18 مهر 1403
/
271 بازدید
بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله؛ برای فرزند ۷ ساله‌ام چه بخرم؟
بهترین اسباب بازی برای کودکان 7 ساله؛ برای فرزند 7 ساله‌ام چه بخرم؟

فهرست مطالب

بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله بازی‌هایی است که از لحاظ جسمی و ذهنی کودک را درگیر کند. امروزه امکان انتخاب انواع اسباب بازی‌ها با تنوع بالا برای کودکان فراهم شده است و والدین می‌توانند با خرید اسباب بازی‌های فکری و جسمی باعث تقویت مهارت‌های گوناگون در فرزندشان شوند.

اسباب بازی بهترین هدیه برای کودک است علاوه بر سرگرمی می‌تواند انواع مهارت‌ها را در ذهن و جسم‌ کودک تقویت کند. والدین امروزه نسبت به گذشته بسیار آگاه‌تر و هوشیارتر شده‌اند این امر باعث شده تا کودکان باهوش‌تر و خلاق‌تری تربیت شوند.

از زمان تولد تا ۷ سالگی مهمترین زمان رشد کودک است که می‌توانید با بازی مهارت‌های مختلف را در کودک ایجاد کنید. در ادامه این بلاک از بانی مگ سعی داریم بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله را معرفی کنیم پس اگر کودکی در این سن در خانواده دارید با ما همراه باشید.

بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله

امروزه تنوع اسباب بازی‌ها در فروشگاه‌های فروش اسباب بازی بسیار زیاد است از این رو با در نظر گرفتن شرایط سنی کودک باید اسباب بازی‌های متناسب با سن وی را تهیه کنید؛ تنوع بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله نیز زیاد است که بهترین آن‌ها عبارتند از:

  • کارت‌های بازی الفبا
  • اسباب بازی پازل
  • اسباب بازی‌های فکری برد گیم
  • اسباب بازی‌های خلاقانه مانند: جورچین‌ها، لگو که برای تقویت رشد ذهنی و خلاقیت کودک مفید هستند.
  • دارت مگنتی
  • آشپزخانه کوچک کودکانه
  • اسباب بازی آلات موسیقی
  • میز تحریر بچگانه برای نقاشی

این اسباب بازی‌ها بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله هستند. کودکان با بازی کردن این نوع اسباب‌بازی‌ها انواع مهارت‌ها را آموزش می‌بینند.

اسباب بازی‌های فکری برای تقویت هوش ۷ ساله کودکان

امروزه در ساخت انواع اسباب بازی‌ها فکری پیشرفت چشم گیری به همراه خلاقیت و تبحر در ساخت مشاهده می‌شود که این موارد برای رشد بهینه مغز کودکان در نظر گرفته شده است.

اسباب بازی‌های فکری برای تقویت هوش 7 ساله کودکان

توانایی‌های مهم کودکان در سنین پایین در بالاترین حد ممکن است. توانایی‌هایی چون: ارتباط، حل مسئله، خود تنظیمی، انگیزه، انواع مهارت‌های جسمی و رشد تفکر بیشتر در سن ۷ سالگی در کودک تقویت می‌شوند.

با تهیه اسباب بازی‌های فکری مانند: تتریس مکعب خلاق، بازی فکری تاس چین، بازی شکل ساز، بازی چیکو CHlCOO، اسباب بازی اعصاب سنج هوشیار، مجموعه هندسی قلقلک، بازی فکری برج، پیزا، مکعب‌های باهوش، بازی فکری چی چی و غیره همگی در ارتقاء مهارت‌های مختلف، تقویت حافظه و رشد شناختی کودکان ۷ ساله بسیار فوق‌العاده عمل می‌کنند.

پازل

پازل یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در بین کودکان است. پازل‌ها در انواع مختلف طرح، فرم، جنس‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند. جنس پازل‌ها معمولاً از تخته، تخته چند لایه، فیبر، پلاستیک، فوم، ابر یا مقوای ضخیم است.

کودکان با بازی کردن پازل انواع رنگ‌ها و اشکال را آموزش می‌بینند. همچنین با این بازی تقویت عضلات دست تا چشم و حتی یادگیری نوشتن و خواندن در کودک تقویت می‌شود. برای کودکان ۷ ساله باید پازل‌های تهیه کنید که جذابیت بیشتری داشته باشند تا کودک تشویق به یادگیری و آموزش شود.

بازی‌های تخته‌ای

بازی‌های تخته‌ای نیز از بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله محسوب می‌شوند. در بین انواع بازی تخته‌ای بهترین‌شان: برج هیجان، دومینو، منچ، دبرنا، مونوپولی، اتللو و عمو پولدار هستند.

این بازی‌ها هم برای آموزش و هم سرگرمی برای کودکان طراحی شده‌اند و تاثیر بسیار مثبتی روی روند ذهن کودک می‌گذارد و کارکردهای شناختی مغز را افزایش می‌دهد.

همچنین این سبک بازی‌ها کیفیت دورهمی‌ها و پیوندهای خانوادگی را بهبود می‌بخشد، به درک مسئله به کودکان کمک می‌کند، رقابت سالم را ترویج می‌دهد و همچنین کودکان را از موبایل و تبلت کمی دور می‌کند. حتماً بازی های تخته‌ای را در لیست خرید اسباب‌بازی برای کودک‌تان قرار دهید.

لگو

لگو جز بهترین اسباب بازی‌ها برای کودکان ۲ سال به بالا است. این بازی محدودیت سنی ندارد و انواع مختلف آن در بازار فروخته می‌شود. برای خرید لگو در مرحله اول باید سن کودک و میزان هوش آن را در نظر گرفت هر چقدر سن کودک بالاتر رود لگویی که برای او تهیه می‌کنید پیشرفت‌تر و قطعات آن کوچک‌تر می‌شود.

لگو

مهمترین مزایای اسباب بازی لگو را می‌توان آموزش تفکر سه بعدی کودکان، تقویت یادگیری زبان دوم در کودکان، مهارت‌های ارتباطی و طرز تفکر نقادانه و تقویت خلاقیت برشمرد.

لگو قدرت تفکر منظم و سازماندهی را در کودک افزایش می‌دهد، موجب تقویت قدرت بیان و داستان سازی و همچنین باعث افزایش بهره هوشی و توانایی حل مسئله در کودک می‌شود. با مشارکت کردن در بازی لگو کودک خود را تشویق به انجام این بازی کنید تا شاهد موفقیت در مهارت‌های گوناگون آن باشید.

اسباب بازی‌های خلاقانه برای پرورش تخیل کودکان

کودک با بازی کردن می‌تواند مفاهیم ارزشمندی از دنیای پیرامون خود را درک کند و یاد بگیرد. بازی کردن فقط یک سرگرمی نیست کودک با بازی نقش‌های آن را در خود تجسم می‌کند و به این شکل تخیلات و رویاهای خود را تا حدودی در دنیای بیرون به واقعیت تبدیل می‌کند و به این ترتیب با کمک اسباب بازی‌های خلاقانه برای پرورش تخیل خود بهره می‌گیرد.

بازی‌های خلاقانه باعث سرگرمی و تقویت قوه تخیل در کودکان ۷ ساله می‌شود بازی‌های خلاقانه‌ای چون: سرپناه ساختن، خمیر بازی، نقاشی کشیدن، اجرای نمایش خانگی با عروسک، استفاده از آلات موسیقی کودکان، بلوک سازی، خانه سازی، ساختن کاردستی، بازی با شن و ماسه در پرورش تخیل کودکان بسیار موثر هستند.

آبرنگ

با استفاده از آبرنگ می‌توان بازی‌های مختلف و جذاب برای کودکان ترتیب داد. آبرنگ بهترین اسباب بازی و وسیله نقاشی برای کودکان ۷ ساله است. آبرنگ تقویت مهارت حرکتی ظریف، شناخت انواع رنگ‌ها، هماهنگی دست و چشم و خلاقیت‌های گوناگون کودک تقویت و رشد داده می‌شود.

در این بازی کودک با آزمون و خطاهایی بسیاری روبرو می‌شود بنابراین با ترکیب کردن رنگ‌ها کودک تجربه جدیدی به دست می‌آورد و کنجکاویش نیز تقویت می‌شود. در خرید آبرنگ سن کودک را در نظر بگیرید و با توجه به استعداد و مهارت و علاقه کودک به نقاشی، آبرنگ مناسبی را تهیه کنید. حتماً آبرنگی از برندهای معروف و با کیفیت خریداری کنید تا کودک شما تجربه شیرینی از نقاشی با آبرنگ بدست آورد.

خمیر بازی

خمیر بازی

یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها برای کودکان ۷ ساله خمیر بازی است که در انواع مختلف؛ خمیر اسلایم، خمیر بازی کلاسیک، خمیر بازی شنی تولید می‌شوند. امروزه خمیر بازی سرگرمی جالبی برای کودکان است.

نکاتی که در هنگام خرید و نگهداری از خمیر بازی باید رعایت کنید شامل: انعطاف پذیری خوب، نگهداری در ظروف دربسته، نگهداری در یخچال، دور ریختن خمیر بعد از تغییر رنگ و بو، توجه به مواد و رنگ‌های به کار رفته در تولید خمیر بازی هنگام خرید، وجود علامت و برچسب بهداشت روی بسته بندی خمیر بازی است.

بازی با خمیر بازی افزایش آگاهی بدن با درک وضعیت انگشتان دست، تقویت ارتباطات بین چشم، عصب و عضلات، همچنین درگیر شدن حس لامسه، بینایی و حتی بویایی در کودک تقویت می‌شود.

ماژیک‌های رنگی

رنگ آمیزی یکی از راهکارهای توسعه و بیان خلاقیت در کودکان است و استفاده از ماژیک‌های رنگی یکی از روش‌های صحیح رنگ آمیزی است. ماژیک‌های رنگی با برندهای مختلف در بازار موجود هستند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. توجه به نوع ماژیک و تنوع رنگی و همچنین طریقه بسته‌بندی در زمان خرید بسیار مهم است.

معروف‌ترین ماژیک‌های رنگ آمیزی برای کودکان ۷ ساله عبارتند از: ماژیک‌های فابر کاستل، ماژیک پارسیکار، ماژیک کوپیک و غیره که از برندهای معروف در بازار لوازم تحریر هستند.

از ویژگی‌های مهم ماژیک‌های رنگی، وجود رنگ‌های درخشان، روان کشیده شدن روی کاغذ و قابلیت جوهر محلول در آب است که باعث ایجاد حس لذت نقاشی در کودکان می‌شود.

اسباب بازی‌های ورزشی برای افزایش تحرک کودکان

اسباب بازی‌های ورزشی برای افزایش تحرک کودکان بسیار مفید هستند. کودکان با ورزش آمادگی جسمانی خود را به چالش می‌کشند که این امر باعث می‌شود تا مهارت، موفقیت، اعتماد به نفس شخصی کودک افزایش یابد.

ورزش کردن شیوه درست زندگی کردن است پس چه خوب از همان دوران کودکی جزوه مهارت‌های شخصی کودکان شود. ورزش رعایت قوانین، تجربه شکست و پیروزی، داوری منصفانه را به کودک آموزش می‌دهد.

اسباب بازی‌های ورزشی برای افزایش تحرک کودکان

بهترین اسباب بازی‌های ورزشی برای کودکان ۷ ساله شامل: میز ایرهاکی، فوتبال دستی کوچک، توپ، اسکوتر، دوچرخه، بسکتبال، دارت مگنتی، توپ مشت زنی پایدار، بولدینگ کودک، بازی پرتاب حلقه، هوپلا و غیره است که کودک را وادار به تحرک می‌کند. کودکان با استفاده از این بازی‌ها می‌توانند بدن قوی و قدرتمند از همان دوران کودکی داشته باشند.

توپ

امروزه توپ‌های ورزشی در فعالیت‌های بدنی و کار گروهی در کودکان کاربرد فراوانی دارند. توپ یکی از اسباب بازی‌های پسرانه پرطرفدار است. توپ‌ها در انواع مختلف جنس، مدل، طرح موجود هستند.

انواع توپ شامل: توپ فوتبال، توپ بسکتبال، توپ والیبال، توپ گلف، توپ بدمینتون، توپ فریزبی یا (تاب) که هر کدام برای رشته‌های مختلف ورزشی طراحی و تولید شده‌اند. توپ بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله است و باعث تحرک و فعالیت‌های بدنی شدید در کودک می‌شود. با توجه به رشته ورزشی با توپ مورد علاقه کودک، توپ مناسبی خریداری کنید.

دوچرخه

اسباب بازی محبوب دیگر برای کودکان دوچرخه است. کودکان از سن ۳ سال تا بزرگسالی از دوچرخه برای سرگرمی و فعالیت‌های ورزشی استفاده می‌کنند. ویژگی مهم بازی با دوچرخه برای کودکان ۷ ساله درگیر شدن عضلات پا و تقویت آن‌ها است.

دوچرخه

بهترین زمان دوچرخه سواری برای کودکان ۷ تا ۹ صبح و  ۵ تا ۸ غروب است. فصل بهار و تابستان مناسب‌ترین فصل برای دوچرخه سواری و گذراندن اوقات فراغت در محیط‌های خارج از منزل برای کودکان است. در فصول سرد در پارکینگ یا مکان‌های سرپوشیده کودکان می‌توانند از دوچرخه برای ورزش و سرگرمی استفاده کنند.

اسکوتر

اسکوتر برای کودکان یک بازی جذاب و هیجان انگیز است همچنین امروزه بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله است. اسکوترها در انواع مدل و قیمت در بازار موجود هستند برای خرید اسکوتر باید توجه زیادی به سایز چرخ‌ها داشته باشید زیرا هر چقدر چرخ اسکوتر بزرگتر باشد دوام و استحکام آن در برابر ضربات بیشتر است.

برای کودکان ۷ ساله اسکوتر ۱۴۵ – ۱۸۰ میلی‌متر بسیار مناسب است. به کیفیت چرخ‌ها در زمان خرید اسکوتر حتماً توجه داشته باشید. اسکوتر  t شکل بیشترین طرفدار را در بین محصولات بازی دارد.

نتیجه گیری

بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله بازی‌های است که در آن رشد انواع مهارت‌های کودک تقویت شود و کودک بتواند آموزش‌های اساسی و مهارت‌های مهم زندگی را یاد بگیرند. ماشین اسباب بازی و تفنگ اسباب بازی نیز دو اسباب بازی جذاب برای کودکانه ۷ ساله است در نهایت اسباب بازی علاوه بر سرگرمی، یادگیری انواع مختلف ترفندهای اجتماعی برای کودکان است.

بهتر است اسباب بازی‌های باکیفیت و بادوام برای کوکان تهیه کنید و حتماً در خرید اسباب‌بازی به مواد بکار رفته برای تولید و ساخت آن دقت کنید تا کودکان از انواع  آسیب‌ها و بیماری‌ها در امان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

راهنمای تنظیم ساعت هوشمند

ساعت هوشمند، گجتی تقریباً نوپا، اما پرطرفدار است و بسیاری از افراد، آن را جایگزین ساعت‌های مچی کلاسیک کرده‌اند. این ساعت‌ها

بهترین اسباب بازی برای کودکان 7 ساله؛ برای فرزند 7 ساله‌ام چه بخرم؟
18 مهر 1403
/
271 بازدید

بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله؛ برای فرزند ۷ ساله‌ام چه بخرم؟

فهرست مطالب

بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله بازی‌هایی است که از لحاظ جسمی و ذهنی کودک را درگیر کند. امروزه امکان انتخاب انواع اسباب بازی‌ها با تنوع بالا برای کودکان فراهم شده است و والدین می‌توانند با خرید اسباب بازی‌های فکری و جسمی باعث تقویت مهارت‌های گوناگون در فرزندشان شوند.

اسباب بازی بهترین هدیه برای کودک است علاوه بر سرگرمی می‌تواند انواع مهارت‌ها را در ذهن و جسم‌ کودک تقویت کند. والدین امروزه نسبت به گذشته بسیار آگاه‌تر و هوشیارتر شده‌اند این امر باعث شده تا کودکان باهوش‌تر و خلاق‌تری تربیت شوند.

از زمان تولد تا ۷ سالگی مهمترین زمان رشد کودک است که می‌توانید با بازی مهارت‌های مختلف را در کودک ایجاد کنید. در ادامه این بلاک از بانی مگ سعی داریم بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله را معرفی کنیم پس اگر کودکی در این سن در خانواده دارید با ما همراه باشید.

بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله

امروزه تنوع اسباب بازی‌ها در فروشگاه‌های فروش اسباب بازی بسیار زیاد است از این رو با در نظر گرفتن شرایط سنی کودک باید اسباب بازی‌های متناسب با سن وی را تهیه کنید؛ تنوع بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله نیز زیاد است که بهترین آن‌ها عبارتند از:

  • کارت‌های بازی الفبا
  • اسباب بازی پازل
  • اسباب بازی‌های فکری برد گیم
  • اسباب بازی‌های خلاقانه مانند: جورچین‌ها، لگو که برای تقویت رشد ذهنی و خلاقیت کودک مفید هستند.
  • دارت مگنتی
  • آشپزخانه کوچک کودکانه
  • اسباب بازی آلات موسیقی
  • میز تحریر بچگانه برای نقاشی

این اسباب بازی‌ها بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله هستند. کودکان با بازی کردن این نوع اسباب‌بازی‌ها انواع مهارت‌ها را آموزش می‌بینند.

اسباب بازی‌های فکری برای تقویت هوش ۷ ساله کودکان

امروزه در ساخت انواع اسباب بازی‌ها فکری پیشرفت چشم گیری به همراه خلاقیت و تبحر در ساخت مشاهده می‌شود که این موارد برای رشد بهینه مغز کودکان در نظر گرفته شده است.

اسباب بازی‌های فکری برای تقویت هوش 7 ساله کودکان

توانایی‌های مهم کودکان در سنین پایین در بالاترین حد ممکن است. توانایی‌هایی چون: ارتباط، حل مسئله، خود تنظیمی، انگیزه، انواع مهارت‌های جسمی و رشد تفکر بیشتر در سن ۷ سالگی در کودک تقویت می‌شوند.

با تهیه اسباب بازی‌های فکری مانند: تتریس مکعب خلاق، بازی فکری تاس چین، بازی شکل ساز، بازی چیکو CHlCOO، اسباب بازی اعصاب سنج هوشیار، مجموعه هندسی قلقلک، بازی فکری برج، پیزا، مکعب‌های باهوش، بازی فکری چی چی و غیره همگی در ارتقاء مهارت‌های مختلف، تقویت حافظه و رشد شناختی کودکان ۷ ساله بسیار فوق‌العاده عمل می‌کنند.

پازل

پازل یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در بین کودکان است. پازل‌ها در انواع مختلف طرح، فرم، جنس‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند. جنس پازل‌ها معمولاً از تخته، تخته چند لایه، فیبر، پلاستیک، فوم، ابر یا مقوای ضخیم است.

کودکان با بازی کردن پازل انواع رنگ‌ها و اشکال را آموزش می‌بینند. همچنین با این بازی تقویت عضلات دست تا چشم و حتی یادگیری نوشتن و خواندن در کودک تقویت می‌شود. برای کودکان ۷ ساله باید پازل‌های تهیه کنید که جذابیت بیشتری داشته باشند تا کودک تشویق به یادگیری و آموزش شود.

بازی‌های تخته‌ای

بازی‌های تخته‌ای نیز از بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله محسوب می‌شوند. در بین انواع بازی تخته‌ای بهترین‌شان: برج هیجان، دومینو، منچ، دبرنا، مونوپولی، اتللو و عمو پولدار هستند.

این بازی‌ها هم برای آموزش و هم سرگرمی برای کودکان طراحی شده‌اند و تاثیر بسیار مثبتی روی روند ذهن کودک می‌گذارد و کارکردهای شناختی مغز را افزایش می‌دهد.

همچنین این سبک بازی‌ها کیفیت دورهمی‌ها و پیوندهای خانوادگی را بهبود می‌بخشد، به درک مسئله به کودکان کمک می‌کند، رقابت سالم را ترویج می‌دهد و همچنین کودکان را از موبایل و تبلت کمی دور می‌کند. حتماً بازی های تخته‌ای را در لیست خرید اسباب‌بازی برای کودک‌تان قرار دهید.

لگو

لگو جز بهترین اسباب بازی‌ها برای کودکان ۲ سال به بالا است. این بازی محدودیت سنی ندارد و انواع مختلف آن در بازار فروخته می‌شود. برای خرید لگو در مرحله اول باید سن کودک و میزان هوش آن را در نظر گرفت هر چقدر سن کودک بالاتر رود لگویی که برای او تهیه می‌کنید پیشرفت‌تر و قطعات آن کوچک‌تر می‌شود.

لگو

مهمترین مزایای اسباب بازی لگو را می‌توان آموزش تفکر سه بعدی کودکان، تقویت یادگیری زبان دوم در کودکان، مهارت‌های ارتباطی و طرز تفکر نقادانه و تقویت خلاقیت برشمرد.

لگو قدرت تفکر منظم و سازماندهی را در کودک افزایش می‌دهد، موجب تقویت قدرت بیان و داستان سازی و همچنین باعث افزایش بهره هوشی و توانایی حل مسئله در کودک می‌شود. با مشارکت کردن در بازی لگو کودک خود را تشویق به انجام این بازی کنید تا شاهد موفقیت در مهارت‌های گوناگون آن باشید.

اسباب بازی‌های خلاقانه برای پرورش تخیل کودکان

کودک با بازی کردن می‌تواند مفاهیم ارزشمندی از دنیای پیرامون خود را درک کند و یاد بگیرد. بازی کردن فقط یک سرگرمی نیست کودک با بازی نقش‌های آن را در خود تجسم می‌کند و به این شکل تخیلات و رویاهای خود را تا حدودی در دنیای بیرون به واقعیت تبدیل می‌کند و به این ترتیب با کمک اسباب بازی‌های خلاقانه برای پرورش تخیل خود بهره می‌گیرد.

بازی‌های خلاقانه باعث سرگرمی و تقویت قوه تخیل در کودکان ۷ ساله می‌شود بازی‌های خلاقانه‌ای چون: سرپناه ساختن، خمیر بازی، نقاشی کشیدن، اجرای نمایش خانگی با عروسک، استفاده از آلات موسیقی کودکان، بلوک سازی، خانه سازی، ساختن کاردستی، بازی با شن و ماسه در پرورش تخیل کودکان بسیار موثر هستند.

آبرنگ

با استفاده از آبرنگ می‌توان بازی‌های مختلف و جذاب برای کودکان ترتیب داد. آبرنگ بهترین اسباب بازی و وسیله نقاشی برای کودکان ۷ ساله است. آبرنگ تقویت مهارت حرکتی ظریف، شناخت انواع رنگ‌ها، هماهنگی دست و چشم و خلاقیت‌های گوناگون کودک تقویت و رشد داده می‌شود.

در این بازی کودک با آزمون و خطاهایی بسیاری روبرو می‌شود بنابراین با ترکیب کردن رنگ‌ها کودک تجربه جدیدی به دست می‌آورد و کنجکاویش نیز تقویت می‌شود. در خرید آبرنگ سن کودک را در نظر بگیرید و با توجه به استعداد و مهارت و علاقه کودک به نقاشی، آبرنگ مناسبی را تهیه کنید. حتماً آبرنگی از برندهای معروف و با کیفیت خریداری کنید تا کودک شما تجربه شیرینی از نقاشی با آبرنگ بدست آورد.

خمیر بازی

خمیر بازی

یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها برای کودکان ۷ ساله خمیر بازی است که در انواع مختلف؛ خمیر اسلایم، خمیر بازی کلاسیک، خمیر بازی شنی تولید می‌شوند. امروزه خمیر بازی سرگرمی جالبی برای کودکان است.

نکاتی که در هنگام خرید و نگهداری از خمیر بازی باید رعایت کنید شامل: انعطاف پذیری خوب، نگهداری در ظروف دربسته، نگهداری در یخچال، دور ریختن خمیر بعد از تغییر رنگ و بو، توجه به مواد و رنگ‌های به کار رفته در تولید خمیر بازی هنگام خرید، وجود علامت و برچسب بهداشت روی بسته بندی خمیر بازی است.

بازی با خمیر بازی افزایش آگاهی بدن با درک وضعیت انگشتان دست، تقویت ارتباطات بین چشم، عصب و عضلات، همچنین درگیر شدن حس لامسه، بینایی و حتی بویایی در کودک تقویت می‌شود.

ماژیک‌های رنگی

رنگ آمیزی یکی از راهکارهای توسعه و بیان خلاقیت در کودکان است و استفاده از ماژیک‌های رنگی یکی از روش‌های صحیح رنگ آمیزی است. ماژیک‌های رنگی با برندهای مختلف در بازار موجود هستند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. توجه به نوع ماژیک و تنوع رنگی و همچنین طریقه بسته‌بندی در زمان خرید بسیار مهم است.

معروف‌ترین ماژیک‌های رنگ آمیزی برای کودکان ۷ ساله عبارتند از: ماژیک‌های فابر کاستل، ماژیک پارسیکار، ماژیک کوپیک و غیره که از برندهای معروف در بازار لوازم تحریر هستند.

از ویژگی‌های مهم ماژیک‌های رنگی، وجود رنگ‌های درخشان، روان کشیده شدن روی کاغذ و قابلیت جوهر محلول در آب است که باعث ایجاد حس لذت نقاشی در کودکان می‌شود.

اسباب بازی‌های ورزشی برای افزایش تحرک کودکان

اسباب بازی‌های ورزشی برای افزایش تحرک کودکان بسیار مفید هستند. کودکان با ورزش آمادگی جسمانی خود را به چالش می‌کشند که این امر باعث می‌شود تا مهارت، موفقیت، اعتماد به نفس شخصی کودک افزایش یابد.

ورزش کردن شیوه درست زندگی کردن است پس چه خوب از همان دوران کودکی جزوه مهارت‌های شخصی کودکان شود. ورزش رعایت قوانین، تجربه شکست و پیروزی، داوری منصفانه را به کودک آموزش می‌دهد.

اسباب بازی‌های ورزشی برای افزایش تحرک کودکان

بهترین اسباب بازی‌های ورزشی برای کودکان ۷ ساله شامل: میز ایرهاکی، فوتبال دستی کوچک، توپ، اسکوتر، دوچرخه، بسکتبال، دارت مگنتی، توپ مشت زنی پایدار، بولدینگ کودک، بازی پرتاب حلقه، هوپلا و غیره است که کودک را وادار به تحرک می‌کند. کودکان با استفاده از این بازی‌ها می‌توانند بدن قوی و قدرتمند از همان دوران کودکی داشته باشند.

توپ

امروزه توپ‌های ورزشی در فعالیت‌های بدنی و کار گروهی در کودکان کاربرد فراوانی دارند. توپ یکی از اسباب بازی‌های پسرانه پرطرفدار است. توپ‌ها در انواع مختلف جنس، مدل، طرح موجود هستند.

انواع توپ شامل: توپ فوتبال، توپ بسکتبال، توپ والیبال، توپ گلف، توپ بدمینتون، توپ فریزبی یا (تاب) که هر کدام برای رشته‌های مختلف ورزشی طراحی و تولید شده‌اند. توپ بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله است و باعث تحرک و فعالیت‌های بدنی شدید در کودک می‌شود. با توجه به رشته ورزشی با توپ مورد علاقه کودک، توپ مناسبی خریداری کنید.

دوچرخه

اسباب بازی محبوب دیگر برای کودکان دوچرخه است. کودکان از سن ۳ سال تا بزرگسالی از دوچرخه برای سرگرمی و فعالیت‌های ورزشی استفاده می‌کنند. ویژگی مهم بازی با دوچرخه برای کودکان ۷ ساله درگیر شدن عضلات پا و تقویت آن‌ها است.

دوچرخه

بهترین زمان دوچرخه سواری برای کودکان ۷ تا ۹ صبح و  ۵ تا ۸ غروب است. فصل بهار و تابستان مناسب‌ترین فصل برای دوچرخه سواری و گذراندن اوقات فراغت در محیط‌های خارج از منزل برای کودکان است. در فصول سرد در پارکینگ یا مکان‌های سرپوشیده کودکان می‌توانند از دوچرخه برای ورزش و سرگرمی استفاده کنند.

اسکوتر

اسکوتر برای کودکان یک بازی جذاب و هیجان انگیز است همچنین امروزه بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله است. اسکوترها در انواع مدل و قیمت در بازار موجود هستند برای خرید اسکوتر باید توجه زیادی به سایز چرخ‌ها داشته باشید زیرا هر چقدر چرخ اسکوتر بزرگتر باشد دوام و استحکام آن در برابر ضربات بیشتر است.

برای کودکان ۷ ساله اسکوتر ۱۴۵ – ۱۸۰ میلی‌متر بسیار مناسب است. به کیفیت چرخ‌ها در زمان خرید اسکوتر حتماً توجه داشته باشید. اسکوتر  t شکل بیشترین طرفدار را در بین محصولات بازی دارد.

نتیجه گیری

بهترین اسباب بازی برای کودکان ۷ ساله بازی‌های است که در آن رشد انواع مهارت‌های کودک تقویت شود و کودک بتواند آموزش‌های اساسی و مهارت‌های مهم زندگی را یاد بگیرند. ماشین اسباب بازی و تفنگ اسباب بازی نیز دو اسباب بازی جذاب برای کودکانه ۷ ساله است در نهایت اسباب بازی علاوه بر سرگرمی، یادگیری انواع مختلف ترفندهای اجتماعی برای کودکان است.

بهتر است اسباب بازی‌های باکیفیت و بادوام برای کوکان تهیه کنید و حتماً در خرید اسباب‌بازی به مواد بکار رفته برای تولید و ساخت آن دقت کنید تا کودکان از انواع  آسیب‌ها و بیماری‌ها در امان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد