2 مهر 1403
/
124 بازدید
راهنمای تنظیم ساعت هوشمند
راهنمای تنظیم ساعت هوشمند

فهرست مطالب

ساعت هوشمند، گجتی تقریباً نوپا، اما پرطرفدار است و بسیاری از افراد، آن را جایگزین ساعت‌های مچی کلاسیک کرده‌اند. این ساعت‌ها به‌جز نمایش زمان، حالا حکم یک مکمل را برای گوشی‌های هوشمند پیدا کرده‌اند و کاربران پس از خرید موبایل، به سراغ خرید یک ساعت هوشمند در کنار آن می‌روند. این ساعت‌ها با بهره‌گیری از سنسورهای سلامتی و ورزشی می‌توانند فعالیت‌های روزانه ما را بررسی کنند و در کنترل علائم حیاتی ما نقش مهمی داشته باشند. در این مقاله از بانی مگ می‌خواهیم راهنمای تنظیم ساعت هوشمند را به شما ارائه کنیم تا بتوانید به‌صورت گام‌به‌گام، ساعت خود را تنظیم و آماده‌ی استفاده کنید.

راهنمای کامل تنظیم ساعت هوشمند

پس از خرید ساعت هوشمند، نوبت به راه‌اندازی اولیه و انجام تنظیمات لازم روی آن می‌رسد. در ابتدا باید اپلیکیشن مورد نیاز ساعت را روی گوشی خود نصب کنید، آن را به گوشی متصل کنید. سپس تنظیمات مختلف مانند ساعت و تاریخ را انجام دهید و همچنین شخصی‌سازی‌های دلخواه را روی ان اعمال کنید. در صورت وجود، انجام آپدیت سیستم‌عامل نیز می‌تواند امکانات بیشتری را در اختیار شما بگذارد. در ادامه این تنظیمات را با هم مرور خواهیم کرد.

مراحل ابتدایی آماده‌سازی ساعت هوشمند

پس از تهیه‌ی هر گجت دیجیتالی، مانند خرید لپ تاپ یا تلفن همراه، باید تنظیماتی اولیه را بر روی آن انجام دهید تا بتوانید از امکانات آن استفاده کنید. برای راه‌اندازی ساعت هوشمند هم باید در ابتدا مطمئن شوید که ساعت دارای شارژ کافی باشد. سپس باید اپلیکیشن مخصوص آن را روی گوشی خود نصب کنید تا به هم متصل شوند و بتوانید از تمام قابلیت‌های ساعت استفاده کنید. تنظیمات زبان و منطقه‌ی زمانی، اتصال به بلوتوث و وایفای، شخصی‌سازی آیکون‌ها و ویجت‌ها و قرار دادن واچ‌فیس‌های دلخواه و همچنین آپدیت سیستم‌عامل ساعت از دیگر مواردی است که برای آماده‌سازی ساعت هوشمند باید انجام دهید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

شارژ اولیه و آماده‌سازی

شارژ اولیه و آماده‌سازی

برای شروع به کار با ساعت هوشمند و انجام تنظیمات اولیه لازم است از داشتن شارژ کافی اطمینان حاصل کنید. البته در نظر داشته باشید که منظور از شارژ اولیه، وصل کردن دستگاه برای ساعت‌های طولانی به شارژر نیست؛ چراکه شارژ اولیه‌ی طولانی‌مدت مختص باتری‌های نیکل-کادمیومی بوده که کنار رفته‌اند و امروز تقریباً تمامی گجت‌های دیجیتال از باتری‌های لیتیوم-یونی یا لیتیوم-پلیمری استفاده می‌کنند و نیازی به شارژ اولیه‌ی طولانی ندارند.

برای شارژ ساعت می‌توانید از شارژهای بی‌سیم همراه آن استفاده کنید. همچنین اگر ولتاژ و شدت جریان مناسب باتری ساعت خود را نمی‌دانید، بهتر است از آداپتورهای ۵ ولت و ۱ آمپر استفاده کنید و یا ساعت خود را با اتصال به کامپیوتر و لتپاپ شارژ کنید. همچنین اگر گوشی شما از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند، می‌توانید ساعت را به‌وسیله‌ی آن شارژ کنید. میانگین مدت‌زمان شارژ بیشتر مدل‌ها بین ۱ ساعت تا ۹۰ دقیقه است.

نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن همراه

نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن همراه

برای این‌که بتوانید از تمامی قابلیت‌های ساعت هوشمند خود استفاده کنید و اطلاعات میان ساعت و گوشی را با یکدیگر همسان کرده و به اشتراک بگذارید، لازم است تا اپلیکیشن مخصوص ساعت را نصب کنید. اپلیکیشن اپل واچ به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های آیفون نصب شده است و نیازی به نصب آن ندارید. همچنین روی گوشی‌های سامسونگ نیز اپلیکیشن Galaxy Wearable وجود دارد که می‌توانید ساعت‌های هوشمند سامسونگ را با آن متصل به گوشی متصل کنید.

درصورتی‌که از اکوسیستم و برند یکسانی برای گوشی و ساعت استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با استفاده اپلیکیشن‌های ثالث ساعت و گوشی را به یکدیگر متصل کنید. روش اتصال اپل واچ به گوشی‌های اندرویدی در مقالات پیشین بانی مگ توضیح داده شده است. همچنین برای اتصال انواع ساعت‌ها به گوشی‌های اندرویدی می‌توانید از اپلیکیشن Wear OS گوگل استفاده کنید. بسیاری از ساعت‌های کمتر شناخته‌شده نیز اپلیکیشن مخصوص خود را توسعه داده‌اند و لینک دانلود آن توسط یک QR Code روی جعبه یا دفترچه‌ی راهنمای آن‌ها قرار داده شده است.

تنظیمات اولیه ساعت هوشمند

بخش بعدی از راهنمای تنظیم ساعت هوشمند به تنظیمات اولیه‌ی آن اختصاص دارد. تنظیماتی مانند زبان، تاریخ، ساعت و اتصالات که با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تنظیمات زبان و منطقه زمانی

تنظیمات زبان، منطقه‌ی زمانی، ساعت و تاریخ به دو صورت انجام می‌گیرد. روش اول، همسان‌سازی تنظیمات زبانی و منطقه‌ای دستگاه با گوشی است. پس از نصب اپلیکیشن و اتصال دستگاه به گوشی، ساعت و تاریخ با گوشی همسان می‌شود؛ اما اگر می‌خواهید ساعت را به‌صورت مجزا استفاده کنید، می‌توانید این کار را از طریق تنظیمات خود ساعت انجام دهید. کافی است وارد تنظیمات ساعت هوشمند شده و در بخش General و یا بخش Date & Time ساعت و تاریخ را به‌صورت دستی تنظیم کنید. برخی از ساعت‌های هوشمند از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید زبان ساعت را روی آن قرار دهید.

اتصال به Wi-Fi و بلوتوث

اگر از اپلیکیشن‌های مخصوص اتصال ساعت و گوشی استفاده می‌کنید، اتصال به بلوتوث را باید از طریق همان اپلیکیشن انجام دهید تا ساعت به‌صورت کامل شناسایی شود. برای اتصال ساعت به گوشی، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که بلوتوث گوشی و ساعت روشن است؛ سپس در گوشی وارد اپلیکیشن مخصوص مانند Wear OS شوید و Get Started را بزنید و سپس تاییدیه‌های لازم و کدهای ظاهرشده روی ساعت و گوشی را بزنید تا اتصال کامل شود.

برای اتصال به وایفای نیز کافی است وارد تنظیمات ساعت هوشمند خود شوید و در بخش Connectivity روی وایفای بزنید و شبکه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید و رمز عبور آن را وارد کنید.

جفت‌سازی دستگاه‌ها

جفت‌سازی دستگاه‌ها

پس از نصب اپلیکیشن مخصوص هر ساعت هوشمند، نوبت به جفت‌سازی آن با گوشی می‌رسد. در بیشتر اپلیکیشن‌ها گزینه‌ی Connect Devices یا Bind Devices وجود دارد که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید ساعت را به گوشی خود متصل کنید و اطلاعات آن‌ها را همسان کنید. مراحل اتصال ساعت و گوشی برای ساعت‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف در دیگر مقالات بانی مگ به‌صورت کامل توضیح داده شده است.

سفارشی‌سازی ساعت هوشمند

از دیگر کارهایی که پس از راه‌اندازی ساعت هوشمند باید انجام دهید، سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی ظاهر و تنظیمات مختلف آن است. قرار دادن واچ‌فیس‌های مختل، تنظیمات اعلان‌ها و شخصی‌سازی ویجت‌ها ازجمله‌ی این تنظیمات است.

تغییر صفحه‌نمایش

تغییر صفحه‌نمایش

یکی از ساده‌ترین، اما جذاب‌ترین ویژگی‌های یک ساعت هوشمند نسبت به ساعت‌های مچی، این است که می‌توانید ظاهرهای متفاوتی را روی صفحه‌نمایش آن پیاده کنید. این ظاهرها با نام واچ‌فیس شناخته می‌شوند و ساعت‌های هوشمند واچ‌فیس‌های فراوانی دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. همچنین برندهای معتبرتر، امکان دانلود واچ‌فیس‌های بیشتر و همچنین شخصی‌سازی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

تنظیم اعلان‌ها و هشدارها

یکی از نکات مثبت ساعت‌های هوشمند این است که برای بررسی و خواندن اعلان‌های برنامه‌های مختلف، نیازی به در دست گرفتن گوشی خود ندارید و می‌توانید به‌سادگی آن‌ها را روی گوشی مرور کنید. با استفاده از تنظیم اعلان‌ها در تنظیمات ساعت هوشمند می‌توانید مشخص کنید که پیام‌های چه برنامه‌هایی نمایش داده شود و این اعلان همراه با ویبره یا صدا باشد. همچنین با ایجاد پروفایل‌های مختلف می‌توانید از ورود اعلان‌ها و ایجاد مزاحمت در زمان انجام کارها یا زمان خواب جلوگیری کنید. برخی از برندهای ساعت هوشمند از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند و برای دیدن پیام‌ها به زبان فارسی مشکلی نخواهید داشت.

شخصی‌سازی ویجت‌ها

در ساعت‌های هوشمند، ویجت‌های تمام صفحه‌ی مختلفی وجود دارد که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید به‌سرعت به یک کاربرد خاص دسترسی داشته باشید. ازجمله‌ی این ویجت‌ها می‌توان به کنترل موزیک، ویجت آب‌وهوا، ویجت‌های سلامتی مانند پایش ضربان قلب، اکسیژن خون و یا فشارسنج، ویجت‌های ورزشی مانند گام‌شمار و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که می‌توانید با توجه به حداکثر ویجت‌های پشتیبانی شده توسط ساعت، از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از قابلیت‌های سلامت و تناسب‌اندام

استفاده از قابلیت‌های سلامت و تناسب‌اندام

یکی از وظایف و ویژگی‌های اصلی ساعت‌های هوشمند، داشتن سنسورهای پایش سلامت و تناسب‌اندام و همچنین پایش فعالیت‌های فیزیکی است. در ادامه‌ی راهنمای تنظیم ساعت هوشمند به بررسی این سنسورها می‌پردازیم.

ردیابی فعالیت‌های فیزیکی

ساعت‌های هوشمند می‌توانند با استفاده از سنسورهای مختلفی مانند شتاب‌سنج، مکان‌یاب و … فعالیت‌های فیزیکی ما را بررسی کنند و اطلاعات کاملی مانند کالری مصرف‌شده، مسافت طی شده و زمان انجام فعالیت بدنی را در اختیار ما قرار دهند. بیشتر ساعت‌های هوشمند، دارای ده‌ها حالت ورزشی مختلف هستند که برای رشته‌های ورزشی متفاوت در نظر گرفته شده‌اند. بسته به رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، مانند یک پیاده‌روی ساده یا دویدن و یا رشته‌های حرفه‌ای مانند تنیس یا کوهنوردی، می‌توانید حالت ورزشی دلخواه خود را انتخاب کنید تا ساعت بتواند فعالیت شما را به‌طور کامل پایش کند.

البته پیش از انتخاب حالت ورزشی، لازم است تا از طریق اپلیکیشن همراه یا خود ساعت، اطلاعاتی را مانند سن، قد، وزن، فیزیک بدنی و … را وارد کنید تا آنالیز صورت گرفته روی فعالیت شما بیش‌ازپیش دقیق شود.

نظارت بر ضربان قلب و خواب

نظارت بر ضربان قلب و خواب

سنسورهای سلامتی مختلفی در ساعت‌های هوشمند قرار داده شده است؛ مانند سنسورهای ضربان قلب، فشارسنج و سنسور کنترل میزان اکسیژن خون. اگرچه سنسورهای به‌کاررفته در ساعت‌های ارزان‌قیمت‌تر ممکن است دقت بالایی نداشته باشند، اما سنسورهای ساعت‌های هوشمند باکیفیت‌تر مانند اپل واچ، در سالیان اخیر توانسته‌اند جان بسیاری از افراد را از مرگ نجات دهند.

همچنین ساعت‌های هوشمند با بهره‌گیری از سنسورهای سلامتی و سایر سنسورها، می‌توانند در هنگام خوابیدن، کیفیت خواب را بررسی کنند و اطلاعات آن را به اپلیکیشن ساعت ارسال کنند تا از این طریق بتوانید نظارت بهتری روی ساعت، مکان، دمای اتاق و یا نحوه‌ی خوابیدن خود داشته باشید.

کنترل موسیقی و رسانه‌ها

کنترل موسیقی و رسانه‌ها

برخی از ساعت‌های هوشمند، با وجود حافظه‌ی داخلی می‌توانند موسیقی و فایل‌های رسانه‌ای را روی خود ذخیره کنند و از طریق ساعت به پخش موسیقی و یا تماشای عکس‌های خود بپردازید؛ اما حتی بدون داشتن حافظه‌ی داخلی، می‌توانید با اتصال ساعت به گوشی، محتوای رسانه‌ای را روی گوشی خود کنترل کنید و برای نمونه، صدای موزیک را کم‌وزیاد کنید یا میان ترک‌های مختلف جابه‌جا شوید. همچنین امکان کنترل دوربین گوشی با استفاده از ساعت نیز وجود دارد و به‌این‌ترتیب، ثبت تصاویر سلفی یا عکس‌های از راه دور بسیار ساده‌تر می‌شود.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل

آخرین نکته در راهنمای تنظیم ساعت هوشمند به به‌روزرسانی سیستم‌عامل اختصاص دارد. برندهای معتبرتر، معمولاً آپدیت‌های منظمی را برای ساعت‌های خود ارائه می‌دهند و با هر آپدیت، امکانات و واچ‌فیس‌های جدیدتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین به‌روزرسانی سیستم‌عامل ساعت می‌تواند مشکلات آن را برطرف کند و سرعت اتصال آن به گوشی را بالاتر ببرد. برای این‌که تجربه‌ی بهتری از کار با ساعت هوشمند خود داشته باشید، لازم است تا سیستم‌عامل آن را همواره به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ به راهنمای تنظیم ساعت هوشمند پرداختیم و تمامی موارد مورد نیاز را بررسی کردیم. به یاد داشته باشید که پیش از خرید لوازم جانبی موبایل مانند ساعت هوشمند، حتماً از معتبر بودن برند آن و همچنین سازگاری آن با گوشی خود اطمینان حاصل کنید. داشتن آپدیت‌های منظم برای سیستم‌عامل، واچ‌فیس‌های مختلف، بدنه‌ی باکیفیت، مقاومت در برابر آب و همچنین سنسورهای دقیق می‌تواند ازجمله ویژگی‌های یک ساعت هوشمند باکیفیت باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

راهنمای کمربند مردان

کمربند یکی از اکسسوریهایی است که اگر شما انتخاب با کیفیتی داشته باشید تا مدت ها از خرید یک کمربند دیگر

راهنمای تنظیم ساعت هوشمند
2 مهر 1403
/
124 بازدید

راهنمای تنظیم ساعت هوشمند

فهرست مطالب

ساعت هوشمند، گجتی تقریباً نوپا، اما پرطرفدار است و بسیاری از افراد، آن را جایگزین ساعت‌های مچی کلاسیک کرده‌اند. این ساعت‌ها به‌جز نمایش زمان، حالا حکم یک مکمل را برای گوشی‌های هوشمند پیدا کرده‌اند و کاربران پس از خرید موبایل، به سراغ خرید یک ساعت هوشمند در کنار آن می‌روند. این ساعت‌ها با بهره‌گیری از سنسورهای سلامتی و ورزشی می‌توانند فعالیت‌های روزانه ما را بررسی کنند و در کنترل علائم حیاتی ما نقش مهمی داشته باشند. در این مقاله از بانی مگ می‌خواهیم راهنمای تنظیم ساعت هوشمند را به شما ارائه کنیم تا بتوانید به‌صورت گام‌به‌گام، ساعت خود را تنظیم و آماده‌ی استفاده کنید.

راهنمای کامل تنظیم ساعت هوشمند

پس از خرید ساعت هوشمند، نوبت به راه‌اندازی اولیه و انجام تنظیمات لازم روی آن می‌رسد. در ابتدا باید اپلیکیشن مورد نیاز ساعت را روی گوشی خود نصب کنید، آن را به گوشی متصل کنید. سپس تنظیمات مختلف مانند ساعت و تاریخ را انجام دهید و همچنین شخصی‌سازی‌های دلخواه را روی ان اعمال کنید. در صورت وجود، انجام آپدیت سیستم‌عامل نیز می‌تواند امکانات بیشتری را در اختیار شما بگذارد. در ادامه این تنظیمات را با هم مرور خواهیم کرد.

مراحل ابتدایی آماده‌سازی ساعت هوشمند

پس از تهیه‌ی هر گجت دیجیتالی، مانند خرید لپ تاپ یا تلفن همراه، باید تنظیماتی اولیه را بر روی آن انجام دهید تا بتوانید از امکانات آن استفاده کنید. برای راه‌اندازی ساعت هوشمند هم باید در ابتدا مطمئن شوید که ساعت دارای شارژ کافی باشد. سپس باید اپلیکیشن مخصوص آن را روی گوشی خود نصب کنید تا به هم متصل شوند و بتوانید از تمام قابلیت‌های ساعت استفاده کنید. تنظیمات زبان و منطقه‌ی زمانی، اتصال به بلوتوث و وایفای، شخصی‌سازی آیکون‌ها و ویجت‌ها و قرار دادن واچ‌فیس‌های دلخواه و همچنین آپدیت سیستم‌عامل ساعت از دیگر مواردی است که برای آماده‌سازی ساعت هوشمند باید انجام دهید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

شارژ اولیه و آماده‌سازی

شارژ اولیه و آماده‌سازی

برای شروع به کار با ساعت هوشمند و انجام تنظیمات اولیه لازم است از داشتن شارژ کافی اطمینان حاصل کنید. البته در نظر داشته باشید که منظور از شارژ اولیه، وصل کردن دستگاه برای ساعت‌های طولانی به شارژر نیست؛ چراکه شارژ اولیه‌ی طولانی‌مدت مختص باتری‌های نیکل-کادمیومی بوده که کنار رفته‌اند و امروز تقریباً تمامی گجت‌های دیجیتال از باتری‌های لیتیوم-یونی یا لیتیوم-پلیمری استفاده می‌کنند و نیازی به شارژ اولیه‌ی طولانی ندارند.

برای شارژ ساعت می‌توانید از شارژهای بی‌سیم همراه آن استفاده کنید. همچنین اگر ولتاژ و شدت جریان مناسب باتری ساعت خود را نمی‌دانید، بهتر است از آداپتورهای ۵ ولت و ۱ آمپر استفاده کنید و یا ساعت خود را با اتصال به کامپیوتر و لتپاپ شارژ کنید. همچنین اگر گوشی شما از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند، می‌توانید ساعت را به‌وسیله‌ی آن شارژ کنید. میانگین مدت‌زمان شارژ بیشتر مدل‌ها بین ۱ ساعت تا ۹۰ دقیقه است.

نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن همراه

نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن همراه

برای این‌که بتوانید از تمامی قابلیت‌های ساعت هوشمند خود استفاده کنید و اطلاعات میان ساعت و گوشی را با یکدیگر همسان کرده و به اشتراک بگذارید، لازم است تا اپلیکیشن مخصوص ساعت را نصب کنید. اپلیکیشن اپل واچ به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های آیفون نصب شده است و نیازی به نصب آن ندارید. همچنین روی گوشی‌های سامسونگ نیز اپلیکیشن Galaxy Wearable وجود دارد که می‌توانید ساعت‌های هوشمند سامسونگ را با آن متصل به گوشی متصل کنید.

درصورتی‌که از اکوسیستم و برند یکسانی برای گوشی و ساعت استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با استفاده اپلیکیشن‌های ثالث ساعت و گوشی را به یکدیگر متصل کنید. روش اتصال اپل واچ به گوشی‌های اندرویدی در مقالات پیشین بانی مگ توضیح داده شده است. همچنین برای اتصال انواع ساعت‌ها به گوشی‌های اندرویدی می‌توانید از اپلیکیشن Wear OS گوگل استفاده کنید. بسیاری از ساعت‌های کمتر شناخته‌شده نیز اپلیکیشن مخصوص خود را توسعه داده‌اند و لینک دانلود آن توسط یک QR Code روی جعبه یا دفترچه‌ی راهنمای آن‌ها قرار داده شده است.

تنظیمات اولیه ساعت هوشمند

بخش بعدی از راهنمای تنظیم ساعت هوشمند به تنظیمات اولیه‌ی آن اختصاص دارد. تنظیماتی مانند زبان، تاریخ، ساعت و اتصالات که با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تنظیمات زبان و منطقه زمانی

تنظیمات زبان، منطقه‌ی زمانی، ساعت و تاریخ به دو صورت انجام می‌گیرد. روش اول، همسان‌سازی تنظیمات زبانی و منطقه‌ای دستگاه با گوشی است. پس از نصب اپلیکیشن و اتصال دستگاه به گوشی، ساعت و تاریخ با گوشی همسان می‌شود؛ اما اگر می‌خواهید ساعت را به‌صورت مجزا استفاده کنید، می‌توانید این کار را از طریق تنظیمات خود ساعت انجام دهید. کافی است وارد تنظیمات ساعت هوشمند شده و در بخش General و یا بخش Date & Time ساعت و تاریخ را به‌صورت دستی تنظیم کنید. برخی از ساعت‌های هوشمند از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید زبان ساعت را روی آن قرار دهید.

اتصال به Wi-Fi و بلوتوث

اگر از اپلیکیشن‌های مخصوص اتصال ساعت و گوشی استفاده می‌کنید، اتصال به بلوتوث را باید از طریق همان اپلیکیشن انجام دهید تا ساعت به‌صورت کامل شناسایی شود. برای اتصال ساعت به گوشی، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که بلوتوث گوشی و ساعت روشن است؛ سپس در گوشی وارد اپلیکیشن مخصوص مانند Wear OS شوید و Get Started را بزنید و سپس تاییدیه‌های لازم و کدهای ظاهرشده روی ساعت و گوشی را بزنید تا اتصال کامل شود.

برای اتصال به وایفای نیز کافی است وارد تنظیمات ساعت هوشمند خود شوید و در بخش Connectivity روی وایفای بزنید و شبکه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید و رمز عبور آن را وارد کنید.

جفت‌سازی دستگاه‌ها

جفت‌سازی دستگاه‌ها

پس از نصب اپلیکیشن مخصوص هر ساعت هوشمند، نوبت به جفت‌سازی آن با گوشی می‌رسد. در بیشتر اپلیکیشن‌ها گزینه‌ی Connect Devices یا Bind Devices وجود دارد که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید ساعت را به گوشی خود متصل کنید و اطلاعات آن‌ها را همسان کنید. مراحل اتصال ساعت و گوشی برای ساعت‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف در دیگر مقالات بانی مگ به‌صورت کامل توضیح داده شده است.

سفارشی‌سازی ساعت هوشمند

از دیگر کارهایی که پس از راه‌اندازی ساعت هوشمند باید انجام دهید، سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی ظاهر و تنظیمات مختلف آن است. قرار دادن واچ‌فیس‌های مختل، تنظیمات اعلان‌ها و شخصی‌سازی ویجت‌ها ازجمله‌ی این تنظیمات است.

تغییر صفحه‌نمایش

تغییر صفحه‌نمایش

یکی از ساده‌ترین، اما جذاب‌ترین ویژگی‌های یک ساعت هوشمند نسبت به ساعت‌های مچی، این است که می‌توانید ظاهرهای متفاوتی را روی صفحه‌نمایش آن پیاده کنید. این ظاهرها با نام واچ‌فیس شناخته می‌شوند و ساعت‌های هوشمند واچ‌فیس‌های فراوانی دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. همچنین برندهای معتبرتر، امکان دانلود واچ‌فیس‌های بیشتر و همچنین شخصی‌سازی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

تنظیم اعلان‌ها و هشدارها

یکی از نکات مثبت ساعت‌های هوشمند این است که برای بررسی و خواندن اعلان‌های برنامه‌های مختلف، نیازی به در دست گرفتن گوشی خود ندارید و می‌توانید به‌سادگی آن‌ها را روی گوشی مرور کنید. با استفاده از تنظیم اعلان‌ها در تنظیمات ساعت هوشمند می‌توانید مشخص کنید که پیام‌های چه برنامه‌هایی نمایش داده شود و این اعلان همراه با ویبره یا صدا باشد. همچنین با ایجاد پروفایل‌های مختلف می‌توانید از ورود اعلان‌ها و ایجاد مزاحمت در زمان انجام کارها یا زمان خواب جلوگیری کنید. برخی از برندهای ساعت هوشمند از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند و برای دیدن پیام‌ها به زبان فارسی مشکلی نخواهید داشت.

شخصی‌سازی ویجت‌ها

در ساعت‌های هوشمند، ویجت‌های تمام صفحه‌ی مختلفی وجود دارد که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید به‌سرعت به یک کاربرد خاص دسترسی داشته باشید. ازجمله‌ی این ویجت‌ها می‌توان به کنترل موزیک، ویجت آب‌وهوا، ویجت‌های سلامتی مانند پایش ضربان قلب، اکسیژن خون و یا فشارسنج، ویجت‌های ورزشی مانند گام‌شمار و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که می‌توانید با توجه به حداکثر ویجت‌های پشتیبانی شده توسط ساعت، از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از قابلیت‌های سلامت و تناسب‌اندام

استفاده از قابلیت‌های سلامت و تناسب‌اندام

یکی از وظایف و ویژگی‌های اصلی ساعت‌های هوشمند، داشتن سنسورهای پایش سلامت و تناسب‌اندام و همچنین پایش فعالیت‌های فیزیکی است. در ادامه‌ی راهنمای تنظیم ساعت هوشمند به بررسی این سنسورها می‌پردازیم.

ردیابی فعالیت‌های فیزیکی

ساعت‌های هوشمند می‌توانند با استفاده از سنسورهای مختلفی مانند شتاب‌سنج، مکان‌یاب و … فعالیت‌های فیزیکی ما را بررسی کنند و اطلاعات کاملی مانند کالری مصرف‌شده، مسافت طی شده و زمان انجام فعالیت بدنی را در اختیار ما قرار دهند. بیشتر ساعت‌های هوشمند، دارای ده‌ها حالت ورزشی مختلف هستند که برای رشته‌های ورزشی متفاوت در نظر گرفته شده‌اند. بسته به رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، مانند یک پیاده‌روی ساده یا دویدن و یا رشته‌های حرفه‌ای مانند تنیس یا کوهنوردی، می‌توانید حالت ورزشی دلخواه خود را انتخاب کنید تا ساعت بتواند فعالیت شما را به‌طور کامل پایش کند.

البته پیش از انتخاب حالت ورزشی، لازم است تا از طریق اپلیکیشن همراه یا خود ساعت، اطلاعاتی را مانند سن، قد، وزن، فیزیک بدنی و … را وارد کنید تا آنالیز صورت گرفته روی فعالیت شما بیش‌ازپیش دقیق شود.

نظارت بر ضربان قلب و خواب

نظارت بر ضربان قلب و خواب

سنسورهای سلامتی مختلفی در ساعت‌های هوشمند قرار داده شده است؛ مانند سنسورهای ضربان قلب، فشارسنج و سنسور کنترل میزان اکسیژن خون. اگرچه سنسورهای به‌کاررفته در ساعت‌های ارزان‌قیمت‌تر ممکن است دقت بالایی نداشته باشند، اما سنسورهای ساعت‌های هوشمند باکیفیت‌تر مانند اپل واچ، در سالیان اخیر توانسته‌اند جان بسیاری از افراد را از مرگ نجات دهند.

همچنین ساعت‌های هوشمند با بهره‌گیری از سنسورهای سلامتی و سایر سنسورها، می‌توانند در هنگام خوابیدن، کیفیت خواب را بررسی کنند و اطلاعات آن را به اپلیکیشن ساعت ارسال کنند تا از این طریق بتوانید نظارت بهتری روی ساعت، مکان، دمای اتاق و یا نحوه‌ی خوابیدن خود داشته باشید.

کنترل موسیقی و رسانه‌ها

کنترل موسیقی و رسانه‌ها

برخی از ساعت‌های هوشمند، با وجود حافظه‌ی داخلی می‌توانند موسیقی و فایل‌های رسانه‌ای را روی خود ذخیره کنند و از طریق ساعت به پخش موسیقی و یا تماشای عکس‌های خود بپردازید؛ اما حتی بدون داشتن حافظه‌ی داخلی، می‌توانید با اتصال ساعت به گوشی، محتوای رسانه‌ای را روی گوشی خود کنترل کنید و برای نمونه، صدای موزیک را کم‌وزیاد کنید یا میان ترک‌های مختلف جابه‌جا شوید. همچنین امکان کنترل دوربین گوشی با استفاده از ساعت نیز وجود دارد و به‌این‌ترتیب، ثبت تصاویر سلفی یا عکس‌های از راه دور بسیار ساده‌تر می‌شود.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل

آخرین نکته در راهنمای تنظیم ساعت هوشمند به به‌روزرسانی سیستم‌عامل اختصاص دارد. برندهای معتبرتر، معمولاً آپدیت‌های منظمی را برای ساعت‌های خود ارائه می‌دهند و با هر آپدیت، امکانات و واچ‌فیس‌های جدیدتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین به‌روزرسانی سیستم‌عامل ساعت می‌تواند مشکلات آن را برطرف کند و سرعت اتصال آن به گوشی را بالاتر ببرد. برای این‌که تجربه‌ی بهتری از کار با ساعت هوشمند خود داشته باشید، لازم است تا سیستم‌عامل آن را همواره به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ به راهنمای تنظیم ساعت هوشمند پرداختیم و تمامی موارد مورد نیاز را بررسی کردیم. به یاد داشته باشید که پیش از خرید لوازم جانبی موبایل مانند ساعت هوشمند، حتماً از معتبر بودن برند آن و همچنین سازگاری آن با گوشی خود اطمینان حاصل کنید. داشتن آپدیت‌های منظم برای سیستم‌عامل، واچ‌فیس‌های مختلف، بدنه‌ی باکیفیت، مقاومت در برابر آب و همچنین سنسورهای دقیق می‌تواند ازجمله ویژگی‌های یک ساعت هوشمند باکیفیت باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد