27 شهریور 1403
/
8,989 بازدید
معرفی بهترین گوشی های میان رده شیائومی تابستان ۱۴۰۳
معرفی بهترین گوشی های میان رده شیائومی - تابستان 1403

فهرست مطالب

خرید موبایل همواره یک تصمیم سخت است و انتخاب مدل مناسب از میان انبوه مدل‌های موجود در بازار، کاری دشوار است. شیائومی از آن جمله برندهایی است که گوشی‌های میان‌رده‌ی بسیار خوبی را روانه‌ی بازار کرده و برچسب قیمتی مناسبی را نیز روی آن‌ها زده است. در این مقاله از بانی مگ می‌خواهیم بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی را معرفی و از نظر فنی بررسی کنیم. اگر از علاقه‌مندان به این برند هستید یا قصد خرید یکی از مدل‌های میان‌رده‌ی آن را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی

شیائومی مدل‌های متنوعی از سری گوشی‌های خود را با برندهای شیائومی، پوکو و ردمی روانه‌ی بازار کرده است که در کلاس قیمتی میان‌رده قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها در کنار قیمت مناسب، سخت‌افزار قدرتمندی را ارائه می‌دهند و ارزش خرید بالایی دارند. در ادامه ۸ مدل از بهترین مدل‌های این گوشی‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست قیمت امروز گوشی های شیائومی را در مرکز خرید آنلاین بانی مد ببینید: خرید گوشی شیائومی

شیائومی پوکو M6 Pro

شیائومی پوکو M6 Pro

پوکو M6 پرو یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی است. این گوشی برخلاف نسخه‌ی پیشین خود یعنی M5 فقط در نسخه‌ی پرو عرضه شده است. بدنه و فریم این گوشی پلاستیکی است و باعث شده تنها ۱۸۱ گرم وزن داشته باشد؛ اما با وجود وزن کم و بدنه‌ی پلاستیکی، به‌سختی خم می‌شود و کیفیت ساخت بالایی دارد. برآمدگی دوربین‌ها کمی زیاد است و ممکن است هنگام کار روی سطح صاف به مشکل بخورید.

روی نمایشگر نیز یک لایه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ وجود دارد که با داشتن استاندارد IP54، در برابر گردوغبار و پاشش ذرات آب مقاوم است. خوشبختانه این گوشی از جک هدفون پشتیبانی می‌کند و با داشتن اینفرارد و NFC و پشتیبانی از کارت حافظه، ارتباطات و درگاه‌های کاملی دارد.

در بخش دوربین، باید همواره نور کافی را به M6 پرو برسانید. عکس‌ها در شرایط نوری مناسب، کیفیت خوبی دارند و رنگ‌ها طبیعی هستند؛ اما تصاویر خیلی شارپ نیستند. تصاویر گرفته‌شده با دوربین فوق عریض نیز کمتر شارپ هستند و جزئیات کمتری در آن‌ها دیده می‌شود. با وجود داشتن لرزش گیر اپتیکال، برای داشتن تصاویر ثابت باید مراقب لرزش دستانتان باشید. تصاویر سلفی نیز نسبتاً قابل‌قبول است.

نمایشگر امولد ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، در مقایسه با هم‌رده‌های خود، کیفیت بسیار بالایی دارد و در تست‌ها تا ۱۰۱۶ نیت روشنایی داشته است. تراشه‌ی گوشی نیز عملکرد خوبی دارد و برای استفاده‌های روزانه کم نمی‌آورد. همچنین دمای گوشی در حد نرمالی قرار دارد و تنها در استفاده‌های سنگین کمی داغ می‌کند. این گوشی می‌تواند به‌خوبی تا یک روز شارژدهی داشته باشد و همچنین در ۵۰ دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود. اسپیکرهای استریوی باکیفیت نیز ازجمله دیگر نقاط قوت این گوشی است.

خرید گوشی شیائومی پوکو M6 Pro

مشخصات گوشی Poco M6 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۴G

شیائومی ردمی نوت 13 پرو 4G

لزوماً همه به گوشی‌های ۵G نیاز ندارند و در کشور ما نیز هنوز سایت‌های ۵G فراگیر نشده‌اند و اینجا را برای گوشی‌های ۴G با قیمتی پایین‌تر باز می‌کند. از نظر طراحی، ردمی نوت ۱۳ پرو ۴G بدنه‌ی پلاستیکی دارد و ماژول دوربین با قاب پشتی یکپارچه است و تنها با دو طیف کم‌رنگ‌تر برجسته شده است. حاشیه‌های اطراف گوشی بسیار کم است و لبه‌ها بسیار ظریف کار شده‌اند حس خوبی از کار کردن با آن خواهید داشت. استاندارد IP54 نیز در این گوشی وجود دارد.

نمایشگر گوشی از نوع امولد است و بیشینه‌ی روشنایی ۱۰۰۰ نیتی دارد. رنگ‌های تولیدشده توسط آن نیز در سطح بالایی قرار دارد و درنتیجه تصاویر بسیار روشن و باکیفیتی خواهید داشت. نرخ پاسخ‌دهی نمایشگر ۱٫۸ میلی‌ثانیه است که برای انجام بازی نیز گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی برای جذب نور بیشتر، هر ۱۶ پیکسل را با هم ترکیب می‌کند و تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی پر از جزییات و باکیفیتی را می‌گیرد. البته که می‌توانید با تنظیمات دستی، تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز ثبت کنید. تصاویر ثبت‌شده در شرایط نوری ضعیف نیز بسیار خوب است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز در این بازه‌ی قیمتی، عکس‌های قابل‌توجهی را ثبت می‌کند.

اسپیکرهای استریو گوشی، صدای نسبتاً خوبی را تولید می‌کنند. هرچند که نباید انتظار بیس بالا و صداهای زیر شفافی را داشته باشید. درصورتی‌که می‌خواهید با بالاترین کیفیت موسیقی را بشنوید، بهتر است به سراغ خرید لوازم جانبی موبایل مانند هدفون و ایرفون و ایرپاد بروید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز می‌تواند در استفاده‌های روزمره تا ۱۶ ساعت دوام بیاورد. در صورت نیاز به شارژ نیز، شارژر ۶۷ واتی درون گوشی می‌تواند در کمتر از یک ساعت، گوشی را از صفر به صد برساند.

خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۴G

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

شیائومی پوکو X6

شیائومی پوکو X6

پوکو X6 جدیدترین مدل از سری X گوشی‌های پوکو است. جنس بدنه‌ی گوشی پلاستیکی و جذب اثرانگشت بالایی دارد. ماژول دوربین مانند نسل قبلی نسبتاً بزرگ است و حاشیه‌های کمی اطراف نمایشگر دیده می‌شود. گواهی IP54 یک پیشرفت نسبت به گواهی IP53 نسل پیشین است و در برابر پاشش قطرات و گردوغبار از گوشی شما مراقبت می‌کند. با کیس سیلیکونی درون جعبه، می‌توانید در خرید لوازم جانبی صرفه‌جویی کنید. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و تشخیص چهره هر دو در پوکو X6 وجود دارند و به‌خوبی عمل می‌کنند.

نمایشگر امولد گوشی ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۱٫۵K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و می‌تواند تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی داشته باشد. با پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن، نمایشگر پوکو X6 هم برای تماشای فیلم و هم برای بازی گزینه‌ی ایده‌آلی است و می‌توانید ساعت‌ها محو تصاویر آن شوید. همچنین در حالت خودکار، نمایشگر می‌تواند بین حالت‌های ۶۰ و ۱۲۰ هرتز سوییچ کند و مصرف باتری را کاهش دهد. اسپیکرهای استریو هم، دیگر پیشرفت گوشی نسبت به نسل پیشین خود است که صدایی رسا را پخش می‌کند.

تراشه‌ی گوشی اسنپ‌دراگون ۷s نسل دوم است و با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، توان پردازشی گوشی را تأمین می‌کند. با بهره‌گیری از این تراشه و میزان رم کافی، پوکو X6 کمترین لگ را در اجرای فعالیت‌های مالتی تسکینگ، بازی و اجرای برنامه‌های سنگین دارد. دوربین اصلی گوشی، در محیط‌های بیرونی و در روشنایی روز، تصاویر و شارپ و با جزییاتی را ثبت می‌کند و رنگ‌ها بسیار به واقعیت نزدیک هستند؛ اما تصاویر محیط‌های بسته و تاریک، چنگی به دل نمی‌زنند. تصاویر ثبت‌شده در شب نیز تعریف چندانی ندارند.

دوربین سلفی نسبت به نسل پیشین بسیار بهتر شده و در تصاویر پرتره، افکت بوکه، حتی روی تارهای مو، به‌خوبی اعمال می‌شود. باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی هم دوام بسیار بالایی دارد و حتی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، به‌سختی خالی می‌شود. با شارژر ۶۷ واتی درون جعبه هم می‌توانید در زمان ۳۰ دقیقه تا ۸۵ درصد گوشی را شارژ کنید.

خرید گوشی شیائومی پوکو X6

مشخصات گوشی Poco X6
تراشه Qualcomm Snapdragon 7s Gen 2
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 710
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

شیائومی پوکو X6 Pro

شیائومی پوکو X6 Pro

سری پوکو X6 یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی است و هم نسخه‌ی معمولی و هم نسخه‌ی پرو آن ارزش خرید بسیار بالایی، به‌خصوص برای گیمرهای موبایلی دارند. نسخه‌ی پرو این سری، طراحی تقریباً مشابه نسخه‌ی معمولی دارد؛ اما در دل خود، سخت‌افزار قوی‌تری را جای داده است. البته برای ما و بسیاری از کاربران جای پرسش است که چرا برخلاف نسخه‌ی معمولی، در نسخه‌ی پرو خبری از سوکت هدفون نیست! پوکو X6 پرو دارای دو نسخه‌ی مشکی و خاکستری با بدنه‌ی پلاستیکی است و البته گزینه‌ی سوم، رنگ زرد با قاب پشتی از جنس چرم مصنوعی است که مشکل جذب اثرانگشت را نیز حل می‌کند.

تراشه‌ی گوشی مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا است و تا ۱۲ گیگابایت رم دارد. در نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی، ۴۷۶ گیگابایت آن در دسترس است و به‌سختی پر می‌شود. توان پردازشی گوشی کم‌نظیر است و در بسیاری از بنچمارک‌ها، رقبا را به‌سادگی شکست داده است. بازی‌هایی مانند PUBG و Genshin Impact می‌توانند با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و یا بیشتر، با تنظیمات گرافیکی و جزییات بالا، به‌راحتی آب خوردن اجرا شوند. نمایشگر امولد گوشی تا ۱۸۲۰ نیت روشنایی دارد و حتی بدون استفاده از حالت HDR، تصاویر بسیار روشن و درخشانی را به نمایش می‌گذارد.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی گوشی مشابه پوکو X6 است و با ترکیب هر ۴ پیکسل، تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی را ثبت می‌کند. هرچند که با تنظیمات دستی، ثبت تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی نیز ممکن است. تا زمانی که در روشنایی روز و نور کافی به عکاسی بپردازید، دوربین گوشی شما را ناامید نمی‌کند و البته با پس‌پردازش عکس‌ها، رنگ‌ها را کمی اغراق‌آمیز هم نشان می‌دهد. اغراق رنگ‌ها در دوربین فوق عریض از این هم بیشتر است؛ دوربین ماکرو نیز یک شوخی تکراری از سوی سازنده‌های موبایل است و با استفاده از دوربین اصلی و زوم ۲ برابری، می‌توانید تصاویر بسیار بهتری را ثبت کنید.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی می‌تواند در استفاده‌های ترکیبی تا ۱۶ ساعت شارژدهی داشته باشد و در ۵۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. قیمت گوشی شیائومی پوکو X6 پرو حدود ۲۰ میلیون تومان است و در این کلاس قیمتی، توان پردازشی‌ای در حد پرچمداران دارد و رقبای خود تارومار می‌کند. هرچند که هر ارزان بودنی، عواقبی هم دارد و پشتیبانی نکردن از سرعت USB3، نداشتن نمایشگر همیشه روشن و البته دوربین‌های نه‌چندان قوی، ازجمله نقاط ضعف این گوشی به شمار می‌رود. ولی در عوض، گیمرها را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

خرید گوشی شیائومی پوکو X6 Pro

مشخصات گوشی Poco X6 Pro
تراشه MediaTek Dimensity 8300 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G615 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G

شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G

انتخاب دیگر میان بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G است. برخلاف سایر گوشی‌ها، نسخه‌ی ۵G از ردمی نوت ۱۳ پرو، تفاوت‌های چشم‌گیری با نسخه‌ی ۴G آن دارد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار کوچک است و نمایشگر با یک لایه‌ی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. همچنین ماژول دوربین سه‌گانه‌ی پشتی با یک باکس مربعی از بدنه‌ی گوشی جدا شده است.

دوربین اصلی به‌کاررفته در این گوشی مشابه نسخه‌ی ۵G است و تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند. تصاویر پرتره نیز به‌خوبی بوکه می‌شوند. در محیط‌های نوری کم نیز می‌توانید روی داشتن تصاویری روشن حساب کنید. تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز روشن و با جزییات است. نمایشگر امولد گوشی در تست‌های مختلف بسیار درخشان عمل کرده و روشنایی ۱۲۰۵ نیتی را از خود نشان داده است. توان پردازشی و گرافیکی گوشی نیز بسیار بالاست و در بیشتر تست‌ها، بازی‌های سنگین با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند.

از نقاط تاریک این گوشی، برنامه‌های از پیش نصب‌شده و تبلیغات زیاد است که فضای زیادی را اشغال کرده و حذف و غیرفعال‌سازی آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد. اسپیکرهای استریو از دیگر نقاط قوت گوشی است؛ هرچند که کمبود بیس در آن احساس می‌شود. در استفاده‌های سنگین، سرعت خالی شدن باتری کمی بیشتر به چشم می‌‌آید؛ اما در استفاده‌های معمولی می‌تواند بیش از ۱۶ ساعت شارژدهی داشته باشد. شارژر ۶۷ واتی درون جعبه نیز گوشی را در حدود ۴۵ دقیقه شارژ می‌کند.

خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro 5G
تراشه Qualcomm Snapdragon 7s Gen 2
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 710
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس

قوی‌ترین و البته گران‌ترین عضو از خانواده‌ی ردمی نوت سری ۱۳، نسخه‌ی پرو پلاس است که ازجمله بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی به شمار می‌رود. این گوشی اولین گوشی سری ردمی نوت است که هم نمایشگری با لبه‌های خمیده دارد و هم با استاندارد IP68، در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم شده است.

نمایشگر گوشی هم با گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده است و یک لایه‌ی محافظ هم به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است. قاب پشتی هم شیشه‌ای است و برخلاف طراحی مات ردمی نوت ۱۳ پرو، طراحی براق و درخشانی دارد. همچنین این مدل، تنها مدل از سری ردمی نوت ۱۳ است که جک هدفون از آن حذف شده است.

اگرچه دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی مشابه ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G است، اما در تست‌ها تصاویر بهتری را ثبت می‌کند؛ اما عملکرد دوربین سلفی تقریباً مشابه است. لرزش گیر اپتیکال و دیجیتال، هر دو در دوربین اصلی وجود دارند تا کیفیت عکس‌ها را بهبود دهند. بدون داشتن دوربین تله‌فوتو، تنها زوم دیجیتال ۱۰ برابری در دسترس است. نمایشگر ۱۳ پرو پلاس امولد و ۱۲۰ هرتزی و تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی دارد و به‌خوبی می‌تواند در سخت‌ترین شرایط نوری، درخشان باقی بماند.

عملکرد سخت‌افزاری و پردازشی ۱۳ پرو پلاس در میان گوشی‌های ۴۰۰ دلاری بی‌نظیر است و در بنچمارک‌ها، رقبا را به چالش می‌کشد! هرچند که اجرای بازی‌ها نمی‌توان انتظار فریم‌ریت‌های ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی را داشت و تنها می‌توان با تنظیمات گرافیکی متوسط، به ۶۰ فریم بر ثانیه دست‌یافت.

اسپیکرهای استریو گوشی صداهای زیر و میانه را به‌خوبی پخش می‌کنند در حجم صداهای بالا، دچار اعوجاج نمی‌شوند؛ هرچند که نباید انتظار بیس عمیقی را داشت. از نظر شارژدهی ۱۳ پرو پلاس کمی ضعیف‌تر از رقبا عمل می‌کند به‌طور میانگین تا ۱۵ ساعت شارژدهی دارد؛ اما به لطف شارژر ۱۲۰ واتی، در ۲۸ دقیقه صفر تا صد را پر می‌کند. در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ، پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی کمتر است و آپدیت‌ها دیرتر عرضه می‌شوند که می‌تواند یک نقطه‌ضعف در نظر گرفته شود.

خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی ۱۳T

شیائومی 13T

این گوشی مدل پایه از سری ۱۳ شیائومی است و در قیاس با مدل پرو که از تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۲۰۰ اولترا بهره می‌برد، در جایگاه پایین‌تری از نظر پردازشی قرار می‌گیرد؛ چراکه به یک تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا مجهز شده است؛ اما با همین تراشه نیز توان پردازشی آن در حد یک پرچمدار است و در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین هیچ مشکلی نخواهید داشت. کیفیت ساخت و طراحی گوشی راضی‌کننده است و کار با آن حس خوبی به شما می‌دهد.

در پشت گوشی ماژول بزرگ دوربین دیده می‌شود که یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را در خود جای داده است که با همکاری لایکا ساخته شده و همین می‌تواند کیفیت تصاویر و ویدئوها را تضمین کند. نمایشگر امولد ۱۴۴ هرتزی آن را به یک گزینه‌ی فوق‌العاده برای بازی و تماشای فیلم تبدیل می‌کند. همچنین شیائومی ۵ سال پشتیبانی نرم‌افزاری را وعده داده است.

اسپیکرهای استریو در دو طرف گوشی قرار گرفته‌اند و صدای رسا و بلندی را تولید می‌کنند. هرچند که مانند سایر میان‌رده‌های شیائومی، خبری از صدای بیس در آن‌ها نیست. شارژدهی گوشی فوق‌العاده است و در تست‌های ترکیبی با وایفای و تماشای ویدئو تا ۱۷ ساعت دوام می‌آورد. با استفاده از شارژر ۶۷ واتی درون جعبه هم می‌توانید در زمان ۴۲ دقیقه گوشی را به‌طور کامل شارژ کنید. اگر می‌خواهید روح یک پرچمدار را در کالبد یک میان‌رده، با قیمتی مناسب داشته باشید، شیائومی ۱۳T بهترین گزینه و یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی است.

خرید گوشی شیائومی ۱۳T

مشخصات گوشی Xiaomi 13T
تراشه MediaTek Dimensity 8200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۴۴ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی پوکو F6

شیائومی پوکو F6

پوکو F6 تازه‌نفس‌ترین عضو از خانواده‌ی پوکو است و حتی در برخی موارد، در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی F6 Pro، توان پردازشی بهتری دارد و این را با قیمتی بسیار پایین‌تر ارائه می‌دهد. البته قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE نیز در این بازه قرار می‌گیرد و می‌تواند رقیبی برای این گوشی باشد.

تراشه‌ی این گوشی اسنپ‌دراگون ۸s نسل سوم است و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند تا از نظر پردازشی هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشد. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گوشی در تمام شرایط نوری عملکرد بی‌نظیری دارد و تصاویر از رنج دینامیکی بالایی برخوردارند و رنگ‌ها بسیار به واقعیت نزدیک هستند. دوربین سلفی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و عکس‌های گرفته‌شده با آن حتی از نسخه‌ی پرو نیز بهتر هستند.

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و امولد گوشی نیز کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد و با روشنایی ۲۴۰۰ نیتی در سخت‌ترین شرایط نوری هم همچنان روشن و درخشان به نظر می‌رسد. اسپیکرهای استریو گوشی صدایی بسیار بلند را تولید می‌کنند، اما همچنان صدای بیس را نمی‌توان شنید. شارژدهی باتری در حدود ۱۵ ساعت است و با استفاده از شارژر ۹۰ واتی در حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه (با تنظیمات مختلف) شارژ می‌شود.

 

مشخصات گوشی Poco F6
تراشه Qualcomm Snapdragon 8s Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 735
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۴۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۹۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ، به معرفی بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی موجود در بازار پرداختیم و نقاط ضعف و قوت مدل‌های مختلف را بررسی کردیم. تلاش شد تا در این مقاله، تنها مدل‌های جدیدتری که در بازار موجود هستند و ارزش خرید بالاتری دارند، معرفی شوند. لازم به گفتن است که نسخه‌ی اندروید نوشته‌شده در جدول مشخصات گوشی مربوط به زمان عرضه‌ی گوشی است و تقریباً تمامی گوشی‌های این لیست به اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS آپدیت می‌شوند.

در سایر مقالات بانی مگ، مدل‌های میان‌رده‌ی سامسونگ و سایر شرکت‌ها و همچنین راهنمای خرید گوشی آیفون ارائه شده است که می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

مدل بستن روسری دخترانه

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توانید با انتخاب مدل بستن روسری دخترانه، فرم صورت خود را

روند مد کیف مردانه

خرید کیف مردانه خرید کیف مردانه براساس فصل در گذشته یکی از کارهای زنانه بوده است؛ اما طراحان امروزه روند مد

معرفی بهترین گوشی های میان رده شیائومی - تابستان 1403
27 شهریور 1403
/
8,989 بازدید

معرفی بهترین گوشی های میان رده شیائومی تابستان ۱۴۰۳

فهرست مطالب

خرید موبایل همواره یک تصمیم سخت است و انتخاب مدل مناسب از میان انبوه مدل‌های موجود در بازار، کاری دشوار است. شیائومی از آن جمله برندهایی است که گوشی‌های میان‌رده‌ی بسیار خوبی را روانه‌ی بازار کرده و برچسب قیمتی مناسبی را نیز روی آن‌ها زده است. در این مقاله از بانی مگ می‌خواهیم بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی را معرفی و از نظر فنی بررسی کنیم. اگر از علاقه‌مندان به این برند هستید یا قصد خرید یکی از مدل‌های میان‌رده‌ی آن را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی

شیائومی مدل‌های متنوعی از سری گوشی‌های خود را با برندهای شیائومی، پوکو و ردمی روانه‌ی بازار کرده است که در کلاس قیمتی میان‌رده قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها در کنار قیمت مناسب، سخت‌افزار قدرتمندی را ارائه می‌دهند و ارزش خرید بالایی دارند. در ادامه ۸ مدل از بهترین مدل‌های این گوشی‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست قیمت امروز گوشی های شیائومی را در مرکز خرید آنلاین بانی مد ببینید: خرید گوشی شیائومی

شیائومی پوکو M6 Pro

شیائومی پوکو M6 Pro

پوکو M6 پرو یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی است. این گوشی برخلاف نسخه‌ی پیشین خود یعنی M5 فقط در نسخه‌ی پرو عرضه شده است. بدنه و فریم این گوشی پلاستیکی است و باعث شده تنها ۱۸۱ گرم وزن داشته باشد؛ اما با وجود وزن کم و بدنه‌ی پلاستیکی، به‌سختی خم می‌شود و کیفیت ساخت بالایی دارد. برآمدگی دوربین‌ها کمی زیاد است و ممکن است هنگام کار روی سطح صاف به مشکل بخورید.

روی نمایشگر نیز یک لایه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ وجود دارد که با داشتن استاندارد IP54، در برابر گردوغبار و پاشش ذرات آب مقاوم است. خوشبختانه این گوشی از جک هدفون پشتیبانی می‌کند و با داشتن اینفرارد و NFC و پشتیبانی از کارت حافظه، ارتباطات و درگاه‌های کاملی دارد.

در بخش دوربین، باید همواره نور کافی را به M6 پرو برسانید. عکس‌ها در شرایط نوری مناسب، کیفیت خوبی دارند و رنگ‌ها طبیعی هستند؛ اما تصاویر خیلی شارپ نیستند. تصاویر گرفته‌شده با دوربین فوق عریض نیز کمتر شارپ هستند و جزئیات کمتری در آن‌ها دیده می‌شود. با وجود داشتن لرزش گیر اپتیکال، برای داشتن تصاویر ثابت باید مراقب لرزش دستانتان باشید. تصاویر سلفی نیز نسبتاً قابل‌قبول است.

نمایشگر امولد ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، در مقایسه با هم‌رده‌های خود، کیفیت بسیار بالایی دارد و در تست‌ها تا ۱۰۱۶ نیت روشنایی داشته است. تراشه‌ی گوشی نیز عملکرد خوبی دارد و برای استفاده‌های روزانه کم نمی‌آورد. همچنین دمای گوشی در حد نرمالی قرار دارد و تنها در استفاده‌های سنگین کمی داغ می‌کند. این گوشی می‌تواند به‌خوبی تا یک روز شارژدهی داشته باشد و همچنین در ۵۰ دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود. اسپیکرهای استریوی باکیفیت نیز ازجمله دیگر نقاط قوت این گوشی است.

خرید گوشی شیائومی پوکو M6 Pro

مشخصات گوشی Poco M6 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۴G

شیائومی ردمی نوت 13 پرو 4G

لزوماً همه به گوشی‌های ۵G نیاز ندارند و در کشور ما نیز هنوز سایت‌های ۵G فراگیر نشده‌اند و اینجا را برای گوشی‌های ۴G با قیمتی پایین‌تر باز می‌کند. از نظر طراحی، ردمی نوت ۱۳ پرو ۴G بدنه‌ی پلاستیکی دارد و ماژول دوربین با قاب پشتی یکپارچه است و تنها با دو طیف کم‌رنگ‌تر برجسته شده است. حاشیه‌های اطراف گوشی بسیار کم است و لبه‌ها بسیار ظریف کار شده‌اند حس خوبی از کار کردن با آن خواهید داشت. استاندارد IP54 نیز در این گوشی وجود دارد.

نمایشگر گوشی از نوع امولد است و بیشینه‌ی روشنایی ۱۰۰۰ نیتی دارد. رنگ‌های تولیدشده توسط آن نیز در سطح بالایی قرار دارد و درنتیجه تصاویر بسیار روشن و باکیفیتی خواهید داشت. نرخ پاسخ‌دهی نمایشگر ۱٫۸ میلی‌ثانیه است که برای انجام بازی نیز گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی برای جذب نور بیشتر، هر ۱۶ پیکسل را با هم ترکیب می‌کند و تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی پر از جزییات و باکیفیتی را می‌گیرد. البته که می‌توانید با تنظیمات دستی، تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز ثبت کنید. تصاویر ثبت‌شده در شرایط نوری ضعیف نیز بسیار خوب است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز در این بازه‌ی قیمتی، عکس‌های قابل‌توجهی را ثبت می‌کند.

اسپیکرهای استریو گوشی، صدای نسبتاً خوبی را تولید می‌کنند. هرچند که نباید انتظار بیس بالا و صداهای زیر شفافی را داشته باشید. درصورتی‌که می‌خواهید با بالاترین کیفیت موسیقی را بشنوید، بهتر است به سراغ خرید لوازم جانبی موبایل مانند هدفون و ایرفون و ایرپاد بروید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز می‌تواند در استفاده‌های روزمره تا ۱۶ ساعت دوام بیاورد. در صورت نیاز به شارژ نیز، شارژر ۶۷ واتی درون گوشی می‌تواند در کمتر از یک ساعت، گوشی را از صفر به صد برساند.

خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۴G

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro
تراشه MediaTek Helio G99 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

شیائومی پوکو X6

شیائومی پوکو X6

پوکو X6 جدیدترین مدل از سری X گوشی‌های پوکو است. جنس بدنه‌ی گوشی پلاستیکی و جذب اثرانگشت بالایی دارد. ماژول دوربین مانند نسل قبلی نسبتاً بزرگ است و حاشیه‌های کمی اطراف نمایشگر دیده می‌شود. گواهی IP54 یک پیشرفت نسبت به گواهی IP53 نسل پیشین است و در برابر پاشش قطرات و گردوغبار از گوشی شما مراقبت می‌کند. با کیس سیلیکونی درون جعبه، می‌توانید در خرید لوازم جانبی صرفه‌جویی کنید. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و تشخیص چهره هر دو در پوکو X6 وجود دارند و به‌خوبی عمل می‌کنند.

نمایشگر امولد گوشی ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۱٫۵K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و می‌تواند تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی داشته باشد. با پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن، نمایشگر پوکو X6 هم برای تماشای فیلم و هم برای بازی گزینه‌ی ایده‌آلی است و می‌توانید ساعت‌ها محو تصاویر آن شوید. همچنین در حالت خودکار، نمایشگر می‌تواند بین حالت‌های ۶۰ و ۱۲۰ هرتز سوییچ کند و مصرف باتری را کاهش دهد. اسپیکرهای استریو هم، دیگر پیشرفت گوشی نسبت به نسل پیشین خود است که صدایی رسا را پخش می‌کند.

تراشه‌ی گوشی اسنپ‌دراگون ۷s نسل دوم است و با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، توان پردازشی گوشی را تأمین می‌کند. با بهره‌گیری از این تراشه و میزان رم کافی، پوکو X6 کمترین لگ را در اجرای فعالیت‌های مالتی تسکینگ، بازی و اجرای برنامه‌های سنگین دارد. دوربین اصلی گوشی، در محیط‌های بیرونی و در روشنایی روز، تصاویر و شارپ و با جزییاتی را ثبت می‌کند و رنگ‌ها بسیار به واقعیت نزدیک هستند؛ اما تصاویر محیط‌های بسته و تاریک، چنگی به دل نمی‌زنند. تصاویر ثبت‌شده در شب نیز تعریف چندانی ندارند.

دوربین سلفی نسبت به نسل پیشین بسیار بهتر شده و در تصاویر پرتره، افکت بوکه، حتی روی تارهای مو، به‌خوبی اعمال می‌شود. باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی هم دوام بسیار بالایی دارد و حتی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، به‌سختی خالی می‌شود. با شارژر ۶۷ واتی درون جعبه هم می‌توانید در زمان ۳۰ دقیقه تا ۸۵ درصد گوشی را شارژ کنید.

خرید گوشی شیائومی پوکو X6

مشخصات گوشی Poco X6
تراشه Qualcomm Snapdragon 7s Gen 2
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 710
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

شیائومی پوکو X6 Pro

شیائومی پوکو X6 Pro

سری پوکو X6 یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی است و هم نسخه‌ی معمولی و هم نسخه‌ی پرو آن ارزش خرید بسیار بالایی، به‌خصوص برای گیمرهای موبایلی دارند. نسخه‌ی پرو این سری، طراحی تقریباً مشابه نسخه‌ی معمولی دارد؛ اما در دل خود، سخت‌افزار قوی‌تری را جای داده است. البته برای ما و بسیاری از کاربران جای پرسش است که چرا برخلاف نسخه‌ی معمولی، در نسخه‌ی پرو خبری از سوکت هدفون نیست! پوکو X6 پرو دارای دو نسخه‌ی مشکی و خاکستری با بدنه‌ی پلاستیکی است و البته گزینه‌ی سوم، رنگ زرد با قاب پشتی از جنس چرم مصنوعی است که مشکل جذب اثرانگشت را نیز حل می‌کند.

تراشه‌ی گوشی مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا است و تا ۱۲ گیگابایت رم دارد. در نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی، ۴۷۶ گیگابایت آن در دسترس است و به‌سختی پر می‌شود. توان پردازشی گوشی کم‌نظیر است و در بسیاری از بنچمارک‌ها، رقبا را به‌سادگی شکست داده است. بازی‌هایی مانند PUBG و Genshin Impact می‌توانند با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و یا بیشتر، با تنظیمات گرافیکی و جزییات بالا، به‌راحتی آب خوردن اجرا شوند. نمایشگر امولد گوشی تا ۱۸۲۰ نیت روشنایی دارد و حتی بدون استفاده از حالت HDR، تصاویر بسیار روشن و درخشانی را به نمایش می‌گذارد.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی گوشی مشابه پوکو X6 است و با ترکیب هر ۴ پیکسل، تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی را ثبت می‌کند. هرچند که با تنظیمات دستی، ثبت تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی نیز ممکن است. تا زمانی که در روشنایی روز و نور کافی به عکاسی بپردازید، دوربین گوشی شما را ناامید نمی‌کند و البته با پس‌پردازش عکس‌ها، رنگ‌ها را کمی اغراق‌آمیز هم نشان می‌دهد. اغراق رنگ‌ها در دوربین فوق عریض از این هم بیشتر است؛ دوربین ماکرو نیز یک شوخی تکراری از سوی سازنده‌های موبایل است و با استفاده از دوربین اصلی و زوم ۲ برابری، می‌توانید تصاویر بسیار بهتری را ثبت کنید.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی می‌تواند در استفاده‌های ترکیبی تا ۱۶ ساعت شارژدهی داشته باشد و در ۵۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. قیمت گوشی شیائومی پوکو X6 پرو حدود ۲۰ میلیون تومان است و در این کلاس قیمتی، توان پردازشی‌ای در حد پرچمداران دارد و رقبای خود تارومار می‌کند. هرچند که هر ارزان بودنی، عواقبی هم دارد و پشتیبانی نکردن از سرعت USB3، نداشتن نمایشگر همیشه روشن و البته دوربین‌های نه‌چندان قوی، ازجمله نقاط ضعف این گوشی به شمار می‌رود. ولی در عوض، گیمرها را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

خرید گوشی شیائومی پوکو X6 Pro

مشخصات گوشی Poco X6 Pro
تراشه MediaTek Dimensity 8300 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G615 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G

شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G

انتخاب دیگر میان بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G است. برخلاف سایر گوشی‌ها، نسخه‌ی ۵G از ردمی نوت ۱۳ پرو، تفاوت‌های چشم‌گیری با نسخه‌ی ۴G آن دارد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار کوچک است و نمایشگر با یک لایه‌ی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. همچنین ماژول دوربین سه‌گانه‌ی پشتی با یک باکس مربعی از بدنه‌ی گوشی جدا شده است.

دوربین اصلی به‌کاررفته در این گوشی مشابه نسخه‌ی ۵G است و تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند. تصاویر پرتره نیز به‌خوبی بوکه می‌شوند. در محیط‌های نوری کم نیز می‌توانید روی داشتن تصاویری روشن حساب کنید. تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز روشن و با جزییات است. نمایشگر امولد گوشی در تست‌های مختلف بسیار درخشان عمل کرده و روشنایی ۱۲۰۵ نیتی را از خود نشان داده است. توان پردازشی و گرافیکی گوشی نیز بسیار بالاست و در بیشتر تست‌ها، بازی‌های سنگین با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند.

از نقاط تاریک این گوشی، برنامه‌های از پیش نصب‌شده و تبلیغات زیاد است که فضای زیادی را اشغال کرده و حذف و غیرفعال‌سازی آن‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد. اسپیکرهای استریو از دیگر نقاط قوت گوشی است؛ هرچند که کمبود بیس در آن احساس می‌شود. در استفاده‌های سنگین، سرعت خالی شدن باتری کمی بیشتر به چشم می‌‌آید؛ اما در استفاده‌های معمولی می‌تواند بیش از ۱۶ ساعت شارژدهی داشته باشد. شارژر ۶۷ واتی درون جعبه نیز گوشی را در حدود ۴۵ دقیقه شارژ می‌کند.

خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro 5G
تراشه Qualcomm Snapdragon 7s Gen 2
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 710
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶ /۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / MIUI 14

شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس

قوی‌ترین و البته گران‌ترین عضو از خانواده‌ی ردمی نوت سری ۱۳، نسخه‌ی پرو پلاس است که ازجمله بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی به شمار می‌رود. این گوشی اولین گوشی سری ردمی نوت است که هم نمایشگری با لبه‌های خمیده دارد و هم با استاندارد IP68، در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم شده است.

نمایشگر گوشی هم با گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده است و یک لایه‌ی محافظ هم به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است. قاب پشتی هم شیشه‌ای است و برخلاف طراحی مات ردمی نوت ۱۳ پرو، طراحی براق و درخشانی دارد. همچنین این مدل، تنها مدل از سری ردمی نوت ۱۳ است که جک هدفون از آن حذف شده است.

اگرچه دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی مشابه ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G است، اما در تست‌ها تصاویر بهتری را ثبت می‌کند؛ اما عملکرد دوربین سلفی تقریباً مشابه است. لرزش گیر اپتیکال و دیجیتال، هر دو در دوربین اصلی وجود دارند تا کیفیت عکس‌ها را بهبود دهند. بدون داشتن دوربین تله‌فوتو، تنها زوم دیجیتال ۱۰ برابری در دسترس است. نمایشگر ۱۳ پرو پلاس امولد و ۱۲۰ هرتزی و تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی دارد و به‌خوبی می‌تواند در سخت‌ترین شرایط نوری، درخشان باقی بماند.

عملکرد سخت‌افزاری و پردازشی ۱۳ پرو پلاس در میان گوشی‌های ۴۰۰ دلاری بی‌نظیر است و در بنچمارک‌ها، رقبا را به چالش می‌کشد! هرچند که اجرای بازی‌ها نمی‌توان انتظار فریم‌ریت‌های ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی را داشت و تنها می‌توان با تنظیمات گرافیکی متوسط، به ۶۰ فریم بر ثانیه دست‌یافت.

اسپیکرهای استریو گوشی صداهای زیر و میانه را به‌خوبی پخش می‌کنند در حجم صداهای بالا، دچار اعوجاج نمی‌شوند؛ هرچند که نباید انتظار بیس عمیقی را داشت. از نظر شارژدهی ۱۳ پرو پلاس کمی ضعیف‌تر از رقبا عمل می‌کند به‌طور میانگین تا ۱۵ ساعت شارژدهی دارد؛ اما به لطف شارژر ۱۲۰ واتی، در ۲۸ دقیقه صفر تا صد را پر می‌کند. در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ، پشتیبانی نرم‌افزاری شیائومی کمتر است و آپدیت‌ها دیرتر عرضه می‌شوند که می‌تواند یک نقطه‌ضعف در نظر گرفته شود.

خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

مشخصات گوشی Redmi Note 13 Pro Plus
تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC4
رم ۸ / ۱۲ / ۱۶  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۱۲۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی ۱۳T

شیائومی 13T

این گوشی مدل پایه از سری ۱۳ شیائومی است و در قیاس با مدل پرو که از تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۲۰۰ اولترا بهره می‌برد، در جایگاه پایین‌تری از نظر پردازشی قرار می‌گیرد؛ چراکه به یک تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا مجهز شده است؛ اما با همین تراشه نیز توان پردازشی آن در حد یک پرچمدار است و در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین هیچ مشکلی نخواهید داشت. کیفیت ساخت و طراحی گوشی راضی‌کننده است و کار با آن حس خوبی به شما می‌دهد.

در پشت گوشی ماژول بزرگ دوربین دیده می‌شود که یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را در خود جای داده است که با همکاری لایکا ساخته شده و همین می‌تواند کیفیت تصاویر و ویدئوها را تضمین کند. نمایشگر امولد ۱۴۴ هرتزی آن را به یک گزینه‌ی فوق‌العاده برای بازی و تماشای فیلم تبدیل می‌کند. همچنین شیائومی ۵ سال پشتیبانی نرم‌افزاری را وعده داده است.

اسپیکرهای استریو در دو طرف گوشی قرار گرفته‌اند و صدای رسا و بلندی را تولید می‌کنند. هرچند که مانند سایر میان‌رده‌های شیائومی، خبری از صدای بیس در آن‌ها نیست. شارژدهی گوشی فوق‌العاده است و در تست‌های ترکیبی با وایفای و تماشای ویدئو تا ۱۷ ساعت دوام می‌آورد. با استفاده از شارژر ۶۷ واتی درون جعبه هم می‌توانید در زمان ۴۲ دقیقه گوشی را به‌طور کامل شارژ کنید. اگر می‌خواهید روح یک پرچمدار را در کالبد یک میان‌رده، با قیمتی مناسب داشته باشید، شیائومی ۱۳T بهترین گزینه و یکی از بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی است.

خرید گوشی شیائومی ۱۳T

مشخصات گوشی Xiaomi 13T
تراشه MediaTek Dimensity 8200 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G610 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۴۴ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۶۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

شیائومی پوکو F6

شیائومی پوکو F6

پوکو F6 تازه‌نفس‌ترین عضو از خانواده‌ی پوکو است و حتی در برخی موارد، در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی F6 Pro، توان پردازشی بهتری دارد و این را با قیمتی بسیار پایین‌تر ارائه می‌دهد. البته قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE نیز در این بازه قرار می‌گیرد و می‌تواند رقیبی برای این گوشی باشد.

تراشه‌ی این گوشی اسنپ‌دراگون ۸s نسل سوم است و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند تا از نظر پردازشی هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشد. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گوشی در تمام شرایط نوری عملکرد بی‌نظیری دارد و تصاویر از رنج دینامیکی بالایی برخوردارند و رنگ‌ها بسیار به واقعیت نزدیک هستند. دوربین سلفی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و عکس‌های گرفته‌شده با آن حتی از نسخه‌ی پرو نیز بهتر هستند.

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و امولد گوشی نیز کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد و با روشنایی ۲۴۰۰ نیتی در سخت‌ترین شرایط نوری هم همچنان روشن و درخشان به نظر می‌رسد. اسپیکرهای استریو گوشی صدایی بسیار بلند را تولید می‌کنند، اما همچنان صدای بیس را نمی‌توان شنید. شارژدهی باتری در حدود ۱۵ ساعت است و با استفاده از شارژر ۹۰ واتی در حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه (با تنظیمات مختلف) شارژ می‌شود.

 

مشخصات گوشی Poco F6
تراشه Qualcomm Snapdragon 8s Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 735
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۴۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۹۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ، به معرفی بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی موجود در بازار پرداختیم و نقاط ضعف و قوت مدل‌های مختلف را بررسی کردیم. تلاش شد تا در این مقاله، تنها مدل‌های جدیدتری که در بازار موجود هستند و ارزش خرید بالاتری دارند، معرفی شوند. لازم به گفتن است که نسخه‌ی اندروید نوشته‌شده در جدول مشخصات گوشی مربوط به زمان عرضه‌ی گوشی است و تقریباً تمامی گوشی‌های این لیست به اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS آپدیت می‌شوند.

در سایر مقالات بانی مگ، مدل‌های میان‌رده‌ی سامسونگ و سایر شرکت‌ها و همچنین راهنمای خرید گوشی آیفون ارائه شده است که می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد