22 خرداد 1403
/
1,223 بازدید
لوازم بهداشتی زنانه شامل چه محصولاتی است؟ معرفی انواع لوازم بهداشتی زنانه
لوازم بهداشتی زنانه شامل چه محصولاتی است؟ معرفی انواع لوازم بهداشتی زنانه

فهرست مطالب

 

انواع لوازم بهداشتی زنانه برای مراقبت و زیبایی پوست بسیار کاربردی هستند. هر خانمی باید محصولات ضروری بهداشتی را داشته باشد، تا سلامتی را برای خود به ارمغان بیاورد. انواع محصولات بهداشتی زنانه از برند‌های معتبر در پک‌های بهداشتی، وارد بازار ‌می‌شود که برخی از آنها نیز تقلبی هستند.

بنابراین شناخت و خرید لوازم بهداشتی زنانه برای هر خانمی لازم و ضروری است. ما در این مطلب از بانی مگ به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. با ما در ادامه همراه باشید.

انواع لوازم بهداشتی زنانه محصولات مراقبت از پوست

آرزوی هر زنی داشتن پوستی سالم و شاداب است. به همین دلیل، خرید محصولات مراقبت از پوست و مو مناسب، نقشی اساسی در حفظ سلامت و زیبایی پوست ایفا می‌کند.

بررسی انواع لوازم بهداشتی زنانه در دسته محصولات مراقبت از پوست، به شما در انتخابی بهتر کمک خواهد کرد. ما در ادامه این مطلب، نکاتی راجع به انتخاب و استفاده صحیح از آنها ارائه داده‌ایم.

انواع لوازم بهداشتی زنانه محصولات مراقبت از پوست

دسته‌بندی محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست زنانه را می‌توان به دسته‌های کلی زیر تقسیم کرد:

  • شوینده‌ها: اولین قدم در مراقبت از پوست، شستشوی آن با شوینده مناسب است. شوینده‌ها به پاک‌سازی پوست از آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های مرده کمک می‌کنند.
  • تونرها: تونرها پس از شستشو، به متعادل کردن pH پوست و آبرسانی آن، کمک می‌کنند.
  • مرطوب‌کننده‌ها: مرطوب‌کننده‌ها رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و از خشکی و پوسته‌ پوسته شدن آن، جلوگیری می‌کنند.
  • ‌ضد‌آفتاب‌ها: ‌کرم ضد‌آفتاب از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید محافظت می‌کند و از ایجاد چین و چروک و لک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
  • سرم‌ها: سرم‌ها حاوی مواد مغذی و فعال هستند که به رفع مشکلات خاص پوستی مانند چین و چروک، لک، جوش و آکنه کمک می‌کنند.
  • ماسک‌ها: ماسک‌ها به صورت دوره‌ای برای آبرسانی عمیق، سم‌زدایی و تغذیه پوست استفاده می‌شوند.
  • لایه‌بردارها: لایه‌بردارها سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کنند و به روشن‌تر شدن و شفافیت پوست، کمک می‌کنند.
  • دور چشم‌ها: پوست دور چشم، نازک و حساس است و به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد. کرم‌ها و ژل‌های دور چشم به آبرسانی، کاهش تیرگی و پف دور چشم کمک می‌کنند.

پاک‌کننده‌های صورت

هر روزه پوست ما در معرض آلودگی‌های زیادی است و استفاده از پاک‌کننده‌های صورت، امری الزا‌می برای خانم‌ها است. فرمولاسیون پاک‌کننده‌های پوست بر اساس جنس و نوع پوست صورت، ساخته ‌می‌شوند.

به طور کلی پوست‌ها به انواع مختلفی از قبیل: پوست معمولی، پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط و پوست حساس شناخته ‌می‌شوند. برای تهیه ‌پاک‌کننده صورت باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و بر اساس آن ‌پاک‌کننده مورد نیاز را، خریداری کنید.

انواع ‌پاک‌کننده‌های مناسب پوست عبارت است از؛

ژل‌های ‌پاک‌کننده: ژل‌های ‌پاک‌کننده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد دارای پوست معمولی، چرب، مختلط و مستعد آکنه ‌می‌باشد.

‌پاک‌کننده کرمی: ‌پاک‌کننده‌های کر‌می با خاصیت مرطوب کنندگی با حفظ چربی طبیعی پوست، برای شستشوی صورت مناسب هستند.

‌پاک‌کننده‌های فومی: شوینده‌های فو‌می در دو نوع کر‌می و ژل در بازار وجود دارند که با مخلوط کردن آنها با آب ‌می‌توانید پوست صورت را از هر نوع آلودگی، پاک کنید.

میسلا واتر: میسل یک ‌پاک‌کننده سبک است که ساختار آن مشابه آب است. میسل نوعی مولوکول روغنی است که ذرات آلودگی و چربی را به خوبی از روی پوست صورت، پاک ‌می‌کند.

پاک‌کننده‌های صورت

پن‌های صابونی: این محصول نوعی صابون بر اساس ساختار پوست صورت است. پوست صورت نسبت به پوست بدن حساس‌تر است بنابراین پن‌های صابونی به دلیل PH ضعیف‌تر برای شستشو صورت مناسب هستند.

‌پاک‌کننده‌های روغنی: این محصول نوعی ‌پاک‌کننده آرایشی است که به جز افراد با پوست چرب بقیه ‌می‌توانند از آن استفاده کنند. بعد از استفاده از این ‌پاک‌کننده به دلیل چرب بودن روغن آن باید با شوینده دیگری، پوست را به خوبی بشویید.

‌پاک‌کننده خاک رس: خاک رس فواید زیادی برای پوست دارد و نوعی ماسک طبیعی برای پاکسازی پوست از هر نوع آلودگی ‌می‌باشد. از فواید این شوینده پوستی غافل نشوید.

انواع بالم شوینده: بالم شوینده به صورت کر‌می با غلظت، انسجام خوب و خواص بسیار برای شستشوی انواع پوست مناسب است.

‌پاک‌کننده‌های پودری: شویند‌های پودری با استفاده از آب، کف ملایمی ایجاد ‌می‌کنند و انواع مختلفی دارند. این شوینده بیشتر برای پوست‌های چرب، حساس و مختلط کاربرد دارد.

مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها

در هنگام خرید انواع لوازم بهداشتی زنانه، خرید انواع کرم مرطوب کننده و آبرسان‌ها بسیار مهم است. چند نکته‌ای که برای خرید بهترین محصولات بهداشتی زنانه باید در نظر داشته باشید مخصوصا برای محصولات پوستی، جنس پوست و موقعیت استفاده از آن است.

مرطوب کننده‌ها انواع مختلفی دارند که متریال ساخت آنها با یکدیگر متفاوت است. اگر در فصل زمستان از این محصول استفاده ‌می‌کنید ‌می‌توانید مرطوب کننده چرب خریداری کنید و در فصول گرم سال مرطوب کننده‌هایی که درصد آبرسانی بالایی دارند را مصرف کنید تا همیشه پوستی شاداب داشته باشید.

‌ضد‌آفتاب‌ها

اگر بخواهید در بین انواع محصولات بهداشتی زنانه محصولی خریداری کنید که استفاده از آن به صورت روزانه ضروری باشد، این محصول ‌ضد‌آفتاب است. ‌ضد‌آفتاب‌ها نیز بر اساس نوع پوست و زنانه یا مردانه بودن متفاوت هستند که در زمان خرید آن باید به این موضوع توجه داشته باشید.

‌ضد‌آفتاب‌ها

به دلیل وجود اشعات مضر خورشید در طی روز باید از ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر در خانه هستید یا در محیط‌های دور از تابش مستقیم خورشید فعالیت دارید.

ماسک‌های صورت و لایه‌بردارها

ماسک صورت و ‌لایه‌بردار‌ها در بین محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مهم و اساسی است. ‌لایه‌برداری پوست باعث شفافیت و تمیزی پوست ‌می‌شود و پوستی جوان و شاداب را به شما، هدیه ‌می‌دهد.

‌لایه‌بردار‌ها باید به صورت مستمر و بر اساس ساختارشان به صورت هفتگی یا ماهانه، برای پاک سازی پوست مصرف شوند.

باتوجه به مشکلات پوستی که دارید ‌می‌توانید از انواع ‌لایه‌بردارهای پوستی که در بازار موجود هستند خریداری کنید و در روتین پوستی خود، مصرف آن را قرار دهید.

محصولات مراقبت از مو

مو یکی از مهمترین موارد در زیبایی بانوان است که به دلیل پوشش سر بانوان، بسیار در معرض آسیب قرار دارد. بررسی‌ها نشان داده استفاده از محصولات مراقبت پوست به موهای شما شادابی و سلامتی را هدیه ‌می‌دهد.

اگر ریزش مو دارید یا از محصولات شیمیایی مثل کراتین مو استفاده کرده‌اید باید روتین مراقبت از مو را در امور روزانه خود، جای دهید.

استفاده از اتو و سشوار باعث شکنندگی و آسیب رسیدن به بافت مو ‌می‌شود که به راحتی با مصرف محصولات مراقبت از مو ‌می‌توانید تا حد زیادی این آسیب‌ها را، بهبود ببخشید.

شامپوها و نرم‌کننده‌ها

استفاده از شامپو و نرم کننده یکی از اصلی ترین محصولات بهداشتی در بین مردم است. امروزه شامپو‌های مختلف با برند‌های معتبر در بازار عرضه ‌می‌شوند که حق انتخاب را برای مشتریان بالا برده‌اند.

شامپو‌ها بر اساس نوع جنس مو و میزان چربی پوست سر و نیز مو رنگ شده یا کراتین شده در فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، مغازه‌های فروش محصولات شوینده و … عرضه ‌می‌شوند.

به دلیل تنوع بالا محصولات شوینده سر، باید شامپویی را خریداری کنید که با ساختار سر شما سازگاری داشته باشد.

ماسک مو و سرم‌های تغذیه‌کننده

ماسک مو و سرم‌های تغذیه‌کننده

در کنار استفاده از محصولات شامپویی سازگار با موی سر، شما باید از ماسک‌های مو و سرم‌های تغذیه کننده نیز برای جلوگیری از آسیب‌های شایع یا در صورت آسیب دیدگی برای رفع آن، اقدام کنید.

در هنگام خرید ماسک مو و سرم‌های تغذیه کننده مو باید به سراغ بهترین محصولات بهداشتی زنانه در بین برند‌های معتبر عرضه کننده این محصولات بروید.

محصولات ضد شوره و ضد ریزش مو

یکی از کلافه کننده‌ترین آسیب‌های پوست و موی سر شوره و ریزش است. از آنجایی که دلایل مختلفی باعث بروز این مسائل ‌می‌شود باید ابتدا دلیلی که باعث بروز چنین مشکلاتی برای پوست و موی سر شما شده است را، شناسایی کنید.

بهترین راه حل برای این موارد مراجعه به پزشک متخصص این حوزه است. بر اساس دستورالعمل و محصولاتی که پزشک به شما معرفی ‌می‌کند، برای رفع این مشکلات اقدام کنید.

محصولات مراقبت از بدن

اگر ‌می‌خواهید محصولات مراقبت از بدن خریداری کنید اما نمی‌دانید از چه محصولاتی استفاده کنید لیستی از انواع محصولات بهداشتی بدن برای بانوان را به شما معرفی خواهیم کرد. این محصولات عبارت اند از:

  • شامپو بدن
  • لوسیون بدن
  • کرم ضد چروک
  • کرم ‌ضد‌آفتاب
  • شاور ژل
  • ‌لایه‌بردار یا اسکراپ
  • ماسک بدن
  • کرم مرطوب کننده و آب رسان بدن

اگر از این محصولات استفاده کنید از روند سریع پیری بدن و صورت خود جلوگیری خواهید کرد و حس نشاط و سر حالی را به بدن خود، ‌می‌دهید.

ژل‌های شستشو و صابون‌های بدن

افرادی که پوست حساسی دارند یا دچار مشکلاتی مانند اگزما پوستی هستند، انتخاب شوینده مناسب برای بدنشان یک معضل همیشگی است. پوست‌های خشک هر چقدر بیشتر در معرض شستشو باشند، آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

بنابراین ژل شستشو حمام از این مشکلات جلوگیری ‌می‌کند. اگر عادت به استفاده از صابون دارید هم از صابون‌هایی استفاده کنید که از میزان ph پایین‌تری برخوردار هستند.

لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده بدن

لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده بدن

در هنگام خرید انواع لوازم بهداشتی زنانه جایی برای لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب کننده بدن قرار دهید. بعد از استحمام استفاده از لوسیون توسط برجسته‌ترین پزشکان مراقبت از پوست، پیشنهاد ‌می‌شود. بهترین لوسیون‌های موجود در بازار لوسیون‌هایی هستند که رطوبت پوست را حفظ و جنبه محافظتی برای پوست بدن دارند. رفع خشگی پوست تنها با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده پوست به راحتی قابل رفع است.

دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها

مهمترین موردی که باید بدانید این است که دئودورانت با ضد عرق، متفاوت است. دئودورانت نوعی محصول برای رفع بوی بد عرق است در حالی که ضد عرق بر اساس نظر “سازمان غذا و دارو آمریکا” نوعی محصول درمانی است.

به دلیل عوارضی که ضد عرق دارد باید استفاده از آن توسط پزشک تجویز شود پس بهتر است در صورت امکان از دئودورانت، استفاده کنید. همچنبن بهترین زمان برای استفاده از دئودورانت بعد از حمام یا قبل از رفتن به رختخواب است.

محصولات بهداشتی دوره قاعدگی

مهمترین محصولات دوران قاعدگی عبارت اند از:

نوار بهداشتی: یکی از محصولات متداول بهداشتی در دوره قاعدگی برای بسیاری از بانوان، نوار بهداشتی است. توجه داشته باشید که نوار بهداشتی‌های کلفت از مواد بازیافتی تهیه ‌می‌شوند و آلودگی زیادی دارند. بنابراین حتما از نوارد بهداشتی نازک در زمان پریودی استفاده کنید.

تامپون: تامپون محصولی است که ‌می‌توانید با استفاده از آن به راحتی در زمان قاعدگی به استخر بروید و در دوره پریودی نگران ریختن خون به روی لباس یا نشتی آن نباشید. این محصول داخل واژن قرار ‌می‌گیرد و خون حاصل از پریودی را جذب ‌می‌کند.

فنجان قاعدگی: این محصول یک ظرف کوچک انعطاف‌پذیر با جنس سیلیکون است که در طی پریودی با قرار دادن در واژن، خون حاصل از پرویودی در آن جمع ‌می‌شود.

کرم‌ها و ژل‌های بهداشتی

کرم‌ها و ژل‌های بهداشتی

استفاده از محصولات بهداشتی مانند کرم و ژل بهداشتی باعث رفع اسیدی شدن رحم ‌می‌شود و از رشد قارچ و بروز مشکلات و بیماری‌ها، جلوگیری می‌کند.

امروزه برند‌های مختلف دنیا اقدام به تولید این کرم‌ها و ژل‌های بهداشتی کرده‌اند. شما با توجه به تجربه کاربران بانی مگ ‌می‌توانید اقدام به خرید این محصول ضروری برای بانوان نمایید. این کرم‌ها باید به صورت روزانه استفاده شوند.

محصولات اصلاح و اپیلاسیون

اگر اهل لیزر رفتن نیستید قطعاً محصولات اصلاح و اپلاسیون یکی از مهمترین انواع محصولات بهداشتی زنانه و الزامی است. همیشه این محصولات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و از پلمپ بودن آنها اطمینان حاصل کنید تا آلودگی‌ها به نواحی حساس بدن شما وارد نشوند.

نکات مهم در انتخاب و خرید لوازم بهداشتی زنانه

  • از اینکه محصولات ویژه بانوان هستند، اطمینان حاصل کنید.
  • بر حسب نوع پوستتان اقدام به خرید محصول کنید.
  • از برند‌های معتبر این محصولات را خریداری کنید.
  • در صورت پلمپ نبودن محصول از خرید لوازم بهداشتی آن خودداری کنید.
  • با توجه به نظر پزشک پوستتان، محصولات مناسب با پوست خود را خریداری کنید.
  •  به مواد تشکیل دهنده محصولات توجه کنید.
  • دغدغه اصلی خود را در هنگام خرید در نظر داشته باشید.

بهترین برندهای تولید کننده لوازم بهداشتی زنانه

برندهای خارجی:

  • نیوا (Nivea)
  • لورآل (L’Oréal)
  • اولئِی (Olay)
  • ژان پیر کسلر (Jean Pierre Kassir)
  • لا روش پو  (La Roche-Posay)

برندهای ایرانی:

  • مای (My)
  • سینره (Cinere)
  • دکتر ژیلا (Dr. Jila)
  • پاکشو (Paxshoo)
  • مورال آپ (Moral Up)

جمع بندی: خرید لوازم آرایشی برای هر خانو‌می اهمیت دارد  اما مهمتر از آن، حفظ سلامتی پوست صورت است. با خرید محصولات بهداشتی با توجه به نکات عنوان شده، تجربه لذت بخشی از زیبایی و سلامتی پوست و مو و بدن خود داشته باشید. در خرید محصولات مراقبت پوست و مو حتماً نظر کاربران دیگر را در خصوص تجربه استفاده از آن محصول در بانی مگ، بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

معرفی برند و محصولات گینو Guinot

برند گینو، تولید‌کننده‌ی محصولات درمانی و مراقبت از پوست با وجهه‌ی علمی و آزمایشگاهی است. این برند فرانسوی همگام با تکنولوژی

لوازم بهداشتی زنانه شامل چه محصولاتی است؟ معرفی انواع لوازم بهداشتی زنانه
22 خرداد 1403
/
1,223 بازدید

لوازم بهداشتی زنانه شامل چه محصولاتی است؟ معرفی انواع لوازم بهداشتی زنانه

فهرست مطالب

 

انواع لوازم بهداشتی زنانه برای مراقبت و زیبایی پوست بسیار کاربردی هستند. هر خانمی باید محصولات ضروری بهداشتی را داشته باشد، تا سلامتی را برای خود به ارمغان بیاورد. انواع محصولات بهداشتی زنانه از برند‌های معتبر در پک‌های بهداشتی، وارد بازار ‌می‌شود که برخی از آنها نیز تقلبی هستند.

بنابراین شناخت و خرید لوازم بهداشتی زنانه برای هر خانمی لازم و ضروری است. ما در این مطلب از بانی مگ به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. با ما در ادامه همراه باشید.

انواع لوازم بهداشتی زنانه محصولات مراقبت از پوست

آرزوی هر زنی داشتن پوستی سالم و شاداب است. به همین دلیل، خرید محصولات مراقبت از پوست و مو مناسب، نقشی اساسی در حفظ سلامت و زیبایی پوست ایفا می‌کند.

بررسی انواع لوازم بهداشتی زنانه در دسته محصولات مراقبت از پوست، به شما در انتخابی بهتر کمک خواهد کرد. ما در ادامه این مطلب، نکاتی راجع به انتخاب و استفاده صحیح از آنها ارائه داده‌ایم.

انواع لوازم بهداشتی زنانه محصولات مراقبت از پوست

دسته‌بندی محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست زنانه را می‌توان به دسته‌های کلی زیر تقسیم کرد:

  • شوینده‌ها: اولین قدم در مراقبت از پوست، شستشوی آن با شوینده مناسب است. شوینده‌ها به پاک‌سازی پوست از آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های مرده کمک می‌کنند.
  • تونرها: تونرها پس از شستشو، به متعادل کردن pH پوست و آبرسانی آن، کمک می‌کنند.
  • مرطوب‌کننده‌ها: مرطوب‌کننده‌ها رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و از خشکی و پوسته‌ پوسته شدن آن، جلوگیری می‌کنند.
  • ‌ضد‌آفتاب‌ها: ‌کرم ضد‌آفتاب از پوست در برابر اشعه مضر UV خورشید محافظت می‌کند و از ایجاد چین و چروک و لک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
  • سرم‌ها: سرم‌ها حاوی مواد مغذی و فعال هستند که به رفع مشکلات خاص پوستی مانند چین و چروک، لک، جوش و آکنه کمک می‌کنند.
  • ماسک‌ها: ماسک‌ها به صورت دوره‌ای برای آبرسانی عمیق، سم‌زدایی و تغذیه پوست استفاده می‌شوند.
  • لایه‌بردارها: لایه‌بردارها سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کنند و به روشن‌تر شدن و شفافیت پوست، کمک می‌کنند.
  • دور چشم‌ها: پوست دور چشم، نازک و حساس است و به مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد. کرم‌ها و ژل‌های دور چشم به آبرسانی، کاهش تیرگی و پف دور چشم کمک می‌کنند.

پاک‌کننده‌های صورت

هر روزه پوست ما در معرض آلودگی‌های زیادی است و استفاده از پاک‌کننده‌های صورت، امری الزا‌می برای خانم‌ها است. فرمولاسیون پاک‌کننده‌های پوست بر اساس جنس و نوع پوست صورت، ساخته ‌می‌شوند.

به طور کلی پوست‌ها به انواع مختلفی از قبیل: پوست معمولی، پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط و پوست حساس شناخته ‌می‌شوند. برای تهیه ‌پاک‌کننده صورت باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و بر اساس آن ‌پاک‌کننده مورد نیاز را، خریداری کنید.

انواع ‌پاک‌کننده‌های مناسب پوست عبارت است از؛

ژل‌های ‌پاک‌کننده: ژل‌های ‌پاک‌کننده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد دارای پوست معمولی، چرب، مختلط و مستعد آکنه ‌می‌باشد.

‌پاک‌کننده کرمی: ‌پاک‌کننده‌های کر‌می با خاصیت مرطوب کنندگی با حفظ چربی طبیعی پوست، برای شستشوی صورت مناسب هستند.

‌پاک‌کننده‌های فومی: شوینده‌های فو‌می در دو نوع کر‌می و ژل در بازار وجود دارند که با مخلوط کردن آنها با آب ‌می‌توانید پوست صورت را از هر نوع آلودگی، پاک کنید.

میسلا واتر: میسل یک ‌پاک‌کننده سبک است که ساختار آن مشابه آب است. میسل نوعی مولوکول روغنی است که ذرات آلودگی و چربی را به خوبی از روی پوست صورت، پاک ‌می‌کند.

پاک‌کننده‌های صورت

پن‌های صابونی: این محصول نوعی صابون بر اساس ساختار پوست صورت است. پوست صورت نسبت به پوست بدن حساس‌تر است بنابراین پن‌های صابونی به دلیل PH ضعیف‌تر برای شستشو صورت مناسب هستند.

‌پاک‌کننده‌های روغنی: این محصول نوعی ‌پاک‌کننده آرایشی است که به جز افراد با پوست چرب بقیه ‌می‌توانند از آن استفاده کنند. بعد از استفاده از این ‌پاک‌کننده به دلیل چرب بودن روغن آن باید با شوینده دیگری، پوست را به خوبی بشویید.

‌پاک‌کننده خاک رس: خاک رس فواید زیادی برای پوست دارد و نوعی ماسک طبیعی برای پاکسازی پوست از هر نوع آلودگی ‌می‌باشد. از فواید این شوینده پوستی غافل نشوید.

انواع بالم شوینده: بالم شوینده به صورت کر‌می با غلظت، انسجام خوب و خواص بسیار برای شستشوی انواع پوست مناسب است.

‌پاک‌کننده‌های پودری: شویند‌های پودری با استفاده از آب، کف ملایمی ایجاد ‌می‌کنند و انواع مختلفی دارند. این شوینده بیشتر برای پوست‌های چرب، حساس و مختلط کاربرد دارد.

مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها

در هنگام خرید انواع لوازم بهداشتی زنانه، خرید انواع کرم مرطوب کننده و آبرسان‌ها بسیار مهم است. چند نکته‌ای که برای خرید بهترین محصولات بهداشتی زنانه باید در نظر داشته باشید مخصوصا برای محصولات پوستی، جنس پوست و موقعیت استفاده از آن است.

مرطوب کننده‌ها انواع مختلفی دارند که متریال ساخت آنها با یکدیگر متفاوت است. اگر در فصل زمستان از این محصول استفاده ‌می‌کنید ‌می‌توانید مرطوب کننده چرب خریداری کنید و در فصول گرم سال مرطوب کننده‌هایی که درصد آبرسانی بالایی دارند را مصرف کنید تا همیشه پوستی شاداب داشته باشید.

‌ضد‌آفتاب‌ها

اگر بخواهید در بین انواع محصولات بهداشتی زنانه محصولی خریداری کنید که استفاده از آن به صورت روزانه ضروری باشد، این محصول ‌ضد‌آفتاب است. ‌ضد‌آفتاب‌ها نیز بر اساس نوع پوست و زنانه یا مردانه بودن متفاوت هستند که در زمان خرید آن باید به این موضوع توجه داشته باشید.

‌ضد‌آفتاب‌ها

به دلیل وجود اشعات مضر خورشید در طی روز باید از ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر در خانه هستید یا در محیط‌های دور از تابش مستقیم خورشید فعالیت دارید.

ماسک‌های صورت و لایه‌بردارها

ماسک صورت و ‌لایه‌بردار‌ها در بین محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مهم و اساسی است. ‌لایه‌برداری پوست باعث شفافیت و تمیزی پوست ‌می‌شود و پوستی جوان و شاداب را به شما، هدیه ‌می‌دهد.

‌لایه‌بردار‌ها باید به صورت مستمر و بر اساس ساختارشان به صورت هفتگی یا ماهانه، برای پاک سازی پوست مصرف شوند.

باتوجه به مشکلات پوستی که دارید ‌می‌توانید از انواع ‌لایه‌بردارهای پوستی که در بازار موجود هستند خریداری کنید و در روتین پوستی خود، مصرف آن را قرار دهید.

محصولات مراقبت از مو

مو یکی از مهمترین موارد در زیبایی بانوان است که به دلیل پوشش سر بانوان، بسیار در معرض آسیب قرار دارد. بررسی‌ها نشان داده استفاده از محصولات مراقبت پوست به موهای شما شادابی و سلامتی را هدیه ‌می‌دهد.

اگر ریزش مو دارید یا از محصولات شیمیایی مثل کراتین مو استفاده کرده‌اید باید روتین مراقبت از مو را در امور روزانه خود، جای دهید.

استفاده از اتو و سشوار باعث شکنندگی و آسیب رسیدن به بافت مو ‌می‌شود که به راحتی با مصرف محصولات مراقبت از مو ‌می‌توانید تا حد زیادی این آسیب‌ها را، بهبود ببخشید.

شامپوها و نرم‌کننده‌ها

استفاده از شامپو و نرم کننده یکی از اصلی ترین محصولات بهداشتی در بین مردم است. امروزه شامپو‌های مختلف با برند‌های معتبر در بازار عرضه ‌می‌شوند که حق انتخاب را برای مشتریان بالا برده‌اند.

شامپو‌ها بر اساس نوع جنس مو و میزان چربی پوست سر و نیز مو رنگ شده یا کراتین شده در فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها، مغازه‌های فروش محصولات شوینده و … عرضه ‌می‌شوند.

به دلیل تنوع بالا محصولات شوینده سر، باید شامپویی را خریداری کنید که با ساختار سر شما سازگاری داشته باشد.

ماسک مو و سرم‌های تغذیه‌کننده

ماسک مو و سرم‌های تغذیه‌کننده

در کنار استفاده از محصولات شامپویی سازگار با موی سر، شما باید از ماسک‌های مو و سرم‌های تغذیه کننده نیز برای جلوگیری از آسیب‌های شایع یا در صورت آسیب دیدگی برای رفع آن، اقدام کنید.

در هنگام خرید ماسک مو و سرم‌های تغذیه کننده مو باید به سراغ بهترین محصولات بهداشتی زنانه در بین برند‌های معتبر عرضه کننده این محصولات بروید.

محصولات ضد شوره و ضد ریزش مو

یکی از کلافه کننده‌ترین آسیب‌های پوست و موی سر شوره و ریزش است. از آنجایی که دلایل مختلفی باعث بروز این مسائل ‌می‌شود باید ابتدا دلیلی که باعث بروز چنین مشکلاتی برای پوست و موی سر شما شده است را، شناسایی کنید.

بهترین راه حل برای این موارد مراجعه به پزشک متخصص این حوزه است. بر اساس دستورالعمل و محصولاتی که پزشک به شما معرفی ‌می‌کند، برای رفع این مشکلات اقدام کنید.

محصولات مراقبت از بدن

اگر ‌می‌خواهید محصولات مراقبت از بدن خریداری کنید اما نمی‌دانید از چه محصولاتی استفاده کنید لیستی از انواع محصولات بهداشتی بدن برای بانوان را به شما معرفی خواهیم کرد. این محصولات عبارت اند از:

  • شامپو بدن
  • لوسیون بدن
  • کرم ضد چروک
  • کرم ‌ضد‌آفتاب
  • شاور ژل
  • ‌لایه‌بردار یا اسکراپ
  • ماسک بدن
  • کرم مرطوب کننده و آب رسان بدن

اگر از این محصولات استفاده کنید از روند سریع پیری بدن و صورت خود جلوگیری خواهید کرد و حس نشاط و سر حالی را به بدن خود، ‌می‌دهید.

ژل‌های شستشو و صابون‌های بدن

افرادی که پوست حساسی دارند یا دچار مشکلاتی مانند اگزما پوستی هستند، انتخاب شوینده مناسب برای بدنشان یک معضل همیشگی است. پوست‌های خشک هر چقدر بیشتر در معرض شستشو باشند، آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

بنابراین ژل شستشو حمام از این مشکلات جلوگیری ‌می‌کند. اگر عادت به استفاده از صابون دارید هم از صابون‌هایی استفاده کنید که از میزان ph پایین‌تری برخوردار هستند.

لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده بدن

لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده بدن

در هنگام خرید انواع لوازم بهداشتی زنانه جایی برای لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب کننده بدن قرار دهید. بعد از استحمام استفاده از لوسیون توسط برجسته‌ترین پزشکان مراقبت از پوست، پیشنهاد ‌می‌شود. بهترین لوسیون‌های موجود در بازار لوسیون‌هایی هستند که رطوبت پوست را حفظ و جنبه محافظتی برای پوست بدن دارند. رفع خشگی پوست تنها با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده پوست به راحتی قابل رفع است.

دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها

مهمترین موردی که باید بدانید این است که دئودورانت با ضد عرق، متفاوت است. دئودورانت نوعی محصول برای رفع بوی بد عرق است در حالی که ضد عرق بر اساس نظر “سازمان غذا و دارو آمریکا” نوعی محصول درمانی است.

به دلیل عوارضی که ضد عرق دارد باید استفاده از آن توسط پزشک تجویز شود پس بهتر است در صورت امکان از دئودورانت، استفاده کنید. همچنبن بهترین زمان برای استفاده از دئودورانت بعد از حمام یا قبل از رفتن به رختخواب است.

محصولات بهداشتی دوره قاعدگی

مهمترین محصولات دوران قاعدگی عبارت اند از:

نوار بهداشتی: یکی از محصولات متداول بهداشتی در دوره قاعدگی برای بسیاری از بانوان، نوار بهداشتی است. توجه داشته باشید که نوار بهداشتی‌های کلفت از مواد بازیافتی تهیه ‌می‌شوند و آلودگی زیادی دارند. بنابراین حتما از نوارد بهداشتی نازک در زمان پریودی استفاده کنید.

تامپون: تامپون محصولی است که ‌می‌توانید با استفاده از آن به راحتی در زمان قاعدگی به استخر بروید و در دوره پریودی نگران ریختن خون به روی لباس یا نشتی آن نباشید. این محصول داخل واژن قرار ‌می‌گیرد و خون حاصل از پریودی را جذب ‌می‌کند.

فنجان قاعدگی: این محصول یک ظرف کوچک انعطاف‌پذیر با جنس سیلیکون است که در طی پریودی با قرار دادن در واژن، خون حاصل از پرویودی در آن جمع ‌می‌شود.

کرم‌ها و ژل‌های بهداشتی

کرم‌ها و ژل‌های بهداشتی

استفاده از محصولات بهداشتی مانند کرم و ژل بهداشتی باعث رفع اسیدی شدن رحم ‌می‌شود و از رشد قارچ و بروز مشکلات و بیماری‌ها، جلوگیری می‌کند.

امروزه برند‌های مختلف دنیا اقدام به تولید این کرم‌ها و ژل‌های بهداشتی کرده‌اند. شما با توجه به تجربه کاربران بانی مگ ‌می‌توانید اقدام به خرید این محصول ضروری برای بانوان نمایید. این کرم‌ها باید به صورت روزانه استفاده شوند.

محصولات اصلاح و اپیلاسیون

اگر اهل لیزر رفتن نیستید قطعاً محصولات اصلاح و اپلاسیون یکی از مهمترین انواع محصولات بهداشتی زنانه و الزامی است. همیشه این محصولات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و از پلمپ بودن آنها اطمینان حاصل کنید تا آلودگی‌ها به نواحی حساس بدن شما وارد نشوند.

نکات مهم در انتخاب و خرید لوازم بهداشتی زنانه

  • از اینکه محصولات ویژه بانوان هستند، اطمینان حاصل کنید.
  • بر حسب نوع پوستتان اقدام به خرید محصول کنید.
  • از برند‌های معتبر این محصولات را خریداری کنید.
  • در صورت پلمپ نبودن محصول از خرید لوازم بهداشتی آن خودداری کنید.
  • با توجه به نظر پزشک پوستتان، محصولات مناسب با پوست خود را خریداری کنید.
  •  به مواد تشکیل دهنده محصولات توجه کنید.
  • دغدغه اصلی خود را در هنگام خرید در نظر داشته باشید.

بهترین برندهای تولید کننده لوازم بهداشتی زنانه

برندهای خارجی:

  • نیوا (Nivea)
  • لورآل (L’Oréal)
  • اولئِی (Olay)
  • ژان پیر کسلر (Jean Pierre Kassir)
  • لا روش پو  (La Roche-Posay)

برندهای ایرانی:

  • مای (My)
  • سینره (Cinere)
  • دکتر ژیلا (Dr. Jila)
  • پاکشو (Paxshoo)
  • مورال آپ (Moral Up)

جمع بندی: خرید لوازم آرایشی برای هر خانو‌می اهمیت دارد  اما مهمتر از آن، حفظ سلامتی پوست صورت است. با خرید محصولات بهداشتی با توجه به نکات عنوان شده، تجربه لذت بخشی از زیبایی و سلامتی پوست و مو و بدن خود داشته باشید. در خرید محصولات مراقبت پوست و مو حتماً نظر کاربران دیگر را در خصوص تجربه استفاده از آن محصول در بانی مگ، بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد