21 مرداد 1403
/
1,338 بازدید
مصاحبه با متخصصان و کارشناسان ساعت سیکو
مصاحبه با متخصصان و کارشناسان ساعت سیکو

فهرست مطالب

در دنیای پر رقابت ساعت، برند‌های زیادی وجود دارند که هر یک به ویژگی خاص مشهور هستند. داشتن یک ساعت برند در استایل شما تاثیر چشم گیری خواهد داشت. از آنجایی که قیمت‌های عجیبی در این عرصه مشاهده می‌کنیم هستند برند‌هایی که جدا از کیفیت خوب محصول، در واقع محصول درجه یک عرضه می‌کنند، که ساعت سیکو یکی از بزرگترین و معروف ترین آنها است.

این برند طرفداران زیادی را در ایران دارد و به کیفیت و کارایی مشهور است. یکی از مزیت اصلی که باعث فروش بالای این ساعت نیز شده است قیمت مناسب آن به نسبت کیفیت فوق‌العاده‌ای است که دارد. شرکت “سیکو” در بازار‌های جهانی فروش ساعت یکی از مشهورترین برند‌های ساعت سازی است. عقبه‌ای درخشان در تولید ساعت با کیفیت و خلاقانه دارد.

این کمپانی در سال ۱۸۸۱ در ژاپن تاسیس شد. متعهد بودن به رعایت کیفیت در ساخت و پیشرفت‌های چشم‌گیر، این برند را به یکی از پیشگامان عرصه ساعت سازی در سراسر دنیا تبدیل کرده است.

در ادامه با ما در بانی مگ همراه باشید تا بیشتر این برند را بشناسید. اگر می‌خواهید هدیه ارزشمند برای عزیزی بخرید یا می‌خواهید ساعت زیبا و کاربردی داشته باشید ساعت “سیکو” بهترین انتخاب می‌تواند باشد.

برند سیکو ساخت ژاپن است. همه چیز برای “سیکو” از مغازه کوچک تعمیر ساعت “کینتارو‌هاتوری” در “توکیو” آغاز شد. به مرور برند “سیکو” یکی از شناخته شده‌ترین و مورد احترام‌ترین تولیدکنندگان ساعت در سراسر دنیا شناخته شد. در سال ۱۸۸۱ “کینتارو” برند “سیکو” را خلق کرد. بعد از گذشت ۱۱ سال در سال ۱۸۹۲ “کینتارو” اولین کارخانه خود را افتتاح کرد. در ابتدا “سیکو” تولید کننده ساعت دیواری و جیبی بود. “کینتارو” بعد از مدتی روی به تولید ساعت مچی آورد و اولین ساعت مچی ژاپنی ‌را به نام “لورل” به بازار ساعت‌های مچی معرفی کرد.

در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اویل دهه ۱۹۷۰، “سیکو” در عرصه فناوری پیشرفت‌های چشمگیری داشت. در سال ۱۹۶۹ “سیکو” موفق به عرضه “آسترون” شد که اولین ساعت کوارتز جهان بود. این محصول به دلیل دقیق‌تر بودن نسبت به ساعت‌های مکانیکی انقلابی در صنعت ساعت سازی در جهان ایجاد کرد.

معرفی متخصصان و کارشناسان ساعت در دنیا

معرفی متخصصان و کارشناسان ساعت در دنیا

ساعت‌ها از دیرباز نقشی اساسی در زندگی بشر ایفا کرده‌اند و اندازه‌گیری زمان و تعیین وقت دقیق برای فعالیت‌های مختلف انسان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به همین دلیل، در طول تاریخ افراد متخصص و کارشناسان متعددی در زمینه ساعت‌ها و علم زمان‌سنجی ظهور کرده‌اند که هر کدام سهم بسزایی در پیشرفت این علم و صنعت داشته‌اند.

در ادامه این مقاله از بانی مگ قصد داریم به معرفی برخی از مشهورترین متخصصان و کارشناسان ساعت در دنیا بپردازیم و به اختصار به دستاوردها و خدمات آنها اشاره کنیم.

ژرارد دو سرت (Gérard de Sette):

“ژرارد دو سرت” یک فیزیکدان و مهندس فرانسوی بود که در قرن هفدهم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر اختراع “پاندول” (آونگ) به عنوان زمان‌سنج شناخته می‌شود. “پاندول” دو سرت دقت اندازه‌گیری زمان را به طور قابل توجهی افزایش داد و در ساخت ساعت‌های دقیق‌تر نقش اساسی داشت.

کریستین هویگنز (Christiaan Huygens):

“کریستین هویگنز” یک دانشمند و ریاضیدان هلندی بود که در قرن هفدهم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر اختراع ساعت “پاندولی” (ساعت با آونگ) مشهور است. ساعت‌های “پاندولی هویگنز” از دقیق‌ترین ساعت‌های زمان خود بودند و به طور گسترده‌ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

جان هریسون  (John Harrison):

“جان هریسون” یک نجار و ساعت‌ساز انگلیسی بود که در قرن هجدهم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر اختراع “کرونومتر دریایی” مشهور است. “کرونومتر دریایی هریسون” به دریانوردان کمک می‌کرد تا موقعیت خود را در دریا با دقت بیشتری تعیین کنند و نقش مهمی‌ در ناوبری دریایی ایفا کرد.

چارلز داروین  (Charles Darwin):

“چارلز داروین” یک زیست‌شناس و زمین‌شناس انگلیسی بود که در قرن نوزدهم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر نظریه تکامل از طریق انتخاب طبیعی شناخته می‌شود. با وجود اینکه “داروین” به طور مستقیم در زمینه ساعت‌ها فعالیت نمی‌کرد، اما نظریه‌های او در مورد زمان و تکامل بر درک ما از تاریخچه ساعت‌ها و نحوه عملکرد آنها تأثیر گذاشته است.

آلبرت انیشتین  (Albert Einstein):

آلبرت انیشتین  (Albert Einstein):

“آلبرت انیشتین” یک فیزیکدان نظری آلمانی-آمریکایی بود که در قرن بیستم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر نظریه نسبیت شناخته می‌شود. نظریه‌های “انیشتین” در مورد زمان و فضا درک ما از نحوه عملکرد ساعت‌ها را به طور اساسی تغییر داد.

اینها فقط تعدادی از مشهورترین متخصصان و کارشناسان ساعت در دنیا هستند. افراد دیگری نیز در طول تاریخ در این زمینه فعالیت کرده‌اند و سهم بسزایی در پیشرفت علم زمان‌سنجی و صنعت ساعت‌سازی داشته‌اند.

علاوه بر افراد ذکر شده، سازمان‌ها و مؤسسات متعددی نیز در زمینه ساعت‌ها فعالیت می‌کنند.

  • مؤسسه ملی زمان‌سنجی و رصدخانه پاریس (Observatoire de Paris): این مؤسسه فرانسوی مسئول حفظ زمان رسمی ‌فرانسه و انجام تحقیقات در زمینه زمان‌سنجی است.
  • انجمن ملی ساعت‌سازان آمریکا (National Association of Watch and Clock Collectors):  این انجمن یک سازمان غیرانتفاعی است که به جمع‌آوری، حفظ و مطالعه ساعت‌ها و ساعت‌های مچی می‌پردازد.
  • موزه بین‌المللی ساعت  (Musée International d’Horlogerie): این موزه در شهر “لاشو دو فون سوئیس” واقع شده است و به تاریخچه ساعت‌ها و صنعت ساعت‌سازی می‌پردازد.

مطالعه در مورد تاریخچه ساعت‌ها و دستاوردهای متخصصان و کارشناسان این زمینه می‌تواند به ما در درک بهتر نحوه عملکرد ساعت‌ها و نقش آنها در زندگی بشر کمک کند.

نظرات متخصصان و کارشناسان در خصوص ساعت سیکو

برند “سیکو” یک برند جهانی است. این برند طی سه قرن گذشته به شهرت رسیده است. اگر قصد خرید اولین ساعت خود را از “سیکو” دارید این بخش می‌تواند کمک زیادی به شما کند. این برند در اوایل کار خود تنها در ژاپن شناخته شده بود، اما امروزه به یکی از برند‌های پر فروش برندهای ساعت در سراسر جهان مبدل شده است.

کیفیت عالی و دوام زیاد و دقت در ساخت محصولات این برند آن را محبوب همگان کرد. طرفداران این برند از افراد معمولی گرفته تا علاقمندان به ساعت‌های روزمره و مهمتر از همه کارشناسان ساعت شناسی در جهان هستند.

نظرات متخصصان و کارشناسان در خصوص ساعت سیکو

امروزه “سیکو” فروش میلیونی در سراسر جهان دارد. کارشناسان و متخصصان ساعت شناسی با ارزیابی‌هایی که انجام داده‌اند چنین گفته‌اند که برخی از محصولات نفیس برند “سیکو” با برند‌های تجاری ساعت سازی سوئیسی برابری می‌کند و کیفیت و کارایی محصولات این برند در نوع خود کم نظیر است.

ساعت “سیکو” با توجه به قیمت‌هایی که دارند دسته بندی می‌شوند تا تمام اقشار جامعه بتوانند از کیفیت و کارایی محصولات این برند استفاده کنند. بدون اقرار برند “سیکو” یکی از بهترین برند‌های ساعت مچی است. با توجه به توضیحاتی که داده‌ایم بنابراین با کمترین بودجه هم می‌توانید یک ساعت برند “سیکو” داشته باشید.

طراحی و دوام مجموعه ساعت سیکو

مواد اولیه ای که در محصولات این برند به کار می‌رود از بهترین کیفیت مواد ساعت سازی در جهان برخوردارند. بدون اقرار می‌توان گفت که برخی از محصولات این برند برای تمام عمر قابل استفاده هستند.

در برند “سیکو” با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید کیفیت‌ها متفاوت است و در قیمت‌های بالا قطعات بهتری در ساعت به کار می‌رود. اما محصولات ارزان سیکو مانند:  Seiko 5 دست کمی از محصولات ممتاز این برند مانند: Seiko astron و grand Seiko از نظر کیفیت و عملکرد ندارد. باتوجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید ساعت سیکو مورد علاقه خود را خریداری کنید.

در ساعت‌های مقرون به صرفه “سیکو”، در صفحه ساعت از شیشه ‌هاردلکس استفاده شده است. این جنس صفحه برای استفاده متداول روزانه از کیفیت نسبی برخوردار است. در محصولات نفیس این کمپانی اما از صفحات شیشه کریستال یاقوت کبود استفاده می‌شود. مدل‌های آسترون و گرند “سیکو” این نوع صفحه در آنها به کار رفته است.

قاب به کار رفته در بیشتر محصولات “سیکو” از فولاد ضد زنگ می‌باشد. در مدل‌های بالای این برند از قاب‌های سرامیکی نیز استفاده شده است. بند‌های ساعت سیکو دارای تنوع بالایی هستند که شامل: بند‌های استیل ضد زنگ، بند‌های چرم اصل، بند‌های سیلیکونی و بند‌های برزنتی می‌باشند.

موتور و دقت ساعت‌های برند سیکو

موتور و دقت ساعت‌های برند سیکو

علاوه بر کیفیت ظاهری که محصولات “سیکو” دارد این کمپانی از موتور‌های عالی در ساعت‌های مچی استفاده می‌کند. این غول تجاری در عرصه تولید ساعت ژاپنی، یکی از معدود تولید کنندگان یکپارچه ساعت در جهان است. کالیبر‌های تولیدی این کمپانی لیست بلند بالایی از مدل‌های ساعت را شامل می‌شود. به طور کلی “سیکو” از یکی از سه موتور زیر در محصولاتش استفاده می‌کند.

  • ساعت سیکو با موتور مکانیکی: موتور مکانیکی در حالت استاندارد طی شش تا هشت بار در ثانیه می‌زند. این در حالی است که عملکرد ساعت سیکو با موتور مکانیکی عملکرد بهتری دارند. با توجه به کارشناسی‌های انجام شده، بیش از ده کالیبر مکانیکی “سیکو” وجود دارد که از نظر دقت عملکرد ۸l55)) خوبی دارند. دقت +۱۵/-۱۰ ثانیه در طی روز دارند. ۴r35 در بیشتر محصولات قیمت مناسب “سیکو” مشاهده می‌شود دارای دقت +۴۵/-۳۵ ثانیه می‌باشند.

 

  • ساعت سیکو با موتور کوارتز: “سیکو” اولین برند ساعت در جهان است که از موتور کوارتز در محصولات خود استفاده کرد. “سیکو” همچنین مخترع این نوع موتور در ساعت است که امروزه برند‌های معتبر از موتور آن در تولید ساعت استفاده می‌کنند. این موتور بهترین موتور ساعت در بازار ساعت‌ در جهان است. ساعت‌های کوارتز “سیکو” با دقت +/_۱۵ ثانیه در ماه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. معروف‌ترین موتور کوارتز “سیکو” نیز f9 می‌باشد. که در مدل گرند از آن استفاده شده است که از دقت فوق العاده‌ی +۱۰/_ در سال برخوردار است.

 

 

  • ساعت برند “سیکو” با موتور اسپرینگ درایو: اسپرینگ درایو نیز موتوری است که توسط “سیکو” ثبت شده است. در سال ۱۹۹۷ مهندس “یوشیکازو آکاانه” این موتور را در “سیکو” اختراع کرد. این موتور نوعی موتور مکانیکی با دقت کوارتز است. این موتور از فنر اصلی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. از تنظیم کننده tri_synchro توسعه یافته بهره می‌گیرند که دقیقا عملکرد مشابه به موتور کوارتز را به وجود می‌آورد.

نتیجه گیری

امیدواریم این مقاله که در بانی مگ ارائه شد برای شما مفید بوده باشد. اگر قصد خرید ساعت برای عزیزی دارید یا می‌خواهید یک ساعت برند را همیشه به دست داشته باشید سری به محصولات “سیکو” در بانی مد بزنید. پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک ساعت سیکو برای خود داشته باشید تا با استایل خاص‌تان منحصر به فرد دیده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

راهنمای خرید پلیور مردانه

پلیور مردانه چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد؟ پلیور مردانه برای استایل‌های رسمی و غیر رسمی یکی از ضروری‌ترین لباس‌هایی است

مصاحبه با متخصصان و کارشناسان ساعت سیکو
21 مرداد 1403
/
1,338 بازدید

مصاحبه با متخصصان و کارشناسان ساعت سیکو

فهرست مطالب

در دنیای پر رقابت ساعت، برند‌های زیادی وجود دارند که هر یک به ویژگی خاص مشهور هستند. داشتن یک ساعت برند در استایل شما تاثیر چشم گیری خواهد داشت. از آنجایی که قیمت‌های عجیبی در این عرصه مشاهده می‌کنیم هستند برند‌هایی که جدا از کیفیت خوب محصول، در واقع محصول درجه یک عرضه می‌کنند، که ساعت سیکو یکی از بزرگترین و معروف ترین آنها است.

این برند طرفداران زیادی را در ایران دارد و به کیفیت و کارایی مشهور است. یکی از مزیت اصلی که باعث فروش بالای این ساعت نیز شده است قیمت مناسب آن به نسبت کیفیت فوق‌العاده‌ای است که دارد. شرکت “سیکو” در بازار‌های جهانی فروش ساعت یکی از مشهورترین برند‌های ساعت سازی است. عقبه‌ای درخشان در تولید ساعت با کیفیت و خلاقانه دارد.

این کمپانی در سال ۱۸۸۱ در ژاپن تاسیس شد. متعهد بودن به رعایت کیفیت در ساخت و پیشرفت‌های چشم‌گیر، این برند را به یکی از پیشگامان عرصه ساعت سازی در سراسر دنیا تبدیل کرده است.

در ادامه با ما در بانی مگ همراه باشید تا بیشتر این برند را بشناسید. اگر می‌خواهید هدیه ارزشمند برای عزیزی بخرید یا می‌خواهید ساعت زیبا و کاربردی داشته باشید ساعت “سیکو” بهترین انتخاب می‌تواند باشد.

برند سیکو ساخت ژاپن است. همه چیز برای “سیکو” از مغازه کوچک تعمیر ساعت “کینتارو‌هاتوری” در “توکیو” آغاز شد. به مرور برند “سیکو” یکی از شناخته شده‌ترین و مورد احترام‌ترین تولیدکنندگان ساعت در سراسر دنیا شناخته شد. در سال ۱۸۸۱ “کینتارو” برند “سیکو” را خلق کرد. بعد از گذشت ۱۱ سال در سال ۱۸۹۲ “کینتارو” اولین کارخانه خود را افتتاح کرد. در ابتدا “سیکو” تولید کننده ساعت دیواری و جیبی بود. “کینتارو” بعد از مدتی روی به تولید ساعت مچی آورد و اولین ساعت مچی ژاپنی ‌را به نام “لورل” به بازار ساعت‌های مچی معرفی کرد.

در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اویل دهه ۱۹۷۰، “سیکو” در عرصه فناوری پیشرفت‌های چشمگیری داشت. در سال ۱۹۶۹ “سیکو” موفق به عرضه “آسترون” شد که اولین ساعت کوارتز جهان بود. این محصول به دلیل دقیق‌تر بودن نسبت به ساعت‌های مکانیکی انقلابی در صنعت ساعت سازی در جهان ایجاد کرد.

معرفی متخصصان و کارشناسان ساعت در دنیا

معرفی متخصصان و کارشناسان ساعت در دنیا

ساعت‌ها از دیرباز نقشی اساسی در زندگی بشر ایفا کرده‌اند و اندازه‌گیری زمان و تعیین وقت دقیق برای فعالیت‌های مختلف انسان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به همین دلیل، در طول تاریخ افراد متخصص و کارشناسان متعددی در زمینه ساعت‌ها و علم زمان‌سنجی ظهور کرده‌اند که هر کدام سهم بسزایی در پیشرفت این علم و صنعت داشته‌اند.

در ادامه این مقاله از بانی مگ قصد داریم به معرفی برخی از مشهورترین متخصصان و کارشناسان ساعت در دنیا بپردازیم و به اختصار به دستاوردها و خدمات آنها اشاره کنیم.

ژرارد دو سرت (Gérard de Sette):

“ژرارد دو سرت” یک فیزیکدان و مهندس فرانسوی بود که در قرن هفدهم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر اختراع “پاندول” (آونگ) به عنوان زمان‌سنج شناخته می‌شود. “پاندول” دو سرت دقت اندازه‌گیری زمان را به طور قابل توجهی افزایش داد و در ساخت ساعت‌های دقیق‌تر نقش اساسی داشت.

کریستین هویگنز (Christiaan Huygens):

“کریستین هویگنز” یک دانشمند و ریاضیدان هلندی بود که در قرن هفدهم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر اختراع ساعت “پاندولی” (ساعت با آونگ) مشهور است. ساعت‌های “پاندولی هویگنز” از دقیق‌ترین ساعت‌های زمان خود بودند و به طور گسترده‌ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

جان هریسون  (John Harrison):

“جان هریسون” یک نجار و ساعت‌ساز انگلیسی بود که در قرن هجدهم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر اختراع “کرونومتر دریایی” مشهور است. “کرونومتر دریایی هریسون” به دریانوردان کمک می‌کرد تا موقعیت خود را در دریا با دقت بیشتری تعیین کنند و نقش مهمی‌ در ناوبری دریایی ایفا کرد.

چارلز داروین  (Charles Darwin):

“چارلز داروین” یک زیست‌شناس و زمین‌شناس انگلیسی بود که در قرن نوزدهم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر نظریه تکامل از طریق انتخاب طبیعی شناخته می‌شود. با وجود اینکه “داروین” به طور مستقیم در زمینه ساعت‌ها فعالیت نمی‌کرد، اما نظریه‌های او در مورد زمان و تکامل بر درک ما از تاریخچه ساعت‌ها و نحوه عملکرد آنها تأثیر گذاشته است.

آلبرت انیشتین  (Albert Einstein):

آلبرت انیشتین  (Albert Einstein):

“آلبرت انیشتین” یک فیزیکدان نظری آلمانی-آمریکایی بود که در قرن بیستم میلادی زندگی می‌کرد. او به خاطر نظریه نسبیت شناخته می‌شود. نظریه‌های “انیشتین” در مورد زمان و فضا درک ما از نحوه عملکرد ساعت‌ها را به طور اساسی تغییر داد.

اینها فقط تعدادی از مشهورترین متخصصان و کارشناسان ساعت در دنیا هستند. افراد دیگری نیز در طول تاریخ در این زمینه فعالیت کرده‌اند و سهم بسزایی در پیشرفت علم زمان‌سنجی و صنعت ساعت‌سازی داشته‌اند.

علاوه بر افراد ذکر شده، سازمان‌ها و مؤسسات متعددی نیز در زمینه ساعت‌ها فعالیت می‌کنند.

  • مؤسسه ملی زمان‌سنجی و رصدخانه پاریس (Observatoire de Paris): این مؤسسه فرانسوی مسئول حفظ زمان رسمی ‌فرانسه و انجام تحقیقات در زمینه زمان‌سنجی است.
  • انجمن ملی ساعت‌سازان آمریکا (National Association of Watch and Clock Collectors):  این انجمن یک سازمان غیرانتفاعی است که به جمع‌آوری، حفظ و مطالعه ساعت‌ها و ساعت‌های مچی می‌پردازد.
  • موزه بین‌المللی ساعت  (Musée International d’Horlogerie): این موزه در شهر “لاشو دو فون سوئیس” واقع شده است و به تاریخچه ساعت‌ها و صنعت ساعت‌سازی می‌پردازد.

مطالعه در مورد تاریخچه ساعت‌ها و دستاوردهای متخصصان و کارشناسان این زمینه می‌تواند به ما در درک بهتر نحوه عملکرد ساعت‌ها و نقش آنها در زندگی بشر کمک کند.

نظرات متخصصان و کارشناسان در خصوص ساعت سیکو

برند “سیکو” یک برند جهانی است. این برند طی سه قرن گذشته به شهرت رسیده است. اگر قصد خرید اولین ساعت خود را از “سیکو” دارید این بخش می‌تواند کمک زیادی به شما کند. این برند در اوایل کار خود تنها در ژاپن شناخته شده بود، اما امروزه به یکی از برند‌های پر فروش برندهای ساعت در سراسر جهان مبدل شده است.

کیفیت عالی و دوام زیاد و دقت در ساخت محصولات این برند آن را محبوب همگان کرد. طرفداران این برند از افراد معمولی گرفته تا علاقمندان به ساعت‌های روزمره و مهمتر از همه کارشناسان ساعت شناسی در جهان هستند.

نظرات متخصصان و کارشناسان در خصوص ساعت سیکو

امروزه “سیکو” فروش میلیونی در سراسر جهان دارد. کارشناسان و متخصصان ساعت شناسی با ارزیابی‌هایی که انجام داده‌اند چنین گفته‌اند که برخی از محصولات نفیس برند “سیکو” با برند‌های تجاری ساعت سازی سوئیسی برابری می‌کند و کیفیت و کارایی محصولات این برند در نوع خود کم نظیر است.

ساعت “سیکو” با توجه به قیمت‌هایی که دارند دسته بندی می‌شوند تا تمام اقشار جامعه بتوانند از کیفیت و کارایی محصولات این برند استفاده کنند. بدون اقرار برند “سیکو” یکی از بهترین برند‌های ساعت مچی است. با توجه به توضیحاتی که داده‌ایم بنابراین با کمترین بودجه هم می‌توانید یک ساعت برند “سیکو” داشته باشید.

طراحی و دوام مجموعه ساعت سیکو

مواد اولیه ای که در محصولات این برند به کار می‌رود از بهترین کیفیت مواد ساعت سازی در جهان برخوردارند. بدون اقرار می‌توان گفت که برخی از محصولات این برند برای تمام عمر قابل استفاده هستند.

در برند “سیکو” با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید کیفیت‌ها متفاوت است و در قیمت‌های بالا قطعات بهتری در ساعت به کار می‌رود. اما محصولات ارزان سیکو مانند:  Seiko 5 دست کمی از محصولات ممتاز این برند مانند: Seiko astron و grand Seiko از نظر کیفیت و عملکرد ندارد. باتوجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید ساعت سیکو مورد علاقه خود را خریداری کنید.

در ساعت‌های مقرون به صرفه “سیکو”، در صفحه ساعت از شیشه ‌هاردلکس استفاده شده است. این جنس صفحه برای استفاده متداول روزانه از کیفیت نسبی برخوردار است. در محصولات نفیس این کمپانی اما از صفحات شیشه کریستال یاقوت کبود استفاده می‌شود. مدل‌های آسترون و گرند “سیکو” این نوع صفحه در آنها به کار رفته است.

قاب به کار رفته در بیشتر محصولات “سیکو” از فولاد ضد زنگ می‌باشد. در مدل‌های بالای این برند از قاب‌های سرامیکی نیز استفاده شده است. بند‌های ساعت سیکو دارای تنوع بالایی هستند که شامل: بند‌های استیل ضد زنگ، بند‌های چرم اصل، بند‌های سیلیکونی و بند‌های برزنتی می‌باشند.

موتور و دقت ساعت‌های برند سیکو

موتور و دقت ساعت‌های برند سیکو

علاوه بر کیفیت ظاهری که محصولات “سیکو” دارد این کمپانی از موتور‌های عالی در ساعت‌های مچی استفاده می‌کند. این غول تجاری در عرصه تولید ساعت ژاپنی، یکی از معدود تولید کنندگان یکپارچه ساعت در جهان است. کالیبر‌های تولیدی این کمپانی لیست بلند بالایی از مدل‌های ساعت را شامل می‌شود. به طور کلی “سیکو” از یکی از سه موتور زیر در محصولاتش استفاده می‌کند.

  • ساعت سیکو با موتور مکانیکی: موتور مکانیکی در حالت استاندارد طی شش تا هشت بار در ثانیه می‌زند. این در حالی است که عملکرد ساعت سیکو با موتور مکانیکی عملکرد بهتری دارند. با توجه به کارشناسی‌های انجام شده، بیش از ده کالیبر مکانیکی “سیکو” وجود دارد که از نظر دقت عملکرد ۸l55)) خوبی دارند. دقت +۱۵/-۱۰ ثانیه در طی روز دارند. ۴r35 در بیشتر محصولات قیمت مناسب “سیکو” مشاهده می‌شود دارای دقت +۴۵/-۳۵ ثانیه می‌باشند.

 

  • ساعت سیکو با موتور کوارتز: “سیکو” اولین برند ساعت در جهان است که از موتور کوارتز در محصولات خود استفاده کرد. “سیکو” همچنین مخترع این نوع موتور در ساعت است که امروزه برند‌های معتبر از موتور آن در تولید ساعت استفاده می‌کنند. این موتور بهترین موتور ساعت در بازار ساعت‌ در جهان است. ساعت‌های کوارتز “سیکو” با دقت +/_۱۵ ثانیه در ماه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. معروف‌ترین موتور کوارتز “سیکو” نیز f9 می‌باشد. که در مدل گرند از آن استفاده شده است که از دقت فوق العاده‌ی +۱۰/_ در سال برخوردار است.

 

 

  • ساعت برند “سیکو” با موتور اسپرینگ درایو: اسپرینگ درایو نیز موتوری است که توسط “سیکو” ثبت شده است. در سال ۱۹۹۷ مهندس “یوشیکازو آکاانه” این موتور را در “سیکو” اختراع کرد. این موتور نوعی موتور مکانیکی با دقت کوارتز است. این موتور از فنر اصلی به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. از تنظیم کننده tri_synchro توسعه یافته بهره می‌گیرند که دقیقا عملکرد مشابه به موتور کوارتز را به وجود می‌آورد.

نتیجه گیری

امیدواریم این مقاله که در بانی مگ ارائه شد برای شما مفید بوده باشد. اگر قصد خرید ساعت برای عزیزی دارید یا می‌خواهید یک ساعت برند را همیشه به دست داشته باشید سری به محصولات “سیکو” در بانی مد بزنید. پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک ساعت سیکو برای خود داشته باشید تا با استایل خاص‌تان منحصر به فرد دیده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد