16 مرداد 1403
/
237 بازدید
راهنمای خرید گوشی برای تماشای فیلم و سریال
راهنمای خرید گوشی برای تماشای فیلم و سریال

فهرست مطالب

روزهای بلند تابستان، فرصت مناسبی برای پرداختن بیشتر به سرگرمی‌های موردعلاقه‌ی خودمان است. برخی به بازی‌های کامپیوتری می‌پردازند، برخی موسیقی گوشی می‌کنند، عده‌ای کتاب می‌خوانند و برخی دیگر هم به سراغ تماشای فیلم و سریال می‌روند. زندگی روزمره‌ی ما نیز تا حد زیادی موبایلیزه شده و بسیاری از افراد حتی در صورت داشتن لپتاپ یا سیستم‌های کامپیوتری، حوصله‌ی روشن کردن آن را ندارند و ترجیح می‌دهند با همان گوشی موبایل به تماشای فیلم و سریال بپردازند؛ همچنین تماشای فیلم و سریال در سفر یا مسیرهای طولانی روزانه که امکان حمل‌ونقل لپتاپ وجود ندارد، تنها با گوشی ممکن است.

اگر شما نیز از این دسته افراد هستید و قصد خرید موبایل دارید و می‌خواهید با گوشی خود، با بهترین کیفیت فیلم‌ها و سریال‌ها را تماشا کنید، جای درستی آمده‌اید! این مقاله از بانی مگ به راهنمای خرید گوشی مناسب تماشای فیلم و سریال اختصاص دارد و در آن سخت‌افزار مناسب و همچنین بهترین گوشی‌ها در بازه‌های قیمتی مختلف را برای تماشای فیلم و سریال به شما معرفی می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال

انتخاب و خرید بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال گاهی ممکن است از خرید تلویزیون نیز سخت‌تر باشد؛ چراکه تنوع برندها، مدل‌ها و قیمت‌ها بسیار زیاد است؛ اما با دانستن نیاز خود و شناختن هر یک از سخت‌افزارها و تأثیری که روی خروجی تصویر دارند، می‌توان انتخاب دقیق‌تری داشت. در ادامه نکاتی را که باید در هنگام خرید گوشی برای تماشای فیلم و سریال به آن توجه کنید، بیان می‌کنیم.

نکاتی در هنگام خرید گوشی برای تماشای فیلم و سریال

شاید در نگاه اول به نظر برسد که یک گوشی مناسب برای تماشای فیلم و سریال تنها نمایشگر باکیفیتی دارد و سایر سخت‌افزارهای آن‌ها تأثیری در کیفیت تصویر ندارند؛ اما این تصوری اشتباه است.

چراکه گوشی موردنظر در ابتدا باید قدرت پردازشی مناسبی داشته باشد تا از پس اجرای ویدئوهای باکیفیت مانند Full HD بربیاید. همچنین با بالا رفتن کیفیت فیلم‌ها و سریال، حجم آن‌ها نیز بیشتر شده و فضای ذخیره‌سازی بیشتری احتیاج دارند. شارژدهی مناسب، اسپیکرهای باکیفیت و درنهایت یک نمایشگر بزرگ با وضوح‌بالا، کمک می‌کنند تا از تماشای فیلم و سریال روی گوشی لذت بیشتری ببرید.

پردازنده و رم

پردازنده و رم

یک نمایشگر قدرتمند، برای پردازش و خروجی تصاویر باکیفیت، نیاز به یک پردازنده‌ی قوی و میزان رم کافی دارد. چراکه اگر گوشی پردازش درستی نداشته باشد، ممکن است هنگام پخش ویدئوهای باکیفیت بالاتر، تصویر گیر کند و یا از کیفیتش کاسته شود. همچنین درصورتی‌که به استریم فیلم و سریال می‌پردازید، داشتن یک پردازنده‌ی جدید که از فناوری‌های ارتباطی روز مانند ۵G پشتیبانی کند، از واجبات است.

تقریباً تمامی پردازنده‌های گوشی‌های اندرویدی جدید، ۸ هسته‌ای هستند و هسته‌های راندمانی (Efficiency) دارند که در هنگام کارکردهای سبک‌تر فعال می‌شوند و هم دارای هسته‌های عملکردی (Performance) هستند که در هنگام پردازش‌های سنگین‌تر وارد مدار می‌شوند.

میزان رم گوشی‌ها در بخش اقتصادی حداقل ۴ گیگ و در میان‌رده‌ها و پرچمدارها ۸ یا ۱۲ گیگابایت و یا بیشتر است که بعید است برای تماشای فیلم و سریال‌های HD یا Full HD با آن‌ها به مشکل خاصی بخورید؛ اما اگر کیفیت بالاتری مانند ۴K می‌خواهید، باید گوشی موردنظر خود را از میان گوشی‌های رده‌بالاتر انتخاب کنید.

حافظه داخلی

در این بخش از راهنمای خرید گوشی مناسب تماشای فیلم و سریال به اهمیت حافظه‌ی داخلی می‌پردازیم. اگر فیلم‌ها و سریال‌ها را از پلتفرم‌های داخلی و خارجی استریم می‌کنید، نیاز به فضای ذخیره‌سازی زیادی نخواهید داشت؛ اما اگر از آن دسته افرادی هستید که فیلم‌ها و سریال‌ها را دانلود می‌کنید و یا علاقه‌مند به آرشیو کردن آن‌ها هستید، اهمیت داشتن حافظه‌ی داخلی با حجم مناسب دوچندان می‌شود.

حافظه‌ی داخلی بیشتر گوشی‌ها حداقل ۱۲۸ گیگابایت است و در پرچمداران به ۱ ترابایت می‌رسد. تقریباً تمامی گوشی‌ها نیز در نسخه‌های مختلف با فضای ذخیره‌سازی متفاوت به بازار عرضه می‌شود که می‌توانند با توجه به نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

باتری و شارژدهی

در میان علاقه‌مندان به دنیای سینما و تلویزیون، اصطلاحی وجود دارد به نام خوره‌ی فیلم و سریال که به کسانی گفته می‌شود که اطلاعاتشان در این زمینه بی‌نظیر است و ساعت‌های زیادی را در طول روز به تماشای فیلم و سریال مشغول می‌شوند.

اگر شما هم خوره‌ی فیلم و سریال باشید، قطعاً باید گوشی مدنظرتان از باتری بزرگ و شارژدهی بالایی برخوردار باشد تا بتوانید ساعت‌ها بدون مشکل به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های محبوبتان مشغول شوید. بیشتر گوشی‌ها از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند، اما چیزی که شارژدهی آن‌ها را متفاوت می‌کند، پردازنده‌های بهینه‌تر و نمایشگرهای با مصرف انرژی کمتر است. داشتن شارژر با توان شارژ بالاتر نیز کمک می‌کند تا باک گوشی شما سریعاً پر شود!

بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال

اسپیکر

اگر می‌خواهید هنگام تماشای فیلم و سریال، یک صدای دوکاناله و با جزییات داشته باشید، بهتر است به سراغ گوشی‌هایی بروید که اسپیکرهای استریو دارند. تقریباً تمامی پرچمداران و طیف وسیعی از گوشی‌های میان‌رده از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند.

البته اگر گوشی انتخابی شما اسپیکر مونو داشت، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ چراکه با خرید لوازم جانبی موبایل مانند هدفون و ایرپاد می‌توانید صدایی دوکاناله داشته باشید و همچنین هنگام تماشای فیلم و سریال در محیط‌های بیرونی، صداهای محیطی مزاحم فیلم دیدن شما نشود.

صفحه‌نمایش

در انتها مهم‌ترین سخت‌افزاری که در راهنمای خرید گوشی مناسب تماشای فیلم و سریال باید به آن بپردازیم، صفحه‌نمایش گوشی است. پنل‌های امولد و سوپر امولد معمولاً روشنایی بیشتری دارند و زاویه‌ی دید بیشتری را نسبت به پنل‌های IPS ارائه می‌دهند. داشتن رزولوشن بالاتر کمک می‌کند تا جزئیات فیلم و سریال‌ها را کیفیت بیشتری ببینید. نرخ نوسازی بالاتر نیز باعث می‌شود تا ویدئوها روان‌تر اجرا و پخش شوند.

هر چه بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر نیز بیشتر باشد، در محیط‌های پرنور و فضای آزاد، کمتر به مشکل می‌خورید. عمق رنگی بالاتر نیز باعث می‌شود تا تعداد رنگ‌های قابل نماش توسط نمایشگر بالاتر رود و رنگ‌هایی دقیق‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت داشته باشید. درنهایت بدیهی است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تجربه‌ی تماشای فیلم و سریال در گوشی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

انتخاب بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال در انواع بازه‌های قیمتی

حال که با تأثیر عوامل سخت‌افزاری مختلف روی خروجی و کیفیت تصاویر آشنا شدید، در ادامه می‌خواهیم بهترین گوشی‌های موجود در بازار را برای تماشای فیلم و سریال در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا 8 میلیون تومان

انتخاب ما برای این بازه‌ی قیمتی، گوشی اقتصادی سامسونگ یعنی Galaxy A15 است. این گوشی با بهره‌گیری از پنل سوپر امولد ۶٫۵ اینچی با رزولوشن Full HD+، نرخ نوسازی ۱۹۰ هرتزی و روشنایی ۸۰۰ نیتی به همراه پردازنده‌ی Helio G99، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، یک گزینه‌ی مناسب برای تماشای فیلم و سریال است. قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A15 برای نسخه‌ی ۱۲۸/۶ حدود ۸ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Galaxy A15
تراشه MediaTek Helio G99
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۵ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / One UI 6.0

گوشی‌های دیگری نیز مانند Poco M5s در این بازه‌ی قیمتی هستند که از سخت‌افزار و نمایشگر مناسبی برخوردارند و می‌توانند گزینه‌ی دیگری در این بازه‌ی قیمتی باشند.

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا 15 میلیون تومان

در تست‌های مختلف، Poco M6 Pro عملکرد بهتری را نسبت به رقبا در بخش نمایشگر از خود نشان داده است. نمایشگر این گوشی ۶٫۶۷ اینچی و از نوع امولد است. با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسلی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۱۳۰۰ نیتی می‌توان فیلم‌ها و سریال‌ها را باکیفیتی فوق‌العاده تماشا کرد.

قدرت سخت‌افزاری این گوشی شما را ناامید نمی‌کند و می‌توانید از میان ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، نسخه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید. با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر ۶۷ واتی، می‌توانید ساعت‌های متوالی به تماشای فیلم و سریال مشغول شوید.

مشخصات گوشی Poco M6 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

از دیگر گزینه‌ها در این بازه‌ی قیمتی می‌توان به میان‌رده‌ی سال گذشته‌ی سامسونگ یعنی Galaxy A34 اشاره کرد که در میان تست‌های مختلف از نظر نمایشگر، امتیازات بالایی را کسب کرده است.

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا 20 میلیون تومان

بر پایه‌ی تست‌های مختلف، گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus دارای یکی از بهترین نمایشگرها در این بازه‌ی قیمتی است. نمایشگر امولد ۶٫۶۷ اینچی این گوشی رزولوشنی نزدیک به QHD دارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۸۰۰ نیتی آن را به یک گوشی ایده‌آل برای تماشای فیلم و سریال تبدیل می‌کند.

تراشه‌ی Dimensity 7200 Ultra، رم ۸ تا ۱۶ گیگابایتی و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دست شما را برای ذخیره‌ی انواع فیلم و سریال باز می‌گذارد. قیمت گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus برای نسخه‌ی ۲۵۶/۸ در حدود ۲۰ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

از دیگر گزینه‌ها در این بازه‌ی قیمتی می‌توان به میان‌رده‌ی با کیفیت سال گذشته سامسونگ یعنی Galaxy A54 اشاره‌کرده که درصورتی‌که علاقه‌مند به گوشی‌های سامسونگ هستید، می‌توانید نیم‌نگاهی به آن نیز داشته باشید.

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا 25 میلیون تومان

در بالای فهرست رتبه‌بندی برترین نمایشگرهای گوشی در وبسایت DXOMARK نام یک گوشی میان‌رده به چشم می‌خورد که در نوع خود جالب‌توجه است. سامسونگ Galaxy A55 توانسته امتیاز بسیار بالای ۱۵۷ را از این وبسایت کسب کند و پس از پرچمداران سامسونگ و حتی بالاتر از آیفون ۱۵ پرومکس، در رتبه‌ی نهم برترین نمایشگر گوشی‌های موبایل جای گرفته است. پنل نمایشگر این گوشی ۶٫۶ اینچی و از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۰۰۰ نیتی دارد.

تراشه‌ی Exynos 1480، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به همراه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۲۵ وات دیگر اجزای تشکیل‌دهنده‌ی این گوشی هستند. پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530 نیز از دیگر مواردی است که باعث می‌شود این گوشی خروجی تصویر بسیار باکیفیتی داشته باشد.

این گوشی در بسیاری از رتبه‌بندی‌ها و مقالات در وب‌سایت‌های مختلف به‌عنوان برترین گوشی میان‌رده‌ی سال انتخاب شده است؛ پس اگر به دنبال بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال در این بازه‌ی قیمتی هستید، در خرید Galaxy A55 هیچ شکی نداشته باشید.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال بالاتر از 25 میلیون تومان

سامسونگ در تمامی رده‌های قیمتی تلاش می‌کند تا از بهترین نمایشگر در گوشی‌های خود استفاده کند. پرچمداران این شرکت همواره برترین نمایشگرها در میان تمام رقبا داشته‌اند و جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy S24 Ultra نیز در میان ۵ گوشی برتر از نظر صفحه‌نمایش در وبسایت DXOMARK قرار دارد.

نمایشگر بزرگ ۶٫۸ اینچی این گوشی دارای پنلی از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۲۶۰۰ نیتی دارد که رقمی فوق‌العاده است. رزولوشن آن نیز ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل است که تراکم پیکسلی بی‌نظیر ۵۰۵ پیکسل در اینچ مربع را به همراه دارد. دیگر سخت‌افزارهای این گوشی نیز شامل تراشه‌ی پرچمدار اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، ۱۲ گیگابایت رم و تا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی می‌شود.

باتری گوشی نیز ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با توان ۴۵ وات شارژ می‌شود و می‌توانید ساعت‌های طولانی با آن به تماشای فیلم و سریال بپردازید. کیفیت نمایشگر و کلیت سخت‌افزار و عملکرد این گوشی بسیار عالی است و ما به آن لقب سینمای مینیاتوری را می‌دهیم! اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار برای تماشای فیلم و سریال هستید، بدون شک Galaxy S24 Ultra یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

مشخصات گوشی Galaxy S24 Ultra
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750
رم ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۸ اینچ
نوع پنل نمایشگر Dynamic LTPO AMOLED 2X
رزولوشون نمایشگر ۳۱۲۰×۱۴۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۸K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی
سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۴۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

از دیگر گوشی‌های پرچمدار که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تماشای فیلم و سریال باشد، می‌توان به آیفون ۱۵ پرومکس اشاره کرد که مناسب طرفداران محصولات اپل و کسانی است که قصد خرید گوشی آیفون را برای تماشای فیلم و سریال دارند؛ اما این گوشی به دلیل رجیستر نشدن ارزش خرید کمتری دارد. همچنین پرچمدار سال گذشته‌ی سامسونگ یعنی Galaxy S23 Ultra نیز رتبه‌ی دوم برترین نمایشگر در میان گوشی‌های موبایل را در اختیار دارد که با صرف هزینه‌ی کمتر می‌توانید اقدام به خرید آن بکنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ، راهنمای خرید گوشی مناسب تماشای فیلم و سریال را به شما ارائه کردیم و نقش سخت‌افزارهای مختلف را در داشتن تجربه‌ی بهتر و دلنشین‌تر برای تماشای فیلم و سریال با گوشی بررسی کردیم.

انتخاب‌های بسیاری نیز برای خرید گوشی مناسب به این منظور وجود دارد که ما در بازه‌های قیمتی مختلف چند نمونه از آن‌ها را معرفی کردیم و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود از میان آن‌ها اقدام به خرید کنید. شما چه مدل و برندی را مناسب تماشای فیلم و سریال می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

راهنمای خرید گوشی برای تماشای فیلم و سریال
16 مرداد 1403
/
237 بازدید

راهنمای خرید گوشی برای تماشای فیلم و سریال

فهرست مطالب

روزهای بلند تابستان، فرصت مناسبی برای پرداختن بیشتر به سرگرمی‌های موردعلاقه‌ی خودمان است. برخی به بازی‌های کامپیوتری می‌پردازند، برخی موسیقی گوشی می‌کنند، عده‌ای کتاب می‌خوانند و برخی دیگر هم به سراغ تماشای فیلم و سریال می‌روند. زندگی روزمره‌ی ما نیز تا حد زیادی موبایلیزه شده و بسیاری از افراد حتی در صورت داشتن لپتاپ یا سیستم‌های کامپیوتری، حوصله‌ی روشن کردن آن را ندارند و ترجیح می‌دهند با همان گوشی موبایل به تماشای فیلم و سریال بپردازند؛ همچنین تماشای فیلم و سریال در سفر یا مسیرهای طولانی روزانه که امکان حمل‌ونقل لپتاپ وجود ندارد، تنها با گوشی ممکن است.

اگر شما نیز از این دسته افراد هستید و قصد خرید موبایل دارید و می‌خواهید با گوشی خود، با بهترین کیفیت فیلم‌ها و سریال‌ها را تماشا کنید، جای درستی آمده‌اید! این مقاله از بانی مگ به راهنمای خرید گوشی مناسب تماشای فیلم و سریال اختصاص دارد و در آن سخت‌افزار مناسب و همچنین بهترین گوشی‌ها در بازه‌های قیمتی مختلف را برای تماشای فیلم و سریال به شما معرفی می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال

انتخاب و خرید بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال گاهی ممکن است از خرید تلویزیون نیز سخت‌تر باشد؛ چراکه تنوع برندها، مدل‌ها و قیمت‌ها بسیار زیاد است؛ اما با دانستن نیاز خود و شناختن هر یک از سخت‌افزارها و تأثیری که روی خروجی تصویر دارند، می‌توان انتخاب دقیق‌تری داشت. در ادامه نکاتی را که باید در هنگام خرید گوشی برای تماشای فیلم و سریال به آن توجه کنید، بیان می‌کنیم.

نکاتی در هنگام خرید گوشی برای تماشای فیلم و سریال

شاید در نگاه اول به نظر برسد که یک گوشی مناسب برای تماشای فیلم و سریال تنها نمایشگر باکیفیتی دارد و سایر سخت‌افزارهای آن‌ها تأثیری در کیفیت تصویر ندارند؛ اما این تصوری اشتباه است.

چراکه گوشی موردنظر در ابتدا باید قدرت پردازشی مناسبی داشته باشد تا از پس اجرای ویدئوهای باکیفیت مانند Full HD بربیاید. همچنین با بالا رفتن کیفیت فیلم‌ها و سریال، حجم آن‌ها نیز بیشتر شده و فضای ذخیره‌سازی بیشتری احتیاج دارند. شارژدهی مناسب، اسپیکرهای باکیفیت و درنهایت یک نمایشگر بزرگ با وضوح‌بالا، کمک می‌کنند تا از تماشای فیلم و سریال روی گوشی لذت بیشتری ببرید.

پردازنده و رم

پردازنده و رم

یک نمایشگر قدرتمند، برای پردازش و خروجی تصاویر باکیفیت، نیاز به یک پردازنده‌ی قوی و میزان رم کافی دارد. چراکه اگر گوشی پردازش درستی نداشته باشد، ممکن است هنگام پخش ویدئوهای باکیفیت بالاتر، تصویر گیر کند و یا از کیفیتش کاسته شود. همچنین درصورتی‌که به استریم فیلم و سریال می‌پردازید، داشتن یک پردازنده‌ی جدید که از فناوری‌های ارتباطی روز مانند ۵G پشتیبانی کند، از واجبات است.

تقریباً تمامی پردازنده‌های گوشی‌های اندرویدی جدید، ۸ هسته‌ای هستند و هسته‌های راندمانی (Efficiency) دارند که در هنگام کارکردهای سبک‌تر فعال می‌شوند و هم دارای هسته‌های عملکردی (Performance) هستند که در هنگام پردازش‌های سنگین‌تر وارد مدار می‌شوند.

میزان رم گوشی‌ها در بخش اقتصادی حداقل ۴ گیگ و در میان‌رده‌ها و پرچمدارها ۸ یا ۱۲ گیگابایت و یا بیشتر است که بعید است برای تماشای فیلم و سریال‌های HD یا Full HD با آن‌ها به مشکل خاصی بخورید؛ اما اگر کیفیت بالاتری مانند ۴K می‌خواهید، باید گوشی موردنظر خود را از میان گوشی‌های رده‌بالاتر انتخاب کنید.

حافظه داخلی

در این بخش از راهنمای خرید گوشی مناسب تماشای فیلم و سریال به اهمیت حافظه‌ی داخلی می‌پردازیم. اگر فیلم‌ها و سریال‌ها را از پلتفرم‌های داخلی و خارجی استریم می‌کنید، نیاز به فضای ذخیره‌سازی زیادی نخواهید داشت؛ اما اگر از آن دسته افرادی هستید که فیلم‌ها و سریال‌ها را دانلود می‌کنید و یا علاقه‌مند به آرشیو کردن آن‌ها هستید، اهمیت داشتن حافظه‌ی داخلی با حجم مناسب دوچندان می‌شود.

حافظه‌ی داخلی بیشتر گوشی‌ها حداقل ۱۲۸ گیگابایت است و در پرچمداران به ۱ ترابایت می‌رسد. تقریباً تمامی گوشی‌ها نیز در نسخه‌های مختلف با فضای ذخیره‌سازی متفاوت به بازار عرضه می‌شود که می‌توانند با توجه به نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

باتری و شارژدهی

در میان علاقه‌مندان به دنیای سینما و تلویزیون، اصطلاحی وجود دارد به نام خوره‌ی فیلم و سریال که به کسانی گفته می‌شود که اطلاعاتشان در این زمینه بی‌نظیر است و ساعت‌های زیادی را در طول روز به تماشای فیلم و سریال مشغول می‌شوند.

اگر شما هم خوره‌ی فیلم و سریال باشید، قطعاً باید گوشی مدنظرتان از باتری بزرگ و شارژدهی بالایی برخوردار باشد تا بتوانید ساعت‌ها بدون مشکل به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های محبوبتان مشغول شوید. بیشتر گوشی‌ها از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند، اما چیزی که شارژدهی آن‌ها را متفاوت می‌کند، پردازنده‌های بهینه‌تر و نمایشگرهای با مصرف انرژی کمتر است. داشتن شارژر با توان شارژ بالاتر نیز کمک می‌کند تا باک گوشی شما سریعاً پر شود!

بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال

اسپیکر

اگر می‌خواهید هنگام تماشای فیلم و سریال، یک صدای دوکاناله و با جزییات داشته باشید، بهتر است به سراغ گوشی‌هایی بروید که اسپیکرهای استریو دارند. تقریباً تمامی پرچمداران و طیف وسیعی از گوشی‌های میان‌رده از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند.

البته اگر گوشی انتخابی شما اسپیکر مونو داشت، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ چراکه با خرید لوازم جانبی موبایل مانند هدفون و ایرپاد می‌توانید صدایی دوکاناله داشته باشید و همچنین هنگام تماشای فیلم و سریال در محیط‌های بیرونی، صداهای محیطی مزاحم فیلم دیدن شما نشود.

صفحه‌نمایش

در انتها مهم‌ترین سخت‌افزاری که در راهنمای خرید گوشی مناسب تماشای فیلم و سریال باید به آن بپردازیم، صفحه‌نمایش گوشی است. پنل‌های امولد و سوپر امولد معمولاً روشنایی بیشتری دارند و زاویه‌ی دید بیشتری را نسبت به پنل‌های IPS ارائه می‌دهند. داشتن رزولوشن بالاتر کمک می‌کند تا جزئیات فیلم و سریال‌ها را کیفیت بیشتری ببینید. نرخ نوسازی بالاتر نیز باعث می‌شود تا ویدئوها روان‌تر اجرا و پخش شوند.

هر چه بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر نیز بیشتر باشد، در محیط‌های پرنور و فضای آزاد، کمتر به مشکل می‌خورید. عمق رنگی بالاتر نیز باعث می‌شود تا تعداد رنگ‌های قابل نماش توسط نمایشگر بالاتر رود و رنگ‌هایی دقیق‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت داشته باشید. درنهایت بدیهی است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تجربه‌ی تماشای فیلم و سریال در گوشی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

انتخاب بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال در انواع بازه‌های قیمتی

حال که با تأثیر عوامل سخت‌افزاری مختلف روی خروجی و کیفیت تصاویر آشنا شدید، در ادامه می‌خواهیم بهترین گوشی‌های موجود در بازار را برای تماشای فیلم و سریال در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا ۸ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا 8 میلیون تومان

انتخاب ما برای این بازه‌ی قیمتی، گوشی اقتصادی سامسونگ یعنی Galaxy A15 است. این گوشی با بهره‌گیری از پنل سوپر امولد ۶٫۵ اینچی با رزولوشن Full HD+، نرخ نوسازی ۱۹۰ هرتزی و روشنایی ۸۰۰ نیتی به همراه پردازنده‌ی Helio G99، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، یک گزینه‌ی مناسب برای تماشای فیلم و سریال است. قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A15 برای نسخه‌ی ۱۲۸/۶ حدود ۸ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Galaxy A15
تراشه MediaTek Helio G99
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۵ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / One UI 6.0

گوشی‌های دیگری نیز مانند Poco M5s در این بازه‌ی قیمتی هستند که از سخت‌افزار و نمایشگر مناسبی برخوردارند و می‌توانند گزینه‌ی دیگری در این بازه‌ی قیمتی باشند.

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا ۱۵ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا 15 میلیون تومان

در تست‌های مختلف، Poco M6 Pro عملکرد بهتری را نسبت به رقبا در بخش نمایشگر از خود نشان داده است. نمایشگر این گوشی ۶٫۶۷ اینچی و از نوع امولد است. با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسلی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۱۳۰۰ نیتی می‌توان فیلم‌ها و سریال‌ها را باکیفیتی فوق‌العاده تماشا کرد.

قدرت سخت‌افزاری این گوشی شما را ناامید نمی‌کند و می‌توانید از میان ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، نسخه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید. با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر ۶۷ واتی، می‌توانید ساعت‌های متوالی به تماشای فیلم و سریال مشغول شوید.

مشخصات گوشی Poco M6 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

از دیگر گزینه‌ها در این بازه‌ی قیمتی می‌توان به میان‌رده‌ی سال گذشته‌ی سامسونگ یعنی Galaxy A34 اشاره کرد که در میان تست‌های مختلف از نظر نمایشگر، امتیازات بالایی را کسب کرده است.

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا ۲۰ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا 20 میلیون تومان

بر پایه‌ی تست‌های مختلف، گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus دارای یکی از بهترین نمایشگرها در این بازه‌ی قیمتی است. نمایشگر امولد ۶٫۶۷ اینچی این گوشی رزولوشنی نزدیک به QHD دارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۸۰۰ نیتی آن را به یک گوشی ایده‌آل برای تماشای فیلم و سریال تبدیل می‌کند.

تراشه‌ی Dimensity 7200 Ultra، رم ۸ تا ۱۶ گیگابایتی و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دست شما را برای ذخیره‌ی انواع فیلم و سریال باز می‌گذارد. قیمت گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus برای نسخه‌ی ۲۵۶/۸ در حدود ۲۰ میلیون تومان است.

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

از دیگر گزینه‌ها در این بازه‌ی قیمتی می‌توان به میان‌رده‌ی با کیفیت سال گذشته سامسونگ یعنی Galaxy A54 اشاره‌کرده که درصورتی‌که علاقه‌مند به گوشی‌های سامسونگ هستید، می‌توانید نیم‌نگاهی به آن نیز داشته باشید.

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال تا 25 میلیون تومان

در بالای فهرست رتبه‌بندی برترین نمایشگرهای گوشی در وبسایت DXOMARK نام یک گوشی میان‌رده به چشم می‌خورد که در نوع خود جالب‌توجه است. سامسونگ Galaxy A55 توانسته امتیاز بسیار بالای ۱۵۷ را از این وبسایت کسب کند و پس از پرچمداران سامسونگ و حتی بالاتر از آیفون ۱۵ پرومکس، در رتبه‌ی نهم برترین نمایشگر گوشی‌های موبایل جای گرفته است. پنل نمایشگر این گوشی ۶٫۶ اینچی و از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۰۰۰ نیتی دارد.

تراشه‌ی Exynos 1480، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به همراه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۲۵ وات دیگر اجزای تشکیل‌دهنده‌ی این گوشی هستند. پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530 نیز از دیگر مواردی است که باعث می‌شود این گوشی خروجی تصویر بسیار باکیفیتی داشته باشد.

این گوشی در بسیاری از رتبه‌بندی‌ها و مقالات در وب‌سایت‌های مختلف به‌عنوان برترین گوشی میان‌رده‌ی سال انتخاب شده است؛ پس اگر به دنبال بهترین گوشی برای تماشای فیلم و سریال در این بازه‌ی قیمتی هستید، در خرید Galaxy A55 هیچ شکی نداشته باشید.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

بهترین گوشی تماشای فیلم و سریال بالاتر از 25 میلیون تومان

سامسونگ در تمامی رده‌های قیمتی تلاش می‌کند تا از بهترین نمایشگر در گوشی‌های خود استفاده کند. پرچمداران این شرکت همواره برترین نمایشگرها در میان تمام رقبا داشته‌اند و جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy S24 Ultra نیز در میان ۵ گوشی برتر از نظر صفحه‌نمایش در وبسایت DXOMARK قرار دارد.

نمایشگر بزرگ ۶٫۸ اینچی این گوشی دارای پنلی از نوع Dynamic LTPO AMOLED 2X است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۲۶۰۰ نیتی دارد که رقمی فوق‌العاده است. رزولوشن آن نیز ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل است که تراکم پیکسلی بی‌نظیر ۵۰۵ پیکسل در اینچ مربع را به همراه دارد. دیگر سخت‌افزارهای این گوشی نیز شامل تراشه‌ی پرچمدار اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، ۱۲ گیگابایت رم و تا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی می‌شود.

باتری گوشی نیز ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با توان ۴۵ وات شارژ می‌شود و می‌توانید ساعت‌های طولانی با آن به تماشای فیلم و سریال بپردازید. کیفیت نمایشگر و کلیت سخت‌افزار و عملکرد این گوشی بسیار عالی است و ما به آن لقب سینمای مینیاتوری را می‌دهیم! اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار برای تماشای فیلم و سریال هستید، بدون شک Galaxy S24 Ultra یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

مشخصات گوشی Galaxy S24 Ultra
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750
رم ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۸ اینچ
نوع پنل نمایشگر Dynamic LTPO AMOLED 2X
رزولوشون نمایشگر ۳۱۲۰×۱۴۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۸K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی
سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل / ۴K@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۴۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

از دیگر گوشی‌های پرچمدار که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تماشای فیلم و سریال باشد، می‌توان به آیفون ۱۵ پرومکس اشاره کرد که مناسب طرفداران محصولات اپل و کسانی است که قصد خرید گوشی آیفون را برای تماشای فیلم و سریال دارند؛ اما این گوشی به دلیل رجیستر نشدن ارزش خرید کمتری دارد. همچنین پرچمدار سال گذشته‌ی سامسونگ یعنی Galaxy S23 Ultra نیز رتبه‌ی دوم برترین نمایشگر در میان گوشی‌های موبایل را در اختیار دارد که با صرف هزینه‌ی کمتر می‌توانید اقدام به خرید آن بکنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ، راهنمای خرید گوشی مناسب تماشای فیلم و سریال را به شما ارائه کردیم و نقش سخت‌افزارهای مختلف را در داشتن تجربه‌ی بهتر و دلنشین‌تر برای تماشای فیلم و سریال با گوشی بررسی کردیم.

انتخاب‌های بسیاری نیز برای خرید گوشی مناسب به این منظور وجود دارد که ما در بازه‌های قیمتی مختلف چند نمونه از آن‌ها را معرفی کردیم و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود از میان آن‌ها اقدام به خرید کنید. شما چه مدل و برندی را مناسب تماشای فیلم و سریال می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد