8 مهر 1403
/
88 بازدید
تاریخچه برند سیکو از آغاز تا امروز
آشنایی با برند سیکو

فهرست مطالب

آشنایی با برند سیکو قطعاً شما را شگفت‌زده می‌کند. ۱۳۰ سال از قدمت این برند ژاپنی می‌گذرد اما هنوز هم یکی از بر‌ترین برند‌های دنیا در تولید ساعت است، این برند به کیفیت، دقت، زیبایی و خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید ساعت در دنیا معروف است. پشت موفقیت هر برندی، افرادی بوده‌اند که در بالا و پایین این تجارت با آن همراه شدند مخصوصاً زمانی که یک برند بیش از دو نسل دوام می‌آورد تبدیل به یک عتیقه قیمتی می‌شود.

محصولات سیکو جدا از اینکه یک محصول مورد نیاز برای استفاده باشند یک اثر هنری ماندگار هستند. اگر از طرفداران خرید ساعت مچی برند باشید حتماً یکی از برند‌هایی که توجه‌تان را جلب می‌کند سیکو است. با ما در بلاگ آشنایی با برند سیکو همراه باشید تا ماجراهای جالبی که این برند از گذشته تا امروز پشت سر گذاشته را، بخوانید.

آشنایی با برند سیکو

یک جوان ۲۲ ساله در سال ۱۸۸۱ در ژاپن، پایه‌های تولد برند پر افتخار سیکو را بنا نهاد. نام این جوان “کینتارو هاتوری” بود که اولین بار در توکیو در یک فروشگاه معمولی به فروش و تعمیر ساعت‌های جیبی مشغول شد.

۱۱ سال پس از اولین باری که نام “k. hattori” روی آن فروشگاه معمولی در توکیو قرار گرفت، “کینتارو هاتوری” اقدام به خرید یک کارخانه از کار افتاده کرد و رسماً کمپانی ساعت سازی “سیکوشا” تاسیس شد. اولین ساعت این کمپانی در همان سال ساخته شد و روانه بازار گشت.

قطعاً “هاتوری” زمانی که خواست “سیکوشا” را تاسیس کند هرگز تصور نمی‌کرد روزی در سراسر دنیا مردم برای خرید ساعت مردانه و خرید ساعت زنانه به سراغ برند سیکو بروند. برند سیکو در سال‌های آغازین با نام “سیکوشا” فعالیت کرد و بعد از آن به سیکو در دنیا شهرت یافت و هم اکنون نام سیکو روی ساعت‌های ساخت این کمپانی، حک می‌شود.

بنیانگذاران برند سیکو

بنیانگذاران برند سیکو

همان طور که پیش از این اشاره کردیم موسس سیکو “کینتارو هاتوری” بود. وی در سن ۱۱ سالگی در فروشگاه عمده فروشی لوازم خانگی شاگردی می‌کرد. “کینتارو” زمانی که تنها ۱۳ سال داشت متوجه ظرفیت بالای صنعت ساعت سازی شد. او در سنین پایین متوجه عملکرد فروش خوب ساعت در فروشگاه‌های ساعت سازی شد و همچنین فهمید که این فروشگاه‌ها از راه تعمیر ساعت نیز درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند.

پس از آن “کینتارو” مسیر شغلی خود را تغییر داد و وارد دنیای جذاب ساعت سازی شد و آموزش‌های لازم را کسب کرد. شروع فعالیت حرفه‌ای “کینتارو” در سال ۱۸۸۱ بود نام k.hattori در مغازه ساعت فروشی وی در توکیو قرار داشت و بعدها که کارخانه تولید ساعت خود را خرید بعد از مدتی نام سیکو برند تجاری کمپانی وی قرار گرفت.

تاریخچه برند سیکو

اما تاریخچه برند سیکو از کجا توسط “کینتارو” آغاز شد؟ کارخانه‌ای که “کینتارو” آن را خریداری کرد در شهر “سیکوشا” قرار داشت به همین دلیل نام “سیکوشا” ابتدا روی محصولات کمپانی وی قرار گرفت. کینتار در ابتدا اقدام به تولید ساعت‌های دیواری نمود و بعد از مدتی اولین ساعت جیبی که به آن‌ها وقت نگهدار می‌گفتند را تولید کرد. ساعت‌های جیبی انقلابی در دنیای ساعت سازی بودند و مقدمه‌ای بر تولید اولین ساعت مچی ژاپنی شدند.

سرنوشت برند سیکو در سال ۱۹۱۳ رقم خورد با تولید اولین ساعت مچی ژاپنی که قبل از آن نظیرش وجود نداشت. “کینتارو” تمامی مهارت و تجربه خود در ساعت سازی را به کار بست تا “لورل” اولین مدل ساعت مچی سیکو را تولید کند اما در آن سال‌ها هنوز با نام سیکو فعالیت نداشت.

نهایتاً در سال ۱۹۲۳ به طور رسمی نام “سیکو” بر روی تولیدات کارخانه ساعت سازی “کینتارو” قرار گرفت. از آن روزگار تاکنون هنوز نام سیکو در دنیای ساعت‌های مچی می‌درخشد.

فلسفه لوگو برند سیکو

لوگوی سیکو با خطوط ساده و مینیمالیستی خود نمادی از دقت، صراحت و پیشرفت مداوم است و به سادگی قابل تشخیص است. سیکو در طول سال‌ها به عنوان نماد یک برند ژاپنی با کیفیت و نوآور، شناخته شد. لوگوی سیکو به مخاطب این پیام را می‌دهد که این برند، ساعت‌هایی دقیق، با طراحی زیبا و مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته تولید می‌کند. سادگی و رویکرد مینیمالیستی لوگو، اطمینان مخاطب را جلب می‌کند.

فلسفه لوگو برند سیکو

عناصر کلیدی در فلسفه لوگوی سیکو:

سادگی: لوگوی سیکو از پیچیدگی‌های بصری دوری می‌کند و با خطوط تمیز و خوانا بر اصل اساسی زمان، تمرکز دارد. این سادگی، نمادی از دقت و رویکرد بدون زرق و برق برند سیکو است.

دقت: خطوط صاف و هندسی لوگو، به دقت و ظرافت در ساخت ساعت‌های سیکو اشاره دارد. این دقت، یکی از ویژگی‌های اصلی محصولات سیکو است که آن را از سایر برندها متمایز می‌کند.

نوآوری: لوگوی سیکو، با طراحی مدرن و مینیمالیستی خود، نشان‌دهنده روحیه نوآورانه این برند است. سیکو همواره به دنبال توسعه فناوری‌های جدید و ارائه محصولات پیشرفته بوده است.

هویت ژاپنی: لوگوی سیکو، با طراحی ساده و خطوط تمیز، نمادی از فرهنگ کهن ژاپن با تاکید بر سادگی، نظم و دقت است. این لوگو، هویت ژاپنی برند سیکو را به خوبی منتقل می‌کند.

شعار برند سیکو

سیکو به ساخت طراحی‌های زیبا و با دوام ساعت در دنیا مشهور است. قیمت مناسب ساعت‌های سیکو باعث شده تا هر کسی بتواند یکی از محصولات این کمپانی را در مچ دستان خود داشته باشد.

شعاری که سیکوی دوست داشتنی برگزیده با سابقه درخشانش همخانی دارد. شعار این برند (همیشه یک قدم جلوتر از بقیه) است. طراحی‌های زیبای ساعت سیکو در کنار کیفیت محصولاتش نشان می‌دهد به خوبی در عمل به شعارش موفق بوده است.

بحران ها و چالش های سیکو

آشنایی با برند سیکو و بحران‌ها و چال‌هایش نشان از قدرت و توان این برند در بروز مشکلات فروانی دارد که تنها با مدیریت و استراتژی درست قابل حل شدن بود. در سال ۱۹۲۳ زلزله ویرانگر کانتو ضربه هولناکی را به این کمپانی وارد کرد به طوری که تمام تجهیزات و ساختمان کارخانه ساعت سازی “سیکوشا” در پی آتش سوزی ناشی از این زلزله از بین رفت.

بحران ها و چالش های سیکو

در واقع در پی این زلزله بود که کارخانه “سیکوشا” از بین رفت و یک سال پس از این حادثه در دسامبر ۱۹۲۴ اولین ساعت که نام سیکو بر آن حک شده بود با این نام تجاری روانه بازار شد. این ساعت خبری از آغازی دوباره و تولد سیکو پس از خاکستر شدن کمپانی “کینتارو” داشت.

دقت و نوآوری جدید با برند تجاری سیکو آغازگر فصل دیگری در تاریخ این کمپانی به شمار می‌رفت و جهشی نوین در صنعت ساعت سازی شد. این بزرگترین چالش و بحرانی بود که در تاریخچه این برند ثبت شده در حالی که کمتر کمپانی بعد از تجربه چنین چالشی ممکن است جان دوباره بگیرد. اما اینبار از خاکستر کارخانه “سیکوشا” ققنوسی با نام سیکو متولد شد که صنعت ساعت سازی را در دنیا دگرگون کرد.

البته که در زمانی که دنیا سیکو را شناخت و شرکت رشد یافت و نام سیکو به عنوان نام تجاری میراث “هاتوری” قرار گرفت، مدیریت در اختیار فرد دیگری قرار داشت اما نمی‌توان زحمات “کینتارو” را برای بقای این کمپانی نادیده گرفت.

توسعه شرکت سیکو

بسیاری از تکنولوژی‌های ساعت سازی در دنیا توسط کمپانی سیکو ابداع شد. در سال ۱۹۵۰ فروش محصولات ساعت سیکو در آمریکا و دیگر کشور‌ها آغاز شد و در زمان محدودی آوازه ساعت‌های با کیفیت سیکو در دنیا پیچید. استفاده از تکنولوژی کوارتز در سال ۱۹۶۹ در سری ساعت‌های تولید سیکو نقطه عطفی در تاریخ ساعت سازی با یک جرقه الکتریکی و سنجش دقیق زمان بود که هنر ساعت سازی ژاپنی را در دنیا مطرح کرد.

سال ۱۹۷۳ برند سیکو کینتیک را به عنوان اولین ساعت جهانی بدون نیاز به تعویض باتری عرضه کرد. این ساعت با استفاده از حرکت دست انرژی لازم را تامین می‌کرد و با کمک یک ژنراتور الکتریسیته حرکت دست را به برق تبدیل می‌کرد و در قطعه خازن ذخیره می‌کرد.

توسعه شرکت سیکو

توسعه سیکو  در صنعت ساعت سازی تا جایی پیش رفت که در سال ۱۹۹۹ ساعتی را به جهان معرفی کرد که به کمک موتور اسپرینگ و چرخ دنده کار می‌کرد. استفاده از پتانسیل نیروی اسپرینگ، دقت بالایی در نشان دادن زمان با کوارتز و حرکت پیوسته و منظم و صاف عقربه‌ها نشان می‌داد.

سیکو در سال ۲۰۱۲ نیز بار دیگر توسعه تکنولوژی مجموعه ساعت سازی خود را به رخ جهان کشید این بار با ساعت آسترون که برای اولین بار تکنولوژی gps را به صورت خودکار با همگام کردن زمان و منطقه جغرافیایی تنظیم می‌کرد و با کمک نور خورشید یا منبع نوری دیگر به طور خودکار شارژ می‌شد.

این پدیده اولین بار در جهان توسط برند سیکو رخ داد و همیشه توسعه برند سیکو با معرفی محصولات حیرت‌انگیزش همراه بود. پشت هر مدل از ساعت سیکو که جهان را شگفت‌زده می‌کرد توسعه فناوری و دانش و تکنولوژی مجموعه سیکو وجود داشت.

معرفی انواع محصولات سیکو

آشنایی با برند سیکو تا اینجای این بلاگ فراز و نشیب زیادی را در بر داشت اما معرفی انواع محصولات سیکو توانمندی این غول تکنولوژی ژاپنی را بیشتر نمایان می‌کند. محصولات سیکو به چندین خانواده و کالکشن تقسیم بندی می‌شوند. خانواده ساعت‌های سیکو دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که در ادامه هر یک را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

خانواده پرسپکس سیکو

سیکو این کالکشن خود را مخصوص افرادی خلق کرد که شیفته سفر و ماجراجویی هستند این سری محصولات سیکو برای ورزشکاران و گردشگران و کوهنوردان طراحی شده که در تولید آن‌ها تکنولوژی‌های پیشرفته بکار رفته است. این سری محصولات سیکو در برابر گردوغبار، ضربه و خش، فشار آب و سرما و گرما مقامت بالایی دارند. ساعت‌های سیکو در این سری دارای چند مدل مختلف هستند.

معرفی انواع محصولات سیکو

  • آبی: ساعت‌های این مجموعه سیکو در برابر فشار آب، گردو‌غبار، سرما و گرما، ضربه و خش، نفوذ آب و شوک مغناطیس و کلیه شرایط سختی که در زیر آب وجود دارد مقاومت هستند. این مجموعه برای غواصان حرفه‌ای طراحی شده است و عقربه و صفحه این سری دارای نشانگر‌های روشن است تا در تاریکی اعماق دریا‌ها و اقیانوس‌ها قابل خواند باشد. این کالکشن استاندارد بین‌المللی iso 6425 را دریافت کرده است.
  • سبز: سیکو این بار خالق ساعت‌هایی برای ماجراجویان و کوهنوردان علاقمند به طبیعت شد. ویژگی این کالکشن از سیکو قابلیت‌هایی نظیر چون: ضد آب بودن تا عمق ۲۰۰ متر، ضد شوک، ضد مغناطیس، نور پس زمینه و قطب نما داشت که رنگ بندی جذاب آن برای همه سلیقه‌ها در نظر گرفته شده است.
  • نارنجی: سیکو با این کلکشن برند خود را در فراز آسمان‌ها نیز برد و برای عاشقان پرواز و هوانوردی این کالکشن را خلق کرد. قابلیت ضد آب بودن تا عمق ۱۰۰ متر، ضد شوک، ضد مغناطیس، نور پس زمینه و کورنوگراف دارد. جعبه استیل ضد زنگ و صفحه روشن در این سری از محصولات سیکو نیز کار شده است.

خانواده پرسیج سیکو

سیکو همیشه علاقمند به پرداختن فرهنگ ژاپن در تولیدات خود بود و خانواده پرسیج سیکو الهام گرفتن از فرهنگ ژاپن بود. این بار سیکو با در هم آمیختن هنر و تکنولوژی چشم جهان را با ارائه سری ساعت‌های cocktail time، sharp edged، craftsmanship و style60s به خود خیره کرد.

خانواده استرون سیکو

خانواده استرون سیکو از سری ساعت‌های هوشمند و مدرن هستند که با استفاده از gps زمان را بر حسب موقعیت جغرافیایی که در آن هستید به شکل خودکار تنظیم می‌کند. انرژی این محصولات سیکو با نور خورشید یا هر منبع نوری دیگر به شکل خودکار تامین می‌شود و نیاز نیست باتری را تعویض کنید. آسترون شامل ۴ سری اصلی astron gps sport، astron gps scuba، astron gps stratosphere است.

خانواده پریمیر سیکو

خانواده پریمیر سیکو

اما سیکو در خانواده پریمیر زمان را به شکل جذاب و منحصر به فردی نشان داد. تلفیق سبک مدرن و کلاسیک در تولید ساعت با به کارگیری مکانیزم‌های پیشرفته علاوه بر زیبایی ظاهری از عملکرد فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. این خانواده در ۳ سری مختلف عرضه شد که شامل:

سری کینتیک: ساعت‌هایی که انرژی خود را با حرکت دست تامین می‌کنند.

سری کوارتز: دقت زمان سنجی فوق‌العاده بالا از قابلیت این سری سیکو است.

سری مکانیک: مورتور اسپرینگ و چرخ دنده دو نیروی محرک کار کردن ساعت‌های این سری از سیکو است.

نتیجه گیری

امیدواریم از این بلاگ بانی مگ لذت برده باشید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکی از محصولات این برند جذاب را داشته باشید تا زمان ارزشمند، با سیکو در دستان شما حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

آشنایی با برند سیکو
8 مهر 1403
/
88 بازدید

تاریخچه برند سیکو از آغاز تا امروز

فهرست مطالب

آشنایی با برند سیکو قطعاً شما را شگفت‌زده می‌کند. ۱۳۰ سال از قدمت این برند ژاپنی می‌گذرد اما هنوز هم یکی از بر‌ترین برند‌های دنیا در تولید ساعت است، این برند به کیفیت، دقت، زیبایی و خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید ساعت در دنیا معروف است. پشت موفقیت هر برندی، افرادی بوده‌اند که در بالا و پایین این تجارت با آن همراه شدند مخصوصاً زمانی که یک برند بیش از دو نسل دوام می‌آورد تبدیل به یک عتیقه قیمتی می‌شود.

محصولات سیکو جدا از اینکه یک محصول مورد نیاز برای استفاده باشند یک اثر هنری ماندگار هستند. اگر از طرفداران خرید ساعت مچی برند باشید حتماً یکی از برند‌هایی که توجه‌تان را جلب می‌کند سیکو است. با ما در بلاگ آشنایی با برند سیکو همراه باشید تا ماجراهای جالبی که این برند از گذشته تا امروز پشت سر گذاشته را، بخوانید.

آشنایی با برند سیکو

یک جوان ۲۲ ساله در سال ۱۸۸۱ در ژاپن، پایه‌های تولد برند پر افتخار سیکو را بنا نهاد. نام این جوان “کینتارو هاتوری” بود که اولین بار در توکیو در یک فروشگاه معمولی به فروش و تعمیر ساعت‌های جیبی مشغول شد.

۱۱ سال پس از اولین باری که نام “k. hattori” روی آن فروشگاه معمولی در توکیو قرار گرفت، “کینتارو هاتوری” اقدام به خرید یک کارخانه از کار افتاده کرد و رسماً کمپانی ساعت سازی “سیکوشا” تاسیس شد. اولین ساعت این کمپانی در همان سال ساخته شد و روانه بازار گشت.

قطعاً “هاتوری” زمانی که خواست “سیکوشا” را تاسیس کند هرگز تصور نمی‌کرد روزی در سراسر دنیا مردم برای خرید ساعت مردانه و خرید ساعت زنانه به سراغ برند سیکو بروند. برند سیکو در سال‌های آغازین با نام “سیکوشا” فعالیت کرد و بعد از آن به سیکو در دنیا شهرت یافت و هم اکنون نام سیکو روی ساعت‌های ساخت این کمپانی، حک می‌شود.

بنیانگذاران برند سیکو

بنیانگذاران برند سیکو

همان طور که پیش از این اشاره کردیم موسس سیکو “کینتارو هاتوری” بود. وی در سن ۱۱ سالگی در فروشگاه عمده فروشی لوازم خانگی شاگردی می‌کرد. “کینتارو” زمانی که تنها ۱۳ سال داشت متوجه ظرفیت بالای صنعت ساعت سازی شد. او در سنین پایین متوجه عملکرد فروش خوب ساعت در فروشگاه‌های ساعت سازی شد و همچنین فهمید که این فروشگاه‌ها از راه تعمیر ساعت نیز درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند.

پس از آن “کینتارو” مسیر شغلی خود را تغییر داد و وارد دنیای جذاب ساعت سازی شد و آموزش‌های لازم را کسب کرد. شروع فعالیت حرفه‌ای “کینتارو” در سال ۱۸۸۱ بود نام k.hattori در مغازه ساعت فروشی وی در توکیو قرار داشت و بعدها که کارخانه تولید ساعت خود را خرید بعد از مدتی نام سیکو برند تجاری کمپانی وی قرار گرفت.

تاریخچه برند سیکو

اما تاریخچه برند سیکو از کجا توسط “کینتارو” آغاز شد؟ کارخانه‌ای که “کینتارو” آن را خریداری کرد در شهر “سیکوشا” قرار داشت به همین دلیل نام “سیکوشا” ابتدا روی محصولات کمپانی وی قرار گرفت. کینتار در ابتدا اقدام به تولید ساعت‌های دیواری نمود و بعد از مدتی اولین ساعت جیبی که به آن‌ها وقت نگهدار می‌گفتند را تولید کرد. ساعت‌های جیبی انقلابی در دنیای ساعت سازی بودند و مقدمه‌ای بر تولید اولین ساعت مچی ژاپنی شدند.

سرنوشت برند سیکو در سال ۱۹۱۳ رقم خورد با تولید اولین ساعت مچی ژاپنی که قبل از آن نظیرش وجود نداشت. “کینتارو” تمامی مهارت و تجربه خود در ساعت سازی را به کار بست تا “لورل” اولین مدل ساعت مچی سیکو را تولید کند اما در آن سال‌ها هنوز با نام سیکو فعالیت نداشت.

نهایتاً در سال ۱۹۲۳ به طور رسمی نام “سیکو” بر روی تولیدات کارخانه ساعت سازی “کینتارو” قرار گرفت. از آن روزگار تاکنون هنوز نام سیکو در دنیای ساعت‌های مچی می‌درخشد.

فلسفه لوگو برند سیکو

لوگوی سیکو با خطوط ساده و مینیمالیستی خود نمادی از دقت، صراحت و پیشرفت مداوم است و به سادگی قابل تشخیص است. سیکو در طول سال‌ها به عنوان نماد یک برند ژاپنی با کیفیت و نوآور، شناخته شد. لوگوی سیکو به مخاطب این پیام را می‌دهد که این برند، ساعت‌هایی دقیق، با طراحی زیبا و مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته تولید می‌کند. سادگی و رویکرد مینیمالیستی لوگو، اطمینان مخاطب را جلب می‌کند.

فلسفه لوگو برند سیکو

عناصر کلیدی در فلسفه لوگوی سیکو:

سادگی: لوگوی سیکو از پیچیدگی‌های بصری دوری می‌کند و با خطوط تمیز و خوانا بر اصل اساسی زمان، تمرکز دارد. این سادگی، نمادی از دقت و رویکرد بدون زرق و برق برند سیکو است.

دقت: خطوط صاف و هندسی لوگو، به دقت و ظرافت در ساخت ساعت‌های سیکو اشاره دارد. این دقت، یکی از ویژگی‌های اصلی محصولات سیکو است که آن را از سایر برندها متمایز می‌کند.

نوآوری: لوگوی سیکو، با طراحی مدرن و مینیمالیستی خود، نشان‌دهنده روحیه نوآورانه این برند است. سیکو همواره به دنبال توسعه فناوری‌های جدید و ارائه محصولات پیشرفته بوده است.

هویت ژاپنی: لوگوی سیکو، با طراحی ساده و خطوط تمیز، نمادی از فرهنگ کهن ژاپن با تاکید بر سادگی، نظم و دقت است. این لوگو، هویت ژاپنی برند سیکو را به خوبی منتقل می‌کند.

شعار برند سیکو

سیکو به ساخت طراحی‌های زیبا و با دوام ساعت در دنیا مشهور است. قیمت مناسب ساعت‌های سیکو باعث شده تا هر کسی بتواند یکی از محصولات این کمپانی را در مچ دستان خود داشته باشد.

شعاری که سیکوی دوست داشتنی برگزیده با سابقه درخشانش همخانی دارد. شعار این برند (همیشه یک قدم جلوتر از بقیه) است. طراحی‌های زیبای ساعت سیکو در کنار کیفیت محصولاتش نشان می‌دهد به خوبی در عمل به شعارش موفق بوده است.

بحران ها و چالش های سیکو

آشنایی با برند سیکو و بحران‌ها و چال‌هایش نشان از قدرت و توان این برند در بروز مشکلات فروانی دارد که تنها با مدیریت و استراتژی درست قابل حل شدن بود. در سال ۱۹۲۳ زلزله ویرانگر کانتو ضربه هولناکی را به این کمپانی وارد کرد به طوری که تمام تجهیزات و ساختمان کارخانه ساعت سازی “سیکوشا” در پی آتش سوزی ناشی از این زلزله از بین رفت.

بحران ها و چالش های سیکو

در واقع در پی این زلزله بود که کارخانه “سیکوشا” از بین رفت و یک سال پس از این حادثه در دسامبر ۱۹۲۴ اولین ساعت که نام سیکو بر آن حک شده بود با این نام تجاری روانه بازار شد. این ساعت خبری از آغازی دوباره و تولد سیکو پس از خاکستر شدن کمپانی “کینتارو” داشت.

دقت و نوآوری جدید با برند تجاری سیکو آغازگر فصل دیگری در تاریخ این کمپانی به شمار می‌رفت و جهشی نوین در صنعت ساعت سازی شد. این بزرگترین چالش و بحرانی بود که در تاریخچه این برند ثبت شده در حالی که کمتر کمپانی بعد از تجربه چنین چالشی ممکن است جان دوباره بگیرد. اما اینبار از خاکستر کارخانه “سیکوشا” ققنوسی با نام سیکو متولد شد که صنعت ساعت سازی را در دنیا دگرگون کرد.

البته که در زمانی که دنیا سیکو را شناخت و شرکت رشد یافت و نام سیکو به عنوان نام تجاری میراث “هاتوری” قرار گرفت، مدیریت در اختیار فرد دیگری قرار داشت اما نمی‌توان زحمات “کینتارو” را برای بقای این کمپانی نادیده گرفت.

توسعه شرکت سیکو

بسیاری از تکنولوژی‌های ساعت سازی در دنیا توسط کمپانی سیکو ابداع شد. در سال ۱۹۵۰ فروش محصولات ساعت سیکو در آمریکا و دیگر کشور‌ها آغاز شد و در زمان محدودی آوازه ساعت‌های با کیفیت سیکو در دنیا پیچید. استفاده از تکنولوژی کوارتز در سال ۱۹۶۹ در سری ساعت‌های تولید سیکو نقطه عطفی در تاریخ ساعت سازی با یک جرقه الکتریکی و سنجش دقیق زمان بود که هنر ساعت سازی ژاپنی را در دنیا مطرح کرد.

سال ۱۹۷۳ برند سیکو کینتیک را به عنوان اولین ساعت جهانی بدون نیاز به تعویض باتری عرضه کرد. این ساعت با استفاده از حرکت دست انرژی لازم را تامین می‌کرد و با کمک یک ژنراتور الکتریسیته حرکت دست را به برق تبدیل می‌کرد و در قطعه خازن ذخیره می‌کرد.

توسعه شرکت سیکو

توسعه سیکو  در صنعت ساعت سازی تا جایی پیش رفت که در سال ۱۹۹۹ ساعتی را به جهان معرفی کرد که به کمک موتور اسپرینگ و چرخ دنده کار می‌کرد. استفاده از پتانسیل نیروی اسپرینگ، دقت بالایی در نشان دادن زمان با کوارتز و حرکت پیوسته و منظم و صاف عقربه‌ها نشان می‌داد.

سیکو در سال ۲۰۱۲ نیز بار دیگر توسعه تکنولوژی مجموعه ساعت سازی خود را به رخ جهان کشید این بار با ساعت آسترون که برای اولین بار تکنولوژی gps را به صورت خودکار با همگام کردن زمان و منطقه جغرافیایی تنظیم می‌کرد و با کمک نور خورشید یا منبع نوری دیگر به طور خودکار شارژ می‌شد.

این پدیده اولین بار در جهان توسط برند سیکو رخ داد و همیشه توسعه برند سیکو با معرفی محصولات حیرت‌انگیزش همراه بود. پشت هر مدل از ساعت سیکو که جهان را شگفت‌زده می‌کرد توسعه فناوری و دانش و تکنولوژی مجموعه سیکو وجود داشت.

معرفی انواع محصولات سیکو

آشنایی با برند سیکو تا اینجای این بلاگ فراز و نشیب زیادی را در بر داشت اما معرفی انواع محصولات سیکو توانمندی این غول تکنولوژی ژاپنی را بیشتر نمایان می‌کند. محصولات سیکو به چندین خانواده و کالکشن تقسیم بندی می‌شوند. خانواده ساعت‌های سیکو دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که در ادامه هر یک را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

خانواده پرسپکس سیکو

سیکو این کالکشن خود را مخصوص افرادی خلق کرد که شیفته سفر و ماجراجویی هستند این سری محصولات سیکو برای ورزشکاران و گردشگران و کوهنوردان طراحی شده که در تولید آن‌ها تکنولوژی‌های پیشرفته بکار رفته است. این سری محصولات سیکو در برابر گردوغبار، ضربه و خش، فشار آب و سرما و گرما مقامت بالایی دارند. ساعت‌های سیکو در این سری دارای چند مدل مختلف هستند.

معرفی انواع محصولات سیکو

  • آبی: ساعت‌های این مجموعه سیکو در برابر فشار آب، گردو‌غبار، سرما و گرما، ضربه و خش، نفوذ آب و شوک مغناطیس و کلیه شرایط سختی که در زیر آب وجود دارد مقاومت هستند. این مجموعه برای غواصان حرفه‌ای طراحی شده است و عقربه و صفحه این سری دارای نشانگر‌های روشن است تا در تاریکی اعماق دریا‌ها و اقیانوس‌ها قابل خواند باشد. این کالکشن استاندارد بین‌المللی iso 6425 را دریافت کرده است.
  • سبز: سیکو این بار خالق ساعت‌هایی برای ماجراجویان و کوهنوردان علاقمند به طبیعت شد. ویژگی این کالکشن از سیکو قابلیت‌هایی نظیر چون: ضد آب بودن تا عمق ۲۰۰ متر، ضد شوک، ضد مغناطیس، نور پس زمینه و قطب نما داشت که رنگ بندی جذاب آن برای همه سلیقه‌ها در نظر گرفته شده است.
  • نارنجی: سیکو با این کلکشن برند خود را در فراز آسمان‌ها نیز برد و برای عاشقان پرواز و هوانوردی این کالکشن را خلق کرد. قابلیت ضد آب بودن تا عمق ۱۰۰ متر، ضد شوک، ضد مغناطیس، نور پس زمینه و کورنوگراف دارد. جعبه استیل ضد زنگ و صفحه روشن در این سری از محصولات سیکو نیز کار شده است.

خانواده پرسیج سیکو

سیکو همیشه علاقمند به پرداختن فرهنگ ژاپن در تولیدات خود بود و خانواده پرسیج سیکو الهام گرفتن از فرهنگ ژاپن بود. این بار سیکو با در هم آمیختن هنر و تکنولوژی چشم جهان را با ارائه سری ساعت‌های cocktail time، sharp edged، craftsmanship و style60s به خود خیره کرد.

خانواده استرون سیکو

خانواده استرون سیکو از سری ساعت‌های هوشمند و مدرن هستند که با استفاده از gps زمان را بر حسب موقعیت جغرافیایی که در آن هستید به شکل خودکار تنظیم می‌کند. انرژی این محصولات سیکو با نور خورشید یا هر منبع نوری دیگر به شکل خودکار تامین می‌شود و نیاز نیست باتری را تعویض کنید. آسترون شامل ۴ سری اصلی astron gps sport، astron gps scuba، astron gps stratosphere است.

خانواده پریمیر سیکو

خانواده پریمیر سیکو

اما سیکو در خانواده پریمیر زمان را به شکل جذاب و منحصر به فردی نشان داد. تلفیق سبک مدرن و کلاسیک در تولید ساعت با به کارگیری مکانیزم‌های پیشرفته علاوه بر زیبایی ظاهری از عملکرد فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. این خانواده در ۳ سری مختلف عرضه شد که شامل:

سری کینتیک: ساعت‌هایی که انرژی خود را با حرکت دست تامین می‌کنند.

سری کوارتز: دقت زمان سنجی فوق‌العاده بالا از قابلیت این سری سیکو است.

سری مکانیک: مورتور اسپرینگ و چرخ دنده دو نیروی محرک کار کردن ساعت‌های این سری از سیکو است.

نتیجه گیری

امیدواریم از این بلاگ بانی مگ لذت برده باشید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکی از محصولات این برند جذاب را داشته باشید تا زمان ارزشمند، با سیکو در دستان شما حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد