9 مرداد 1403
/
267 بازدید
راهنمای خرید گوشی برای بازی کالاف + معرفی بهترین گوشی‌های بازار [تابستان ۱۴۰۳]
راهنمای خرید گوشی برای بازی کالاف + معرفی بهترین گوشی‌های بازار [تابستان 1403]

فهرست مطالب

بازی کال آو دوتی (Call of Duty) که بازی‌خورهای ایرانی آن را به‌اختصار کالاف می‌نامند، یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین عناوین اکشن اول‌شخص (FPS) دنیای بازی‌های رایانه‌ای است و نسخه‌های بسیاری از آن تاکنون برای کنسول‌های بازی و کامپیوترهای شخصی معرفی شده‌اند؛ اما این روزها برای بازی کردن کالاف نه به کنسول‌های بازی مانند پلی‌استیشن و اکس‌باکس نیاز دارید و نه به کیس‌ها و مانیتورهای گران‌قیمت! بلکه کافی است تا یک گوشی گیمینگ متناسب با بودجه‌ی خود انتخاب کنید و به بازی کردن بپردازید. راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف به همین منظور در این سایت ارائه شده است.

این مقاله از سری مقالات تخصصی بانی مگ را به راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف اختصاص داده‌ایم و با بررسی قسمت‌های مختلف، نکات لازم را برای انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف یک‌به‌یک شرح داده‌ایم. همچنین در انتها بهترین گوشی برای بازی کالاف را در هر بازه‌ی قیمتی نیز معرفی کرده‌ایم تا دید بازتری برای خرید موبایل گیمینگ داشته باشید.

بهترین گوشی برای بازی کالاف

برای این‌که به این سؤال پاسخ دهیم که بهترین گوشی برای بازی کالاف کدام است، ابتدا باید بدانیم که چه نکاتی در اجرای هر چه‌بهتر بازی دخالت دارند. عواملی مانند سخت‌افزار قوی‌تر، بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و … که می‌توانند تجربه‌ی بازی کردن را جذاب‌تر کنند. از این رو راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف را از دست ندهید.

 نکاتی در هنگام خرید گوشی برای بازی کالاف

کیفیت پردازش و روان‌تر اجراشدن بازی‌ها بیش از هر چیزی وابسته به قدرت سخت‌افزاری گوشی است؛ سخت‌افزارهایی مانند پردازنده و رم، باتری و صفحه‌نمایش که در این مقاله به توضیح آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید با چشمی بازتر در راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف بهترین‌ را انتخاب و خریداری کنید.

پردازنده و رم

اولین و اصلی‌ترین عامل در اجرای روان بازی کالاف، پردازنده و میزان رم گوشی است. هرچه از پردازنده‌ی قوی‌تر با فرکانس کاری بالاتر و تعداد هسته‌های پردازشی بیشتر و همچنین میزان رم بیشتر استفاده کنید، تجربه‌ی روان‌تری را از بازی کالاف خواهید داشت. لازم به گفتن است که پردازنده‌ی گرافیکی به‌کاررفته در چیپست نیز از اهمیت برابری برخوردار است و باید در انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف به آن نیز توجه داشت.

حافظه داخلی

حافظه‌ی داخلی در اجرای بازی کالاف از دو نظر مهم است؛ یکی این‌که تکنولوژی به‌کاررفته در حافظه مانند UFS 4.0 می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را بالا ببرد که موجب سریع‌تر لود شدن بازی‌ها می‌شود و دوم این‌که با توجه به حجم سنگین بازی‌های جدید بهتر است تا گوشی شما فضای ذخیره‌سازی مناسبی داشته باشد تا مشکلی از نظر کمبود حافظه‌ی داخلی نداشته باشید.

باتری و شارژ دهی

باتری و میزان شارژ دهی نیز ازجمله عوامل تأثیرگذار ا‌ست که می‌تواند تجربه‌ی بازی کالاف را برای شما لذت‌بخش‌تر کند. مجهز بودن گوشی به یک باتری با ظرفیت بالا و همچنین بهینه بودن شارژ دهی باعث می‌شود تا هنگام بازی نیاز نداشته باشید دائماً گوشی خود را به شارژر متصل کنید.

باتری و شارژ دهی

میکروفون

اگر از آن دسته از گیمرهایی هستید که به بازی‌های گروهی با هم‌تیمی‌های خود علاقه‌مندید و نمی‌خواهید به دلیل بالا بودن قیمت هدفون و ایرپاد باکیفیت، خرید لوازم جانبی موبایل را در برنامه‌ی خود قرار دهید، نیاز است تا برای انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف میکروفون را نیز مدنظر داشته باشید. استفاده از یک میکروفون باکیفیت با قابلیت حذف نویز فعال کمک می‌کند تا صدای شما هرچه شفاف‌تر به هم‌تیمی‌هایتان برسد.

صفحه نمایش

برای این‌که بتوانید جزئیات بازی کالاف را به‌صورت کامل مشاهده کنید، حتماً باید گوشی موبایلی را انتخاب کنید که صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیتی داشته باشد و برای این‌که بازی روان اجرا شود و اصطلاحاً لگ نزند، نرخ نوسازی صفحه‌نمایش نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر در محیط‌های بیرون از خانه نیز به بازی کالاف می‌پردازید لازم است نمایشگر از روشنایی بالایی نیز برخوردار باشد.

انتخاب بهترین گوشی برای بازی کالاف در انواع بازه‌های قیمتی

خوشبختانه این روزها حتی گوشی‌های میان رده و اقتصادی نیز از سخت‌افزارهای نسبتاً قدرتمندی برخوردارند و برای همین در هر بازه‌‌ی قیمتی می‌توان یک گوشی مناسب برای بازی کالاف را پیدا کرد. با توجه به توضیحات بالا در ادامه به معرفی بهترین گوشی برای بازی کالاف در هر بازه‌ی قیمتی می‌پردازیم.

بهترین گوشی بازی کالاف تا 8 میلیون تومان

بهترین گوشی بازی کالاف تا ۸ میلیون تومان

در دنیای گوشی‌های هوشمند، انتخاب یک گوشی مناسب برای بازی کالاف با قیمت مناسب، چالشی است که بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل با آن روبه‌رو هستند که در راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف له صورت کامل به آن پرداخته‌ایم. سامسونگ Galaxy A15 با ترکیبی از قیمت اقتصادی، عملکرد قابل‌قبول، باتری با ظرفیت بالا و رابط کاربری بهینه‌شده، یکی از بهترین گزینه‌های گیمینگ در بازه‌ی قیمتی زیر ۸ میلیون تومان است. در مقایسه با امکانات ارائه‌شده قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A15 بسیار به‌صرفه بوده و می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی‌های موبایل را به شما ارائه دهد و نیازهای گیمینگ شما را به‌خوبی برآورده کند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این گوشی را ببینید.

مشخصات گوشی Galaxy A15
تراشه MediaTek Helio G99
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۵ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / One UI 6.0

بهترین گوشی بازی کالاف تا ۱۵ میلیون تومان

گوشی شیائومی Poco M6 Pro یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار در این بازه‌ی‌ قیمتی است که با مشخصات چشمگیر و عملکرد فوق‌العاده‌ی خود، تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های موبایل به‌خصوص کالاف را به کاربران ارائه می‌دهد.

بهترین گوشی بازی کالاف تا 15 میلیون تومان

طراحی دلنواز و ارگونومیک Poco M6 Pro باعث می‌شود که در طولانی‌مدت به‌راحتی با آن بازی کنید و هیچ‌گونه احساس خستگی نداشته باشید. زمانی که قیمت گوشی شیائومی Poco M6 Pro را در یک کفه‌ی ترازو و عملکرد قوی، صفحه‌نمایش باکیفیت و باتری با ظرفیت بالا را در کفه‌ی دیگر قرار می‌دهیم، می‌بینیم که با یکی از بهترین گزینه‌های گیمینگ در بازه قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان روبه‌رو هستیم که از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است.

مشخصات گوشی Poco M6 Pro
ژ
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی بازی کالاف تا ۲۰ میلیون تومان

زمانی که گوشی شیائومی Poco X6 Pro روانه‌ی بازار شد، کمتر کسی تصور این را داشت که یک گوشی میان رده بتواند چنین قدرتی را از خود به رخ بکشد؛ اما شیائومی نشان داد که می‌توان قدرت سخت‌افزاری را فدای قیمت بهتر نکرد و هردوی آن‌ها را باهم داشت. گوشی Poco X6 Pro از پردازنده‌ی Snapdragon 778G برای قلب تپنده‌ی گوشی بهره می‌گیرد و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 642L به همراه ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، به‌راحتی از پس اجرای تمامی بازی‌ها همچون کالاف با تنظیمات گرافیکی بالا برمی‌آید. فضای ذخیره‌سازی نیز ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت است تا هیچ‌گونه کمبودی را احساس نکنید.

بهترین گوشی بازی کالاف تا 20 میلیون تومان

صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی با پنل امولد و رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای بازی کالاف فراهم می‌کند و حرکات را روان‌تر به نمایش می‌گذارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Poco X6 Pro از نوع لیتیوم-پلیمری است و امکان ساعت‌ها بازی کردن را مهیا می‌کند. با شارژ سریع ۳۳ واتی نیز این امکان را دارید که در زمان کوتاهی باتری خود را به‌طور کامل شارژ کنید.

مشخصات گوشی Poco X6 Pro
تراشه MediaTek Dimensity 8300 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G615 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

بهترین گوشی بازی کالاف تا ۲۵ میلیون تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A55 به جرات نه یکی از بهترین گزینه‌ها که بهترین گزینه برای انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف در این بازه‌ی قیمتی است و می‌توان لقب بهترین میان رده‌ی گیمینگ را به این گوشی داد. سامسونگ Galaxy A55 با ترکیبی از پردازنده‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ و ۸ گیگابایت رم، در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Xcipse 530 به‌راحتی می‌تواند بازی کالاف را با بالاترین تنظیمات گرافیکی برای شما اجرا کند.

بهترین گوشی بازی کالاف تا 25 میلیون تومان

نمایشگر امولد Full HD+ با نرخ نوسازی بالای ۱۲۰ هرتزی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم-پلیمری با توان شارژ ۲۵ واتی و رابط کاربری اختصاصی One UI 6.1 که بهینه‌سازی‌هایی برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها دارد، به همراه اسپیکرهای استریو، سامسونگ Galaxy A55 را به یکه‌تاز گوشی‌های گیمینگ در بازه‌ی قیمتی زیر ۲۵ میلیون تومان بدل ساخته است.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

بهترین گوشی بازی کالاف بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

بسیاری از بازی‌خورهای موبایلی که محدودیت بودجه ندارند، ممکن است برای انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف به سراغ خرید گوشی آیفون و یا گزینه‌های دیگری همچون سامسونگ Galaxy S24 Ultra بروند؛ اما اگر می‌خواهید یک تجربه‌ی بی‌نظیر از بازی کالاف روی گوشی داشته باشید، بهتر است گوشی‌های گیمینگ را برگزینید که به‌طور ویژه برای همین کار ساخته شده‌اند. گوشی ASUS ROG Phone 8 Pro یکی از همین گوشی‌هاست که به عقیده‌ی بسیاری، بهترین گوشی گیمینگ در حال حاضر بازار است.

بهترین گوشی بازی کالاف بالاتر از 25 میلیون تومان

راگ فون ۸ پرو طراحی بسیار جذابی داشته و از سخت‌افزار قدرتمند برای گیمینگ بهره می‌گیرد. پردازنده‌ی این گوشی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ است و با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750 و ۱۶ یا ۲۴ گیگابایت رم و بهره‌گیری از ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی سنگین‌ترین بازی‌ها را به‌راحتی آب خوردن اجرا می‌کند.

صفحه‌نمایش این گوشی نیز از نوع LTPO امولد است و با بزرگی ۶٫۷۸ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی و حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیتی تمامی جزییات بازی‌ها را با نهایت کیفیت برای شما به نمایش می‌گذارد و با نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۸٫۲ درصد که رقمی کم‌نظیر است، کاملاً شما را محو بازی می‌کند.

باتری راگ فون ۸ پرو لیتیوم-پلیمری و ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از انواع و اقسام فناوری‌های شارژ سریع مانند فناوری شارژ بی‌سیم Qi و فناوری‌های شارژ سیمی Quick Charge 5 و Power Delivery 3 بهره می‌گیرد و با بیشینه‌ی توان شارژ ۶۵ واتی، زمان زیادی شما را برای بازی کردن معطل نمی‌گذارد.

استفاده از ویژگی‌های نرم‌افزاری اختصاصی در رابط کاربری ROG UI برای بهبود تجربه‌ی بازی که روی اندروید ۱۴ پیاده شده و همچنین ارائه‌ی ابزارهای جانبی مانند خنک‌کننده‌ی متصل‌شونده به گوشی، باعث می‌شود که این گوشی همان‌گونه که در بالا گفته شد، به بهترین گوشی گیمینگ حال حاضر بازار بدل شود.

مشخصات گوشی ROG Phone 8 Pro
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750
رم ۱۶ / ۲۴  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷۸ اینچ
نوع پنل نمایشگر LTPO AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۶۵ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۵۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۳۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۵ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ROG UI

نتیجه‌گیری

باوجود نوسانات زیاد قیمت در بازار گوشی‌های موبایل، هنوز هم می‌شود گوشی‌هایی را پیدا کرد که بتوان با آن‌ها به بازی پرداخت. ما در این مقاله از بانی مگ ۵ نمونه از این گوشی‌ها را به‌عنوان بهترین گوشی برای بازی کالاف در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی کردیم. به‌عنوان نکته‌ی پایانی نیز به شما توصیه می‌کنیم که با توجه به بالا بودن قیمت باتری گوشی و این‌که لوازم جانبی اصلی به‌سختی پیدا می‌شوند، بهتر است که موارد لازم برای بهینه نگه‌داشتن مصرف باتری را رعایت کنید تا باتری گوشی شما دچار آسیب نشود و مجبور به تعویض آن نباشید.

اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی را متحمل شوید و کمتر از ۸ میلیون تومان صرف خرید گوشی گیمینگ کنید، سامسونگ Galaxy A15 بهترین انتخاب است. گزینه‌ی بعدی تا ۱۵ میلیون تومان شیائومی Poco M6 Pro است که شما را تا حد زیادی راضی نگه می‌دارد. شیائومی Poco X6 Pro بهترین انتخاب تا ۲۰ میلیون تومان است که با سخت‌افزار قدرتمندش برای تمامی رقبا شاخ‌وشانه کشیده و می‌توانید از بازی کردن با آن حسابی لذت ببرید.

اگر می‌خواهید تا ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید سامسونگ Galaxy A55 را تهیه کنید که هم بهترین میان رده‌ی بازار و هم بهترین میان رده‌ی گیمینگ است. درنهایت اگر دوست دارید که یک گوشی همه‌فن‌حریف برای گیمینگ داشته باشید، باید به سراغ ایسوس ROG Phone 8 Pro بروید که با قابلیت‌های ویژه برای گیمینگ، هر آنچه را از بازی کردن می‌خواهید به شما ارائه می‌دهد.

نظرات 6

  1. آمن says:

    چه خوب بود

  2. منصور says:

    دمتون گرم که اطلاعات مفید میدین

    • ادمین says:

      ممنون از شما که همراه ما هستین و با نظرتون ما رو حمایت می کنین منصور عزیز 🌷

  3. Anna says:

    بسیار مفید و کاربردی مرسی از توضیحات خفنتون 🦖✨️

    • ادمین says:

      ممنون از شما که همراه ما هستین دوست عزیز 🌷👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

خرید لباس تابستانی مناسب

با خرید لباس تابستانی مناسب به استقبال تابستان بروید. خرید لباس تابستانی با قیمت های باورنکردنی و راهنمایی های مناسب آیدا

استایل لولیتا (Lolita Style) چیست؟

استایل لولیتا (Lolita Style) یا استایل عروسکی، یکی از سبک‌های لباس پوشیدن شخصیت‌های کارتونی است که بسیاری از افراد نیز به

راهنمای خرید گوشی برای بازی کالاف + معرفی بهترین گوشی‌های بازار [تابستان 1403]
9 مرداد 1403
/
267 بازدید

راهنمای خرید گوشی برای بازی کالاف + معرفی بهترین گوشی‌های بازار [تابستان ۱۴۰۳]

فهرست مطالب

بازی کال آو دوتی (Call of Duty) که بازی‌خورهای ایرانی آن را به‌اختصار کالاف می‌نامند، یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین عناوین اکشن اول‌شخص (FPS) دنیای بازی‌های رایانه‌ای است و نسخه‌های بسیاری از آن تاکنون برای کنسول‌های بازی و کامپیوترهای شخصی معرفی شده‌اند؛ اما این روزها برای بازی کردن کالاف نه به کنسول‌های بازی مانند پلی‌استیشن و اکس‌باکس نیاز دارید و نه به کیس‌ها و مانیتورهای گران‌قیمت! بلکه کافی است تا یک گوشی گیمینگ متناسب با بودجه‌ی خود انتخاب کنید و به بازی کردن بپردازید. راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف به همین منظور در این سایت ارائه شده است.

این مقاله از سری مقالات تخصصی بانی مگ را به راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف اختصاص داده‌ایم و با بررسی قسمت‌های مختلف، نکات لازم را برای انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف یک‌به‌یک شرح داده‌ایم. همچنین در انتها بهترین گوشی برای بازی کالاف را در هر بازه‌ی قیمتی نیز معرفی کرده‌ایم تا دید بازتری برای خرید موبایل گیمینگ داشته باشید.

بهترین گوشی برای بازی کالاف

برای این‌که به این سؤال پاسخ دهیم که بهترین گوشی برای بازی کالاف کدام است، ابتدا باید بدانیم که چه نکاتی در اجرای هر چه‌بهتر بازی دخالت دارند. عواملی مانند سخت‌افزار قوی‌تر، بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و … که می‌توانند تجربه‌ی بازی کردن را جذاب‌تر کنند. از این رو راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف را از دست ندهید.

 نکاتی در هنگام خرید گوشی برای بازی کالاف

کیفیت پردازش و روان‌تر اجراشدن بازی‌ها بیش از هر چیزی وابسته به قدرت سخت‌افزاری گوشی است؛ سخت‌افزارهایی مانند پردازنده و رم، باتری و صفحه‌نمایش که در این مقاله به توضیح آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید با چشمی بازتر در راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف بهترین‌ را انتخاب و خریداری کنید.

پردازنده و رم

اولین و اصلی‌ترین عامل در اجرای روان بازی کالاف، پردازنده و میزان رم گوشی است. هرچه از پردازنده‌ی قوی‌تر با فرکانس کاری بالاتر و تعداد هسته‌های پردازشی بیشتر و همچنین میزان رم بیشتر استفاده کنید، تجربه‌ی روان‌تری را از بازی کالاف خواهید داشت. لازم به گفتن است که پردازنده‌ی گرافیکی به‌کاررفته در چیپست نیز از اهمیت برابری برخوردار است و باید در انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف به آن نیز توجه داشت.

حافظه داخلی

حافظه‌ی داخلی در اجرای بازی کالاف از دو نظر مهم است؛ یکی این‌که تکنولوژی به‌کاررفته در حافظه مانند UFS 4.0 می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را بالا ببرد که موجب سریع‌تر لود شدن بازی‌ها می‌شود و دوم این‌که با توجه به حجم سنگین بازی‌های جدید بهتر است تا گوشی شما فضای ذخیره‌سازی مناسبی داشته باشد تا مشکلی از نظر کمبود حافظه‌ی داخلی نداشته باشید.

باتری و شارژ دهی

باتری و میزان شارژ دهی نیز ازجمله عوامل تأثیرگذار ا‌ست که می‌تواند تجربه‌ی بازی کالاف را برای شما لذت‌بخش‌تر کند. مجهز بودن گوشی به یک باتری با ظرفیت بالا و همچنین بهینه بودن شارژ دهی باعث می‌شود تا هنگام بازی نیاز نداشته باشید دائماً گوشی خود را به شارژر متصل کنید.

باتری و شارژ دهی

میکروفون

اگر از آن دسته از گیمرهایی هستید که به بازی‌های گروهی با هم‌تیمی‌های خود علاقه‌مندید و نمی‌خواهید به دلیل بالا بودن قیمت هدفون و ایرپاد باکیفیت، خرید لوازم جانبی موبایل را در برنامه‌ی خود قرار دهید، نیاز است تا برای انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف میکروفون را نیز مدنظر داشته باشید. استفاده از یک میکروفون باکیفیت با قابلیت حذف نویز فعال کمک می‌کند تا صدای شما هرچه شفاف‌تر به هم‌تیمی‌هایتان برسد.

صفحه نمایش

برای این‌که بتوانید جزئیات بازی کالاف را به‌صورت کامل مشاهده کنید، حتماً باید گوشی موبایلی را انتخاب کنید که صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیتی داشته باشد و برای این‌که بازی روان اجرا شود و اصطلاحاً لگ نزند، نرخ نوسازی صفحه‌نمایش نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر در محیط‌های بیرون از خانه نیز به بازی کالاف می‌پردازید لازم است نمایشگر از روشنایی بالایی نیز برخوردار باشد.

انتخاب بهترین گوشی برای بازی کالاف در انواع بازه‌های قیمتی

خوشبختانه این روزها حتی گوشی‌های میان رده و اقتصادی نیز از سخت‌افزارهای نسبتاً قدرتمندی برخوردارند و برای همین در هر بازه‌‌ی قیمتی می‌توان یک گوشی مناسب برای بازی کالاف را پیدا کرد. با توجه به توضیحات بالا در ادامه به معرفی بهترین گوشی برای بازی کالاف در هر بازه‌ی قیمتی می‌پردازیم.

بهترین گوشی بازی کالاف تا 8 میلیون تومان

بهترین گوشی بازی کالاف تا ۸ میلیون تومان

در دنیای گوشی‌های هوشمند، انتخاب یک گوشی مناسب برای بازی کالاف با قیمت مناسب، چالشی است که بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل با آن روبه‌رو هستند که در راهنمای خرید گوشی مناسب بازی کالاف له صورت کامل به آن پرداخته‌ایم. سامسونگ Galaxy A15 با ترکیبی از قیمت اقتصادی، عملکرد قابل‌قبول، باتری با ظرفیت بالا و رابط کاربری بهینه‌شده، یکی از بهترین گزینه‌های گیمینگ در بازه‌ی قیمتی زیر ۸ میلیون تومان است. در مقایسه با امکانات ارائه‌شده قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A15 بسیار به‌صرفه بوده و می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی‌های موبایل را به شما ارائه دهد و نیازهای گیمینگ شما را به‌خوبی برآورده کند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این گوشی را ببینید.

مشخصات گوشی Galaxy A15
تراشه MediaTek Helio G99
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2
رم ۴ / ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۵ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسل فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / One UI 6.0

بهترین گوشی بازی کالاف تا ۱۵ میلیون تومان

گوشی شیائومی Poco M6 Pro یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار در این بازه‌ی‌ قیمتی است که با مشخصات چشمگیر و عملکرد فوق‌العاده‌ی خود، تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های موبایل به‌خصوص کالاف را به کاربران ارائه می‌دهد.

بهترین گوشی بازی کالاف تا 15 میلیون تومان

طراحی دلنواز و ارگونومیک Poco M6 Pro باعث می‌شود که در طولانی‌مدت به‌راحتی با آن بازی کنید و هیچ‌گونه احساس خستگی نداشته باشید. زمانی که قیمت گوشی شیائومی Poco M6 Pro را در یک کفه‌ی ترازو و عملکرد قوی، صفحه‌نمایش باکیفیت و باتری با ظرفیت بالا را در کفه‌ی دیگر قرار می‌دهیم، می‌بینیم که با یکی از بهترین گزینه‌های گیمینگ در بازه قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان روبه‌رو هستیم که از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است.

مشخصات گوشی Poco M6 Pro
ژ
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۳۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ / MIUI 14

بهترین گوشی بازی کالاف تا ۲۰ میلیون تومان

زمانی که گوشی شیائومی Poco X6 Pro روانه‌ی بازار شد، کمتر کسی تصور این را داشت که یک گوشی میان رده بتواند چنین قدرتی را از خود به رخ بکشد؛ اما شیائومی نشان داد که می‌توان قدرت سخت‌افزاری را فدای قیمت بهتر نکرد و هردوی آن‌ها را باهم داشت. گوشی Poco X6 Pro از پردازنده‌ی Snapdragon 778G برای قلب تپنده‌ی گوشی بهره می‌گیرد و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 642L به همراه ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، به‌راحتی از پس اجرای تمامی بازی‌ها همچون کالاف با تنظیمات گرافیکی بالا برمی‌آید. فضای ذخیره‌سازی نیز ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت است تا هیچ‌گونه کمبودی را احساس نکنید.

بهترین گوشی بازی کالاف تا 20 میلیون تومان

صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی با پنل امولد و رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای بازی کالاف فراهم می‌کند و حرکات را روان‌تر به نمایش می‌گذارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Poco X6 Pro از نوع لیتیوم-پلیمری است و امکان ساعت‌ها بازی کردن را مهیا می‌کند. با شارژ سریع ۳۳ واتی نیز این امکان را دارید که در زمان کوتاهی باتری خود را به‌طور کامل شارژ کنید.

مشخصات گوشی Poco X6 Pro
تراشه MediaTek Dimensity 8300 Ultra
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G615 MC6
رم ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۸۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@60fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۷ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / HyperOS

بهترین گوشی بازی کالاف تا ۲۵ میلیون تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A55 به جرات نه یکی از بهترین گزینه‌ها که بهترین گزینه برای انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف در این بازه‌ی قیمتی است و می‌توان لقب بهترین میان رده‌ی گیمینگ را به این گوشی داد. سامسونگ Galaxy A55 با ترکیبی از پردازنده‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ و ۸ گیگابایت رم، در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Xcipse 530 به‌راحتی می‌تواند بازی کالاف را با بالاترین تنظیمات گرافیکی برای شما اجرا کند.

بهترین گوشی بازی کالاف تا 25 میلیون تومان

نمایشگر امولد Full HD+ با نرخ نوسازی بالای ۱۲۰ هرتزی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم-پلیمری با توان شارژ ۲۵ واتی و رابط کاربری اختصاصی One UI 6.1 که بهینه‌سازی‌هایی برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها دارد، به همراه اسپیکرهای استریو، سامسونگ Galaxy A55 را به یکه‌تاز گوشی‌های گیمینگ در بازه‌ی قیمتی زیر ۲۵ میلیون تومان بدل ساخته است.

مشخصات گوشی Galaxy A55
تراشه Samsung Exynos 1480
پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 530
رم ۶ / ۸ / ۱۲  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶ اینچ
نوع پنل نمایشگر Super AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ۶٫۱ One UI

بهترین گوشی بازی کالاف بالاتر از ۲۵ میلیون تومان

بسیاری از بازی‌خورهای موبایلی که محدودیت بودجه ندارند، ممکن است برای انتخاب گوشی مناسب برای بازی کالاف به سراغ خرید گوشی آیفون و یا گزینه‌های دیگری همچون سامسونگ Galaxy S24 Ultra بروند؛ اما اگر می‌خواهید یک تجربه‌ی بی‌نظیر از بازی کالاف روی گوشی داشته باشید، بهتر است گوشی‌های گیمینگ را برگزینید که به‌طور ویژه برای همین کار ساخته شده‌اند. گوشی ASUS ROG Phone 8 Pro یکی از همین گوشی‌هاست که به عقیده‌ی بسیاری، بهترین گوشی گیمینگ در حال حاضر بازار است.

بهترین گوشی بازی کالاف بالاتر از 25 میلیون تومان

راگ فون ۸ پرو طراحی بسیار جذابی داشته و از سخت‌افزار قدرتمند برای گیمینگ بهره می‌گیرد. پردازنده‌ی این گوشی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ است و با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750 و ۱۶ یا ۲۴ گیگابایت رم و بهره‌گیری از ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی سنگین‌ترین بازی‌ها را به‌راحتی آب خوردن اجرا می‌کند.

صفحه‌نمایش این گوشی نیز از نوع LTPO امولد است و با بزرگی ۶٫۷۸ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی و حداکثر روشنایی ۲۵۰۰ نیتی تمامی جزییات بازی‌ها را با نهایت کیفیت برای شما به نمایش می‌گذارد و با نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۸٫۲ درصد که رقمی کم‌نظیر است، کاملاً شما را محو بازی می‌کند.

باتری راگ فون ۸ پرو لیتیوم-پلیمری و ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از انواع و اقسام فناوری‌های شارژ سریع مانند فناوری شارژ بی‌سیم Qi و فناوری‌های شارژ سیمی Quick Charge 5 و Power Delivery 3 بهره می‌گیرد و با بیشینه‌ی توان شارژ ۶۵ واتی، زمان زیادی شما را برای بازی کردن معطل نمی‌گذارد.

استفاده از ویژگی‌های نرم‌افزاری اختصاصی در رابط کاربری ROG UI برای بهبود تجربه‌ی بازی که روی اندروید ۱۴ پیاده شده و همچنین ارائه‌ی ابزارهای جانبی مانند خنک‌کننده‌ی متصل‌شونده به گوشی، باعث می‌شود که این گوشی همان‌گونه که در بالا گفته شد، به بهترین گوشی گیمینگ حال حاضر بازار بدل شود.

مشخصات گوشی ROG Phone 8 Pro
تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 750
رم ۱۶ / ۲۴  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ / ۱۰۲۴  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷۸ اینچ
نوع پنل نمایشگر LTPO AMOLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۶۵ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۲۵۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۸K@24fps
سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۳۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۵ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۴ / ROG UI

نتیجه‌گیری

باوجود نوسانات زیاد قیمت در بازار گوشی‌های موبایل، هنوز هم می‌شود گوشی‌هایی را پیدا کرد که بتوان با آن‌ها به بازی پرداخت. ما در این مقاله از بانی مگ ۵ نمونه از این گوشی‌ها را به‌عنوان بهترین گوشی برای بازی کالاف در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی کردیم. به‌عنوان نکته‌ی پایانی نیز به شما توصیه می‌کنیم که با توجه به بالا بودن قیمت باتری گوشی و این‌که لوازم جانبی اصلی به‌سختی پیدا می‌شوند، بهتر است که موارد لازم برای بهینه نگه‌داشتن مصرف باتری را رعایت کنید تا باتری گوشی شما دچار آسیب نشود و مجبور به تعویض آن نباشید.

اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی را متحمل شوید و کمتر از ۸ میلیون تومان صرف خرید گوشی گیمینگ کنید، سامسونگ Galaxy A15 بهترین انتخاب است. گزینه‌ی بعدی تا ۱۵ میلیون تومان شیائومی Poco M6 Pro است که شما را تا حد زیادی راضی نگه می‌دارد. شیائومی Poco X6 Pro بهترین انتخاب تا ۲۰ میلیون تومان است که با سخت‌افزار قدرتمندش برای تمامی رقبا شاخ‌وشانه کشیده و می‌توانید از بازی کردن با آن حسابی لذت ببرید.

اگر می‌خواهید تا ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید سامسونگ Galaxy A55 را تهیه کنید که هم بهترین میان رده‌ی بازار و هم بهترین میان رده‌ی گیمینگ است. درنهایت اگر دوست دارید که یک گوشی همه‌فن‌حریف برای گیمینگ داشته باشید، باید به سراغ ایسوس ROG Phone 8 Pro بروید که با قابلیت‌های ویژه برای گیمینگ، هر آنچه را از بازی کردن می‌خواهید به شما ارائه می‌دهد.

نظرات 6

  1. آمن says:

    چه خوب بود

  2. منصور says:

    دمتون گرم که اطلاعات مفید میدین

    • ادمین says:

      ممنون از شما که همراه ما هستین و با نظرتون ما رو حمایت می کنین منصور عزیز 🌷

  3. Anna says:

    بسیار مفید و کاربردی مرسی از توضیحات خفنتون 🦖✨️

    • ادمین says:

      ممنون از شما که همراه ما هستین دوست عزیز 🌷👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد