11 شهریور 1403
/
17,608 بازدید
راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تابستان ۱۴۰۳

فهرست مطالب

شیائومی از آن برندهایی است که با عرضه‌ی گوشی‌های متنوع در بازه‌های قیمتی اقتصادی و میان‌رده، توانسته خود را در دل کاربران جا کرده و طرفدارانی زیادی برای خود دست‌وپا کند. گوشی‌های پرچمدار شیائومی نیز با سخت‌افزارهای به‌روز و قدرتمند، برای اپل، سامسونگ و سایر برندها خط‌ونشان کشیده‌اند و فروش زیادی را برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند. در کنار سخت‌افزار قدرتمند و امکانات فراوان، قیمت گوشی‌های شیائومی نیز بسیار مناسب است که ارزش خرید آن‌ها را بالا می‌برد.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به تولیدات شیائومی هستید و قصد خرید گوشی از این برند را دارید، این مقاله از بانی مگ به شما اختصاص دارد. در این مقاله به راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی می‌پردازیم و چند مدل از بهترین مدل‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار شیائومی را که در بازار موجود می‌باشند، به شما معرفی خواهیم کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی

شیائومی افزون بر گوشی‌های پرچمدار و قاتل پرچمداری که روانه‌ی بازار می‌کند، وظیفه‌ی تولید گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود را نیز به برندهای ردمی و پوکو سپرده است.

این دو برند اگرچه مستقل به شمار می‌روند، اما از خانواده‌ی گوشی‌های شیائومی به شمار می‌آیند؛ چراکه هم از زبان طراحی یکسانی استفاده می‌کنند و هم رابط کاربری آن‌ها، همان رابط کاربری MIUI شیائومی است و اصل کلی هر سه آن‌ها، ارائه‌ی بهترین سخت‌افزار و امکانات در گوشی شیائومی، با کمترین قیمت ممکن است که در این امر بسیار موفق بوده‌اند. در ادامه می‌خواهیم راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی، در دسته‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار را به شما ارائه دهیم تا با هر بودجه‌ای بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی

در میان گوشی‌های سری ردمی و پوکو، می‌توان گوشی‌های اقتصادی بسیار خوبی را پیدا کرد که به‌خوبی می‌توانند نیازهای شما را پاسخ دهند. در زیر چند مدل از بهترین گوشی‌های اقتصادی را معرفی می‌کنیم.

شیائومی Redmi A3

شیائومی Redmi A3

ردمی A3 را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار دانست. طراحی بدنه پلاستیکی است؛ اما ظاهر جذابی دارد و با داشتن فریم تخت، حس خوبی را هنگام در دست گرفتن به شما می‌دهد. پردازنده‌ی گوشی مدیاتک Helio G36 است و ۳، ۴ و یا ۶ گیگابایت رم دارد. برای حافظه‌ی داخلی هم می‌توانید از میان مدل‌های ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی انتخاب کنید. پنل نمایشگر گوشی IPS LCD است و با اندازه‌ی ۶٫۷۱ اینچی بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. رزولوشن نمایشگر HD+ و نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتزی است که برای یک گوشی اقتصادی با قیمت کمتر از ۵ میلیون تومان، بسیار جالب‌توجه است.

دوربین پشتی، ظاهری غلط‌انداز دارد و در یک ماژول بزرگ دایره‌ای شکل قرار گرفته است. سنسور اصلی دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل است و برخلاف ظاهرش، نباید انتظار خارق‌العاده‌ای از آن داشته باشید. یک سنسور تشخیص عمق و فلش هم در کنار دوربین اصلی قرار دارند. درنهایت باتری گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با شارژر ۱۰ واتی درون جعبه شارژ می‌شود و می‌تواند برای شارژ کامل، زمان زیادی را از شما بگیرد.

این گوشی برای کاربرانی مناسب است که انتظاراتی حرفه‌ای از گوشی خود ندارند و می‌خواهند با حداقل قیمت، یک گوشی اقتصادی خوش‌ساخت از شیائومی، برای کارهای پایه‌ای و روزمره داشته باشند.

مشخصات گوشی Redmi A3
تراشه MediaTek Helio G36
پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320
رم ۳ / ۴ / ۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۶۴ / ۱۲۸  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه اختصاصی
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷۱ اینچ
نوع پنل نمایشگر IPS LCD
رزولوشون نمایشگر ۱۶۵۰×۷۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۵۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۸ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور QVGA تشخیص عمق
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-یونی
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 13

شیائومی Poco M5s

شیائومی Poco M5s

نمی‌توان در راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی در دسته‌ی اقتصادی، نامی از Poco M5s نبرد. این گوشی در یک سال اخیر توانسته با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوب خود در کنار قیمتی مناسب، طرفداران زیادی پیدا کند. سخت‌افزار این گوشی نسبتاً قدرتمند است و حتی می‌توان گیمینگ سبک را نیز با آن انجام داد. پردازنده‌ی مدیاتک Helio G95، ۴، ۶ و یا ۸ گیگابایت رم و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، می‌تواند هر کاربری را راضی نگه دارد. نمایشگر امولد با رزولوشن Full HD+، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و روشنایی ۱۱۰۰ نیتی آن را به یکی از بهترین‌ها در رده‌ی خود تبدیل کرده است.

در بخش دوربین نیز Poco M5s حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قابلیت فیلمبرداری ۴K داشته و در کنار آن سنسورهای فوق عریض، تشخیص عمق و ماکرو قرار دارند. اگر به موبایل‌گرافی علاقه دارید و می‌خواهید با قیمتی مناسب یک گوشی مناسب عکاسی و فیلمبرداری انتخاب کنید، Poco M5s می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد.

باتری گوشی هم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و لیتیم-پلیمری است و با شارژر ۳۳ واتی درون جعبه به‌سرعت شارژ می‌شود. قیمت گوشی شیائومی Poco M5s برای تمامی مدل‌ها کمتر از ۱۰ میلیون تومان است و با داشتن پکیجی از سخت‌افزار قوی و امکانات زیاد، می‌تواند کاربران عادی و نیمه‌حرفه‌ای را راضی نگه دارد.

مشخصات گوشی Poco M5s
تراشه MediaTek Helio G95
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MC4
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۶۴ / ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه اختصاصی
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۶۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۱۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۳۳ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 13

بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی

در بخش میان‌رده، تنوع گوشی‌های شیائومی بسیار زیاد است و می‌توانید انواع مدل‌ها را با اسامی مختلف و سخت‌افزارهای متفاوت در بازار پیدا کنید. هرکدام از این گوشی‌ها برای اهداف و کاربران خاصی طراحی شده‌اند. برای نمونه، تمرکز گوشی‌های سری ردمی بیشتر روی دوربین و امکانات نرم‌افزاری و در مقابل، پوکو بر قدرت پردازشی بیشتر و نیازهای گیمینگ تأکید دارد. چند مدل از بهترین میان‌رده‌های شیائومی در زیر معرفی شده است.

شیائومی Redmi Note 13 Pro

شیائومی Redmi Note 13 Pro

شیائومی سری ۱۳ از گوشی‌های ردمی نوت را ابتدا در چین و سپس در سایر نقاط جهان عرضه کرد. این سری از گوشی‌های نسبت به نسل قبلی خود، پیشرفت‌های چشمگیری را چه در بخش سخت‌افزاری و چه نمایشگر و دوربین داشته‌اند و البته شارژدهی و سرعت شارژدهی آن‌ها نیز بهتر شده است. شیائومی برای ردمی نوت ۱۳ پرو چیپست اسنپ‌دراگون ۷ نسل ۲ را در نظر گرفته که قدرت پردازشی بالایی را به این گوشی بخشیده است. نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو بسیار روشن‌تر شده و رنگ‌های جذاب‌تری را به نمایش می‌گذارد.

نرخ نوسازی گوشی تطبیق‌پذیر است و می‌تواند بین ۳۰، ۶۰، ۹۰ و یا ۱۲۰ هرتز، بسته به محتوایی که تماشا می‌کنید تغییر کند که به لطف این ویژگی، تصاویر بسیار روانی را خواهید دید.

در پنل پشتی، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس یک سنسور غول‌آسای ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد و انواع حالت‌های عکس‌برداری حرفه‌ای مانند حالت شب، پانوراما، ولاگ، تایم لپس، اسلوموشن و غیره را در اختیار شما می‌گذارد. عکس‌هایی که در روز گرفته می‌شوند خوب به نظر می‌رسند و عکس‌هایی که در شب و یا شرایط نوری کم گرفته می‌شوند، به لطف سنسور قوی و پردازش‌های نرم‌افزاری، کیفیت مناسبی دارند. دوربین سلفی نیز تصاویر پرتره‌ی بسیار خوبی را ثبت می‌کند و در شناسایی لبه‌ها، عملکرد مناسبی دارد.

باتری ردمی نوت ۱۳ پرو ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و با شارژر ۶۷ واتی درون جعبه به‌سرعت شارژ می‌شود. سنسور اثرانگشت هم برخلاف مدل‌های پیشین، به زیر نمایشگر رفته است. با اپلیکیشن Mi Music Player برای پخش موزیک و برخورداری از اسپیکرهای استریو، صدایی بلند و شفاف خواهید داشت. این گوشی در زمان عرضه با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 به بازار آمده و قابلیت آپدیت به اندروید ۱۴ و رابط کاربری جدید شیائومی یعنی Hyper OS را دارد.

ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی فوق‌العاده است و در کنار حافظه‌ی رم گوشی، می‌توانید ۱۲ گیگابایت از حافظه‌ی داخلی را به رم مجازی اختصاص دهید. با برخورداری از اینفرارد و با اپلیکیشن Mi Remote نیز می‌توانید لوازم‌خانگی مختلف را کنترل کنید. ردمی نوت ۱۳ پرو چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری، یک میان‌رده‌ی همه‌چیزتمام به شمار می‌رود.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

شیائومی Poco X6 Pro

شیائومی Poco X6 Pro

پوکو X6 Pro یکی از بهترین میان‌رده‌های شیائومی در یک سال گذشته است و با بهره‌گیری از چیپست مدیاتک Dimensity 8300-Ultra و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، قدرت پردازشی‌ای در قد و قواره‌ی یک پرچمدار را دارد. قیمت پوکو X6 Pro باعث نشده تا شیائومی برای آن کم بگذارد و از یک نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی با روشنایی ۱۸۰۰ نیتی برای آن استفاده کرده است. طراحی ظاهری این گوشی نیز دست کمی از سخت‌افزار آن ندارد و حس و حال یک گوشی باکیفیت و پرچمدار را به شما القا می‌کند.

اسپیکرهای استریو X6 Pro به‌اندازه‌ای باکیفیت هستند که در هنگام پخش موزیک، هیچ کمبود بیسی را احساس نخواهید کرد. این گوشی دارای استاندارد IP54 است که آن را در برابر گردوغبار و پاشش قطرات مایع مقاوم می‌کند. با آپدیت به اندروید ۱۴ و رابط کاربری جدید شیائومی یعنی Hyper OS، می‌توانید از امکانات نرم‌افزاری فراوان و انیمیشن‌های روان‌تر لذت ببرید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز می‌تواند تا یک روز شارژدهی داشته باشد و با شارژر درون جعبه، با توان ۶۷ واتی به‌سرعت شارژ می‌شود.

در کنار تمامی نقاط قوت این گوشی، دوربین‌های X6 Pro به‌خوبی سایر اجزا نیستند و علی‌رغم برخورداری از لرزش‌گیر اپتیکال، عکس‌هایی معمولی ثبت می‌کنند و جزییات و رنگ‌ها به گونه‌ای نیستند که شما را تحت تأثیر قرار دهند. اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ هستید و یا پردازش‌های سنگینی با گوشی خود انجام می‌دهید، پوکو X6 Pro همان چیزی است که به دنبالش هستید.

مشخصات گوشی Poco X6 Pro
تراشه MediaTek Dimensity 8300 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G615 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

طراحی گوشی‌های هوشمند سال‌هاست که تغییر چندانی نداشته‌اند و گوشی‌ها بسیار به هم شبیه شده‌اند. این شباهت در میان گوشی‌های میان‌رده بیشتر به چشم می‌خورد. اما ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس، آمده که قاعده را عوض کند. با لبه‌های خمیده، یک فریم آلومینیومی و البته ضخامت کمتر نسبت به رقبا، می‌توان این گوشی را دارای یکی از زیباترین طراحی‌ها برشمرد.

ماژول دوربین نیز طراحی متفاوتی نسبت به رقبا دارد و البته که عملکردش نیز قابل‌توجه است. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی توانایی فیلمبرداری ۴K را دارد و عکس‌های شارپ و پر از جزییات را ثبت می‌کند. دوربین سلفی نیز به‌مانند دوربین پشتی، عملکرد خوبی دارد و تصاویر و ویدئوهای باکیفیتی را ثبت می‌کند.

در بخش نمایشگر، شاهد یک پنل امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هستیم که رزولوشنی نزدیک به QHD دارد و بیشینه‌ی روشنایی‌اش به ۱۸۰۰ نیت می‌رسد که باعث می‌شود برای کار کردن با آن در محیط‌های بیرونی، به هیچ مشکلی برنخورید. همچنین نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از فناوری‌های Dolby Vision و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند و درمجموع، تصاویر بسیار روان و رنگ‌های دقیقی را به شما ارائه می‌دهد. سنسور اثرانگشت نیز در زیر نمایشگر قرار گرفته و دیگر با دکمه‌ی پاور ترکیب نشده است.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که خیال شما را از نفوذ گردوغبار و آب راحت می‌کند. باتری گوشی نیز بسیار جان‌سخت است و می‌تواند در کاربری‌های عادی، تا ۲ روز نیز دوام بیاورد. در تست باتری گوشی با استفاده از بازی Asphalt 9: Legends، پس از ۲۰ دقیقه تنها ۶ درصد از شارژ باتری کاسته شد. به لطف شارژر ۱۲۰ واتی درون جعبه، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس می‌توان صفر تا صد در حدود نیم ساعت پر کند که رقمی فوق‌العاده است.

اگر می‌خواهید یک میان‌رده‌ی باکیفیت داشته باشید که سخت‌افزار قدرتمند، طراحی دلنواز، و دوربین‌هایی مناسب داشته باشد، این گوشی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی

درنهایت در راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی، به پرچمداران این شرکت می‌رسیم. شیائومی همواره در گوشی‌های خود بهترین سخت‌افزارها را به کار می‌گیرد و این رویه، در گوشی‌های پرچمدار بیش‌ازپیش به چشم می‌آید. در ادامه سه مدل از برترین گوشی‌های شیائومی در دسته‌ی پرچمدار و قاتل پرچمدار را به شما معرفی می‌کنیم.

شیائومی۱۳T Pro

شیائومی13T Pro

شیائومی ۱۳T Pro اگرچه از نظر قیمتی در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد، اما از خانواده‌ی سری ۱۳ و گوشی‌های پرچمدار شیائومی است و با بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزارها، یک قاتل پرچمدار به حساب می‌آید. چیپست این گوشی مدیاتک Dimensity 9200+ است و ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم دارد و برای حافظه‌ی داخلی، نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگاباتی و یک ترابایتی ارائه شده است تا هیچ کمبودی برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود نداشته باشید.

قدرت پردازشی ۱۳T Pro شما را شگفت‌زده می‌کند و در میان هم‌رده‌های خود یکی از بهترین‌هاست و می‌توان آن را در دسته‌ی بهترین گوشی‌های گیمینگ نیز قرار داد. ازجمله نقاط تاریک این گوشی نیز می‌توان به فریم پلاستیکی آن اشاره کرد.

در بخش دوربین نیز شیائومی۱۳T Pro  حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ماژول پشتی گوشی، میزبان ۳ دوربین اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو است و می‌تواند با کیفیت ۸K و ۲۴ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. شیائومی برای ساخت دوربین‌های این گوشی با لایکا همکاری کرده است و به لطف این همکاری، می‌توانید تصاویری را با دو استایل کلی ثبت کنید.

نخست حالت Leica Authentic است که تصاویری را با رنگ‌های نزدیک‌تر به واقعیت به ثبت می‌رساند. حالت دیگر Leica Vibrant است که تصاویری را با کنتراست بالاتر و رنگ و لعاب بیشتر ثبت می‌کند. در کنار این حالات، دوربین شیائومی۱۳T Pro  از یک دو جین قابلیت و امکانات دیگر نیز پشتیبانی می‌کند که شاید کاربران عادی، اصلا به آن برنخورند.

نمایشگر گوشی از نوع امولد و ۶٫۶۷ اینچی است و با نرخ نوسازی پویا بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز و بیشینه‌ی ۱۴۴ هرتزی، در کنار روشنایی ۲۶۰۰ نیتی، چشم هر کاربری را به خود خیره می‌کند. عملکرد این نمایشگر در گیمینگ بسیار رضایت‌بخش بوده و تصاویر روانی را ارائه می‌کند. باتری۱۳T Pro  هم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و به گفته‌ی شیائومی، با شارژر ۱۲۰ واتی درون جعبه می‌تواند در مدت زمان ۱۹ دقیقه به طور کامل شارژ شود. اگر می‌خواهید تجربه‌ی کار با یک پرچمدار را با قیمتی مناسب داشته باشید، گزینه‌ای بهتر از شیائومی۱۳T Pro  نخواهید یافت.

مشخصات گوشی Xiaomi 13T Pro
تراشه MediaTek Dimensity 9200+
پردازنده‌ی گرافیکی Immortalis-G715 MC11
رم ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۴۴ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی۱۴ Ultra

شیائومی14 Ultra

شیائومی برای جدیدترین پرچمدارش از همه‌ی توانش استفاده کرده و آن را تا بن دندان مسلح کرده است. قلب تپنده‌ی گوشی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ است؛ ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم دارد و حافظه‌ی داخلی آن به یک ترابایت نیز می‌رسد. از نظر توان پردازشی، شیائومی۱۴ Ultra  بالاترین امتیازها را در بنچمارک‌ها کسب کرده و حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است.

البته در استفاده‌های سنگین و طولانی مدت، بدنه‌ی گوشی بیش از حد داغ می‌شود. قاب پشتی چرمی و فریم آن فلزی است و یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل بزرگ در پشت آن قرار گرفته است.

در ماژول دوربین بزرگ پشت گوشی، شیائومی انواع و اقسام سنسورها را قرار داده است. برای سنور اصلی، شیائومی به سراغ لنز ۱ اینچی LYT-900 ساخت سونی رفته است که این لنز می‌تواند دریچه‌ی دیافراگم متغیر داشته باشد. با استفاده از این لنز و لنزهای پریسکوپی، شیائومی۱۴ Ultra  تصاویر درخشانی را ثبت می‌کند. تصویربرداری در شب نیز رضایت‌بخش بوده و تصاویر بدون نویز هستند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند.

نمایشگر شیائومی۱۴ Ultra  از نوع LTPO AMOLED و ۶٫۷۳ اینچی است. با داشتن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۳۰۰۰ نیتی، نمایشگر این گوشی یکی از بهترین‌های بازار است. باتری این گوشی ۵۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و شیائومی برای آن یک شارژر ۹۰ واتی را در نظر گرفته است که می‌تواند در مدت زمان ۳۵ دقیقه به طور کامل شارژ شود. بدون شک شیائومی۱۴ Ultra  نه فقط بهترین گوشی شیائومی که یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند است.

مشخصات گوشی Xiaomi 14 Ultra
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750
رم ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ
نوع پنل نمایشگر LTPO AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۳۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@30fps
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی
سنسور تشخیص عمق از نوع ToF
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۹۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

نتیجه‌گیری

شیائومی از آن جمله برندهایی است که همواره ارزش خرید بالایی داشته و در برابر قیمتی که روی گوشی‌هایش می‌گذارد، بهترین خود را ارائه می‌کند. این مقاله از بانی مگ به راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی اختصاص داشت که در آن، بهترین مدل‌های موجود در بازار را در دسته‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار، معرفی کردیم. به نظر شما جای کدام یک از دیگر مدل‌های شیائومی، ردمی یا پوکو در این لیست خالی است؟

نظرات 8

  1. مهرداد says:

    عالی

  2. حمیدرضا شرف الدینی says:

    ممنون از راهنماییتون،خیلی مفید و خلاصه بود.🙏

    • ادمین says:

      خواهش می کنیم حمیدرضای عزیز. ممنون که همراهمون هستی.🌷

  3. محمدجعفر says:

    پوکو x5 هم گوشی میان رده کار راه انداز است

  4. امیر says:

    خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی (تابستان 1403)
11 شهریور 1403
/
17,608 بازدید

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تابستان ۱۴۰۳

فهرست مطالب

شیائومی از آن برندهایی است که با عرضه‌ی گوشی‌های متنوع در بازه‌های قیمتی اقتصادی و میان‌رده، توانسته خود را در دل کاربران جا کرده و طرفدارانی زیادی برای خود دست‌وپا کند. گوشی‌های پرچمدار شیائومی نیز با سخت‌افزارهای به‌روز و قدرتمند، برای اپل، سامسونگ و سایر برندها خط‌ونشان کشیده‌اند و فروش زیادی را برای این شرکت به ارمغان آورده‌اند. در کنار سخت‌افزار قدرتمند و امکانات فراوان، قیمت گوشی‌های شیائومی نیز بسیار مناسب است که ارزش خرید آن‌ها را بالا می‌برد.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به تولیدات شیائومی هستید و قصد خرید گوشی از این برند را دارید، این مقاله از بانی مگ به شما اختصاص دارد. در این مقاله به راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی می‌پردازیم و چند مدل از بهترین مدل‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار شیائومی را که در بازار موجود می‌باشند، به شما معرفی خواهیم کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی

شیائومی افزون بر گوشی‌های پرچمدار و قاتل پرچمداری که روانه‌ی بازار می‌کند، وظیفه‌ی تولید گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود را نیز به برندهای ردمی و پوکو سپرده است.

این دو برند اگرچه مستقل به شمار می‌روند، اما از خانواده‌ی گوشی‌های شیائومی به شمار می‌آیند؛ چراکه هم از زبان طراحی یکسانی استفاده می‌کنند و هم رابط کاربری آن‌ها، همان رابط کاربری MIUI شیائومی است و اصل کلی هر سه آن‌ها، ارائه‌ی بهترین سخت‌افزار و امکانات در گوشی شیائومی، با کمترین قیمت ممکن است که در این امر بسیار موفق بوده‌اند. در ادامه می‌خواهیم راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی، در دسته‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار را به شما ارائه دهیم تا با هر بودجه‌ای بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین گوشی‌های اقتصادی شیائومی

در میان گوشی‌های سری ردمی و پوکو، می‌توان گوشی‌های اقتصادی بسیار خوبی را پیدا کرد که به‌خوبی می‌توانند نیازهای شما را پاسخ دهند. در زیر چند مدل از بهترین گوشی‌های اقتصادی را معرفی می‌کنیم.

شیائومی Redmi A3

شیائومی Redmi A3

ردمی A3 را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار دانست. طراحی بدنه پلاستیکی است؛ اما ظاهر جذابی دارد و با داشتن فریم تخت، حس خوبی را هنگام در دست گرفتن به شما می‌دهد. پردازنده‌ی گوشی مدیاتک Helio G36 است و ۳، ۴ و یا ۶ گیگابایت رم دارد. برای حافظه‌ی داخلی هم می‌توانید از میان مدل‌های ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی انتخاب کنید. پنل نمایشگر گوشی IPS LCD است و با اندازه‌ی ۶٫۷۱ اینچی بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. رزولوشن نمایشگر HD+ و نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتزی است که برای یک گوشی اقتصادی با قیمت کمتر از ۵ میلیون تومان، بسیار جالب‌توجه است.

دوربین پشتی، ظاهری غلط‌انداز دارد و در یک ماژول بزرگ دایره‌ای شکل قرار گرفته است. سنسور اصلی دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل است و برخلاف ظاهرش، نباید انتظار خارق‌العاده‌ای از آن داشته باشید. یک سنسور تشخیص عمق و فلش هم در کنار دوربین اصلی قرار دارند. درنهایت باتری گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با شارژر ۱۰ واتی درون جعبه شارژ می‌شود و می‌تواند برای شارژ کامل، زمان زیادی را از شما بگیرد.

این گوشی برای کاربرانی مناسب است که انتظاراتی حرفه‌ای از گوشی خود ندارند و می‌خواهند با حداقل قیمت، یک گوشی اقتصادی خوش‌ساخت از شیائومی، برای کارهای پایه‌ای و روزمره داشته باشند.

مشخصات گوشی Redmi A3
تراشه MediaTek Helio G36
پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320
رم ۳ / ۴ / ۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۶۴ / ۱۲۸  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه اختصاصی
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷۱ اینچ
نوع پنل نمایشگر IPS LCD
رزولوشون نمایشگر ۱۶۵۰×۷۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۵۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۸ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور QVGA تشخیص عمق
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-یونی
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 13

شیائومی Poco M5s

شیائومی Poco M5s

نمی‌توان در راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی در دسته‌ی اقتصادی، نامی از Poco M5s نبرد. این گوشی در یک سال اخیر توانسته با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوب خود در کنار قیمتی مناسب، طرفداران زیادی پیدا کند. سخت‌افزار این گوشی نسبتاً قدرتمند است و حتی می‌توان گیمینگ سبک را نیز با آن انجام داد. پردازنده‌ی مدیاتک Helio G95، ۴، ۶ و یا ۸ گیگابایت رم و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، می‌تواند هر کاربری را راضی نگه دارد. نمایشگر امولد با رزولوشن Full HD+، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و روشنایی ۱۱۰۰ نیتی آن را به یکی از بهترین‌ها در رده‌ی خود تبدیل کرده است.

در بخش دوربین نیز Poco M5s حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قابلیت فیلمبرداری ۴K داشته و در کنار آن سنسورهای فوق عریض، تشخیص عمق و ماکرو قرار دارند. اگر به موبایل‌گرافی علاقه دارید و می‌خواهید با قیمتی مناسب یک گوشی مناسب عکاسی و فیلمبرداری انتخاب کنید، Poco M5s می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد.

باتری گوشی هم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و لیتیم-پلیمری است و با شارژر ۳۳ واتی درون جعبه به‌سرعت شارژ می‌شود. قیمت گوشی شیائومی Poco M5s برای تمامی مدل‌ها کمتر از ۱۰ میلیون تومان است و با داشتن پکیجی از سخت‌افزار قوی و امکانات زیاد، می‌تواند کاربران عادی و نیمه‌حرفه‌ای را راضی نگه دارد.

مشخصات گوشی Poco M5s
تراشه MediaTek Helio G95
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MC4
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۶۴ / ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه اختصاصی
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۶۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۱۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۳۳ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 13

بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی

در بخش میان‌رده، تنوع گوشی‌های شیائومی بسیار زیاد است و می‌توانید انواع مدل‌ها را با اسامی مختلف و سخت‌افزارهای متفاوت در بازار پیدا کنید. هرکدام از این گوشی‌ها برای اهداف و کاربران خاصی طراحی شده‌اند. برای نمونه، تمرکز گوشی‌های سری ردمی بیشتر روی دوربین و امکانات نرم‌افزاری و در مقابل، پوکو بر قدرت پردازشی بیشتر و نیازهای گیمینگ تأکید دارد. چند مدل از بهترین میان‌رده‌های شیائومی در زیر معرفی شده است.

شیائومی Redmi Note 13 Pro

شیائومی Redmi Note 13 Pro

شیائومی سری ۱۳ از گوشی‌های ردمی نوت را ابتدا در چین و سپس در سایر نقاط جهان عرضه کرد. این سری از گوشی‌های نسبت به نسل قبلی خود، پیشرفت‌های چشمگیری را چه در بخش سخت‌افزاری و چه نمایشگر و دوربین داشته‌اند و البته شارژدهی و سرعت شارژدهی آن‌ها نیز بهتر شده است. شیائومی برای ردمی نوت ۱۳ پرو چیپست اسنپ‌دراگون ۷ نسل ۲ را در نظر گرفته که قدرت پردازشی بالایی را به این گوشی بخشیده است. نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو بسیار روشن‌تر شده و رنگ‌های جذاب‌تری را به نمایش می‌گذارد.

نرخ نوسازی گوشی تطبیق‌پذیر است و می‌تواند بین ۳۰، ۶۰، ۹۰ و یا ۱۲۰ هرتز، بسته به محتوایی که تماشا می‌کنید تغییر کند که به لطف این ویژگی، تصاویر بسیار روانی را خواهید دید.

در پنل پشتی، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس یک سنسور غول‌آسای ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد و انواع حالت‌های عکس‌برداری حرفه‌ای مانند حالت شب، پانوراما، ولاگ، تایم لپس، اسلوموشن و غیره را در اختیار شما می‌گذارد. عکس‌هایی که در روز گرفته می‌شوند خوب به نظر می‌رسند و عکس‌هایی که در شب و یا شرایط نوری کم گرفته می‌شوند، به لطف سنسور قوی و پردازش‌های نرم‌افزاری، کیفیت مناسبی دارند. دوربین سلفی نیز تصاویر پرتره‌ی بسیار خوبی را ثبت می‌کند و در شناسایی لبه‌ها، عملکرد مناسبی دارد.

باتری ردمی نوت ۱۳ پرو ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و با شارژر ۶۷ واتی درون جعبه به‌سرعت شارژ می‌شود. سنسور اثرانگشت هم برخلاف مدل‌های پیشین، به زیر نمایشگر رفته است. با اپلیکیشن Mi Music Player برای پخش موزیک و برخورداری از اسپیکرهای استریو، صدایی بلند و شفاف خواهید داشت. این گوشی در زمان عرضه با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 به بازار آمده و قابلیت آپدیت به اندروید ۱۴ و رابط کاربری جدید شیائومی یعنی Hyper OS را دارد.

ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی فوق‌العاده است و در کنار حافظه‌ی رم گوشی، می‌توانید ۱۲ گیگابایت از حافظه‌ی داخلی را به رم مجازی اختصاص دهید. با برخورداری از اینفرارد و با اپلیکیشن Mi Remote نیز می‌توانید لوازم‌خانگی مختلف را کنترل کنید. ردمی نوت ۱۳ پرو چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری، یک میان‌رده‌ی همه‌چیزتمام به شمار می‌رود.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

شیائومی Poco X6 Pro

شیائومی Poco X6 Pro

پوکو X6 Pro یکی از بهترین میان‌رده‌های شیائومی در یک سال گذشته است و با بهره‌گیری از چیپست مدیاتک Dimensity 8300-Ultra و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، قدرت پردازشی‌ای در قد و قواره‌ی یک پرچمدار را دارد. قیمت پوکو X6 Pro باعث نشده تا شیائومی برای آن کم بگذارد و از یک نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی با روشنایی ۱۸۰۰ نیتی برای آن استفاده کرده است. طراحی ظاهری این گوشی نیز دست کمی از سخت‌افزار آن ندارد و حس و حال یک گوشی باکیفیت و پرچمدار را به شما القا می‌کند.

اسپیکرهای استریو X6 Pro به‌اندازه‌ای باکیفیت هستند که در هنگام پخش موزیک، هیچ کمبود بیسی را احساس نخواهید کرد. این گوشی دارای استاندارد IP54 است که آن را در برابر گردوغبار و پاشش قطرات مایع مقاوم می‌کند. با آپدیت به اندروید ۱۴ و رابط کاربری جدید شیائومی یعنی Hyper OS، می‌توانید از امکانات نرم‌افزاری فراوان و انیمیشن‌های روان‌تر لذت ببرید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز می‌تواند تا یک روز شارژدهی داشته باشد و با شارژر درون جعبه، با توان ۶۷ واتی به‌سرعت شارژ می‌شود.

در کنار تمامی نقاط قوت این گوشی، دوربین‌های X6 Pro به‌خوبی سایر اجزا نیستند و علی‌رغم برخورداری از لرزش‌گیر اپتیکال، عکس‌هایی معمولی ثبت می‌کنند و جزییات و رنگ‌ها به گونه‌ای نیستند که شما را تحت تأثیر قرار دهند. اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ هستید و یا پردازش‌های سنگینی با گوشی خود انجام می‌دهید، پوکو X6 Pro همان چیزی است که به دنبالش هستید.

مشخصات گوشی Poco X6 Pro
تراشه MediaTek Dimensity 8300 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G615 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus

طراحی گوشی‌های هوشمند سال‌هاست که تغییر چندانی نداشته‌اند و گوشی‌ها بسیار به هم شبیه شده‌اند. این شباهت در میان گوشی‌های میان‌رده بیشتر به چشم می‌خورد. اما ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس، آمده که قاعده را عوض کند. با لبه‌های خمیده، یک فریم آلومینیومی و البته ضخامت کمتر نسبت به رقبا، می‌توان این گوشی را دارای یکی از زیباترین طراحی‌ها برشمرد.

ماژول دوربین نیز طراحی متفاوتی نسبت به رقبا دارد و البته که عملکردش نیز قابل‌توجه است. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی توانایی فیلمبرداری ۴K را دارد و عکس‌های شارپ و پر از جزییات را ثبت می‌کند. دوربین سلفی نیز به‌مانند دوربین پشتی، عملکرد خوبی دارد و تصاویر و ویدئوهای باکیفیتی را ثبت می‌کند.

در بخش نمایشگر، شاهد یک پنل امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هستیم که رزولوشنی نزدیک به QHD دارد و بیشینه‌ی روشنایی‌اش به ۱۸۰۰ نیت می‌رسد که باعث می‌شود برای کار کردن با آن در محیط‌های بیرونی، به هیچ مشکلی برنخورید. همچنین نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از فناوری‌های Dolby Vision و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند و درمجموع، تصاویر بسیار روان و رنگ‌های دقیقی را به شما ارائه می‌دهد. سنسور اثرانگشت نیز در زیر نمایشگر قرار گرفته و دیگر با دکمه‌ی پاور ترکیب نشده است.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که خیال شما را از نفوذ گردوغبار و آب راحت می‌کند. باتری گوشی نیز بسیار جان‌سخت است و می‌تواند در کاربری‌های عادی، تا ۲ روز نیز دوام بیاورد. در تست باتری گوشی با استفاده از بازی Asphalt 9: Legends، پس از ۲۰ دقیقه تنها ۶ درصد از شارژ باتری کاسته شد. به لطف شارژر ۱۲۰ واتی درون جعبه، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس می‌توان صفر تا صد در حدود نیم ساعت پر کند که رقمی فوق‌العاده است.

اگر می‌خواهید یک میان‌رده‌ی باکیفیت داشته باشید که سخت‌افزار قدرتمند، طراحی دلنواز، و دوربین‌هایی مناسب داشته باشد، این گوشی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی

درنهایت در راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی، به پرچمداران این شرکت می‌رسیم. شیائومی همواره در گوشی‌های خود بهترین سخت‌افزارها را به کار می‌گیرد و این رویه، در گوشی‌های پرچمدار بیش‌ازپیش به چشم می‌آید. در ادامه سه مدل از برترین گوشی‌های شیائومی در دسته‌ی پرچمدار و قاتل پرچمدار را به شما معرفی می‌کنیم.

شیائومی۱۳T Pro

شیائومی13T Pro

شیائومی ۱۳T Pro اگرچه از نظر قیمتی در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد، اما از خانواده‌ی سری ۱۳ و گوشی‌های پرچمدار شیائومی است و با بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزارها، یک قاتل پرچمدار به حساب می‌آید. چیپست این گوشی مدیاتک Dimensity 9200+ است و ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم دارد و برای حافظه‌ی داخلی، نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگاباتی و یک ترابایتی ارائه شده است تا هیچ کمبودی برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود نداشته باشید.

قدرت پردازشی ۱۳T Pro شما را شگفت‌زده می‌کند و در میان هم‌رده‌های خود یکی از بهترین‌هاست و می‌توان آن را در دسته‌ی بهترین گوشی‌های گیمینگ نیز قرار داد. ازجمله نقاط تاریک این گوشی نیز می‌توان به فریم پلاستیکی آن اشاره کرد.

در بخش دوربین نیز شیائومی۱۳T Pro  حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و ماژول پشتی گوشی، میزبان ۳ دوربین اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو است و می‌تواند با کیفیت ۸K و ۲۴ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. شیائومی برای ساخت دوربین‌های این گوشی با لایکا همکاری کرده است و به لطف این همکاری، می‌توانید تصاویری را با دو استایل کلی ثبت کنید.

نخست حالت Leica Authentic است که تصاویری را با رنگ‌های نزدیک‌تر به واقعیت به ثبت می‌رساند. حالت دیگر Leica Vibrant است که تصاویری را با کنتراست بالاتر و رنگ و لعاب بیشتر ثبت می‌کند. در کنار این حالات، دوربین شیائومی۱۳T Pro  از یک دو جین قابلیت و امکانات دیگر نیز پشتیبانی می‌کند که شاید کاربران عادی، اصلا به آن برنخورند.

نمایشگر گوشی از نوع امولد و ۶٫۶۷ اینچی است و با نرخ نوسازی پویا بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز و بیشینه‌ی ۱۴۴ هرتزی، در کنار روشنایی ۲۶۰۰ نیتی، چشم هر کاربری را به خود خیره می‌کند. عملکرد این نمایشگر در گیمینگ بسیار رضایت‌بخش بوده و تصاویر روانی را ارائه می‌کند. باتری۱۳T Pro  هم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و به گفته‌ی شیائومی، با شارژر ۱۲۰ واتی درون جعبه می‌تواند در مدت زمان ۱۹ دقیقه به طور کامل شارژ شود. اگر می‌خواهید تجربه‌ی کار با یک پرچمدار را با قیمتی مناسب داشته باشید، گزینه‌ای بهتر از شیائومی۱۳T Pro  نخواهید یافت.

مشخصات گوشی Xiaomi 13T Pro
تراشه MediaTek Dimensity 9200+
پردازنده‌ی گرافیکی Immortalis-G715 MC11
رم ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۴۴ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی۱۴ Ultra

شیائومی14 Ultra

شیائومی برای جدیدترین پرچمدارش از همه‌ی توانش استفاده کرده و آن را تا بن دندان مسلح کرده است. قلب تپنده‌ی گوشی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ است؛ ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم دارد و حافظه‌ی داخلی آن به یک ترابایت نیز می‌رسد. از نظر توان پردازشی، شیائومی۱۴ Ultra  بالاترین امتیازها را در بنچمارک‌ها کسب کرده و حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است.

البته در استفاده‌های سنگین و طولانی مدت، بدنه‌ی گوشی بیش از حد داغ می‌شود. قاب پشتی چرمی و فریم آن فلزی است و یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل بزرگ در پشت آن قرار گرفته است.

در ماژول دوربین بزرگ پشت گوشی، شیائومی انواع و اقسام سنسورها را قرار داده است. برای سنور اصلی، شیائومی به سراغ لنز ۱ اینچی LYT-900 ساخت سونی رفته است که این لنز می‌تواند دریچه‌ی دیافراگم متغیر داشته باشد. با استفاده از این لنز و لنزهای پریسکوپی، شیائومی۱۴ Ultra  تصاویر درخشانی را ثبت می‌کند. تصویربرداری در شب نیز رضایت‌بخش بوده و تصاویر بدون نویز هستند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند.

نمایشگر شیائومی۱۴ Ultra  از نوع LTPO AMOLED و ۶٫۷۳ اینچی است. با داشتن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۳۰۰۰ نیتی، نمایشگر این گوشی یکی از بهترین‌های بازار است. باتری این گوشی ۵۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و شیائومی برای آن یک شارژر ۹۰ واتی را در نظر گرفته است که می‌تواند در مدت زمان ۳۵ دقیقه به طور کامل شارژ شود. بدون شک شیائومی۱۴ Ultra  نه فقط بهترین گوشی شیائومی که یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند است.

مشخصات گوشی Xiaomi 14 Ultra
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750
رم ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ
نوع پنل نمایشگر LTPO AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۳۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@30fps
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی
سنسور تشخیص عمق از نوع ToF
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۹۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

نتیجه‌گیری

شیائومی از آن جمله برندهایی است که همواره ارزش خرید بالایی داشته و در برابر قیمتی که روی گوشی‌هایش می‌گذارد، بهترین خود را ارائه می‌کند. این مقاله از بانی مگ به راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی اختصاص داشت که در آن، بهترین مدل‌های موجود در بازار را در دسته‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار، معرفی کردیم. به نظر شما جای کدام یک از دیگر مدل‌های شیائومی، ردمی یا پوکو در این لیست خالی است؟

نظرات 8

  1. مهرداد says:

    عالی

  2. حمیدرضا شرف الدینی says:

    ممنون از راهنماییتون،خیلی مفید و خلاصه بود.🙏

    • ادمین says:

      خواهش می کنیم حمیدرضای عزیز. ممنون که همراهمون هستی.🌷

  3. محمدجعفر says:

    پوکو x5 هم گوشی میان رده کار راه انداز است

  4. امیر says:

    خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد