10 خرداد 1403
/
1,283 بازدید
مقایسه آیفون و وان پلاس: رقابتی نوظهور در بازار گوشی‌های هوشمند
رقابتی نوظهور در بازار گوشی‌های هوشمند

فهرست مطالب

گوشی آیفون و گوشی وان پلاس امروزه پرچمداران بازار گوشی موبایل در جهان هستند. در این مطلب به بررسی معایب، مزایا و مقایسه آیفون و وان پلاس خواهیم پرداخت.

طراحی زیبای هر دو برند بسیار ظریف و چشمگیر است. این برندها مظهر نوآوری و فناوری در تولیدات نرم افزاری هستند. این گوشی‌ها با توجه به نیازها، اولویت‌ها و حتی بودجه کاربران خود، دست به ساخت مدل‌های مختلف زده‌اند و دارای رده قیمتی مختلف در بازار موبایل می‌باشند. قیمت این دستگاه‌ها بستگی به مدل و کارایی و نوع گوشی دارد. در ادامه این مقاله با بانی مگ همراه باشید.

مقایسه گوشی‌های آیفون با گوشی‌های وان پلاس

انتخاب بین گوشی‌های هوشمند امروزی به خصوص در میان پرچمداران، کار دشواری است. دو غول بزرگ این عرصه، آیفون و وان پلاس هر دو گوشی‌های فوق‌العاده‌ای را با مشخصات و ویژگی‌های چشمگیر، ارائه می‌کنند. در ادامه به مقایسه دو گوشی آیفون و وان پلاس می‌پردازیم تا به شما در انتخاب نهایی‌تان کمک کنیم.

تفاوت در طراحی و نمایشگر

  • آیفون: گوشی‌های آیفون به خاطر طراحی شیک و مینیمالیستی خود مشهور هستند. بدنه‌ی شیشه‌ای و فلزی آنها حس لوکس بودن را القا می‌کند. نمایشگرهای آیفون نیز از کیفیت بالایی برخوردارند و رنگ‌ها را دقیق و واضح نمایش می‌دهند.
  • وان پلاس: وان پلاس نیز در طراحی گوشی‌های خود از ظرافت و زیبایی استفاده می‌کند. برخی از مدل‌های وان پلاس از نمایشگرهای خمیده استفاده می‌کنند که تجربه‌ی بصری فراگیرتری را ارائه می‌دهند. نرخ تازه‌سازی تصویر در برخی از مدل‌های وان پلاس به ۱۲۰ هرتز می‌رسد که باعث می‌شود اسکرول کردن و نمایش انیمیشن‌ها روان‌تر به نظر برسند.

 

همچنین بخوانید: راهنمای خرید گوشی آیفون

 

مقایسه گوشی‌های آیفون با گوشی‌های وان پلاس

تفاوت سخت‌افزار و عملکرد

  • آیفون: آیفون‌ها از تراشه‌های اختصاصی اپل استفاده می‌کنند که به خاطر قدرت و سرعت بالا، شناخته شده‌اند. این گوشی‌ها به راحتی می‌توانند سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کنند.
  • وان پلاس: وان پلاس نیز از تراشه‌های قدرتمندی در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. به طور کلی، در زمینه‌ی عملکرد، تفاوت قابل توجهی بین آیفون‌ها و وان پلاس‌ها وجود ندارد.

تفاوت در دوربین

  • آیفون: آیفون‌ها به خاطر دوربین‌های فوق‌العاده‌ی خود شهرت دارند. عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با آیفون‌ها از جزئیات و رنگ‌های دقیق و بالایی برخوردارند.
  • وان پلاس: وان پلاس نیز در زمینه‌ی دوربین، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. برخی از مدل‌های وان پلاس دارای دوربین‌هایی با لنزهای متعدد هستند که امکان عکاسی در شرایط مختلف را فراهم می‌کنند.

تفاوت در نرم‌افزار

  • آیفون: آیفون‌ها از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند که به خاطر پایداری و امنیت بالا شناخته شده است. iOS همچنین رابط کاربری ساده و کاربر پسندی دارد.
  • وان پلاس: وان پلاس از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند که به خاطر انعطاف‌پذیری و امکانات شخصی‌سازی بالا، شناخته شده است. اندروید همچنین به طیف گسترده‌تری از برنامه‌ها دسترسی دارد.

تفاوت در قیمت

  • آیفون: آیفون‌ها به طور کلی از وان پلاس‌ها گران‌تر هستند.
  • وان پلاس: وان پلاس‌ها به عنوان گوشی‌های پرچمدار، قیمتی مقرون به صرفه‌ای دارند.

رقابتی نوظهور در بازارهای گوشی‌های هوشمند

به گفته محققان و متخصصان در سه ماه سوم سال ۲۰۲۳، معاملات فروش گوشی‌های هوشمند به شدت کاهش یافت و گوشی‌های نوظهور با افزایش رشد چند درصدی روبرو شد. طبق گزارش IDC در سه ماه سوم ۲۰۲۳ معاملات فروش گوشی‌های هوشمند با ۰٫۱ درصد کاهش، نسبت به سال‌های قبل رو به رو شد.

۳۰۲٫۸ میلیون دستگاه در بازارهای گوشی‌های هوشمند به فروش رسیدند. مهم‌ترین علت کاهش فروش را می‌توان تورم و تنش‌های ژئوپلیتیکی و تقاضاهای متعادل نام برد. با ناامید شدن تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند باز مسیرهای روشنی برای فروش این گوشی‌ها به چشم می‌خورد.

رقابتی نوظهور در بازارهای گوشی‌های هوشمند

با واردات گوشی‌های هوشمند در کشورهای خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و همچنین آسیا و اقیانوسیه به غیر از کشور ژاپن و چین ‌می‌توان به رشد کافی دست پیدا کرد. فروش گوشی‌های با کیفیت و برندهای معروف روز به روز افزایش داشته‌اند. البته قیمت این مدل‌ها به نسبت سایر برندها گران ترند اما فروش و طرفداران آنها به خاطر کیفیت بالا، بیشتر می‌باشد.

چند مورد از ویژگی و کارایی گوشی‌های آیفون

ما در این مقاله چند مورد از ویژگی‌ و کارایی‌های مفید گوشی‌های هوشمند آیفون و ios را برای شما، توضیح می‌دهیم. امکان استفاده از ارسال پیام‌های صوتی در imessage یکی از ویژگی‌های مهم سری گوشی‌های آیفون می‌باشد. چنانچه شما پیا‌می دریافت کردید و زمان تایپ پاسخ آن برایتان مقدور نباشد، می‌توانید از فرستادن پیام صوتی استفاده کنید.

این گزینه در کنار تکست باکس جایگذاری شده تا شما برای ضبط صدای خود، انگشتتان را روی آیکون میکروفون قرار ‌دهید. سپس برای ضبط پیغام انگشت خود را به سمت بالا کشیده به این طریق پیغام صوتی شما ارسال خواهد شد.

این پیام‌های صوتی بعد از مدتی به صورت خودکار حذف می‌شوند. اگر بخواهید پیام‌های صوتی شما حذف نشود باید به قسمت settingsmessages بروید و تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید. حتی می‌توانید پیام‌های صوتی را به صورت متن تغییر دهید، این روش زمانی به کار ‌می‌رود که شما دسترسی به تایپ ندارید و از این روش پرکاربرد می‌توانید استفاده کنید و پیام‌های صوتی را به نوشتاری تغییر دهید‌.

نوتیفیکیشن‌های تعاملی آیفون

یکی از خصوصیات بارز گوشی‌های هوشمند آیفون، نوتیفیکیشن‌های تعاملی است. تغییرات نوتیفیکیشن در ۱۰ ios  راه‌اندازی شده با وجود ۳D Touch  در گوشی‌های هوشمندتان می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها ظاهر شده روی لاک اسکرین Notificationcener را لمس کنید تا عنوان مورد نظر برای شما نمایش داده شود. مانند: کلیدهای میانبر برای آرشیو کردن ایمیل، پذیرش کردن یک دعوت در تقویم یا پاسخ دادن به یک پیغام و غیره.

نوتیفیکیشن‌های تعاملی آیفون

با پشتیبانی کردن این اپلیکیشن می‌توانید پیش نمایش‌های کامل پیغام‌هایتان را مشاهده کنید. مثلاً به ایمیل یا نقشه و همچنین جواب دادن به پیغام‌های اپلیکیشن‌های پیام رسانی مختلف به آسانی با در اختیار داشتن برنامه نوتیفیکیشن دسترسی دارید.

ویژگی‌های ۳D Touch اپلیکیشن را راه‌اندازی و باز کنید بعد آنچه که نیاز دارید را انجام دهید. با استفاده از نوتیفیکیشن به راحتی می‌توانید زمان خود را کنترل و صرفه‌جویی کنید.
اگر بخواهیم کاربرد و خصوصیات گوشی‌های آیفون را خلاصه کنیم چند مورد از مهمترین آنها عبارتند از: گوش دادن موسیقی به مدت زمان مشخص، متوقف کردن ترکرهای تبلیغاتی، وارد کردن ایموجی، اولویت‌بندی دانلودها، تغییر شدت نور چراغ قوه گوشی‌های آیفون و حذف خود اپلیکیشن‌هایی که مورد استفاده نیستند.

قابلیت پنهان siri، نمایش ویجت‌های Todayview، کلیپ برد جامع، فیلترهای ایمیل، میانبرهای ۳D Touch و ویژگی Trackpad، این ویژگی گوشی‌های آیفون آن را نسبت به رقبا و برندهای دیگر متمایز می‌کند. کارایی درست و بجا از گوشی‌های آیفون باعث رضایت‌ کامل کاربران از آبشن‌ها و برنامه‌های این برند معروف ‌می‌شود.

خصوصیات گوشی‌های وان پلاس

گوشی‌های وان پلاس در مقایسه آیفون و وان پلاس چندین ساله، وارد بازارهای نرم‌افزاری شده‌اند. این برند چینی توانسته در طی چندین سال در بازار فروش گوشی‌های هوشمند به جایگاه بالایی دست پیدا کند. این کمپانی برای پیشرفت تولیدات انبوه، تصمیمات بزرگی دارد. قیمت به صرفه گوشی‌های وان پلاس نسبت به رقبای آن باعث شده تا کاربران سوق بیشتری برای خریداری این برند داشته باشند.

این برند در ساخت تولیدات گوشی‌های خود به استفاده از محصولاتی با کیفیت بالا، طراحی زیبا، با پایین‌ترین درصد ایراد و خوش قیمت بودن معروف است.
یکی دیگر از مهم‌ترین خصوصیات گوشی‌های وان پلاس هنگ نکردن و لگ نزدن محصولات این برند می‌باشد.‌ همانطور که می‌دانید گوشی‌های اسمارت فون‌های اندرویدی در شرایط استفاده طولانی و بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی دچار هنگ سیستم می‌شوند.

شما با داشتن گوشی‌های وان پلاس هرگز شاهد لگ زدن و هنگ کردن آن نخواهید بود. با خیال راحت می‌توانید تمام بازی‌های گرافیک‌دار و پر حجم و برنامه‌های سنگین را نصب و از داشتن و استفاده آنها، لذت ببرید.

خصوصیات گوشی‌های وان پلاس

به کار بردن باتری‌های قوی و قدرتمند در گوشی‌های وان پلاس، حرکتی بی‌نظیر از سوی این کمپانی می‌باشد. با مدیریت کردن و استفاده از گوشی وان‌پلاس می‌توانید بر شارژ باتری آن کنترل داشته باشید. مثلاً استفاده زیاد و بی‌رویه از برنامه‌ها، بازی‌های سنگین گرافیک‌دار، محتواها و سایت‌ها تنها باعث خالی شدن زود هنگام باتری موبایل ‌می‌شود.

به همین دلیل مهندسان متخصص این برند با ساخت و تولید شارژرهای با ولتاژ بالا توانسته‌اند نیاز کاربران خود را به راحتی رفع کنند و در مدت زمان کوتاه می‌توانید باتری گوشی‌های وان پلاس را با کمک شارژرهای با کیفیتش شارژ کنید.

چند مورد از معایب گوشی‌های وان پلاس

یکی از بزرگترین معایب گوشی‌های وان پلاس ابعاد نسبتاً بزرگ آن می‌باشد. تولید کنندگان این برند به ساخت ظاهر بزرگ کفایت کرده‌اند و این مورد برای کاربران کمی‌ نگران کننده ‌می‌باشد. زیرا برای استفاده از برنامه‌ها و صفحه نمایش گوشی‌های وان پلاس باید انگشتان بزرگی داشت تا به آسانی بتوانید با این مدل کار کرد.

برخی از کاربران مشکلی با این ابعاد ندارند اما برخی دیگر معترض بوده‌اند. پس می‌توان گفت انتخاب ابعاد گوشی یک موضوع سلیقه‌ای است و خریداران می‌توانند طبق سلیقه فردی خود و با توجه به راحتی و نیاز، گوشی دلبخواه خود را تهیه و خریداری کنند.

ضد آب نبودن گوشی‌های وان پلاس باعث نگرانی کاربران این برند شده که متاسفانه یکی از معایب محصولات این کمپانی می‌باشد. بیشتر کاربران این برند پرچمدار تصور می‌کردند که گوشی‌های وان پلاس ضد آب هستند، ولی تصورشان اشتباه بوده زیرا این شرکت موفق نشده تا ساختاری را بکار ببرد که از ورد آب در درون گوشی جلوگیری کند و نتوانسته در این زمینه خواسته‌ی مشتریان خود را اجرایی کند.

کاربرانی که از عکاسی و فیلمبرداری زیاد و متعدد استفاده می‌کنند لازم است بدانند دوربین‌های گوشی‌های وان پلاس جوابگوی کیفیت بالا عکس‌هایشان نخواهد شد.

چند مورد از معایب گوشی‌های وان پلاس

این کمپانی سعی کرده تا بهترین نمونه دوربین عکاسی خود را بر روی گوشی‌های هوشمند وان پلاس به کار ببرد؛ اما با توجه به دوربین‌های برندها و رقبای این شرکت مانند: آیفون، سامسونگ، شیائومی، هواوی و همچنین گوگل در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارد.

تا به امروزه برند اپل باکیفیت‌ترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را برای کاربران خود عرضه کرده است و به همین خاطر طرفداران دوربین‌های با کیفیت آیفون، رضایت کامل را از محصولاتش دارند.

کاربرد بدنه شیشه‌ای گوشی‌های وان پلاس

چندین سال است که برندهای مختلف از بدنه شیشه‌ای برای گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. بکار بردن بدنه‌ی شیشه‌ای، ظاهری بسیار زیبا و حس یک گوشی رده بالا را به کاربر می‌دهد. برخی از کاربران این برند از ظاهر و بدنه شیشه‌ای آن راضی هستند.

درست است به کار بردن شیشه در بدنه گوشی‌های هوشمند بسیار ظریف و زیبا می‌باشد اما برای نگهداری آن باید دقت لازم را داشته باشید تا در برابر ضربات و آسیب‌های محیطی به خوبی حفظ و نگهداری شوند.

همچنین علامت اثرات انگشت کمی برای کاربران کلافه کننده است. کمپانی وان پلاس با به کار بردن بدنه شیشه‌ای صرفاً برای طراحی و زیبایی استفاده کرده است، در غیر این صورت کارایی خاصی ندارد. ساخت بدنه آلومینیو‌می‌ و پلی‌کربنات گزینه بهتری برای گوشی‌های وان پلاس می‌تواند باشد.

نتیجه گیری

می‌توان گفت برند وان پلاس تا به امروز توانسته در بخش نرم‌افزاری، ظاهری و سخت‌افزاری از خود نتیجه خوبی به جا بگذارد. مشکلات سخت افزاری در گوشی‌های وان پلاس خیلی به ندرت مشاهده می‌شود در واقع مشکلات سخت افزاری در بسیاری از گوشی‌های هوشمند پیش می‌آید. کارایی و کیفیت وان پلاس بسیار بالا می‌باشد و این گوشی برای افرادی که از بازی‌های گرافیکی و پرحجم استفاده می‌کنند بسیار پیشنهاد خوبی است.

حالا شما با توجه به خصوصیات و کارایی هر دو گوشی آیفون و وان پلاس می‌توانید به راحتی گوشی مد نظر خود را خریداری کنید. به هر حال بدون اغراق می‌توان گفت برند آیفون برتری بیشتری نسبت به گوشی‌های وان پلاس تا به امروزه داشته و شرکت آیفون بخاطر قدرت و کیفیت ساختار تولید محصولات خود نسبت به برندها و رقبای دیگر در رتبه بالاتری قرار دارد. شما می توانید در سایت بانی مگ تمامی محصولات وان پلاس و آیفون را، خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shape

پربازدیدترین مطالب

مطالب تصادفی

رقابتی نوظهور در بازار گوشی‌های هوشمند
10 خرداد 1403
/
1,283 بازدید

مقایسه آیفون و وان پلاس: رقابتی نوظهور در بازار گوشی‌های هوشمند

فهرست مطالب

گوشی آیفون و گوشی وان پلاس امروزه پرچمداران بازار گوشی موبایل در جهان هستند. در این مطلب به بررسی معایب، مزایا و مقایسه آیفون و وان پلاس خواهیم پرداخت.

طراحی زیبای هر دو برند بسیار ظریف و چشمگیر است. این برندها مظهر نوآوری و فناوری در تولیدات نرم افزاری هستند. این گوشی‌ها با توجه به نیازها، اولویت‌ها و حتی بودجه کاربران خود، دست به ساخت مدل‌های مختلف زده‌اند و دارای رده قیمتی مختلف در بازار موبایل می‌باشند. قیمت این دستگاه‌ها بستگی به مدل و کارایی و نوع گوشی دارد. در ادامه این مقاله با بانی مگ همراه باشید.

مقایسه گوشی‌های آیفون با گوشی‌های وان پلاس

انتخاب بین گوشی‌های هوشمند امروزی به خصوص در میان پرچمداران، کار دشواری است. دو غول بزرگ این عرصه، آیفون و وان پلاس هر دو گوشی‌های فوق‌العاده‌ای را با مشخصات و ویژگی‌های چشمگیر، ارائه می‌کنند. در ادامه به مقایسه دو گوشی آیفون و وان پلاس می‌پردازیم تا به شما در انتخاب نهایی‌تان کمک کنیم.

تفاوت در طراحی و نمایشگر

  • آیفون: گوشی‌های آیفون به خاطر طراحی شیک و مینیمالیستی خود مشهور هستند. بدنه‌ی شیشه‌ای و فلزی آنها حس لوکس بودن را القا می‌کند. نمایشگرهای آیفون نیز از کیفیت بالایی برخوردارند و رنگ‌ها را دقیق و واضح نمایش می‌دهند.
  • وان پلاس: وان پلاس نیز در طراحی گوشی‌های خود از ظرافت و زیبایی استفاده می‌کند. برخی از مدل‌های وان پلاس از نمایشگرهای خمیده استفاده می‌کنند که تجربه‌ی بصری فراگیرتری را ارائه می‌دهند. نرخ تازه‌سازی تصویر در برخی از مدل‌های وان پلاس به ۱۲۰ هرتز می‌رسد که باعث می‌شود اسکرول کردن و نمایش انیمیشن‌ها روان‌تر به نظر برسند.

 

همچنین بخوانید: راهنمای خرید گوشی آیفون

 

مقایسه گوشی‌های آیفون با گوشی‌های وان پلاس

تفاوت سخت‌افزار و عملکرد

  • آیفون: آیفون‌ها از تراشه‌های اختصاصی اپل استفاده می‌کنند که به خاطر قدرت و سرعت بالا، شناخته شده‌اند. این گوشی‌ها به راحتی می‌توانند سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کنند.
  • وان پلاس: وان پلاس نیز از تراشه‌های قدرتمندی در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. به طور کلی، در زمینه‌ی عملکرد، تفاوت قابل توجهی بین آیفون‌ها و وان پلاس‌ها وجود ندارد.

تفاوت در دوربین

  • آیفون: آیفون‌ها به خاطر دوربین‌های فوق‌العاده‌ی خود شهرت دارند. عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با آیفون‌ها از جزئیات و رنگ‌های دقیق و بالایی برخوردارند.
  • وان پلاس: وان پلاس نیز در زمینه‌ی دوربین، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. برخی از مدل‌های وان پلاس دارای دوربین‌هایی با لنزهای متعدد هستند که امکان عکاسی در شرایط مختلف را فراهم می‌کنند.

تفاوت در نرم‌افزار

  • آیفون: آیفون‌ها از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند که به خاطر پایداری و امنیت بالا شناخته شده است. iOS همچنین رابط کاربری ساده و کاربر پسندی دارد.
  • وان پلاس: وان پلاس از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند که به خاطر انعطاف‌پذیری و امکانات شخصی‌سازی بالا، شناخته شده است. اندروید همچنین به طیف گسترده‌تری از برنامه‌ها دسترسی دارد.

تفاوت در قیمت

  • آیفون: آیفون‌ها به طور کلی از وان پلاس‌ها گران‌تر هستند.
  • وان پلاس: وان پلاس‌ها به عنوان گوشی‌های پرچمدار، قیمتی مقرون به صرفه‌ای دارند.

رقابتی نوظهور در بازارهای گوشی‌های هوشمند

به گفته محققان و متخصصان در سه ماه سوم سال ۲۰۲۳، معاملات فروش گوشی‌های هوشمند به شدت کاهش یافت و گوشی‌های نوظهور با افزایش رشد چند درصدی روبرو شد. طبق گزارش IDC در سه ماه سوم ۲۰۲۳ معاملات فروش گوشی‌های هوشمند با ۰٫۱ درصد کاهش، نسبت به سال‌های قبل رو به رو شد.

۳۰۲٫۸ میلیون دستگاه در بازارهای گوشی‌های هوشمند به فروش رسیدند. مهم‌ترین علت کاهش فروش را می‌توان تورم و تنش‌های ژئوپلیتیکی و تقاضاهای متعادل نام برد. با ناامید شدن تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند باز مسیرهای روشنی برای فروش این گوشی‌ها به چشم می‌خورد.

رقابتی نوظهور در بازارهای گوشی‌های هوشمند

با واردات گوشی‌های هوشمند در کشورهای خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و همچنین آسیا و اقیانوسیه به غیر از کشور ژاپن و چین ‌می‌توان به رشد کافی دست پیدا کرد. فروش گوشی‌های با کیفیت و برندهای معروف روز به روز افزایش داشته‌اند. البته قیمت این مدل‌ها به نسبت سایر برندها گران ترند اما فروش و طرفداران آنها به خاطر کیفیت بالا، بیشتر می‌باشد.

چند مورد از ویژگی و کارایی گوشی‌های آیفون

ما در این مقاله چند مورد از ویژگی‌ و کارایی‌های مفید گوشی‌های هوشمند آیفون و ios را برای شما، توضیح می‌دهیم. امکان استفاده از ارسال پیام‌های صوتی در imessage یکی از ویژگی‌های مهم سری گوشی‌های آیفون می‌باشد. چنانچه شما پیا‌می دریافت کردید و زمان تایپ پاسخ آن برایتان مقدور نباشد، می‌توانید از فرستادن پیام صوتی استفاده کنید.

این گزینه در کنار تکست باکس جایگذاری شده تا شما برای ضبط صدای خود، انگشتتان را روی آیکون میکروفون قرار ‌دهید. سپس برای ضبط پیغام انگشت خود را به سمت بالا کشیده به این طریق پیغام صوتی شما ارسال خواهد شد.

این پیام‌های صوتی بعد از مدتی به صورت خودکار حذف می‌شوند. اگر بخواهید پیام‌های صوتی شما حذف نشود باید به قسمت settingsmessages بروید و تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید. حتی می‌توانید پیام‌های صوتی را به صورت متن تغییر دهید، این روش زمانی به کار ‌می‌رود که شما دسترسی به تایپ ندارید و از این روش پرکاربرد می‌توانید استفاده کنید و پیام‌های صوتی را به نوشتاری تغییر دهید‌.

نوتیفیکیشن‌های تعاملی آیفون

یکی از خصوصیات بارز گوشی‌های هوشمند آیفون، نوتیفیکیشن‌های تعاملی است. تغییرات نوتیفیکیشن در ۱۰ ios  راه‌اندازی شده با وجود ۳D Touch  در گوشی‌های هوشمندتان می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها ظاهر شده روی لاک اسکرین Notificationcener را لمس کنید تا عنوان مورد نظر برای شما نمایش داده شود. مانند: کلیدهای میانبر برای آرشیو کردن ایمیل، پذیرش کردن یک دعوت در تقویم یا پاسخ دادن به یک پیغام و غیره.

نوتیفیکیشن‌های تعاملی آیفون

با پشتیبانی کردن این اپلیکیشن می‌توانید پیش نمایش‌های کامل پیغام‌هایتان را مشاهده کنید. مثلاً به ایمیل یا نقشه و همچنین جواب دادن به پیغام‌های اپلیکیشن‌های پیام رسانی مختلف به آسانی با در اختیار داشتن برنامه نوتیفیکیشن دسترسی دارید.

ویژگی‌های ۳D Touch اپلیکیشن را راه‌اندازی و باز کنید بعد آنچه که نیاز دارید را انجام دهید. با استفاده از نوتیفیکیشن به راحتی می‌توانید زمان خود را کنترل و صرفه‌جویی کنید.
اگر بخواهیم کاربرد و خصوصیات گوشی‌های آیفون را خلاصه کنیم چند مورد از مهمترین آنها عبارتند از: گوش دادن موسیقی به مدت زمان مشخص، متوقف کردن ترکرهای تبلیغاتی، وارد کردن ایموجی، اولویت‌بندی دانلودها، تغییر شدت نور چراغ قوه گوشی‌های آیفون و حذف خود اپلیکیشن‌هایی که مورد استفاده نیستند.

قابلیت پنهان siri، نمایش ویجت‌های Todayview، کلیپ برد جامع، فیلترهای ایمیل، میانبرهای ۳D Touch و ویژگی Trackpad، این ویژگی گوشی‌های آیفون آن را نسبت به رقبا و برندهای دیگر متمایز می‌کند. کارایی درست و بجا از گوشی‌های آیفون باعث رضایت‌ کامل کاربران از آبشن‌ها و برنامه‌های این برند معروف ‌می‌شود.

خصوصیات گوشی‌های وان پلاس

گوشی‌های وان پلاس در مقایسه آیفون و وان پلاس چندین ساله، وارد بازارهای نرم‌افزاری شده‌اند. این برند چینی توانسته در طی چندین سال در بازار فروش گوشی‌های هوشمند به جایگاه بالایی دست پیدا کند. این کمپانی برای پیشرفت تولیدات انبوه، تصمیمات بزرگی دارد. قیمت به صرفه گوشی‌های وان پلاس نسبت به رقبای آن باعث شده تا کاربران سوق بیشتری برای خریداری این برند داشته باشند.

این برند در ساخت تولیدات گوشی‌های خود به استفاده از محصولاتی با کیفیت بالا، طراحی زیبا، با پایین‌ترین درصد ایراد و خوش قیمت بودن معروف است.
یکی دیگر از مهم‌ترین خصوصیات گوشی‌های وان پلاس هنگ نکردن و لگ نزدن محصولات این برند می‌باشد.‌ همانطور که می‌دانید گوشی‌های اسمارت فون‌های اندرویدی در شرایط استفاده طولانی و بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی دچار هنگ سیستم می‌شوند.

شما با داشتن گوشی‌های وان پلاس هرگز شاهد لگ زدن و هنگ کردن آن نخواهید بود. با خیال راحت می‌توانید تمام بازی‌های گرافیک‌دار و پر حجم و برنامه‌های سنگین را نصب و از داشتن و استفاده آنها، لذت ببرید.

خصوصیات گوشی‌های وان پلاس

به کار بردن باتری‌های قوی و قدرتمند در گوشی‌های وان پلاس، حرکتی بی‌نظیر از سوی این کمپانی می‌باشد. با مدیریت کردن و استفاده از گوشی وان‌پلاس می‌توانید بر شارژ باتری آن کنترل داشته باشید. مثلاً استفاده زیاد و بی‌رویه از برنامه‌ها، بازی‌های سنگین گرافیک‌دار، محتواها و سایت‌ها تنها باعث خالی شدن زود هنگام باتری موبایل ‌می‌شود.

به همین دلیل مهندسان متخصص این برند با ساخت و تولید شارژرهای با ولتاژ بالا توانسته‌اند نیاز کاربران خود را به راحتی رفع کنند و در مدت زمان کوتاه می‌توانید باتری گوشی‌های وان پلاس را با کمک شارژرهای با کیفیتش شارژ کنید.

چند مورد از معایب گوشی‌های وان پلاس

یکی از بزرگترین معایب گوشی‌های وان پلاس ابعاد نسبتاً بزرگ آن می‌باشد. تولید کنندگان این برند به ساخت ظاهر بزرگ کفایت کرده‌اند و این مورد برای کاربران کمی‌ نگران کننده ‌می‌باشد. زیرا برای استفاده از برنامه‌ها و صفحه نمایش گوشی‌های وان پلاس باید انگشتان بزرگی داشت تا به آسانی بتوانید با این مدل کار کرد.

برخی از کاربران مشکلی با این ابعاد ندارند اما برخی دیگر معترض بوده‌اند. پس می‌توان گفت انتخاب ابعاد گوشی یک موضوع سلیقه‌ای است و خریداران می‌توانند طبق سلیقه فردی خود و با توجه به راحتی و نیاز، گوشی دلبخواه خود را تهیه و خریداری کنند.

ضد آب نبودن گوشی‌های وان پلاس باعث نگرانی کاربران این برند شده که متاسفانه یکی از معایب محصولات این کمپانی می‌باشد. بیشتر کاربران این برند پرچمدار تصور می‌کردند که گوشی‌های وان پلاس ضد آب هستند، ولی تصورشان اشتباه بوده زیرا این شرکت موفق نشده تا ساختاری را بکار ببرد که از ورد آب در درون گوشی جلوگیری کند و نتوانسته در این زمینه خواسته‌ی مشتریان خود را اجرایی کند.

کاربرانی که از عکاسی و فیلمبرداری زیاد و متعدد استفاده می‌کنند لازم است بدانند دوربین‌های گوشی‌های وان پلاس جوابگوی کیفیت بالا عکس‌هایشان نخواهد شد.

چند مورد از معایب گوشی‌های وان پلاس

این کمپانی سعی کرده تا بهترین نمونه دوربین عکاسی خود را بر روی گوشی‌های هوشمند وان پلاس به کار ببرد؛ اما با توجه به دوربین‌های برندها و رقبای این شرکت مانند: آیفون، سامسونگ، شیائومی، هواوی و همچنین گوگل در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارد.

تا به امروزه برند اپل باکیفیت‌ترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را برای کاربران خود عرضه کرده است و به همین خاطر طرفداران دوربین‌های با کیفیت آیفون، رضایت کامل را از محصولاتش دارند.

کاربرد بدنه شیشه‌ای گوشی‌های وان پلاس

چندین سال است که برندهای مختلف از بدنه شیشه‌ای برای گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. بکار بردن بدنه‌ی شیشه‌ای، ظاهری بسیار زیبا و حس یک گوشی رده بالا را به کاربر می‌دهد. برخی از کاربران این برند از ظاهر و بدنه شیشه‌ای آن راضی هستند.

درست است به کار بردن شیشه در بدنه گوشی‌های هوشمند بسیار ظریف و زیبا می‌باشد اما برای نگهداری آن باید دقت لازم را داشته باشید تا در برابر ضربات و آسیب‌های محیطی به خوبی حفظ و نگهداری شوند.

همچنین علامت اثرات انگشت کمی برای کاربران کلافه کننده است. کمپانی وان پلاس با به کار بردن بدنه شیشه‌ای صرفاً برای طراحی و زیبایی استفاده کرده است، در غیر این صورت کارایی خاصی ندارد. ساخت بدنه آلومینیو‌می‌ و پلی‌کربنات گزینه بهتری برای گوشی‌های وان پلاس می‌تواند باشد.

نتیجه گیری

می‌توان گفت برند وان پلاس تا به امروز توانسته در بخش نرم‌افزاری، ظاهری و سخت‌افزاری از خود نتیجه خوبی به جا بگذارد. مشکلات سخت افزاری در گوشی‌های وان پلاس خیلی به ندرت مشاهده می‌شود در واقع مشکلات سخت افزاری در بسیاری از گوشی‌های هوشمند پیش می‌آید. کارایی و کیفیت وان پلاس بسیار بالا می‌باشد و این گوشی برای افرادی که از بازی‌های گرافیکی و پرحجم استفاده می‌کنند بسیار پیشنهاد خوبی است.

حالا شما با توجه به خصوصیات و کارایی هر دو گوشی آیفون و وان پلاس می‌توانید به راحتی گوشی مد نظر خود را خریداری کنید. به هر حال بدون اغراق می‌توان گفت برند آیفون برتری بیشتری نسبت به گوشی‌های وان پلاس تا به امروزه داشته و شرکت آیفون بخاطر قدرت و کیفیت ساختار تولید محصولات خود نسبت به برندها و رقبای دیگر در رتبه بالاتری قرار دارد. شما می توانید در سایت بانی مگ تمامی محصولات وان پلاس و آیفون را، خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MicrosoftTeams-image (3)

جدیدترین مطالب مد و فشن را دنبال کنید!

© کلیه حقوق متعلق به سایت بانی‌مد می‌باشد