13 خرداد 1403
/
662 بازدید
در چه زمان‌هایی باید از ضد آفتاب استفاده کرد ؟
در چه زمان‌هایی باید از ضد آفتاب استفاده کرد ؟

فهرست مطالب

آیا می‌دانید در چه زمان‌هایی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؟ در این مقاله از بانی مگ نکات و ترفندهای استفاده صحیح از ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید را خواهید آموخت. امروزه محصولات بهداشتی متنوعی برای حفظ سلامتی پوست و بدن وارد بازار شده‌اند. کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که نباید از استفاده آن غافل شد؛ زیرا با استفاده از این محصول می‌توان از بیماری‌ها و حساسیت‌های پوستی جلوگیری کرد و همچنین پوست را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید حفظ نمود. یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید زمان استفاده از ضد آفتاب است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

پیشرفت در چرخه ساخت لوازم بهداشتی منجر به تولید انواع کرم‌های ضد آفتاب متناسب با نوع پوست‌های مختلف شده است؛ مانند پوست‌های خشک، معمولی، حساس، دارای آکنه و لک. شما می‌توانید با توجه به جنس پوست خود، کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان را تهیه کرده و از آن در روتین پوستی روزانه خود استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم‌ ضد‌آفتاب

ما هر روز برای انجام کارهای روزانه، امور اداری، پیاده‌روی یا ورزش و غیره مجبور به خروج از منزل هستیم. بنابراین، اطلاع از زمان استفاده از ضد آفتاب در شرایط مختلف ضرورت دارد. پزشکان و متخصصان پوست تأکید فراوانی بر استفاده از کرم‌های ضد آفتاب دارند. استفاده از یک کرم ضد آفتاب معتبر و متناسب با نوع و جنس پوست شما، قبل از خروج از خانه، بسیار حائز اهمیت است.

شما می‌توانید این محصول فوق‌العاده تأثیرگذار را روی دست‌ها، گردن، گوش‌ها و همچنین صورت خود استفاده کنید تا در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت شوید. بهترین زمان استفاده از ضدآفتاب در هوای بسیار گرم و آفتابی است، اما این محصول در همه مکان‌ها و فصل‌ها قابل استفاده می‌باشد. نباید حتی یک لحظه از استفاده کرم‌های ضد آفتاب، غافل شوید. می‌توانید این محصول پرکاربرد را همیشه همراه خود داشته باشید و هر چند ساعت یک بار، پس از از بین رفتن از روی پوست، آن را مجدداً تمدید کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم‌ ضد‌آفتاب

چرا استفاده از ضد آفتاب ضروری است ؟

استفاده مداوم از ضد آفتاب برای همه افراد ضروری است. با استفاده از این محصول، می‌توانیم خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهیم و سلامت پوست را تقویت کنیم. همچنین جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست با استفاده مداوم از کرم‌های ضد آفتاب به‌راحتی قابل کنترل است.

همه ما از پیری زودرس وحشت داریم و جالب است بدانید با استفاده از این محصول پرکاربرد و روش‌های درست استفاده از آن، می‌توانیم از این اختلال پوستی جلوگیری کنیم. اما مهم‌ترین دلیل زمان استفاده از ضد آفتاب، حفظ و محافظت پوست در برابر اشعه‌های UV است. بنابراین، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای همه افراد ضروری است. این محصول برای همه سنین و جنسیت‌ها مناسب است و برای انواع پوست تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه نوع ضد آفتابی مناسب من است؟

در ابتدا باید گفت که شما می‌بایست کرم ضد آفتاب خود را بر اساس نوع و جنس پوستتان انتخاب کنید. مثلاً اگر پوست سبزه یا تیره دارید، باید از ضد آفتاب‌های شیمیایی استفاده کنید. این ضد آفتاب‌ها دارای رنگدانه‌هایی هستند که باعث ماسیدگی روی پوست‌های تیره نمی‌شوند و درجات رنگی مختلفی دارند که می‌توانید بر اساس درجه پوست خود، کرم ضد آفتاب مناسب را تهیه کنید.

اگر پوست شما حساس است، نباید از کرم‌های ضد آفتابی استفاده کنید که باعث تحریک و سوختگی پوستتان شوند. همچنین می‌توانید از کرم‌های ضد حساسیت Hypoallergenic مصرف کنید که درج این عبارت به معنای ضد حساسیت بودن محصول است.

پوست‌های چرب نیز باید از کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی (oil-free) استفاده کنند که یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای این نوع پوست‌ها می‌باشد. برای پوست‌هایی که دارای جوش‌های زیاد هستند، باید از ضد آفتاب‌هایی استفاده کرد که فاقد مواد کومدون‌زا (کومدوژنیک) باشند تا بتوان این نوع پوست‌ها را کنترل کرد و مانع افزایش جوش روی پوست صورت شد. در نتیجه باید با توجه به نوع و جنس پوست خود، کرم ضد آفتاب با کیفیت و مناسب را انتخاب و استفاده کنید.

زمان‌هایی که باید از ضد آفتاب استفاده کرد

درست‌ترین زمان استفاده از ضد آفتاب در تمام طول روز می‌باشد، اما به نوع فعالیت و مکانی که در آن قرار دارید نیز بستگی دارد. قبل از خروج از منزل، بسیار مهم است که از کرم ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنید تا این محصول شگفت‌انگیز پوست شما را از آسیب‌های محیطی و آلودگی‌ها، محافظت کند. دلیل اصلی استفاده از ضد آفتاب، حفظ پوست در برابر بیماری‌های گوناگون است.

جالب است بدانید که اگر فقط یک ربع بدون کرم ضد آفتاب زیر نور مضر خورشید قرار بگیرید، آسیب‌های جدی پوستی و حتی احتمال ایجاد سرطان، پوست شما را تهدید می‌کند. مهم‌ترین زمان مناسب استفاده از کرم ضد آفتاب، روزهای ابری یا نیمه‌ابری است، زیرا ۸۰ درصد نور ماوراء بنفش خورشید به زمین نزدیک می‌شود و می‌تواند آسیب‌های جدی به پوستتان وارد کند. حتی می‌توانید در روزهای ابری از اسپری‌های ضد آفتاب استفاده کنید تا در برابر آسیب‌های پوستی در امان باشید.

تنظیم زمان استفاده از ضد آفتاب بستگی به میزان و نوع فعالیت شما در طول روز دارد. اگر در فصل گرم تابستان به مدت طولانی زیر نور خورشید قرار گرفته‌اید و بدن شما تعرق زیادی داشته باشد، باید هر ۲ ساعت یک بار کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید، زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید باعث از بین رفتن مواد مؤثر کرم ضد آفتاب می‌شود.

یا اگر قصد شنا کردن در هوای گرم را دارید، می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب ضد آب استفاده کنید و به راحتی پوست خود را در برابر تمام اشعه‌های مضر حفظ و نگهداری کنید.

روزهای آفتابی

روزهای آفتابی

در روزهای گرم و آفتابی، استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی زنانه یا مردانه، یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از آفتاب سوختگی و گرمازدگی است و به عنوان یکی از کاربردی‌ترین روش‌های مقابله با انواع مشکلات پوستی محسوب می‌شود. استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای آفتابی باعث کاهش مضرات نور خورشید بر روی پوست می‌شود و به آسانی می‌توان با راه‌حل‌های مناسب از انواع مشکلات پوستی و حساسیت‌های آن، جلوگیری کرد.

نور خورشید دارای امواج UV است که شامل دو نوع اشعه بسیار خطرناک UVA و UVB می‌باشد. این اشعه‌های مضر می‌توانند به عمق لایه‌های پوستی نفوذ کرده و آسیب‌های جدی به پوست وارد کنند. ما با استفاده از ضد آفتاب می‌توانیم مانع نفوذ این اشعه‌ها به لایه‌های پوستی خود شویم و از پوستمان در برابر این آسیب‌ها محافظت کنیم.

خانه و محیط کار

کرم ضد آفتاب در خانه هم باید استفاده شود، زیرا اشعه UV به راحتی از شیشه‌های درها و پنجره‌ها عبور می‌کند و اگر شما در معرض این نور قرار بگیرید، حتماً باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این اشعه می‌تواند حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی زیادی را به همراه داشته باشد.

یکی دیگر از دلایلی که باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، سر کار داشتن مداوم از گوشی موبایل و رایانه‌ها می‌باشد. این لوازم الکترونیکی و نرم‌افزاری دارای نورهای مضر هستند که می‌توانند سطح پوست شما را دچار آسیب‌های جدی کنند، از جمله چین و چروک پوستی یا واکنش‌های پوستی که به دلایل مختلف ایجاد می‌شوند.

پس بهتر است با توجه به ویژگی‌های کرم‌های ضد آفتاب، از استفاده آن در خانه و محیط کار هم غافل نشوید. پوست سالم داشتن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هر فرد باید داشته باشد و حفظ و نگه‌داری درست از آن می‌تواند اعتماد به نفس فردی را دوچندان کند.

روزهای ابری

روزهای ابری

جالب است بدانید که ۸۰ درصد از اشعه مضر خورشید در روزهای ابری، قدرت این را دارند تا از ابرها به راحتی عبور کند و باعث آسیب‌های پوستی شود. پس لازم است در روزهای ابری هم از استفاده‌ کرم ‌ضد آفتاب غافل نشوید. این کرم‌ها برای تمام فصول بکار می‌روند و می‌توان یک عادت و روند تکرار شدنی برای مصرف در طول شبانه ‌روز باشد. اشعه مضر خورشید حتی تاثیر منفی روی دی‌ان‌ای بدن ما انسان‌ها دارد.

این اشعه های مضر حتی در زمانی که آسمان ابری است باعث افزایش التهابات پوستی و حتی اختلال در سیستم ایمنی بدن و پیری زودرس و … می‌شوند. ارزش و فایده استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای ابری بسیار بالا می‌باشد و باعث جلوگیری از تمام بیماری‌های پوستی می‌شود و به راحتی می‌توانید با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در زمان درست، از تمام مشکلات پوستی پیشگیری کنید.

فصل زمستان

مهم‌ترین دلیل برای فهمیدن بهترین زمان استفاده از ضد‌آفتاب در فصل زمستان، این است که برف و یخ و نور خورشید را بازتاب می‌دهد و باعث ایجاد پرتوهای uvA و uvB می‌شود. در فصل زمستان، بالم لب و کرم‌های محافظت پوست مثل کرم‌های مرطوب کننده به دلیل خشکی هوا باید مورد استفاده قرار بگیرند. بهتر است از کرم ضد آفتاب با حداقل spF30 در زمستان استفاده کنید تا تاثیر بیشتری روی پوست داشته باشد. حتی در فصل زمستان، استفاده از عینک آفتابی در روزهای برفی به دلیل فتوکراتیت یا برف کوری لازم است زیرا برف انعکاس پرتو فرابنفش دارد و حتی باعث ایجاد سرطان ملانوم چشمی می‌شود.

چند مورد از مهمترین دلایلی که باید از کرم ضد آفتاب در فصل زمستان استفاده کرد را نام می‌بریم:

– لایه اوزون در فصل زمستان به نازک‌ترین حد خود می‌رسد.

– در زمستان، نورهای داخل خانه هم مضرند.

– شرایط آب و هوایی که باعث از بین رفتن ضد آفتاب از روی پوست می‌شود.

– آسیب‌های خورشید در زمستان می‌توانند باعث سرطان پوستی شوند.

– نزدیک بودن خورشید در فصل زمستان.

این موارد مهمترین دلایل برای استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در فصل زمستان می‌باشند.

حین ورزش در فضای باز

حین ورزش در فضای باز

در حین ورزش و در فضای باز، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با spF30 یا حتی بیشتر بسیار حیاتی است زیرا برای پوست فواید زیادی دارد. زمانی که شما در حال تحرک و ورزش هستید، تعریق باعث می‌شود که کرم ضد آفتاب از روی پوست شما به همراه تعریق خارج شود، بنابراین در حین ورزش در فضای باز حتماً کرم ضد آفتاب مخصوص خود را به همراه داشته باشید.

ورزش در فضای باز در ساعات اوج گرما و نور خورشید که بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر است، توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند تاثیرات منفی زیادی داشته باشد. نوشیدن آب فراوان در حین ورزش می‌تواند پوست شما را روشن‌تر و شفاف‌تر کند. همچنین، بهتر است در روزهای ابری در حین ورزش و در فضای باز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

با رعایت این نکات مهم، می‌توانید یک پوست سالم و بدون آسیب داشته باشید و از تمامی روزهای مختلف سال لذت ببرید. پوست برای همه‌ی ما بخشی جدایی‌ناپذیر و با ارزش است، بنابراین باید از این نعمت بزرگ به خوبی محافظت کنیم. هزینه نگهداری از پوست بیشتر از آسیب‌های پوستی می‌باشد.

نتیجه گیری

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب کرم ضد آفتاب اهمیت دارد قیمت کرم ضد آفتاب است که با توجه به کیفیت تولید و نوع برند متفاوت می باشد. برخی از محصولات آرایشی در بازار، از مواد ضد آفتاب در محصولات آرایشی استفاده می‌کنند که در زمان خرید لوازم آرایشی می توانید از فروشنده بخواهید محصولی را به شما معرفی کند که خاصیت ضد آفتاب را نیز، داشته باشد.

کرم ضد آفتاب یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست می‌باشد. در کنار کرم ضد آفتاب در خصوص استفاده از مرطوب کننده غافل نشوید. در بانی مگ می توانید قیمت کرم مرطوب کننده و قیمت کرم ضد آفتاب و نیز از قیمت کلیه محصولات آرایشی بهداشتی باذ تخفیف‌های شگفت انگیز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

در چه زمان‌هایی باید از ضد آفتاب استفاده کرد ؟
13 خرداد 1403
/
662 بازدید

در چه زمان‌هایی باید از ضد آفتاب استفاده کرد ؟

فهرست مطالب

آیا می‌دانید در چه زمان‌هایی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؟ در این مقاله از بانی مگ نکات و ترفندهای استفاده صحیح از ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید را خواهید آموخت. امروزه محصولات بهداشتی متنوعی برای حفظ سلامتی پوست و بدن وارد بازار شده‌اند. کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که نباید از استفاده آن غافل شد؛ زیرا با استفاده از این محصول می‌توان از بیماری‌ها و حساسیت‌های پوستی جلوگیری کرد و همچنین پوست را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید حفظ نمود. یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید زمان استفاده از ضد آفتاب است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

پیشرفت در چرخه ساخت لوازم بهداشتی منجر به تولید انواع کرم‌های ضد آفتاب متناسب با نوع پوست‌های مختلف شده است؛ مانند پوست‌های خشک، معمولی، حساس، دارای آکنه و لک. شما می‌توانید با توجه به جنس پوست خود، کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان را تهیه کرده و از آن در روتین پوستی روزانه خود استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم‌ ضد‌آفتاب

ما هر روز برای انجام کارهای روزانه، امور اداری، پیاده‌روی یا ورزش و غیره مجبور به خروج از منزل هستیم. بنابراین، اطلاع از زمان استفاده از ضد آفتاب در شرایط مختلف ضرورت دارد. پزشکان و متخصصان پوست تأکید فراوانی بر استفاده از کرم‌های ضد آفتاب دارند. استفاده از یک کرم ضد آفتاب معتبر و متناسب با نوع و جنس پوست شما، قبل از خروج از خانه، بسیار حائز اهمیت است.

شما می‌توانید این محصول فوق‌العاده تأثیرگذار را روی دست‌ها، گردن، گوش‌ها و همچنین صورت خود استفاده کنید تا در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت شوید. بهترین زمان استفاده از ضدآفتاب در هوای بسیار گرم و آفتابی است، اما این محصول در همه مکان‌ها و فصل‌ها قابل استفاده می‌باشد. نباید حتی یک لحظه از استفاده کرم‌های ضد آفتاب، غافل شوید. می‌توانید این محصول پرکاربرد را همیشه همراه خود داشته باشید و هر چند ساعت یک بار، پس از از بین رفتن از روی پوست، آن را مجدداً تمدید کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم‌ ضد‌آفتاب

چرا استفاده از ضد آفتاب ضروری است ؟

استفاده مداوم از ضد آفتاب برای همه افراد ضروری است. با استفاده از این محصول، می‌توانیم خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهیم و سلامت پوست را تقویت کنیم. همچنین جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست با استفاده مداوم از کرم‌های ضد آفتاب به‌راحتی قابل کنترل است.

همه ما از پیری زودرس وحشت داریم و جالب است بدانید با استفاده از این محصول پرکاربرد و روش‌های درست استفاده از آن، می‌توانیم از این اختلال پوستی جلوگیری کنیم. اما مهم‌ترین دلیل زمان استفاده از ضد آفتاب، حفظ و محافظت پوست در برابر اشعه‌های UV است. بنابراین، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای همه افراد ضروری است. این محصول برای همه سنین و جنسیت‌ها مناسب است و برای انواع پوست تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه نوع ضد آفتابی مناسب من است؟

در ابتدا باید گفت که شما می‌بایست کرم ضد آفتاب خود را بر اساس نوع و جنس پوستتان انتخاب کنید. مثلاً اگر پوست سبزه یا تیره دارید، باید از ضد آفتاب‌های شیمیایی استفاده کنید. این ضد آفتاب‌ها دارای رنگدانه‌هایی هستند که باعث ماسیدگی روی پوست‌های تیره نمی‌شوند و درجات رنگی مختلفی دارند که می‌توانید بر اساس درجه پوست خود، کرم ضد آفتاب مناسب را تهیه کنید.

اگر پوست شما حساس است، نباید از کرم‌های ضد آفتابی استفاده کنید که باعث تحریک و سوختگی پوستتان شوند. همچنین می‌توانید از کرم‌های ضد حساسیت Hypoallergenic مصرف کنید که درج این عبارت به معنای ضد حساسیت بودن محصول است.

پوست‌های چرب نیز باید از کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی (oil-free) استفاده کنند که یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای این نوع پوست‌ها می‌باشد. برای پوست‌هایی که دارای جوش‌های زیاد هستند، باید از ضد آفتاب‌هایی استفاده کرد که فاقد مواد کومدون‌زا (کومدوژنیک) باشند تا بتوان این نوع پوست‌ها را کنترل کرد و مانع افزایش جوش روی پوست صورت شد. در نتیجه باید با توجه به نوع و جنس پوست خود، کرم ضد آفتاب با کیفیت و مناسب را انتخاب و استفاده کنید.

زمان‌هایی که باید از ضد آفتاب استفاده کرد

درست‌ترین زمان استفاده از ضد آفتاب در تمام طول روز می‌باشد، اما به نوع فعالیت و مکانی که در آن قرار دارید نیز بستگی دارد. قبل از خروج از منزل، بسیار مهم است که از کرم ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنید تا این محصول شگفت‌انگیز پوست شما را از آسیب‌های محیطی و آلودگی‌ها، محافظت کند. دلیل اصلی استفاده از ضد آفتاب، حفظ پوست در برابر بیماری‌های گوناگون است.

جالب است بدانید که اگر فقط یک ربع بدون کرم ضد آفتاب زیر نور مضر خورشید قرار بگیرید، آسیب‌های جدی پوستی و حتی احتمال ایجاد سرطان، پوست شما را تهدید می‌کند. مهم‌ترین زمان مناسب استفاده از کرم ضد آفتاب، روزهای ابری یا نیمه‌ابری است، زیرا ۸۰ درصد نور ماوراء بنفش خورشید به زمین نزدیک می‌شود و می‌تواند آسیب‌های جدی به پوستتان وارد کند. حتی می‌توانید در روزهای ابری از اسپری‌های ضد آفتاب استفاده کنید تا در برابر آسیب‌های پوستی در امان باشید.

تنظیم زمان استفاده از ضد آفتاب بستگی به میزان و نوع فعالیت شما در طول روز دارد. اگر در فصل گرم تابستان به مدت طولانی زیر نور خورشید قرار گرفته‌اید و بدن شما تعرق زیادی داشته باشد، باید هر ۲ ساعت یک بار کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید، زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید باعث از بین رفتن مواد مؤثر کرم ضد آفتاب می‌شود.

یا اگر قصد شنا کردن در هوای گرم را دارید، می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب ضد آب استفاده کنید و به راحتی پوست خود را در برابر تمام اشعه‌های مضر حفظ و نگهداری کنید.

روزهای آفتابی

روزهای آفتابی

در روزهای گرم و آفتابی، استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی زنانه یا مردانه، یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از آفتاب سوختگی و گرمازدگی است و به عنوان یکی از کاربردی‌ترین روش‌های مقابله با انواع مشکلات پوستی محسوب می‌شود. استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای آفتابی باعث کاهش مضرات نور خورشید بر روی پوست می‌شود و به آسانی می‌توان با راه‌حل‌های مناسب از انواع مشکلات پوستی و حساسیت‌های آن، جلوگیری کرد.

نور خورشید دارای امواج UV است که شامل دو نوع اشعه بسیار خطرناک UVA و UVB می‌باشد. این اشعه‌های مضر می‌توانند به عمق لایه‌های پوستی نفوذ کرده و آسیب‌های جدی به پوست وارد کنند. ما با استفاده از ضد آفتاب می‌توانیم مانع نفوذ این اشعه‌ها به لایه‌های پوستی خود شویم و از پوستمان در برابر این آسیب‌ها محافظت کنیم.

خانه و محیط کار

کرم ضد آفتاب در خانه هم باید استفاده شود، زیرا اشعه UV به راحتی از شیشه‌های درها و پنجره‌ها عبور می‌کند و اگر شما در معرض این نور قرار بگیرید، حتماً باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این اشعه می‌تواند حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی زیادی را به همراه داشته باشد.

یکی دیگر از دلایلی که باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، سر کار داشتن مداوم از گوشی موبایل و رایانه‌ها می‌باشد. این لوازم الکترونیکی و نرم‌افزاری دارای نورهای مضر هستند که می‌توانند سطح پوست شما را دچار آسیب‌های جدی کنند، از جمله چین و چروک پوستی یا واکنش‌های پوستی که به دلایل مختلف ایجاد می‌شوند.

پس بهتر است با توجه به ویژگی‌های کرم‌های ضد آفتاب، از استفاده آن در خانه و محیط کار هم غافل نشوید. پوست سالم داشتن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هر فرد باید داشته باشد و حفظ و نگه‌داری درست از آن می‌تواند اعتماد به نفس فردی را دوچندان کند.

روزهای ابری

روزهای ابری

جالب است بدانید که ۸۰ درصد از اشعه مضر خورشید در روزهای ابری، قدرت این را دارند تا از ابرها به راحتی عبور کند و باعث آسیب‌های پوستی شود. پس لازم است در روزهای ابری هم از استفاده‌ کرم ‌ضد آفتاب غافل نشوید. این کرم‌ها برای تمام فصول بکار می‌روند و می‌توان یک عادت و روند تکرار شدنی برای مصرف در طول شبانه ‌روز باشد. اشعه مضر خورشید حتی تاثیر منفی روی دی‌ان‌ای بدن ما انسان‌ها دارد.

این اشعه های مضر حتی در زمانی که آسمان ابری است باعث افزایش التهابات پوستی و حتی اختلال در سیستم ایمنی بدن و پیری زودرس و … می‌شوند. ارزش و فایده استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای ابری بسیار بالا می‌باشد و باعث جلوگیری از تمام بیماری‌های پوستی می‌شود و به راحتی می‌توانید با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در زمان درست، از تمام مشکلات پوستی پیشگیری کنید.

فصل زمستان

مهم‌ترین دلیل برای فهمیدن بهترین زمان استفاده از ضد‌آفتاب در فصل زمستان، این است که برف و یخ و نور خورشید را بازتاب می‌دهد و باعث ایجاد پرتوهای uvA و uvB می‌شود. در فصل زمستان، بالم لب و کرم‌های محافظت پوست مثل کرم‌های مرطوب کننده به دلیل خشکی هوا باید مورد استفاده قرار بگیرند. بهتر است از کرم ضد آفتاب با حداقل spF30 در زمستان استفاده کنید تا تاثیر بیشتری روی پوست داشته باشد. حتی در فصل زمستان، استفاده از عینک آفتابی در روزهای برفی به دلیل فتوکراتیت یا برف کوری لازم است زیرا برف انعکاس پرتو فرابنفش دارد و حتی باعث ایجاد سرطان ملانوم چشمی می‌شود.

چند مورد از مهمترین دلایلی که باید از کرم ضد آفتاب در فصل زمستان استفاده کرد را نام می‌بریم:

– لایه اوزون در فصل زمستان به نازک‌ترین حد خود می‌رسد.

– در زمستان، نورهای داخل خانه هم مضرند.

– شرایط آب و هوایی که باعث از بین رفتن ضد آفتاب از روی پوست می‌شود.

– آسیب‌های خورشید در زمستان می‌توانند باعث سرطان پوستی شوند.

– نزدیک بودن خورشید در فصل زمستان.

این موارد مهمترین دلایل برای استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در فصل زمستان می‌باشند.

حین ورزش در فضای باز

حین ورزش در فضای باز

در حین ورزش و در فضای باز، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با spF30 یا حتی بیشتر بسیار حیاتی است زیرا برای پوست فواید زیادی دارد. زمانی که شما در حال تحرک و ورزش هستید، تعریق باعث می‌شود که کرم ضد آفتاب از روی پوست شما به همراه تعریق خارج شود، بنابراین در حین ورزش در فضای باز حتماً کرم ضد آفتاب مخصوص خود را به همراه داشته باشید.

ورزش در فضای باز در ساعات اوج گرما و نور خورشید که بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر است، توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند تاثیرات منفی زیادی داشته باشد. نوشیدن آب فراوان در حین ورزش می‌تواند پوست شما را روشن‌تر و شفاف‌تر کند. همچنین، بهتر است در روزهای ابری در حین ورزش و در فضای باز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

با رعایت این نکات مهم، می‌توانید یک پوست سالم و بدون آسیب داشته باشید و از تمامی روزهای مختلف سال لذت ببرید. پوست برای همه‌ی ما بخشی جدایی‌ناپذیر و با ارزش است، بنابراین باید از این نعمت بزرگ به خوبی محافظت کنیم. هزینه نگهداری از پوست بیشتر از آسیب‌های پوستی می‌باشد.

نتیجه گیری

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب کرم ضد آفتاب اهمیت دارد قیمت کرم ضد آفتاب است که با توجه به کیفیت تولید و نوع برند متفاوت می باشد. برخی از محصولات آرایشی در بازار، از مواد ضد آفتاب در محصولات آرایشی استفاده می‌کنند که در زمان خرید لوازم آرایشی می توانید از فروشنده بخواهید محصولی را به شما معرفی کند که خاصیت ضد آفتاب را نیز، داشته باشد.

کرم ضد آفتاب یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست می‌باشد. در کنار کرم ضد آفتاب در خصوص استفاده از مرطوب کننده غافل نشوید. در بانی مگ می توانید قیمت کرم مرطوب کننده و قیمت کرم ضد آفتاب و نیز از قیمت کلیه محصولات آرایشی بهداشتی باذ تخفیف‌های شگفت انگیز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد