6 مرداد 1403
/
2,229 بازدید
معرفی بهترین گوشی‌های موجود در بازار برای بازی پابجی (تابستان ۱۴۰۳)
معرفی بهترین گوشی‌های موجود در بازار برای بازی پابجی (تابستان 1403)

فهرست مطالب

این روزها کمتر کسی است که نام بازی پابجی (PUBG) را نشنیده باشد. پابجی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی در سبک بتل رویال (Battle Royale) است که هرروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن می‌پردازند؛ یک بازی با زمین نبردی که بازیکنان آن می‌توانند به ۱۰۰ نفر نیز برسند و در آن بازیکنان می‌توانند به‌صورت انفرادی و یا تیم‌های حداکثر ۴ نفره به رقابت با یکدیگر بپردازند. در این بازی، بازیکنان باید با پیدا کردن سلاح‌های مختلف، برای بقا تلاش کنند و فرد یا تیمی که در پایان جان سالم به درببرد، برنده‌ی بازی خواهد بود.

نام بازی پابجی مخفف عبارت PlayerUnknown’s Battlegrounds به معنی «زمین‌های مبارزه‌ی بازیکن ناشناس» است و ازآنجا نشات گرفته که سازنده‌ی بازی، خود در سایر بازی‌های کامپیوتری، از نام «بازیکن ناشناس» استفاده می‌کرده است و در ساخت این بازی تلاش کرده تا تجربه‌ی حداکثری را از یک بازی سبک بتل رویال به مخاطب ارائه کند.

بازی پابجی با توجه به گیم‌پلی هیجان‌انگیز، گرافیک فوق‌العاده و امکان بازی به‌صورت چندنفره و گروهی، توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین مخاطبان بازی‌های موبایلی برای خود دست‌وپا کند و تعجب‌آور نیست که برخی از خریداران گوشی، اهمیت ویژه‌ای به این بازی دهند و به دنبال خرید بهترین گوشی برای بازی پابجی باشند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا اطلاعات جامعی را به‌عنوان راهنمای خرید گوشی برای بازی پابجی به شما ارائه دهیم و برخی از بهترین مدل‌هایی را که از پس این بازی برمی‌آیند به شما معرفی کنیم. پس اگر شما نیز یکی از گیمرهای حرفه‌ای دنیای موبایل و بازی پابجی به شمار می‌روید و یا دوست دارید در کنار انجام امور روزمره، در اوقات فراغت خود به بازی پابجی مشغول شوید تا انتهای مقاله با بانی مگ همراه باشید.

بهترین گوشی برای پابجی [تابستان ۱۴۰۳]

زمانی که سخن از بهترین گوشی برای بازی پابجی به میان می‌آید، باید توجه داشت که برای اجرای بهینه، بدون مشکل و روان این بازی، گوشی شما باید از سخت‌افزار مناسب و قدرتمندی بهره‌مند باشد؛ بازی پابجی به دلیل داشتن گرافیک بالا و محیط‌های وسیع خود، به چیپست و پردازنده‌های گرافیکی قوی، رم کافی و نمایشگر باکیفیت با رزولوشن و نرخ تازه‌سازی بالا نیاز دارد. در ادامه برخی از بهترین مدل‌ها در بازه‌های قیمتی متفاوت معرفی‌شده تا هر کاربری با میزان بودجه‌ی مختلف، بتواند بهترین گوشی برای بازی پابجی را انتخاب کند. همچنین در راهنمای خرید گوشی برای بازی پابجی، از مواردی همچون مقایسه و بررسی دوربین‌های گوشی که در اجرای بازی تأثیری ندارند، صرف‌نظر شده است.

 سامسونگ Galaxy A55

سامسونگ هرساله با معرفی سری Galaxy A خود هیاهویی در میان گوشی‌های اقتصادی و میان رده به پا می‌کند و گوشی‌های سری A5X آن نیز در زمره‌ی بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرند. گوشی Galaxy A55 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می‌توان به جرات به آن لقب بهترین گوشی میان رده‌ی سال را داد.

این گوشی با بهره‌مندی از چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ با معماری ۵ نانومتری و ماژول گرافیکی Xclipse 530 که از معماری RDNA 2 شرکت AMD بهره می‌برد، توان پردازشی و گرافیکی فوق‌العاده‌ای را در میان گوشی‌های میان رده به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین این ماژول گرافیکی به قابلیت رندر متغیر سایه و سوپر رزولوشن مجهز شده که موجب بهبود کیفیت بازی‌ها شده و تجربه‌ی خوشایندتری را از بازی کردن به ارمغان می‌آورد.

 سامسونگ Galaxy A55

در بخش رم، سامسونگ Galaxy A55 از ۸ و ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 با حداکثر فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد که البته مدل ۱۲ گیگابایتی به‌سختی در بازار ایران پیدا می‌شود. همچنین این گوشی دارای ۲ مدل با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است که با این میزان از حافظه پاسخگوی نصب تمامی بازی‌های سنگین ازجمله پابجی خواهد بود.

برای این‌که بهترین گوشی برای بازی پابجی را داشته و تجربه‌ی لذت‌بخشی از بازی کردن آن داشته باشید، نیاز است تا گوشی شما از صفحه‌نمایش مناسبی برخوردار باشد. Galaxy A55 در این بخش نیز شما را ناامید نمی‌کند و با بهره‌گیری از نمایشگر با ابعاد ۶٫۶ اینچی، پنل سوپر امولد با رزولوشن Full HD+، تراکم پیکسلی ۳۹۰ پیکسل بر اینچ، عمق رنگ ۲۴ بیتی باقابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی امکان بازی کردن را با تنظیمات گرافیکی بالا به شما می‌دهد و با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی نمایشگر (به گفته‌ی سامسونگ) دست شما را برای بازی کردن در هر شرایط نوری باز می‌گذارد.

سامسونگ Galaxy A55 از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم-یونی برخوردار است که توان حداکثر ۲۵ واتی شارژ می‌شود و با یک‌بار شارژ کامل می‌توانید ساعت‌ها بدون نگرانی از خالی شدن باتری به بازی کردن بپردازید.

این گوشی با اندروید ۱۴ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 6.1 روانه‌ی بازار شده است که این نسخه از رابط کاربری، دارای بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری خاصی برای اجرای هرچه بهتر و روان‌تر بازی‌هاست. از دیگر ویژگی‌های سامسونگ Galaxy A55 می‌توان به اسپیکرهای استریو با فناوری Dolby Atmos اشاره کرد که درصورتی‌که از ایرفون‌های سیمی و یا ایرپاد استفاده نمی‌کنید، می‌توانند صدای باکیفیتی را به گوش شما برسانند. اگر در انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی به وزن آن نیز اهمیت می‌دهید تا در هنگام بازی کمتر احساس خستگی کنید، باید بگوییم که وزن Galaxy A55 برابر ۲۱۳ گرم است و در میان گوشی‌های معرفی‌شده در این مقاله در رتبه‌ی دوم سبک‌ترین‌ها قرار می‌گیرد.

اگر محدودیت بودجه دارید، قیمت گوشی سامسونگ، به‌خصوص گوشی‌های میان رده‌ی آن مانند Galaxy A55 انتخابی ایده‌آل برای بازی پابجی هستند.

آیفون ۱۵ پرو مکس

غیرممکن است که به دنبال خرید موبایل و بهترین گوشی برای بازی پابجی باشید و در میان پیشنهادها به نام یکی از گوشی‌های اپل برنخورید! اگر یک گیمر موبایل حرفه‌ای هستید و می‌توانید با رجیستر نشدن کنار بیایید و نیازی به تماس‌های تلفنی و اینترنت همراه ندارید و صدالبته با قیمت آیفون نیز مشکلی ندارید، حتماً گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس را مدنظر داشته باشید.

اپل در آیفون ۱۵ پرو مکس از چیپست A17 Bionic که دارای ۶ هسته است، استفاده کرده که از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار است. همچنین در کنار آن از ۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5X با حداکثر فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز بهره گرفته است. این گوشی در مدل‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی عرضه‌شده که خیال شما را ازنظر فضای موردنیاز برای نصب انواع بازی راحت می‌کند.

نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس دارای ابعاد ۶٫۷ اینچی از نوع اولد با فناوری Super Retina XDR با رزولوشن ۱۲۹۰×۲۷۹۶ پیکسل و نرخ تازه‌سازی پویای ۱۲۰ هرتز است و تراکم پیکسلی آن به ۴۶۰ پیکسل بر این اینچ مربع می‌رسد. این نمایشگر دارای عمق رنگ ۲۴ بیتی با قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ است و از فناوری‌های همچون HDR10، Dolby Vision و True Tone Display برای نمایش هرچه دقیق‌تر رنگ‌ها و ارائه‌ی تصویری باکیفیت استفاده می‌کند. کنتراست این نمایشگر ۱ به ۲۰۰۰۰۰۰ است و حداکثر روشنایی آن در محیط‌های بیرونی به عدد خیره‌کننده‌ی ۲۰۰۰ نیت می‌رسد.

آیفون ۱۵ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو مکس دارای یک باتری از نوع لیتیوم-یونی با ظرفیت ۴۴۲۲ میلی‌آمپرساعت است و می‌تواند با حداکثر توان ۲۲٫۵ واتی به‌صورت سیمی و یا با توان ۱۵ وات به‌صورت بی‌سیم و با استفاده از فناوری مگ سیف (MagSafe) شارژ شود. در کل می‌توان گفت که به دلیل یکپارچگی سیستم‌عامل iOS و همچنین بهینه بودن مصرف انرژی توسط سخت‌افزار آن، بسته به تنظیمات گرافیکی بازی پابجی و همچنین میزان روشنایی صفحه‌نمایش، نرخ تازه‌سازی و … می‌توانید با یک‌بار شارژ کامل، بین ۴ تا ۶ ساعت به بازی پابجی مشغول شوید.

این گوشی نیز دارای اسپیکرهای استریو با فناوری Dolby Atmos است که صدای شفاف و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. وزن آن نیز ۲۲۱ گرم است که در زمره‌ی گوشی‌های سنگین قرار می‌گیرد.

ایسوس ROG Phone 8 Pro

ایسوس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار و لپتاپ است که با سری گیمینگ ROG (Republic of Gamers به معنی جمهوری گیمرها) توانسته بخش بزرگی از فروش لپتاپ‌ها و سخت‌افزارهای گیمینگ را تصاحب کند. حالا چند سالی است که به پشتوانه‌ی این موفقیت بزرگ، ایسوس پا به عرصه‌ی موبایل‌های گیمینگ نیز گذاشته تا بتواند رضایت خاطر بازی‌خورهای موبایل را هم جلب کند. اگر یه گیمر حرفه‌ای هستید و برای انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی قصد خرید موبایل گیمینگ را دارید، ایسوس ROG Phone 8 Pro یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست.

ایسوس در این گوشی از قوی‌ترین پردازنده‌ی شرکت کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرده و در کنار آن پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند Adreno 750 را قرار داده است تا خیالتان را برای قدرت پردازشی گوشی راحت کند.

ایسوس ROG Phone 8 Pro

در بخش رم، ایسوس تمامی معادلات بازار را بر هم زده و در کنار نسخه‌ی ۱۶ گیگابایت رم، از میزان رم عجیب‌وغریب ۲۴ گیگابایتی نیز استفاده کرده است تا جای هیچ‌گونه حرف‌وحدیثی باقی نماند! این حافظه از نوع LPDDR5X است و دارای حداکثر فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز است. فضای ذخیره‌سازی گوشی نیز یک ترابایت است و حافظه‌ی آن از نوع UFS 4.0 است که سرعت نصب و اجرای بازی‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

نمایشگر ایسوس ROG Phone 8 Pro از نوع اولد با ابعاد ۶٫۷ اینچی است و با رزولوشن Full HD+ برابر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل بر این اینچ مربع را رقم می‌زند. عمق رنگ این نمایشگر ۳۰ بیت است که آن را قادر به نمایش بیش از یک میلیارد رنگ می‌کند. مانند سایر ارقام و اعداد عجیب‌وغریب این گوشی، حداکثر نرخ تازه‌سازی نمایشگر آن نیز به عدد ۱۶۵ هرتز می‌رسد و حداکثر میزان روشنایی آن نیز ۲۵۰۰ نیت است. از فناوری‌های به‌کاررفته در نمایشگر این گوشی می‌توان به HDR10 اشاره کرد؛ همچنین با بهره‌گیری از فناوری‌های Eye Care Display و DC Dimming، میزان خستگی و آسیب وارده به چشم‌ها به هنگام بازی و خیره ماندن طولانی‌مدت به گوشی تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

ایسوس برای تأمین انرژی موردنیاز این گوشی از یک باتری دوسلولی لیتیوم-پلیمری با ظرفیت نامی ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کرده که به‌خوبی پاسخگوی نیازهای گیمینگ شما خواهد بود. خوشبختانه این گوشی برخلاف اکثر مدل‌های این روزهای بازار، از شارژر درون جعبه برخوردار است که می‌تواند گوشی را با توان ۶۵ وات شارژ کند. از دیگر نکته‌های جالب‌توجه و البته عجیب این گوشی، وجود دو پورت USB-C یکی در پایین و دیگری در سمت چپ گوشی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها گجت‌های مختلف همچون دسته‌های بازی و یا خنک‌کننده را به گوشی متصل کنید؛ همچنین می‌توانید برای شارژ گوشی از پورت کناری گوشی استفاده کرده تا زمانی که گوشی خود را به‌صورت افقی گرفته و مشغول بازی کردن هستید، سیم شارژر مزاحمتی را برای شما به وجود نیاورد.

از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیر ایسوس ROG Phone 8 Pro می‌توان فناوری GameCoo 8 را نام برد که چیپست را به‌صورت ۳۶۰ درجه خنک می‌کند و قدرت پردازشی گوشی را بهبود می‌بخشد. در بخش صدا نیز ایسوس از اسپیکرهای استریو با فناوری‌های به روز و پشتیبانی از صدای Dolby Atmos استفاده کرده که صدایی بسیار باکیفیت را به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین اگر به بازی‌های گروهی علاقه‌مندید، این گوشی از میکروفون‌های سه‌گانه با حذف نویز فعال برخوردار است که صدای شما را هرچه شفاف‌تر به هم‌تیمی‌هایتان می‌رساند. این گوشی با اندروید ۱۴ به بازار عرضه‌شده و از رابط کاربری اختصاصی ایسوس یعنی Rog Gaming X Mode بهره می‌برد. وزن این گوشی ۲۳۳ گرم است که از تمامی رقبای خود سنگین‌تر است و همچنین ازنظر قیمت نیز یکی از گران‌ترین گوشی‌های بازار به شمار می‌رود.

سامسونگ Galaxy S24 Ultra

زمانی که به سراغ انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی می‌رویم، در میان پیشنهادات حتماً به پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ یعنی Galaxy S24 Ultra نیز برمی‌خوریم. این گوشی با بهره‌گیری از قوی‌ترین سخت‌افزارها و ترکیب آن با انواع ویژگی‌های نرم‌افزاری و قابلیت‌های هوش مصنوعی، به گزینه‌ای ایده‌آل برای بازی‌خورها بدل شده است.

سامسونگ در این گوشی به مانند گوشی گیمینگ ایسوس، از پردازنده‌ی قدرتمند شرکت کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرده که پردازنده‌ی گرافیکی آن Adreno 750 می‌باشد. میزان رم به‌کاررفته در S24 Ultra دارای دو مدل ۸ و ۱۲ گیگابایتی از نوع LPDDR5X با حداکثر فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز است. برای حافظه نیز سامسونگ دست شما را باز گذاشته و می‌توانید از میان مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و یا یک ترابایتی با فناوری UFS 4.0 گوشی خود را انتخاب کنید.

سامسونگ Galaxy S24 Ultra

سامسونگ بدون هیچ چون‌وچرایی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پنل‌های نمایشگر گوشی‌های موبایل است و در پرچمدار خود نیز از بهترین تولیدات خود استفاده کرده است. نمایشگر S24 Ultra از نوع سوپر امولد با ابعاد ۶٫۸ اینچ و رزولوشن QHD+ و نرخ تازه‌سازی پویای ۱۲۰ هرتز است که تراکم پیکسلی بسیار بالای ۵۰۵ پیکسل بر اینچ مربع را رقم می‌زند. حداکثر روشنایی آن نیز رقم فوق‌العاده‌ی ۲۶۰۰ نیت است. عمق رنگی نمایشگر ۳۰ بیت بوده و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را خواهد داشت. از فناوری‌های به‌کاررفته در نمایشگر آن نیز می‌توان Vision Booster را نام برد.

باتری این گوشی از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و با حداکثر توان ۴۵ وات شارژ می‌شود که می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. اسپیکرهای گوشی از نوع استریو با فناوری Dolby Atmos بوده و اندروید آن نیز در زمان عرضه به بازار، نسخه‌ی ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1 می‌باشد. وزن S24 Ultra برابر ۲۳۳ گرم است که در میان رقبا سنگین‌ترین گوشی و ازنظر قیمتی نیز جزو گران‌ترین گوشی‌های بازار به شمار می‌رود.

شیائومی Black Shark 5 Pro

اگر از طرفداران شیائومی هستید و قصد دارید برای انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی، یکی از گوشی‌های گیمینگ این برند را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما خرید گوشی شیائومی مدل Black Shark 5 Pro است.

این گوشی از چیپست اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد که در زمان عرضه‌ی گوشی (۳۰ مارچ ۲۰۲۲) قوی‌ترین پردازنده به شمار می‌رفته است. همچنین برای واحد گرافیکی نیز از پردازنده‌ی Adreno 730 استفاده‌شده است و در ۳ مدل با میزان رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با فناوری UFS 3.1 به بازار عرضه شده است.

شیائومی Black Shark 5 Pro

نمایشگر این گوشی از نوع اولد با ابعاد ۶٫۶۷ اینچ و رزولوشن Full HD+ بوده و تراکم پیکسلی آن به ۳۹۵ پیکسل بر اینچ مربع می‌رسد. عمق رنگ ۳۰ بیتی با توانایی نمایش یک میلیارد رنگ، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی و استفاده از فناوری‌هایی همچون HDR10+ از دیگر ویژگی‌های نمایشگر شیائومی Black Shark 5 Pro است.

باتری این گوشی از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۴۶۵۰ میلی‌آمپرساعت است و می‌تواند با شارژر درون جعبه، در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه (بنا بر گفته‌های سازنده) با حداکثر توان ۱۲۰ وات، به‌صورت کامل شارژ شود که این سرعت شارژ در میان رقبا بی‌نظیر است.

شیائومی Black Shark 5 Pro دارای دکمه‌هایی با طراحی خاص است که به‌صورت مغناطیسی عمل می‌کنند و می‌توانند در بازی‌های گوناگون، کارکردهای مختلفی داشته باشند. وزن این گوشی ۲۲۰ گرم است که کمی سنگین به نظر می‌رسد؛ همچنین این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری اختصاصی Joy UI 12.8 به بازار عرضه شده است و باید در نظر داشته باشید که دو سال از زمان عرضه‌ی آن گذشته و نسبت به رقبای خود کمی قدیمی‌تر است.

 شیائومی ۱۳T Pro

اگر برند موردعلاقه‌ی شما شیائومی است، اما نمی‌خواهید گوشی شما، شکل و شمایل نامتعارفی داشته باشد، می‌توانید برای انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی به سراغ خرید موبایل شیائومی مدل ۱۳T Pro بروید که در زمره‌ی گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت قرار می‌گیرد.

چیپست به‌کاررفته در این گوشی از نوع Dimensity 9200+ ساخته‌ی شرکت مدیاتک است و در کنار آن واحد پردازش گرافیکی Immortalis G715 به کار گرفته شده است. شیائومی در این گوشی از دو ترکیب رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5X با فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز استفاده کرده و برای ذخیره‌سازی نیز می‌توانید از میان سه مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و یا یک ترابایتی با فناوری UFS 4.0 دست به انتخاب بزنید.

نمایشگر شیائومی ۱۳T Pro از نوع امولد C7 با ابعاد ۶٫۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۴۶ پیکسل بر اینچ مربع است و نرخ تازه‌سازی آن نیز ۱۴۴ هرتز که آن را به یک گوشی مناسب برای بازی پابجی بدل می‌کند. این نمایشگر با عمق رنگ ۳۰ بیتی، نمایش یک میلیارد رنگ را ممکن می‌سازد و با بهره‌مندی از فناوری‌های متنوع همچون AdaptiveSync، TrueColor Display، HDR10+ و همچنین موتور پردازش تصویر Zreal و حداکثر میزان روشنایی ۲۶۰۰ نیتی، تصاویر بی‌نظیری را به معرض نمایش می‌گذارد.

 شیائومی 13T Pro

باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم-پلیمری است و با حداکثر توان ۱۲۰ وات شارژ می‌شود و می‌توانید ساعت‌های متوالی با آن به بازی پابجی مشغول شوید. همچنین با بهره‌گیری از فناوری خنک‌کننده‌ی مایع محفظه‌ی بخار (VC Cooling)، هیچ‌گونه نگرانی‌ای برای داغ شدن گوشی هنگام بازی نخواهید داشت. این گوشی با اندروید ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 14 روانه‌ی بازار شده است. وزن این گوشی نیز ۲۰۶ گرم است که در مقایسه‌ی با رقبای خود سبک‌تر می‌باشد. از نظر قیمت نیز شیائومی ۱۳T Pro در برابر رقبای پرچم‌دار خود، قیمت مناسب‌تری دارد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از سری مقالات بانی مگ، تلاش کردیم تا با ارائه‌ی اطلاعاتی جامع، یک راهنمای خرید گوشی برای بازی پابجی به شما ارائه کنیم. در پایان به‌عنوان نتیجه‌گیری باید گفت که اگر بودجه‎ی شما محدود است و می‌خواهید از میان گوشی‌های میان رده به خرید موبایل بپردازید، بهتر است به سراغ Galaxy A55 بروید؛ اگر در بودجه محدودیتی ندارید و علاقه‌مند به پرچم‌داران سامسونگ و شیائومی هستید، S24 Ultra و ۱۳T Pro گزینه‌های مناسبی برای شما خواهد بود؛ اگر از طرفداران پروپاقرص اپل هستید و دغدغه‌ی رجیستر نشدن ندارید، آیفون ۱۵ پرومکس انتخابی فوق‌العاده خواهد بود؛ اما اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و دوست دارید بازی پابجی را با یک موبایل گیمینگ همه‌فن‌حریف تجربه کنید، می‌توانید به سراغ گزینه‌هایی همچون ایسوس ROG Phone 8 Pro و شیائومی Black Shark 5 Pro بروید. همچنین با استفاده از جدول زیر می‌توانید تمامی ویژگی‌های گوشی‌های معرفی‌شده را به‌صورت یکجا دیده و با یکدیگر مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

معرفی بهترین گوشی‌های موجود در بازار برای بازی پابجی (تابستان 1403)
6 مرداد 1403
/
2,229 بازدید

معرفی بهترین گوشی‌های موجود در بازار برای بازی پابجی (تابستان ۱۴۰۳)

فهرست مطالب

این روزها کمتر کسی است که نام بازی پابجی (PUBG) را نشنیده باشد. پابجی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی در سبک بتل رویال (Battle Royale) است که هرروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن می‌پردازند؛ یک بازی با زمین نبردی که بازیکنان آن می‌توانند به ۱۰۰ نفر نیز برسند و در آن بازیکنان می‌توانند به‌صورت انفرادی و یا تیم‌های حداکثر ۴ نفره به رقابت با یکدیگر بپردازند. در این بازی، بازیکنان باید با پیدا کردن سلاح‌های مختلف، برای بقا تلاش کنند و فرد یا تیمی که در پایان جان سالم به درببرد، برنده‌ی بازی خواهد بود.

نام بازی پابجی مخفف عبارت PlayerUnknown’s Battlegrounds به معنی «زمین‌های مبارزه‌ی بازیکن ناشناس» است و ازآنجا نشات گرفته که سازنده‌ی بازی، خود در سایر بازی‌های کامپیوتری، از نام «بازیکن ناشناس» استفاده می‌کرده است و در ساخت این بازی تلاش کرده تا تجربه‌ی حداکثری را از یک بازی سبک بتل رویال به مخاطب ارائه کند.

بازی پابجی با توجه به گیم‌پلی هیجان‌انگیز، گرافیک فوق‌العاده و امکان بازی به‌صورت چندنفره و گروهی، توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین مخاطبان بازی‌های موبایلی برای خود دست‌وپا کند و تعجب‌آور نیست که برخی از خریداران گوشی، اهمیت ویژه‌ای به این بازی دهند و به دنبال خرید بهترین گوشی برای بازی پابجی باشند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا اطلاعات جامعی را به‌عنوان راهنمای خرید گوشی برای بازی پابجی به شما ارائه دهیم و برخی از بهترین مدل‌هایی را که از پس این بازی برمی‌آیند به شما معرفی کنیم. پس اگر شما نیز یکی از گیمرهای حرفه‌ای دنیای موبایل و بازی پابجی به شمار می‌روید و یا دوست دارید در کنار انجام امور روزمره، در اوقات فراغت خود به بازی پابجی مشغول شوید تا انتهای مقاله با بانی مگ همراه باشید.

بهترین گوشی برای پابجی [تابستان ۱۴۰۳]

زمانی که سخن از بهترین گوشی برای بازی پابجی به میان می‌آید، باید توجه داشت که برای اجرای بهینه، بدون مشکل و روان این بازی، گوشی شما باید از سخت‌افزار مناسب و قدرتمندی بهره‌مند باشد؛ بازی پابجی به دلیل داشتن گرافیک بالا و محیط‌های وسیع خود، به چیپست و پردازنده‌های گرافیکی قوی، رم کافی و نمایشگر باکیفیت با رزولوشن و نرخ تازه‌سازی بالا نیاز دارد. در ادامه برخی از بهترین مدل‌ها در بازه‌های قیمتی متفاوت معرفی‌شده تا هر کاربری با میزان بودجه‌ی مختلف، بتواند بهترین گوشی برای بازی پابجی را انتخاب کند. همچنین در راهنمای خرید گوشی برای بازی پابجی، از مواردی همچون مقایسه و بررسی دوربین‌های گوشی که در اجرای بازی تأثیری ندارند، صرف‌نظر شده است.

 سامسونگ Galaxy A55

سامسونگ هرساله با معرفی سری Galaxy A خود هیاهویی در میان گوشی‌های اقتصادی و میان رده به پا می‌کند و گوشی‌های سری A5X آن نیز در زمره‌ی بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرند. گوشی Galaxy A55 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می‌توان به جرات به آن لقب بهترین گوشی میان رده‌ی سال را داد.

این گوشی با بهره‌مندی از چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ با معماری ۵ نانومتری و ماژول گرافیکی Xclipse 530 که از معماری RDNA 2 شرکت AMD بهره می‌برد، توان پردازشی و گرافیکی فوق‌العاده‌ای را در میان گوشی‌های میان رده به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین این ماژول گرافیکی به قابلیت رندر متغیر سایه و سوپر رزولوشن مجهز شده که موجب بهبود کیفیت بازی‌ها شده و تجربه‌ی خوشایندتری را از بازی کردن به ارمغان می‌آورد.

 سامسونگ Galaxy A55

در بخش رم، سامسونگ Galaxy A55 از ۸ و ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 با حداکثر فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد که البته مدل ۱۲ گیگابایتی به‌سختی در بازار ایران پیدا می‌شود. همچنین این گوشی دارای ۲ مدل با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است که با این میزان از حافظه پاسخگوی نصب تمامی بازی‌های سنگین ازجمله پابجی خواهد بود.

برای این‌که بهترین گوشی برای بازی پابجی را داشته و تجربه‌ی لذت‌بخشی از بازی کردن آن داشته باشید، نیاز است تا گوشی شما از صفحه‌نمایش مناسبی برخوردار باشد. Galaxy A55 در این بخش نیز شما را ناامید نمی‌کند و با بهره‌گیری از نمایشگر با ابعاد ۶٫۶ اینچی، پنل سوپر امولد با رزولوشن Full HD+، تراکم پیکسلی ۳۹۰ پیکسل بر اینچ، عمق رنگ ۲۴ بیتی باقابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی امکان بازی کردن را با تنظیمات گرافیکی بالا به شما می‌دهد و با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی نمایشگر (به گفته‌ی سامسونگ) دست شما را برای بازی کردن در هر شرایط نوری باز می‌گذارد.

سامسونگ Galaxy A55 از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم-یونی برخوردار است که توان حداکثر ۲۵ واتی شارژ می‌شود و با یک‌بار شارژ کامل می‌توانید ساعت‌ها بدون نگرانی از خالی شدن باتری به بازی کردن بپردازید.

این گوشی با اندروید ۱۴ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 6.1 روانه‌ی بازار شده است که این نسخه از رابط کاربری، دارای بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری خاصی برای اجرای هرچه بهتر و روان‌تر بازی‌هاست. از دیگر ویژگی‌های سامسونگ Galaxy A55 می‌توان به اسپیکرهای استریو با فناوری Dolby Atmos اشاره کرد که درصورتی‌که از ایرفون‌های سیمی و یا ایرپاد استفاده نمی‌کنید، می‌توانند صدای باکیفیتی را به گوش شما برسانند. اگر در انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی به وزن آن نیز اهمیت می‌دهید تا در هنگام بازی کمتر احساس خستگی کنید، باید بگوییم که وزن Galaxy A55 برابر ۲۱۳ گرم است و در میان گوشی‌های معرفی‌شده در این مقاله در رتبه‌ی دوم سبک‌ترین‌ها قرار می‌گیرد.

اگر محدودیت بودجه دارید، قیمت گوشی سامسونگ، به‌خصوص گوشی‌های میان رده‌ی آن مانند Galaxy A55 انتخابی ایده‌آل برای بازی پابجی هستند.

آیفون ۱۵ پرو مکس

غیرممکن است که به دنبال خرید موبایل و بهترین گوشی برای بازی پابجی باشید و در میان پیشنهادها به نام یکی از گوشی‌های اپل برنخورید! اگر یک گیمر موبایل حرفه‌ای هستید و می‌توانید با رجیستر نشدن کنار بیایید و نیازی به تماس‌های تلفنی و اینترنت همراه ندارید و صدالبته با قیمت آیفون نیز مشکلی ندارید، حتماً گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس را مدنظر داشته باشید.

اپل در آیفون ۱۵ پرو مکس از چیپست A17 Bionic که دارای ۶ هسته است، استفاده کرده که از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار است. همچنین در کنار آن از ۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR5X با حداکثر فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز بهره گرفته است. این گوشی در مدل‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی عرضه‌شده که خیال شما را ازنظر فضای موردنیاز برای نصب انواع بازی راحت می‌کند.

نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس دارای ابعاد ۶٫۷ اینچی از نوع اولد با فناوری Super Retina XDR با رزولوشن ۱۲۹۰×۲۷۹۶ پیکسل و نرخ تازه‌سازی پویای ۱۲۰ هرتز است و تراکم پیکسلی آن به ۴۶۰ پیکسل بر این اینچ مربع می‌رسد. این نمایشگر دارای عمق رنگ ۲۴ بیتی با قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ است و از فناوری‌های همچون HDR10، Dolby Vision و True Tone Display برای نمایش هرچه دقیق‌تر رنگ‌ها و ارائه‌ی تصویری باکیفیت استفاده می‌کند. کنتراست این نمایشگر ۱ به ۲۰۰۰۰۰۰ است و حداکثر روشنایی آن در محیط‌های بیرونی به عدد خیره‌کننده‌ی ۲۰۰۰ نیت می‌رسد.

آیفون ۱۵ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو مکس دارای یک باتری از نوع لیتیوم-یونی با ظرفیت ۴۴۲۲ میلی‌آمپرساعت است و می‌تواند با حداکثر توان ۲۲٫۵ واتی به‌صورت سیمی و یا با توان ۱۵ وات به‌صورت بی‌سیم و با استفاده از فناوری مگ سیف (MagSafe) شارژ شود. در کل می‌توان گفت که به دلیل یکپارچگی سیستم‌عامل iOS و همچنین بهینه بودن مصرف انرژی توسط سخت‌افزار آن، بسته به تنظیمات گرافیکی بازی پابجی و همچنین میزان روشنایی صفحه‌نمایش، نرخ تازه‌سازی و … می‌توانید با یک‌بار شارژ کامل، بین ۴ تا ۶ ساعت به بازی پابجی مشغول شوید.

این گوشی نیز دارای اسپیکرهای استریو با فناوری Dolby Atmos است که صدای شفاف و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. وزن آن نیز ۲۲۱ گرم است که در زمره‌ی گوشی‌های سنگین قرار می‌گیرد.

ایسوس ROG Phone 8 Pro

ایسوس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار و لپتاپ است که با سری گیمینگ ROG (Republic of Gamers به معنی جمهوری گیمرها) توانسته بخش بزرگی از فروش لپتاپ‌ها و سخت‌افزارهای گیمینگ را تصاحب کند. حالا چند سالی است که به پشتوانه‌ی این موفقیت بزرگ، ایسوس پا به عرصه‌ی موبایل‌های گیمینگ نیز گذاشته تا بتواند رضایت خاطر بازی‌خورهای موبایل را هم جلب کند. اگر یه گیمر حرفه‌ای هستید و برای انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی قصد خرید موبایل گیمینگ را دارید، ایسوس ROG Phone 8 Pro یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست.

ایسوس در این گوشی از قوی‌ترین پردازنده‌ی شرکت کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرده و در کنار آن پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند Adreno 750 را قرار داده است تا خیالتان را برای قدرت پردازشی گوشی راحت کند.

ایسوس ROG Phone 8 Pro

در بخش رم، ایسوس تمامی معادلات بازار را بر هم زده و در کنار نسخه‌ی ۱۶ گیگابایت رم، از میزان رم عجیب‌وغریب ۲۴ گیگابایتی نیز استفاده کرده است تا جای هیچ‌گونه حرف‌وحدیثی باقی نماند! این حافظه از نوع LPDDR5X است و دارای حداکثر فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز است. فضای ذخیره‌سازی گوشی نیز یک ترابایت است و حافظه‌ی آن از نوع UFS 4.0 است که سرعت نصب و اجرای بازی‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

نمایشگر ایسوس ROG Phone 8 Pro از نوع اولد با ابعاد ۶٫۷ اینچی است و با رزولوشن Full HD+ برابر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل بر این اینچ مربع را رقم می‌زند. عمق رنگ این نمایشگر ۳۰ بیت است که آن را قادر به نمایش بیش از یک میلیارد رنگ می‌کند. مانند سایر ارقام و اعداد عجیب‌وغریب این گوشی، حداکثر نرخ تازه‌سازی نمایشگر آن نیز به عدد ۱۶۵ هرتز می‌رسد و حداکثر میزان روشنایی آن نیز ۲۵۰۰ نیت است. از فناوری‌های به‌کاررفته در نمایشگر این گوشی می‌توان به HDR10 اشاره کرد؛ همچنین با بهره‌گیری از فناوری‌های Eye Care Display و DC Dimming، میزان خستگی و آسیب وارده به چشم‌ها به هنگام بازی و خیره ماندن طولانی‌مدت به گوشی تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

ایسوس برای تأمین انرژی موردنیاز این گوشی از یک باتری دوسلولی لیتیوم-پلیمری با ظرفیت نامی ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده کرده که به‌خوبی پاسخگوی نیازهای گیمینگ شما خواهد بود. خوشبختانه این گوشی برخلاف اکثر مدل‌های این روزهای بازار، از شارژر درون جعبه برخوردار است که می‌تواند گوشی را با توان ۶۵ وات شارژ کند. از دیگر نکته‌های جالب‌توجه و البته عجیب این گوشی، وجود دو پورت USB-C یکی در پایین و دیگری در سمت چپ گوشی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها گجت‌های مختلف همچون دسته‌های بازی و یا خنک‌کننده را به گوشی متصل کنید؛ همچنین می‌توانید برای شارژ گوشی از پورت کناری گوشی استفاده کرده تا زمانی که گوشی خود را به‌صورت افقی گرفته و مشغول بازی کردن هستید، سیم شارژر مزاحمتی را برای شما به وجود نیاورد.

از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیر ایسوس ROG Phone 8 Pro می‌توان فناوری GameCoo 8 را نام برد که چیپست را به‌صورت ۳۶۰ درجه خنک می‌کند و قدرت پردازشی گوشی را بهبود می‌بخشد. در بخش صدا نیز ایسوس از اسپیکرهای استریو با فناوری‌های به روز و پشتیبانی از صدای Dolby Atmos استفاده کرده که صدایی بسیار باکیفیت را به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین اگر به بازی‌های گروهی علاقه‌مندید، این گوشی از میکروفون‌های سه‌گانه با حذف نویز فعال برخوردار است که صدای شما را هرچه شفاف‌تر به هم‌تیمی‌هایتان می‌رساند. این گوشی با اندروید ۱۴ به بازار عرضه‌شده و از رابط کاربری اختصاصی ایسوس یعنی Rog Gaming X Mode بهره می‌برد. وزن این گوشی ۲۳۳ گرم است که از تمامی رقبای خود سنگین‌تر است و همچنین ازنظر قیمت نیز یکی از گران‌ترین گوشی‌های بازار به شمار می‌رود.

سامسونگ Galaxy S24 Ultra

زمانی که به سراغ انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی می‌رویم، در میان پیشنهادات حتماً به پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ یعنی Galaxy S24 Ultra نیز برمی‌خوریم. این گوشی با بهره‌گیری از قوی‌ترین سخت‌افزارها و ترکیب آن با انواع ویژگی‌های نرم‌افزاری و قابلیت‌های هوش مصنوعی، به گزینه‌ای ایده‌آل برای بازی‌خورها بدل شده است.

سامسونگ در این گوشی به مانند گوشی گیمینگ ایسوس، از پردازنده‌ی قدرتمند شرکت کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرده که پردازنده‌ی گرافیکی آن Adreno 750 می‌باشد. میزان رم به‌کاررفته در S24 Ultra دارای دو مدل ۸ و ۱۲ گیگابایتی از نوع LPDDR5X با حداکثر فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز است. برای حافظه نیز سامسونگ دست شما را باز گذاشته و می‌توانید از میان مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و یا یک ترابایتی با فناوری UFS 4.0 گوشی خود را انتخاب کنید.

سامسونگ Galaxy S24 Ultra

سامسونگ بدون هیچ چون‌وچرایی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پنل‌های نمایشگر گوشی‌های موبایل است و در پرچمدار خود نیز از بهترین تولیدات خود استفاده کرده است. نمایشگر S24 Ultra از نوع سوپر امولد با ابعاد ۶٫۸ اینچ و رزولوشن QHD+ و نرخ تازه‌سازی پویای ۱۲۰ هرتز است که تراکم پیکسلی بسیار بالای ۵۰۵ پیکسل بر اینچ مربع را رقم می‌زند. حداکثر روشنایی آن نیز رقم فوق‌العاده‌ی ۲۶۰۰ نیت است. عمق رنگی نمایشگر ۳۰ بیت بوده و توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را خواهد داشت. از فناوری‌های به‌کاررفته در نمایشگر آن نیز می‌توان Vision Booster را نام برد.

باتری این گوشی از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و با حداکثر توان ۴۵ وات شارژ می‌شود که می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. اسپیکرهای گوشی از نوع استریو با فناوری Dolby Atmos بوده و اندروید آن نیز در زمان عرضه به بازار، نسخه‌ی ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1 می‌باشد. وزن S24 Ultra برابر ۲۳۳ گرم است که در میان رقبا سنگین‌ترین گوشی و ازنظر قیمتی نیز جزو گران‌ترین گوشی‌های بازار به شمار می‌رود.

شیائومی Black Shark 5 Pro

اگر از طرفداران شیائومی هستید و قصد دارید برای انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی، یکی از گوشی‌های گیمینگ این برند را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما خرید گوشی شیائومی مدل Black Shark 5 Pro است.

این گوشی از چیپست اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد که در زمان عرضه‌ی گوشی (۳۰ مارچ ۲۰۲۲) قوی‌ترین پردازنده به شمار می‌رفته است. همچنین برای واحد گرافیکی نیز از پردازنده‌ی Adreno 730 استفاده‌شده است و در ۳ مدل با میزان رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با فناوری UFS 3.1 به بازار عرضه شده است.

شیائومی Black Shark 5 Pro

نمایشگر این گوشی از نوع اولد با ابعاد ۶٫۶۷ اینچ و رزولوشن Full HD+ بوده و تراکم پیکسلی آن به ۳۹۵ پیکسل بر اینچ مربع می‌رسد. عمق رنگ ۳۰ بیتی با توانایی نمایش یک میلیارد رنگ، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی و استفاده از فناوری‌هایی همچون HDR10+ از دیگر ویژگی‌های نمایشگر شیائومی Black Shark 5 Pro است.

باتری این گوشی از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۴۶۵۰ میلی‌آمپرساعت است و می‌تواند با شارژر درون جعبه، در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه (بنا بر گفته‌های سازنده) با حداکثر توان ۱۲۰ وات، به‌صورت کامل شارژ شود که این سرعت شارژ در میان رقبا بی‌نظیر است.

شیائومی Black Shark 5 Pro دارای دکمه‌هایی با طراحی خاص است که به‌صورت مغناطیسی عمل می‌کنند و می‌توانند در بازی‌های گوناگون، کارکردهای مختلفی داشته باشند. وزن این گوشی ۲۲۰ گرم است که کمی سنگین به نظر می‌رسد؛ همچنین این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری اختصاصی Joy UI 12.8 به بازار عرضه شده است و باید در نظر داشته باشید که دو سال از زمان عرضه‌ی آن گذشته و نسبت به رقبای خود کمی قدیمی‌تر است.

 شیائومی ۱۳T Pro

اگر برند موردعلاقه‌ی شما شیائومی است، اما نمی‌خواهید گوشی شما، شکل و شمایل نامتعارفی داشته باشد، می‌توانید برای انتخاب بهترین گوشی برای بازی پابجی به سراغ خرید موبایل شیائومی مدل ۱۳T Pro بروید که در زمره‌ی گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت قرار می‌گیرد.

چیپست به‌کاررفته در این گوشی از نوع Dimensity 9200+ ساخته‌ی شرکت مدیاتک است و در کنار آن واحد پردازش گرافیکی Immortalis G715 به کار گرفته شده است. شیائومی در این گوشی از دو ترکیب رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5X با فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز استفاده کرده و برای ذخیره‌سازی نیز می‌توانید از میان سه مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و یا یک ترابایتی با فناوری UFS 4.0 دست به انتخاب بزنید.

نمایشگر شیائومی ۱۳T Pro از نوع امولد C7 با ابعاد ۶٫۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۴۶ پیکسل بر اینچ مربع است و نرخ تازه‌سازی آن نیز ۱۴۴ هرتز که آن را به یک گوشی مناسب برای بازی پابجی بدل می‌کند. این نمایشگر با عمق رنگ ۳۰ بیتی، نمایش یک میلیارد رنگ را ممکن می‌سازد و با بهره‌مندی از فناوری‌های متنوع همچون AdaptiveSync، TrueColor Display، HDR10+ و همچنین موتور پردازش تصویر Zreal و حداکثر میزان روشنایی ۲۶۰۰ نیتی، تصاویر بی‌نظیری را به معرض نمایش می‌گذارد.

 شیائومی 13T Pro

باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم-پلیمری است و با حداکثر توان ۱۲۰ وات شارژ می‌شود و می‌توانید ساعت‌های متوالی با آن به بازی پابجی مشغول شوید. همچنین با بهره‌گیری از فناوری خنک‌کننده‌ی مایع محفظه‌ی بخار (VC Cooling)، هیچ‌گونه نگرانی‌ای برای داغ شدن گوشی هنگام بازی نخواهید داشت. این گوشی با اندروید ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 14 روانه‌ی بازار شده است. وزن این گوشی نیز ۲۰۶ گرم است که در مقایسه‌ی با رقبای خود سبک‌تر می‌باشد. از نظر قیمت نیز شیائومی ۱۳T Pro در برابر رقبای پرچم‌دار خود، قیمت مناسب‌تری دارد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از سری مقالات بانی مگ، تلاش کردیم تا با ارائه‌ی اطلاعاتی جامع، یک راهنمای خرید گوشی برای بازی پابجی به شما ارائه کنیم. در پایان به‌عنوان نتیجه‌گیری باید گفت که اگر بودجه‎ی شما محدود است و می‌خواهید از میان گوشی‌های میان رده به خرید موبایل بپردازید، بهتر است به سراغ Galaxy A55 بروید؛ اگر در بودجه محدودیتی ندارید و علاقه‌مند به پرچم‌داران سامسونگ و شیائومی هستید، S24 Ultra و ۱۳T Pro گزینه‌های مناسبی برای شما خواهد بود؛ اگر از طرفداران پروپاقرص اپل هستید و دغدغه‌ی رجیستر نشدن ندارید، آیفون ۱۵ پرومکس انتخابی فوق‌العاده خواهد بود؛ اما اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و دوست دارید بازی پابجی را با یک موبایل گیمینگ همه‌فن‌حریف تجربه کنید، می‌توانید به سراغ گزینه‌هایی همچون ایسوس ROG Phone 8 Pro و شیائومی Black Shark 5 Pro بروید. همچنین با استفاده از جدول زیر می‌توانید تمامی ویژگی‌های گوشی‌های معرفی‌شده را به‌صورت یکجا دیده و با یکدیگر مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد