stretching Exercises است. این اپلیکیشن، همان‌گونه که از نامش مشخص است، به حرکت اسپلیت یا همان ۱۸۰ درجه اختصاص دارد. این برنامه با ارائه‌ی تمرینات مختلف کمک می‌کند تا به‌صورت کامل بتوانید این حرکت را اجرا کنید؛ اما این تمرینات به‌گونه‌ای است که کشش را در تمام عضلات و بدن شما ایجاد می‌کند و با برخی حرکت‌های پویا، حسابی عرق شما را درمی‌آورد! برنامه‌های تمرینی ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روزه در اپلیکیشن وجود دارد که بسته به میزان آمادگی خود، می‌توانید شدت تمرینات را کم یا زیاد کنید تا زمان دلخواه، بتوانید حرکت اسپلیت را کامل کنید.

باوجود اپلیکیشن ۵ Minute Home Workouts دیگر کمبود زمان نمی‌تواند بهانه‌ی خوبی برای ورزش نکردن باشد. این اپلیکیشن با ارائه‌ی تمرینات خانگی مختلف، می‌تواند عضلات دلخواه شما را هدف قرار دهد. همچنین برنامه‌های چربی‌سوزی و تمرینات یوگا و پیلاتس نیز در این اپلیکیشن وجود دارند. البته که می‌توانید تمرینات ترکیبی از همه‌ی برنامه‌ها را با هم داشته باشید. برای انجام تمرینات این برنامه نیز تنها به یک زیرانداز و یک جفت دمبل احتیاج دارید.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ، به معرفی برنامه‌هایی که بعد از خرید گوشی باید نصب کرد، پرداختیم و در هر دسته‌بندی، بهترین اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی کردیم. البته تنوع اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی زیاد است و امکان معرفی بسیاری از آن‌ها در این مقاله وجود نداشت. لازم به گفتن است که برخی از اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله، رایگان نبوده و یا تمامی قابلیت‌های آن‌ها به‌صورت رایگان در دسترس نیست؛ اما با چرخی در وب‌سایت‌های داخلی، می‌توانید نسخه‌ی ماد (Mod) آن‌ها را دانلود کنید و به‌تمامی ویژگی‌های آن‌ها دسترسی داشته باشید.

آیا تجربه‌ی کار با اپلیکیشن‌های معرفی شده را دارید؟ به نظر شما چه اپلیکیشن‌های پرکاربرد دیگری را می‌توان برای استفاده‌ی روزمره روی گوشی‌های خود نصب کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات 2

  1. ناشناس says:

    برنامه وُرد اندروید هم میتونه فایل هایPDFرو بخونه.

    • ادمین says:

      ممنون که این برنامه رو هم بهمون معرفی کردین. 👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد